Poetsen Poetsen Poetsen!

Ga ik ook proberen, dat staalwol+rvs poets. De uitlaatbochten van mijn Husq zien er niet super jofel uit. Ook begint de verf een beetje af te bladderen, hoe krijg je dat denk je het mooiste er vanaf?
 
Was geloof k al op de achterbrug begonnen maar nu ook op de stepjes etc. Kan wel foto's maken als k weer bij mn ouders ben maar volgens mij is het gewoon slecht geverfd :+

Ja maar hoe krijg ik het er snel en mooi vanaf :P
 
Ik gebruik altijd de shitload aan spullen die ik ook voor mij koekblikkie gebruik. Redelijk is het wassen, cleanen, kleien polijsten sealen en waxen van nouja alles wat een laklaag heeft :+

Het is ook gewoon leuk om dat soor spullen te kopen, beetje experimenteren met waterafstotende producten voor het vizier van de helm enz. Ga binnekort testen met C.Quartz.
 
ik heb een keer een poetspakket van WaxOn (www.wax-on.nl) gekocht en doe daar nu nog mee. Duur spul, maar het haalde wel diepste glans boven *D
 
Ik heb best een nieuwe motor, dus die is sowieso in de kleine hoekjes nog schoon, maar na een keer in de regen gereden te hebben, of een weekend weg geweest te zijn, is hij wel vies.

Ik spuit hem eerst altijd af met water, gewoon met de tuinslang, geen hoge druk. Hierna was ik hem globaal met normale autoshampoo, en spoel het weer af. Dan laat ik hem een nacht drogen.
De volgende dag pak ik een oude sok, en poets hem na met schoonmaakspul waar je geen water voor nodig hebt. Het is een soort was denk ik.
Ik spuit dit op de sok en poets alles na, zo ook de velgen.

Met een oude sok kun je overal komen! Gewoon over je hand doen en dan kun je makkelijk bij de moeilijk bereikbare plekken. :P
 
Hallo oma! :W

Ik ben vandaag eigenlijk voor het eerst (het is een schande...) maar eens mijn motor gaan schoonmaken. Ik had dus enthousiast wat spullen gekocht om de motor mee te wassen.

Te weten:
Een washandschoen van Meguiars, Poorboys World Super Sick & Suds shampoo en een droogdoek.

Nu ben ik er inmiddels achter dat er meer nodig is om de motor goed schoon te krijgen. Daarom ook mijn vraag hier. Wat is nu een logische vervolgstap? Ik zat zelf te denken aan klei en wax om weer 2 stappen aan het schoonmaakproces toe te voegen. Ook kan ik wel iets gebruiken om de aluminium onderdelen schoon te krijgen. Jullie nog tips hiervoor?

Een volgende vraag is betreffende de washandschoen. Die heb ik vandaag voor alle onderdelen van mij motor gebruikt, met als gevolg dat hij nu zwart is in plaats van wit... Ook een ritje in de wasmachine heeft hier niet tegen geholpen. Blijkbaar heb ik voor de vette delen van de motor nog wat extra spullen nodig, ik gok zelf iets van borstels. Hebben de ervaringsdeskundigen hier ook nog zinvolle tips voor?

Ik denk dus ook dat ik een nieuwe washandschoen goed kan gebruiken. Of hebben jullie nog tips om deze goed schoon te krijgen? Had hem nu op het kortste programma in de wasmachine gedaan met gewoon wasmiddel.

Alvast bedankt :]
 
Laatst bewerkt:
Sommigen hebben echt hele rituelen... Ik spuit 'm eerst af met de tuinslang, dan een emmertje sop (Dreft) en dan een beetje drogen met een doek. :')

Na het eerstvolgende ritje zit'ie toch gelijk weer vol met vliegjes. B|
 
Hallo oma! :W

Ik ben vandaag eigenlijk voor het eerst (het is een schande...) maar eens mijn motor gaan schoonmaken. Ik had dus enthousiast wat spullen gekocht om de motor mee te wassen.

Te weten:
Een washandschoen van Meguiars, Poorboys World Super Sick & Suds shampoo en een droogdoek.

Nu ben ik er inmiddels achter dat er meer nodig is om de motor goed schoon te krijgen. Daarom ook mijn vraag hier. Wat is nu een logische vervolgstap? Ik zat zelf te denken aan klei en wax om weer 2 stappen aan het schoonmaakproces toe te voegen. Ook kan ik wel iets gebruiken om de aluminium onderdelen schoon te krijgen. Jullie nog tips hiervoor?

Een volgende vraag is betreffende de washandschoen. Die heb ik vandaag voor alle onderdelen van mij motor gebruikt, met als gevolg dat hij nu zwart is in plaats van wit... Ook een ritje in de wasmachine heeft hier niet tegen geholpen. Blijkbaar heb ik voor de vette delen van de motor nog wat extra spullen nodig, ik gok zelf iets van borstels. Hebben de ervaringsdeskundigen hier ook nog zinvolle tips voor?

Ik denk dus ook dat ik een nieuwe washandschoen goed kan gebruiken. Of hebben jullie nog tips om deze goed schoon te krijgen? Had hem nu op het kortste programma in de wasmachine gedaan met gewoon wasmiddel.

Alvast bedankt :]

M3rcury come in :P
 
Sommigen hebben echt hele rituelen... Ik spuit 'm eerst af met de tuinslang, dan een emmertje sop (Dreft) en dan een beetje drogen met een doek. :')

Na het eerstvolgende ritje zit'ie toch gelijk weer vol met vliegjes. B|

Ik las laatst ergens dat Dreft een kans heeft om krassen te veroorzaken, omdat er zout in zou zitten.. Weet niet wat er van waar is, maar autoshampoo is sowieso altijd een prima schoonmaakmiddel...

Ikzelf spoel hem ook eerst af met water, dan pak ik een spons in een sopje met autoshampoo en maak hem daarmee schoon... Hierbij probeer ik zo weinig mogelijk bij de echt vette delen te komen. Lukt het niet om vliegjes eraf te krijgen, dan pak ik een oude panty en was ik daarmee de vliegen eraf ipv de spons. Daarna weer afspoelen en het meeste op laten drogen. De laatste druppels en de rest van de motor "nadrogen" met een oude theedoek. Vlekloos en glimmend schoon. Volgende keer pak ik er ook nog een beetje wax bij. De velgen doe ik met WD40, Wondermiddel wat vet betreft!!!
 
Ik poets nooit :') De vorige 2 keren dat ik een afspoot kreeg ik startproblemen en overleed mijn accu ffs B| '(
 
Hallo oma! :W

Ik ben vandaag eigenlijk voor het eerst (het is een schande...) maar eens mijn motor gaan schoonmaken. Ik had dus enthousiast wat spullen gekocht om de motor mee te wassen.

Te weten:
Een washandschoen van Meguiars, Poorboys World Super Sick & Suds shampoo en een droogdoek.

Nu ben ik er inmiddels achter dat er meer nodig is om de motor goed schoon te krijgen. Daarom ook mijn vraag hier. Wat is nu een logische vervolgstap? Ik zat zelf te denken aan klei en wax om weer 2 stappen aan het schoonmaakproces toe te voegen. Ook kan ik wel iets gebruiken om de aluminium onderdelen schoon te krijgen. Jullie nog tips hiervoor?
Klei zal ik heel erg mee oppassen op een motor. Ik trek in mijn gsx-r met een lichte gradatie klei al marring in mijn lak. Motorlak is op waterbasis waardoor het echt heel erg zacht is. Als je motor binnen staat is het ook niet echt nodig.

Voor aluminium zal ik zelf Mothers Mag & Alu pakken, dat is imo 1 van de beste aluminium poetsen die er bestaat. Mocht het niet sterk genoeg zijn met een normaal doekje, dan kan je het proberen met een fijne graad staalwol, dan is er echt bijna niks wat je niet meer netjes krijgt.

Voor een wax is het een beetje afhankelijk van wat je wil. Wil je een lange standtijd (en wat minder glans) dan kan je het beste de Collinite 476s pakken. Wil je een wax waar fillers in zitten (zijn vaak syntetisch) dan pak je de mothers FX synwax. Wil je een wax die waardoor je motor echt een diepe glans krijg, dan pak je een wax met carnauba.
Een volgende vraag is betreffende de washandschoen. Die heb ik vandaag voor alle onderdelen van mij motor gebruikt, met als gevolg dat hij nu zwart is in plaats van wit... Ook een ritje in de wasmachine heeft hier niet tegen geholpen. Blijkbaar heb ik voor de vette delen van de motor nog wat extra spullen nodig, ik gok zelf iets van borstels. Hebben de ervaringsdeskundigen hier ook nog zinvolle tips voor?
Voor je frame en achterbrug en je velgen kan je gewoon een velgenborstel gebruiken. deze borstels hebben echt zachte haren waardoor ze deze delen niet krassen (frame en achterbrug gebeurd het eigenlijk sowieso niet zo snel)
Ik denk dus ook dat ik een nieuwe washandschoen goed kan gebruiken. Of hebben jullie nog tips om deze goed schoon te krijgen? Had hem nu op het kortste programma in de wasmachine gedaan met gewoon wasmiddel.

Alvast bedankt :]

Je kan hem proberen met een autoshampoo in een bak met heet water te leggen, maar (ketting)vet is echt lastig om eruit te krijgen. Niet je autoshampoo in de wasmachine doen, dat schuimt te veel ;)


Ik las laatst ergens dat Dreft een kans heeft om krassen te veroorzaken, omdat er zout in zou zitten.. Weet niet wat er van waar is, maar autoshampoo is sowieso altijd een prima schoonmaakmiddel...

Onder andere, maar het grote nadeel is dat het je wax van je motor afhaalt, terwijl de meeste waxen gewoon 2 a 3 maanden blijven zitten (en als die binnen staat nog wel langer)
 
Laatst bewerkt:
Klei zal ik heel erg mee oppassen op een motor. Ik trek in mijn gsx-r met een lichte gradatie klei al marring in mijn lak. Motorlak is op waterbasis waardoor het echt heel erg zacht is. Als je motor binnen staat is het ook niet echt nodig.

Voor aluminium zal ik zelf Mothers Mag & Alu pakken, dat is imo 1 van de beste aluminium poetsen die er bestaat. Mocht het niet sterk genoeg zijn met een normaal doekje, dan kan je het proberen met een fijne graad staalwol, dan is er echt bijna niks wat je niet meer netjes krijgt.

Voor een wax is het een beetje afhankelijk van wat je wil. Wil je een lange standtijd (en wat minder glans) dan kan je het beste de Collinite 476s pakken. Wil je een wax waar fillers in zitten (zijn vaak syntetisch) dan pak je de mothers FX synwax. Wil je een wax die waardoor je motor echt een diepe glans krijg, dan pak je een wax met carnauba.Voor je frame en achterbrug en je velgen kan je gewoon een velgenborstel gebruiken. deze borstels hebben echt zachte haren waardoor ze deze delen niet krassen (frame en achterbrug gebeurd het eigenlijk sowieso niet zo snel)Je kan hem proberen met een autoshampoo in een bak met heet water te leggen, maar (ketting)vet is echt lastig om eruit te krijgen. Niet je autoshampoo in de wasmachine doen, dat schuimt te veel ;)Onder andere, maar het grote nadeel is dat het je wax van je motor afhaalt, terwijl de meeste waxen gewoon 2 a 3 maanden blijven zitten (en als die binnen staat nog wel langer)

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie. Ben voor mezelf 'even' een stappenplan aan het maken, inclusief de benodigdheden hiervoor. Zou je kunnen vertellen of onderstaand stappenplan en de bijbehorende producten genoeg zijn voor een mooi glimmend resultaat?

Stap 1: Wassen
Hiervoor heb ik al Poorboys World Slick & Suds, een Meguiars washandschoen en een droogdoek. Als ik hier een set borstels bij aanschaf (1 voor alle vette delen als velgen, achterbrug en tandwielen en 1 voor moeilijk bereikbare plekken aan bijvoorbeeld het blok) zou ik volgens mij het wassen prima moeten kunnen uitvoeren. De velgen moeten toch wel schoon te krijgen zijn met bovengenoemde shampoo als ik het een beetje bij zal houden?

Stap 2: Aluminium en andere metalen poetsen
Hiervoor heb ik nog geen materialen. Ik zit er, na jouw advies, aan te denken om hiervoor Mothers Mag & Alu voor aan te schaffen. Ook staalwol erbij (de minst grove?) om bijvoorbeeld de uitlaatbochten te doen.
Wat heb ik nodig om de andere onderdelen netjes te poeten hiermee? Zijn bijvoorbeeld de Monello Piccolo Nero hiervoor goede doeken?

Stap 3: Waxxen
Op basis van wat rondzoeken op internet zat ik er aan te denken om hiervoor Dodo Juice Blue Velvet aan te schaffen. Aanbrengen met bijvoorbeeld Meg Gold Class Even Coat Applicator en uitpoetsen met bovengenoemde doekjes. Eventueel later nog voorafgegaan door het aanbrengen een glaze (PB world black hole oid). Volgens mij kan dit ook gewoon op de velgen?

Volgens mij moet ik met bovenstaande stappen een prima resultaat kunnen halen toch? Als je nog op- of aanmerkingen hebt (bijvoorbeeld iets voor bescherming van alu onderdelen en het blok?) hoor ik het wel. Zal binnenkort even in je winkel kijken of ik een bestelling kan plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan