Poetsen Poetsen Poetsen!

Hmm moeilijk te zeggen, in de garage dus zal een graad of 10-15 zijn geweest?

Dan kan het zijn dat de wax nog niet helemaal "gecured" is. Betekend dus dat er nog een beetje niet opgedroogde wax op je lak zit, die je niet weghaalt, en die daarna weer opnieuw opdroogt :)
 
Laatst bewerkt:
Maar het moet sowieso een paar uur intrekken, en dan wegwrijven?

En hoe moet ik het dan laten opdrogen? ;-)
 
Maar het moet sowieso een paar uur intrekken, en dan wegwrijven?

En hoe moet ik het dan laten opdrogen? ;-)

Opdrogen is gewoon een kwestie van wachten. Je kan zien of het tijd is door even een snel met je vinger over de lak heen te gaan. Is de streep die je dan in je wax te zien krijgt helemaal netjes, dan kan je hem uitwrijven, blijft er nog een beetje wax achter, moet je langer wachten :)
 
Ik gebruik eigenlijk dezelfde spullen als bij onze auto...

Eerst de motor met zachte straal afspoelen om het groffe vuil eraf te spoelen. Daarna met Poorboys shampoo en 2 emmers de motor wassen (overigens met langharige microvezel spons). Daarna weer afspoelen en afdrogen met een Miracle Dryer van Chemical Guys.

Na het wassen eens in de zoveel tijd de kappen kleien om het laatste vuil weg te halen. Daarna met Monello polijstmiddel alles polijsten in verschillende stappen van grofheid om zo de eventuele krassen eruit te polijsten. Dit kleien en polijsten doe ik bij de auto ongeveer 2x per jaar, maar bij de motor nog niet gedaan.

Daarna Dodo Juice Lime Prime Lite om de lak voor te bereiden op de wax en tot slotte 2 lagen Dodo Juice wax (harde en zachte wax).

En voor het leer, banden, velgen etc heb ik ook verschillende detailmiddeltjes.

Heb vroeger ook Turtlewax, Dasty etc gebruikt, maar vanwege onze auto en de shows toch maar knap spul aangeschaft. Na 1x alle stappen hoef ik de auto normaliter 3 maanden lang alleen maar af te spoelen en eventueel te soppen bij grof vuil.

Ho us jonguh?! Bende gij wel himmal lekker onder oe'en dakpan?!
 
Opdrogen is gewoon een kwestie van wachten. Je kan zien of het tijd is door even een snel met je vinger over de lak heen te gaan. Is de streep die je dan in je wax te zien krijgt helemaal netjes, dan kan je hem uitwrijven, blijft er nog een beetje wax achter, moet je langer wachten :)

Mike Philips would say, the swipe test :)
 
Nieuw topic: DROGEN! Hoe krijg je dat ding helemaal droog zonder dat er van die witte vezeltjes achterblijven?
 
Microvezeldoekjes doen nog wel eens wonderen voor het 'afdrogen', een oud t-shirt om je motor in te smeren met Turtle-wax.. Al zou je motorboer vast ook nog wel een duur middeltje hebben staan wat 'speciaal gemaakt is voor motor-lak'.
Voor je velgen schijnt Dasty de natte droom van elke motorrijder te zijn!

idd dasty is erg goed voor de velgen.
Ook lampolie en wd40 haalt het hardnekkigste vet weg
 
idd dasty is erg goed voor de velgen.

Zal best, maar ik gebruik dat Dastyspul nu definitief niet meer. De eerste keer zag ik dat de lak op m'n motorblok blaasjes ging vertonen na gebruik van Dasty.
Nu heb ik m'n motor van z'n winterjasje afgeholpen en de vorkpoten van de S100 antiroest ontdaan. Muv de S100 waren beide poten kurkdroog.
Nu, enkele dagen later, lekken beide poten vorkolie en niet zo'n beetje ook. De seals waren verleden jaar vervangen.

Mijn ervaring is uiteraard niet voldoende bewijs om zeker te weten dat de Dasty er de oorzaak van is, maar ik gebruik die rommel niet meer.
 
Die watermagnet is wel te groot voor een motor. Goedkoper alternatief is de Mothers Wheel & jamb Drying towel. Is groot zat voor een motor :)

Jij bent nogal van dat Mothers spul of niet? :+ Zat er over te denken om ook die Mothers FY Syntax oid te halen? Maar heb je niet ergens een youtube filmpje over hoe goed dat werkt? :P
 
Turtle Ice Wax shampoo en polish gebruiken.
Schoon spuiten met water, shampoo beetje boenen, en met een zeem droogmaken.
Daarna met de Polish insmeren en later uitwrijven.
Blinkt ze weer, werkt bij mij wel altijd.
 
het aluminium moet toch ook minstens een spiegel zijn:



or6kpz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Turtle Ice Wax shampoo en polish gebruiken.
Schoon spuiten met water, shampoo beetje boenen, en met een zeem droogmaken.
Daarna met de Polish insmeren en later uitwrijven.
Blinkt ze weer, werkt bij mij wel altijd.

Je kan toch niet blijven polishen? Heb je op een gegeven moment geen lak meer over :?
 
Turtle Ice Wax shampoo en polish gebruiken.
Schoon spuiten met water, shampoo beetje boenen, en met een zeem droogmaken.
Daarna met de Polish insmeren en later uitwrijven.
Blinkt ze weer, werkt bij mij wel altijd.
Laatst ook dat turtle ice wax gebruikt. Motor is helemaal zacht nu :')
 
Jij bent nogal van dat Mothers spul of niet? :+ Zat er over te denken om ook die Mothers FY Syntax oid te halen? Maar heb je niet ergens een youtube filmpje over hoe goed dat werkt? :P

Ik gebruik vanalles en nog wat ;)

Enige wat je met een filmpje kan laten zien is de sheeting, dus hoe hard en netjes het water ervanaf loopt. De rest is beter te zien met foto's, of liever in het echt.
 
Ik gebruik vanalles en nog wat ;)

Enige wat je met een filmpje kan laten zien is de sheeting, dus hoe hard en netjes het water ervanaf loopt. De rest is beter te zien met foto's, of liever in het echt.


Heb je goede foto's dan? Die foto van jou laatst was wel echt nice, alleen jammer dat er geen before-foto was ;-) Anders kijk k wel wanneer ik tijd heb om die kant op komen haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan