De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Het is ook de rijstijl hier in Nederland. Niemand kan zich aan de snelheid houden, zelfs oudjes niet, die rijden te langzaam. Op de snelweg houd bijna niemand zich aan de snelheid en met een 250cc kan je niet even lekker inhalen als er een leasebak met 160km/u in je nek zit te hijgen.
In principe zou 250cc voldoende moeten zijn, maar voor een auto zou 1400cc ook meer dan zat moeten zijn... daarnaast is het wegennetwerk gewoon vrij goed van kwaliteit, zeker in Nederland, kijk eens wat voor wegen ze in Afrika of India hebben. :)
 
De Nederlanders rijden het meest asociaal van de hele wereld, dat is eens onderzocht. :+
In Japan zijn de wegen ook prima en daar is 400cc zo'n beetje de max waar ze op rijden.
Hoe vaak kun je in Nederland trouwens 160 rijden? De wegen zijn zo overvol dat het bijna niet meer kan.
 
Heb jarenlang dikke Duc's gereden. De laatste 15 jaar overgestapt op fietsen als
Aprilia RS 125 en 250, Gilera Saturno en nu een Yamaha Tricker XG 250. Heb vanmiddag
op mijn eigen weggetjes proefgereden op een Suzuki SV 650 S. Acceleratie is leuk maar
zodra de eerste bocht kwam had ik het al weer gezien. Ook met een aantal supersports
getest. Idem. Enige die wel redelijk voldeed als zware fiets was een Daytona 675.
Maar ik houd het bij lekker licht, gewicht kom je elke bocht weer tegen.
 
In Nederland is een 250 inderdaad genoeg, al vind ik het nog steeds niks om met 8000/9000 toeren constant over de snelweg heen te cruisen :')

Probleem is alleen dat ik in Duitsland woon en daar rij je de Nederlandse snelwegsnelheden al op de binnenwegen en op de snelweg kom ik al helemaal niet mee.
Ja het ding stuurt fijn en is licht maar als je een beetje beoefend bent haal je uit een 600cc op kleine wegen hetzelfde resultaat en als het wat harder gaat is het alleen maar fijner.
 
Ik heb op van alles gereden, de zwaarste waren een Yamaha FJ 600 en een Honda 650 Nighthawk, maar een lichte fiets vind ik toch fijner. Die kan ik lekker vlot verplaatsen en het stuurt gemakkelijk in de stad.
Mijn Kawasaki ZZ-R 250 voldeed uitstekend, die hoge toeren op de snelweg vond ik geen probleem. En ze zijn nog zuiniger ook dan die zware slagschepen. :)
 
Laatst bewerkt:
160 in Nederland? Dat lukt wel voor korte stukken, zo lang je maar niet bij de 4 grote steden bent.
Elke keer als ik uit Amerika kom en weer in Nederland rijd, merk je DIRECT dat je in Nederland rijd. Iedereen voor zich en verschrikkelijk asociaal. Even de hele grote Amerikaanse steden dan daargelaten... want als je daar in een grote file van baan wilt verwisselen (om bijv. een afslag aan de linkerkant te kunnen pakken)... vergeet het maar, ze laten je er écht niet tussen. Ook niet met je knipper aan. Dan moet je dus echt duwen met risico op brokken. :+

Wat betreft Japan; volgens mij is het een vezekeringskwestie, die 400cc.. dat het daarboven een stuk duurder wordt, en waarschijnlijk is het een soort rijbewijs tot 400cc en dat er nog eentje is die er boven zit... even zonder onderzoek te doen hiernaar he. ;)
 
Ik rijd ook graag in de VS, het is daar heel relaxed op de weg. Het lijkt wel of iedereen zeeën van tijd heeft en ze zijn heel beleefd in het verkeer. Daar kunnen wij veel van leren met ons ongedurige en asociale rijgedrag. Helemaal mee eens! :)

Ik dacht altijd dat ze in Japan zware motoren gewoon onnodig en onhandig vonden. Maar ik heb me er ook niet in verdiept. ;)
 
maar als je een beetje beoefend bent haal je uit een 600cc op kleine wegen hetzelfde resultaat

Dat waag ik te betwijfen, heb al meerdere malen op kleine wegen SuperSport 600
en dikke V-twins voor me gehad. Qua acceleratie sprinten ze even weg maar zodra
de eerste bocht komt zit ik weer aan het achterwiel en dat met mijn 18 pk aan de
krukas Yamaha Trickertje.
 
Zo'n Yamaha Tricker 250 lijkt me een heerlijke motor, dat stuurt vast superfijn. Is dat een trial motor? Ik heb ooit eens op een trial over boomstammen en tonnen gereden, dat was vet gaaf toen. Dat ding plakte zich er gewoon aan vast. :)
 
Ten Kate Motoren heeft de CBR 250 zonder ABS op zijn site staan, dus ik heb ze gemaild. Maar ze hebben hem helemaal niet. Volgens hen is er alleen vraag naar het model met ABS. Ik vraag me af of die kopers wel weten dat er ook een model zonder ABS is.
Maar goed, het was te proberen. ;)
 
Volgens hen is er alleen vraag naar het model met ABS

Dat verhaal hoor ik vaker bij dealers. 'Volgens hen' .
De praktijk wijst anders uit.

Op de site van Honda is ABS een optie !
Heb het al eerder gezegd maar het lijkt er sterk op
dat die prijs van 4200 euro ex-ABS een worst is
die Honda iedereen voorhoudt.

Tricker is bedoeld als stadsfiets maar ik gebruik hem
als achteraf fietsje. Vanwege de bandjes die eronder
zitten kun je er ook wat off the road werk mee doen of
een zandweggetje pakken. Verbruik 1:33.

..... niks om met 8000/9000 toeren constant over de snelweg heen te cruisen

Snelweg vermijd ik als de pest, provinciale wegen als het effe kan ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal hoor ik vaker bij dealers. 'Volgens hen' .
De praktijk wijst anders uit.

Op de site van Honda is ABS een optie !
Heb het al eerder gezegd maar het lijkt er sterk op
dat die prijs van 4200 euro ex-ABS een worst is
die Honda iedereen voorhoudt.

Tricker is bedoeld als stadsfiets maar ik gebruik hem
als achteraf fietsje. Vanwege de bandjes die eronder
zitten kun je er ook wat off the road werk mee doen of
een zandweggetje pakken. Verbruik 1:33.Snelweg vermijd ik als de pest, provinciale wegen als het effe kan ook.

Misschien is het niet de schuld van honda, maar van de importeur....die bepaald toch uiteindelijk welke modellen het hier moeten gaan doen ?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het niet de schuld van honda, maar van de importeur....die bepaald toch uiteindelijk welke modellen het hier moeten gaan doen ?

We hebben het hier toch over Honda Nederland en dat is toch de importeur? :? In andere landen is de motor zonder ABS wel te krijgen, maar hier niet. Ik vind dat het tijd wordt voor zij-import. ;)

Ik ben het eens met Tzrider, we worden gelokt met een laag prijsje en als we toehappen krijgen we een hogere prijs gepresenteerd.
 
In andere landen is de motor zonder ABS wel te krijgen

Nou Gerdien, ik heb eens effe op www.mobile.de gekeken
en daar zie ik (ook) alleen maar ABS versies. Als ik een gok
mag doen is de ABS versie voor Europa en mag de rest van
de wereld kiezen wat ze willen. Maar we zullen zien.
 
Ik heb ook eens zitten googelen, in Duitsland kom ik ook alleen het model met ABS tegen, ik zie nergens de versie zonder ABS. Volgens mij heb je gelijk. :')
 
Je hebt alweer gelijk!

full
 
Ik vind de CBR 250 meer in de toer lijn passen op dit moment
dan in de sport lijn. Ben niet zo' n fan van Honda design maar
vind de lijnen van de nieuwe CBR 600 F wel wat hebben, mits
onder de goede hoek bezien:

2011_Honda_CBR_600F_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar lijkt de CBR 250 veel op. Ik vind de CBR 250 ook meer een tour, kijk maar eens hoe hoog dat stuur zit. Maar toch is het een R, da's wel een beetje raar eigenlijk.
Mijn CBR 125 R heeft ook een hoger stuur dan de RR modellen. Ik vind dat fijn, ik wil niet zo'n racer waar je zo voorover hangt.
Als ik dat wel wilde, dan kocht ik meteen een Kawasaki ZXR 400. :P
 
Ik vind de 250 mooier dan de 600 F.

Het ziet er naar uit dat ik pas volgend jaar een andere motor kan kopen. Maar ach, misschien is dan het model zonder ABS er wel, of anders een leuke tweedehands. :9~
En ik moet nog steeds eerst proefrijden op een Kawa 250 Ninja.
Maar goed, nog een jaar op de CBR 125 is geen straf, hoor. Het is een fijne fiets. :]
 
Kreeg vandaag de MotoDrive binnen, gratis blad van Motoport. Stond ook een stukje in over de CBR600F en de CBR250R. Ik weet niet wat voor figuur het stukje van de CBR250R geschreven heeft, maar van wat er geschreven had, had ik het idee dat ik eigenlijk niets had gelezen. Stond ook in dat de remmen niet echt fel waren.. ik weet niet hoor, maar die stoppers van de CBR250R werken toch echt wel behoorlijk goed. Daarnaast zou je dan dus max 145km/u kunnen rijden, maar dan zat je al wel dik in het rode gebied van de toerenbegrenzer. Of deze meneer is vergeten door te schakelen naar de 6 (al weet ik zeker dat je in z'n 5 niet deze snelheid kan halen met deze motor) of hij lult maar wat... nee, beter dan om mijn review te lezen, gewoon van een particuliere boerenlul. ;) :+

Ik schreef nog dat de top ongeveer 145km/u was, maar dat je nog lang niet in de toerenbegrenzer kwam. Motoport beweerd dus dat je dan al in de toerenbegrenzer zit met 11.000 toeren... yeah right. Met dit soort info wil je gewoon niet deze motor verkopen ofzo... tuurlijk hoef je niet uberpositief te zijn, maar je mag best aangeven wat de motor goed kan en niet goed kan. Ik gaf al aan dat als je kruissnelheden van 140km/u wilt halen, je deze motor links moet laten liggen. 110-120km/u gaat best.

Gerdien, ik zou jouw motor gewoon een CBR166R noemen hoor... zal 'm geen kwaad doen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan