Poetsen Poetsen Poetsen!

Enne motorfiets troep ??? Zou je een MF ban op moeten leveren, ons allen hobby zo noemen :X



Je zus zij geboren? Is dat Fins voor je zus is geneukt?


Dat levert zulk geneuzel eerder op .. :+

(wel eens van sarcasme gehoord ` neuzel ..) O-)


Nou, veel succes hier met poetsen jongens .. :t
 
Laatst bewerkt:
Super tof :}

Mochten er mensen zijn die wat willen leren van bovenstaande meneer, hij organiseert weer een clinic en is zelf te bescheiden om er reclame voor te maken :j zie de facebook pagina van Shine2go voor meer info of stuur een berichtje naar Eurofighter

Helemaal gemist op facebook! Wel een eindje rijden.... Ik ga er zeker over nadenken!
 
Helemaal gemist op facebook! Wel een eindje rijden.... Ik ga er zeker over nadenken!


Moeite wel waard naar mijn mening ;) Heb vorig jaar ( of misschien alweer 2 jaar geleden ) een clinic van hem gehad en veel geleerd en nog steeds contact met hem over het poetsen en dergelijke ! Het leukste vind ik dat hij totaal niet commercieel is ingesteld en dus niet aan het verkopen is maar gewoon eerlijke uitleg geeft
 
Ligt het aan mij of is de lak van een motor erg zacht?
Een gloednieuwe motor gekocht uit 2017 met 4400 km erop en er lijken wel steeds meer krasjes en steenslag erin te komen..... huilen dit.
 
Ik heb een on-ge-lo-fe-lij-ke HEKEL aan het poetsen van een motor...dus dat doe ik zelden tot nooit and it shows :+

Ik zoek eigenlijk iemand die een Harley Electra Glide Ultra Classic een keer helemaal goed kan poetsen, polijsten, whatever zodat het ding er weer een beetje ok uitziet...

Weet iemand een goed poetsbedrijf die dit soort dingen doen in de buurt van Eindhoven?

Mocht je van uitdagingen houden... :+
 
Kan iemand advies geven hoe ik deze demper weer in betere staat krijg?


Met commandant ben ik bang dat swirls en krasjes krijg.

En kleien heb ik nooit gedaan en weet daarom ook niet dat wel nut heeft.

Het is een originele demper.
 
Laatst bewerkt:
Deze dus |(
full
 
Iets met klok en klepel. Kleien is leuk voor vervuiling uit lak te halen, commandant is leuk voor non metallic lak. Wat je hier kan doen is met een fijn schuurwol voor metaal in de richting van de borstelrichting de kras eruit werken, dan eventueel nawerken met een middel zoals mothers mag en alu polish om de glans weer terug te krijgen.
 
Anodiseren is een soort van oxidatie.
Ik verwacht niet dat je die kras weggewerkt gaat krijgen.

Met poetsen ga je een vlek maken.
En wordt het alleen maar lelijker.

De Kras lekker laten zitten of een andere demper kopen.
 
Ligt het aan mij of is de lak van een motor erg zacht?
Een gloednieuwe motor gekocht uit 2017 met 4400 km erop en er lijken wel steeds meer krasjes en steenslag erin te komen..... huilen dit.

Lak hardheid verschilt per merk, type en soms zelfs kleur dus er is niet echt een eenduidig antwoord te geven.
Voordeel van een zachte lak is wel dat je makkelijk correctie aan brengt, welke je met een goede glascoating evt weer kunt verdichten en harder maken ;)
Als jij zaterdag bij de clinic van eurofighter bent geweest dan heeft hij dit verteld :P
 
Lak hardheid verschilt per merk, type en soms zelfs kleur dus er is niet echt een eenduidig antwoord te geven.
Voordeel van een zachte lak is wel dat je makkelijk correctie aan brengt, welke je met een goede glascoating evt weer kunt verdichten en harder maken ;)
Als jij zaterdag bij de clinic van eurofighter bent geweest dan heeft hij dit verteld :P

wel godverdomme.... _O- Soms maak je nou eenmaal slechte keuzes in het leven.
 
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een simpele manier om mijn motor redelijk netjes te houden. Nu heb ik in dit topic eea gelezen maar zo diep wil ik er niet ingaan. Ik vroeg me af of jullie bekend zijn met het product muc off en of ik dit kan gebruiken voor het reinigen van me velgen, Achterbrug en vette onderdelen? Daarnaast wou ik vragen welke shampoo jullie aanraden om hem af te soppen en tot slot een hele makkelijk wax die gewoon met een doek kan inwrijven of bestaat zoiets niet?

Ik hoor graag of deze makkelijkere manier ook mogelijk is.

Gr
 
Super goeie shampoo : Monello Lavare
Goeie basic wax die mooi te verwerken is ( mits je dun aanbrengt ) poorboys nattys paste wax
reinigen van achterbrug en wielen en vette delen zou ik zelf met Monello Non Ferro doen.

Daarbij ; 2 emmer methode toepassen en wassen met een mitt, iig niet met een spons of dergelijke

Als je je motor nou 1 x tot in de puntjes reinigt en daarna zorgt voor bescherming ( wax ) dan is hij gewoon afspoelbaar of makkelijk te wassen.

wax heeft een stand tijd van 3 - 6 maanden, ik zou je dus adviseren om het 2 a 3 x per seizoen aan te brengen, effect is het beste als je materialen ontvet zijn dus eerst goed wassen met bijvoorbeeld een dreft oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan