Poetsen Poetsen Poetsen!

Nou heb ik ook eens wat serieuzere spul gekocht:
- Monello Foam
- Monello Clay + lube
- Monello Non Ferro
- Mothers shampoo

En heb nog liggen:
- Chemical guys butter wax
- Turtle Wax metallic
- Sonax wax
- S100 mirror finish polish voor aluminium

Heb alleen een vraag over dat Non ferro, hoe erg is het als het een beetje op mijn ketting komt?
 
Ik zou nog wat foto's plaatsen van de velg waar ik een paar dagen geleden iets over schreef.

TT78erO.jpg

zOEqabq.jpg

wlOlnNa.jpg
 
Waarschijnlijk is deze vraag veel vaker gesteld, maar ik kon toch niet echt goede antwoorden vinden. Op mijn uitlaat zitten zwarte puntjes (ik vermoed teer van de weg o.i.d.), wat is de beste manier om deze eraf te krijgen? Met water en een spons lukt dat niet!

Hoor graag, alvast bedankt :)
 
Waarschijnlijk is deze vraag veel vaker gesteld, maar ik kon toch niet echt goede antwoorden vinden. Op mijn uitlaat zitten zwarte puntjes (ik vermoed teer van de weg o.i.d.), wat is de beste manier om deze eraf te krijgen? Met water en een spons lukt dat niet!

Hoor graag, alvast bedankt :)
Bij mij was het aangekoekt op mn vorige motor met een Yoshimura GP Evo uitlaat. Heb een borstel met een roterende spons op mijn accuschroefmachine gedaan en icm S100 Metal polish(Belgom alternatief) aan de slag gegaan en hij glom weer als nieuw.
 
Waarschijnlijk is deze vraag veel vaker gesteld, maar ik kon toch niet echt goede antwoorden vinden. Op mijn uitlaat zitten zwarte puntjes (ik vermoed teer van de weg o.i.d.), wat is de beste manier om deze eraf te krijgen? Met water en een spons lukt dat niet!

Hoor graag, alvast bedankt :)

Als het teer van de weg is dan zou ik ofwel een stuk detailing klei pakken, of CarPro TarX:
Detailing klei: Chemical Guys - Clay Bar Blue (Light Duty) - 100g - Wax On Detailing Products
TarX: https://www.wax-on.nl/onderhoud-velgen/355-cpro-cquartz-tarx-600ml.html

Je kunt het polijsten, maar je houdt dan al snel verschil tussen de plek die je behandelt en de omgeving, of je moet verder gaan dan strikt noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Klei gaat idd prima, zou wel bij de randen van stickers weg blijven 9 mits deze boven op liggen ) en eventuele dikke emblemen, het ruitje e.d.

Ook stickers zijn goed te doen, maar je moet er wat voorzichtiger mee omspringen :Y je kunt met klei heel mooi de randen van de stickers weer schoon krijgen, wat juist het soort detail is waarvan de motor nieuw(er) oogt, vaak zijn de randen van stickers, ruimte tussen de kuipdelen, en gleuven in de kuipen de punten waar je herkent dat de motor oud danwel nieuw is.

Een schone rand op de aansluiting van de kuip maakt net dat verschil, waardoor hij veel nieuwer en netter oogt:
superbikedag17-9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is deze vraag veel vaker gesteld, maar ik kon toch niet echt goede antwoorden vinden. Op mijn uitlaat zitten zwarte puntjes (ik vermoed teer van de weg o.i.d.), wat is de beste manier om deze eraf te krijgen? Met water en een spons lukt dat niet!

Hoor graag, alvast bedankt :)

WD 40.
Lekker inweken en dan voorzichtig wegpoetsen
 
Nou heb ik ook eens wat serieuzere spul gekocht:
- Monello Foam
- Monello Clay + lube
- Monello Non Ferro
- Mothers shampoo

En heb nog liggen:
- Chemical guys butter wax
- Turtle Wax metallic
- Sonax wax
- S100 mirror finish polish voor aluminium

Heb alleen een vraag over dat Non ferro, hoe erg is het als het een beetje op mijn ketting komt?


Non ferro is niet bijtend dus mag geen probleem vormen, ik weet wel dat het op een nieuw tandwiel wat vlekkerig kan worden ;)
 
Ook stickers zijn goed te doen, maar je moet er wat voorzichtiger mee omspringen :Y je kunt met klei heel mooi de randen van de stickers weer schoon krijgen, wat juist het soort detail is waarvan de motor nieuw(er) oogt, vaak zijn de randen van stickers, ruimte tussen de kuipdelen, en gleuven in de kuipen de punten waar je herkent dat de motor oud danwel nieuw is.

Een schone rand op de aansluiting van de kuip maakt net dat verschil, waardoor hij veel nieuwer en netter oogt:
[afbeelding]


Die stickers zitten onder de blanke lak denk ik ? Alsnog zonder blanke lak gaat het wel maar ik heb zelf pech gehad daarmee toen de klei iets te droog werd en een miniem stukje sticker los trok. Vandaar mn waarschuwing ;) Meeste willen kleien zo hard en snel mogelijk doen.. werkt niet bij stickers :+
 
kleien moet je sowieso niet hard doen.. je moet de klei het werk laten doen.
Anders ga je als je pech hebt alleen maar maring trekken.
 
Die stickers zitten onder de blanke lak denk ik ? Alsnog zonder blanke lak gaat het wel maar ik heb zelf pech gehad daarmee toen de klei iets te droog werd en een miniem stukje sticker los trok. Vandaar mn waarschuwing ;) Meeste willen kleien zo hard en snel mogelijk doen.. werkt niet bij stickers :+

True story :Y los van stickers is kleien gewoon iets om rustig en zorgvuldig te doen.
 
True story :Y los van stickers is kleien gewoon iets om rustig en zorgvuldig te doen.


Precies ! Basis voor een goed resultaat zeg ik altijd.

Word wel eens gevraagd door mensen of ik hun motor ook zo netjes zou kunnen maken , antwoord is ja en antwoord op de volgende vraag is nee, geen belang bij.

9/10 "gelooft "niet in duurdere middelen en haalt zn spul bij de action of dergelijke bedrijven want dat doen ze al jaren en ze krijgen het er ook schoon mee.. dat is voor mij dus ook de reden dat ik geen zin heb om zo n motor tot in de puntjes te detailen waarna zij het vuil er weer afhalen met een spons :+
 
Mijn mening , nergens op gebaseerd :P :

Spul voor dergelijke prijzen is zwaar aggressief, het reinigt dus heel goed ( te goed ) en kan je lak lagen aantasten, of in het geval van je ketting je ringen beschadigen
 
Ik heb enkele moto's met matte of semi-matte delen. Hoe kan ik best die lak beschermen zonder dat het begint te glanzen (bij de RE kreeg ik zelfs een spuitbusje met de juiste kleur verf mee !) ? De losse tank is gewrapped. Hoe bescherm je dat best ?

2018-03-30%2014.44.36.jpg


2018-04-03%2017.56.00.jpg
 
Je hebt speciale producten voor matte lakken ;) Wraps ben ik niet bekend mee maar het lijkt me dat je daarbij niet te werk kunt gaan als bij een lak.

Wat voor merk / producten ben je fan van ?
 
Je hebt speciale producten voor matte lakken ;) Wraps ben ik niet bekend mee maar het lijkt me dat je daarbij niet te werk kunt gaan als bij een lak.

Wat voor merk / producten ben je fan van ?

Ik heb geen speciale voorkeur; tot nu toe waste ik (glanzende oppervlak) met een goede (denk ik toch) autoshampoo (dus spoelen - wassen - spoelen - afdrogen - stukje rijden voor laatste druppels).
 
Om je matte lak en zowel de wrap mee te beschermen zou ik kiezen tussen CarPro Reload (is geschikt voor zo ongeveer oppervlak) of Chemical Guys Jet Seal Matte. De Chemical Guys is speciaal gemaakt voor matte oppervlakken. En altijd wassen met een shampoo zonder wax of glans toevoeging.

Om van je laatste druppels af te komen kan je beter een luchtblazer gebruiken.
 
Ik heb geen speciale voorkeur; tot nu toe waste ik (glanzende oppervlak) met een goede (denk ik toch) autoshampoo (dus spoelen - wassen - spoelen - afdrogen - stukje rijden voor laatste druppels).


Zie boven deze post het antwoord :)

Wat betreft droogrijden , doe je mijns inziens toch meer kwaad dan goed mee ! Luchtblazer en goede droogdoek doen grotere wonderen ;)
 
Om je matte lak en zowel de wrap mee te beschermen zou ik kiezen tussen CarPro Reload (is geschikt voor zo ongeveer oppervlak) of Chemical Guys Jet Seal Matte. De Chemical Guys is speciaal gemaakt voor matte oppervlakken. En altijd wassen met een shampoo zonder wax of glans toevoeging.

Om van je laatste druppels af te komen kan je beter een luchtblazer gebruiken.

Ok, ik heb net bij Chemical Guys besteld ! Bedankt ! En in het vervolg dan maar droogblazen met compressor.

Stefan.
 
Ik heb Muc-Off Matt finish detailer daarvoor. Moet het wel nog voor de eerste keer gebruiken. Heeft er daar iemand ervaring mee? Zijn er nog mensen die droogblazen met een compressor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Muc-Off Matt finish detailer daarvoor. Moet het wel nog voor de eerste keer gebruiken. Heeft er daar iemand ervaring mee? Zijn er nog mensen die droogblazen met een compressor?


Heb ff te weinig tijd om me er in te verdiepen maar als ik detailer zie staan denk ik altijd aan iets wat een tijdelijke glans/waas geeft maar geen bescherming ;) Als basis altijd zorgen voor een degelijke wax laag of liever nog een coating , naar mijn voorkeuren. Deze kun je dan evt. "opwaarderen"met een (quick ) detailer.

Ik spoel na het wassen met kalkvrij water, verplaats de auto / motor dan even een paar meter en gebruik een paar keer flink de rem en slinger even met het stuur.
Auto doe ik met de droogdoek
Motor eerst met lucht en dan met de droogdoek ( lucht ivm al die lastige plekken waar water blijft hangen/staan )
 

Dag allen, even met trots mijn promo video laten zien van mijn motorfiets detailing studio.
Groet Ronald


Super tof :}

Mochten er mensen zijn die wat willen leren van bovenstaande meneer, hij organiseert weer een clinic en is zelf te bescheiden om er reclame voor te maken :j zie de facebook pagina van Shine2go voor meer info of stuur een berichtje naar Eurofighter
 

Dag allen, even met trots mijn promo video laten zien van mijn motorfiets detailing studio.
Groet Ronald

Heel gaaf!

Volg je ook op facebook, altijd kwijl materiaal haha.
Die clinic die je binnenkort geeft heb ik ook wel interesse in, even kijken of ik dan kan en of er dan nog plek is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan