Het grote Vespa GTS topic

Ja ik moet wel toegeven dat de Vespa hier niet op haar eigen bandjes naar toe is gereden. O-)
De overtocht heeft ze achter in onze camper gemaakt.
Opzich zou de rit hier heen ook niet echt een probleem zijn maar voor 2 mensen bagage en een golden retriever van 30kg was wat lastig inpakken :P

Vandaag ritje naar Valdobbiadene op de planning. 2 uur slingeren heen en weer 2 uur terug dus *O* :Y
 
het moet kunnen....
full
 
De hond blijft in de camper in zijn bench, zelfde als thuis als wij aan het werk zijn. Voor het ontbijt laat ik hem 3 kwartier uit en als we terug komen weer, en voor het slapen gaan nog een kwartiertje. Het beestje krijgt zijn beweging wel.
De rit van vandaag:
155 km over weggetjes die ongeveer 1 auto breed zijn
1441737286.jpg

... vandaag dus nog langer onderweg geweest.

Bananen stop:
1441737130.jpg


Po vlakte op de achtergrond;
1441737347.jpg


Het doel voor vandaag was:
1441737536.jpg

De prosecco producent waar wij wijn van in/verkopen. Eerste keer dat we hun in levende lijven ontmoeten. Dus rondleiding en wat proeven.

Ik zei toch geen 20 meter rechtdoor:
1441737403.jpg

Nee dat kwam niet door de prosecco ;)
 
Vandaag naar het meer van Caldonazzo en weer terug.
160km op de teller, vanochtend vertrokken om half 11 net om een uurtje of half 5 weer terug.
Zoals altijd beginnen we in een koffie barretje in het dichtstbijzijnde dorpje.
1 Caffè lungo, 1 Caffè machiato lungo en 1 aqua frizzante.
Dat is al jaren 3 euro en op dag 3 vaak een glimlach ter herkenning van "gli'ollandesi con la Vespa"
(Die Hollanders met de Vespa).

Omdat Caldonazzo hier vandaan pal westwaarts ligt en er een dal precies in die richting gaat was er niet veel anders dan doorgaande weg. Het dal gevuld met autoweg, spoorbaan en dorpjes laat weinig ruimte over voor slinger weggetjes helaas.

Tijdens de lunch aan het lago di Caldonazzo:
1441814858.jpg

Maar een nieuwe route in de garmin proberen te maken voor de terug weg. Ik had geen zin in weer een uur de spoorbaan in mijn gezichtsveld.

Dat ziet er meteen wat leuker uit dan de heenweg, tournanti :] :
1441813930.jpg


En weer een bananen stop:
1441815055.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ BOMMES, als je vannuit Trento de spoorweg oversteekt richting garda meer, geef het plaatsje Santa Barbara (trento) inop je GPS, eveneens prachtig bochtenwerk en asfalt.
Bertocello
 
@zuunig:
Nee gelukkig niet. Voorgaande vakanties of ritjes rund um haus resulteerde vaak na een uurtje wel wat gezeur via de intercom maar nu houd ze het ineens makkelijk vol.
Zou het de nieuwe malossi vering zijn??

@bertocello:
Trento was wel net een stuk te ver voor ons en na een paar dagen in die streek waren we uiteindelijk door gereden naar de Piemontë. Dat was het gsm net zo ruk dat gewoon bellen al een uitdaging was :N
Ook weinig foto's gemaakt daar helaas.
Nu in het westen van de Piemontë vlak bij de Franse grens.

Dus op het programma Col di Tenda, haarspeldbochten, stukken offroad, kortom een uitdaging voor de Vespa en ons.
Helaas:
1442250876.jpg

Bananen momentje ;)
Wegwerkzaamheden aan de Franse zijde. Dus na 11 minuten daar op het stoplicht gewacht te hebben om door de tunnel te mogen kwamen er aan de andere zijde achter dat de Col di Tenda gesloten was.
Dus weer terug, die keer maar 6 minuten wachten om die de tunnel te mogen. :)

Aan de Italiaanse kant zoeken naar een weg omhoog.
Na wat heen en weer toch gevonden:
1442252521.jpg

Plas stop ;)
En weer door, boven nog een gesloten hut waar we onze broodjes op gegeten hebben.
1442253124.jpg


Na een heel kort regenbuitje en wat overleg toch het grindpad verder omhoog gevolgd.
1442252743.jpg

Who needs a GSA of ander soort ktm adventure apparaat 8)
Weer een plas stop:
1442252847.jpg

Zal wel de hoogtevrees zijn :9

1442252905.jpg

Een of ander fort daarboven, projectje van Mussolini geweest dacht ik.
Wederom een top dag en een super rit gereden, beetje grind en wat zand maar niets om echt bang van te worden. :9
 
Binnenkort moet mijn vespa gts voor de 35.000km beurt.
Heeft iemand hier al ervaring mee en wat waren de kosten hiervan?
Heeft iemand ook tips voor goede motorzaken om mijn gts te onderhouden?
Ik doe het nu bij de plaatselijke scooterzaak in Utrecht maar ik ben niet heel tevreden.
Is er buiten Mc-Bos ook iets anders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan