Het grote Vespa GTS topic

Leuk!
Hoop dat ik er net zoveel plezier aan ga beleven als jij.

En weet iemand waar ik die aluminiumlijst rond de kapdelen kan bestellen in het zwart. Zie hem zo snel niet staan op die twee aangeraden sites.
 
Leuk!
Hoop dat ik er net zoveel plezier aan ga beleven als jij.

En weet iemand waar ik die aluminiumlijst rond de kapdelen kan bestellen in het zwart. Zie hem zo snel niet staan op die twee aangeraden sites.

Is het niet handiger en goedkoper die zelf zwart te spuiten.
 
Dat zou idd ook een goede optie zijn.
Ik weet niet hoe de rest hier dat heeft aangepakt...

voordeel van zelf spuiten is dat je (bijna) niks hoeft te demonteren dus weinig kans op beschadigen. het is dus alleen een kwestie van zorgvuldig afplakken en de juiste afplaktape gebruiken.
de aluminium lijst wat schuren met een schuursponsje (geen staalwol gebruiken) dan in de primer en vervolgens de zwarte lak.

Je kan er voor naar een automaterialen zaak maar ook de Action verkoopt spuitbussen die je daar goed voor kan gebruiken.

en beschadigd het een keer dan spuit je het weer heel makkelijk bij. ander optie is lijsten er af en laten moffelen.


succes
 
Laatst bewerkt:
Leuk!
Hoop dat ik er net zoveel plezier aan ga beleven als jij.

En weet iemand waar ik die aluminiumlijst rond de kapdelen kan bestellen in het zwart. Zie hem zo snel niet staan op die twee aangeraden sites.

Art.nr. 577180BJ bij SIP (mat zwart). Art.nr. 3331016 bij Scooter-Center.
 
Inderdaad bij SIP hebben ze schijnbaar in het zwart.
Scooter Shop - Accessories and tuning | SIP-Scootershop.com

Ik heb ze gedemonteerd en zelf zwart gespoten, paar heel licht met een scotsbrite sponsje opgeschuurd eerst laagje motip kunsstof primer primer gespoten. Met de Action zijdeglans zwart, goed dun er op en dan een flink aantal laagjes.

Ze zijn kunststof, denk niet dat laten moffelen of zo iets gaat dan.
 
Inderdaad bij SIP hebben ze schijnbaar in het zwart.
Scooter Shop - Accessories and tuning | SIP-Scootershop.com

Ik heb ze gedemonteerd en zelf zwart gespoten, paar heel licht met een scotsbrite sponsje opgeschuurd eerst laagje motip kunsstof primer primer gespoten. Met de Action zijdeglans zwart, goed dun er op en dan een flink aantal laagjes.

Ze zijn kunststof, denk niet dat laten moffelen of zo iets gaat dan.
Ik dacht dat die van mij van aluminium zijn.
Kunststof kun je inderdaad niet moffelen.
 
Mijne ook maar eens even laten zien. Afgelopen najaar gekocht, blij mee :)


full
 
@Bommes

Ziet er mooi uit,ben nu tevreden met de R 24 Malossi,misschien als deze versleten is of niet meer bevalt dat ik dan voor de Bitubo gaat.
 
Die malossi is zo een ontzettende verbetering ten opzichte van de originele want die is gewoon gemaakt van spagetti in plaats van verenstaal en de schokdemper is gevuld met ricotta.
Maar bij mij was hij na een 18 duizend kilometer dus lek.
Okay dat waren wel voor het merendeel kilometers over beroerde Italiaanse binnen door weggetjes met 2 personen er op.

1485643630-800-x-450px-20150914_140553.jpg

Ik draai niet snel om als het asfalt ophoud.. :] :9
 
Das een hele mooie,ga je er nog iets mee doen,behalve rijden :)

De kleur is een beetje moeilijk voor modificaties, dus dat zal beperkt blijven denk. Een witte of gele is er meer geschikt voor.

Ik heb er wel al een laag scherm op zitten. In de bevestiging daarvan heb ik een ram-mountkogel voor navigatie.

En ik wil nog iets van een koffer om mijn helm kwijt te kunnen, originele zijn wel mooi, maar duur en twijfelachtige kwaliteit. Misschien dat ik er een soort fruitkist voor timmer ofzo.

Volgende bandjes wil in de power pure proberen, iemand ervaring hiermee?
 
Mijn vrouwtje heeft deze op haar GTV liggen ,niet slecht....duurzame band zal ik het maar noemen maar de allerbeste die ik eronder heb gehad blijft de Michelin City grip duurzaam veel grip zowel droog als nat en niet duur . Na heel wat Vespa kilometers km heb ik enkele merken geprobeerd ...die city grip blijft een topper voor zijn prijs

Rechts hier dat is een Michelin Power pure
full
 
Laatst bewerkt:
De City Grip heb ik er nu op, voldoet prima. Ik dacht dat de Power Pure sportiever zou zijn.

Nog maar eens een plaatje dan:)

full
 
Ik rijd met de Pirelli Diablo scooter bandjes.
Na de laatste wisseling zowel voor als achter.
1485699190-800-x-600px-20150809_133251.jpg

Mij bevallen ze uitstekend, ja ze slijten redelijk snel maar geven wel erg veel grip.
 
Heb er nu sinds vorige week ook Michelin,s onder 13 inch dus

En heb je dan 2 banden van hetzelfde soort en de juiste gewichtsklasse.
Ik heb bij Michelin nog niet 2 banden 14-13-60 en 13-6-13 kunnen vinden. wel b.v een City grip en een Power.

Van Pirelli zijn ze er wel heb ik begrepen maar van de aangeboden wielen op MP incl banden hebben ze vaak een te lichte gewichtsklasse. Of kijken jullie daar niet naar.
 
ppower pure zijn ook als 140/60/13 leverbaar voor 47.00 de 130/60/13 kost 52.-

Dat klopt wel maar ze zijn te licht voor een 300GTS die hoort banden met een minimaal draagvermogen van 62P = 165Kg te hebben en die Power heeft een draagvermogen van 57P = 140Kg

Ik wet wel dat er veel niet naar kijken en alleen controleren of de maat correct is, zelfs dealers letten er vaak niet op een band is een band maar je verminderd wel het draagvermogen van je scooter en dat kan onveilig zijn.

Als je zelf een lichtgewicht bent en er altijd alleen op zit en geen of weinig bagage meeneemt zal het wel meevallen. maar ik ga voor zeker en veiligheid.

En Michelin heeft wel een band met voldoende draagvermogen maar dan vind ik er weer geen zelfde type voorband bij. en andersom ook niet.
 
Hallo,

Ik zie dat er vaak een andere uitlaatdemper wordt gemonteerd.

Waarom doe je dat, gewoon omdat je het mooi vind of alleen je het geluid mooier vind.

Maar gaat de GTS er ook beter, harder, van door rijden, of accelereren.

En waarom heb je juist voor het merk gekozen wat je nu hebt en zou je daar een volgende keer weer voor kiezen.
 
Dat klopt wel maar ze zijn te licht voor een 300GTS die hoort banden met een minimaal draagvermogen van 62P = 165Kg te hebben en die Power heeft een draagvermogen van 57P = 140Kg

Ik wet wel dat er veel niet naar kijken en alleen controleren of de maat correct is, zelfs dealers letten er vaak niet op een band is een band maar je verminderd wel het draagvermogen van je scooter en dat kan onveilig zijn.

Als je zelf een lichtgewicht bent en er altijd alleen op zit en geen of weinig bagage meeneemt zal het wel meevallen. maar ik ga voor zeker en veiligheid.

En Michelin heeft wel een band met voldoende draagvermogen maar dan vind ik er weer geen zelfde type voorband bij. en andersom ook niet.

Ik heb pilot power op mijn honda dylan.
ik heb eigelijk geen idee wat er onder de vespa zit.
We rijden 90% van de tijd met z,n 2e op de vespa.
 
Hallo,

Ik zie dat er vaak een andere uitlaatdemper wordt gemonteerd.

Waarom doe je dat, gewoon omdat je het mooi vind of alleen je het geluid mooier vind.

Maar gaat de GTS er ook beter, harder, van door rijden, of accelereren.

En waarom heb je juist voor het merk gekozen wat je nu hebt en zou je daar een volgende keer weer voor kiezen.


Ik heb er nu Akrapovic onder zitten in combinatie met tuning andere vario,Malossi filter,rolletjes is het 1 van de betere uitlaten die er te koop zijn.
Bovendien ziet tie er sportief uit,klinkt goed,en levert een klein beetje pk winst.
Binnenkort komt er een Malossi uitlaat onder,zelfde uiterlijk als de Akrapovic ,maar goed ik wilde weer eens wat anders,dussssssssddd de Akrapovic is te koopppppppppp
 
Hallo,

Ik zie dat er vaak een andere uitlaatdemper wordt gemonteerd.

Waarom doe je dat, gewoon omdat je het mooi vind of alleen je het geluid mooier vind.

Maar gaat de GTS er ook beter, harder, van door rijden, of accelereren.

En waarom heb je juist voor het merk gekozen wat je nu hebt en zou je daar een volgende keer weer voor kiezen.

Kwaliteit van de originele valt wat tegen (relatief snel rot).

Verder geeft het een ander geluid en ziet er anders uit. Vermogenswinst is minimaal.

Persoonlijk vind ik de originele uitlaat het mooist (op een originele Vespa). Akrapovic ziet er ook wel netjes uit, rest vind ik maar lelijk.

Geluid is persoonlijk, maar het is met een aftermarket uitlaat voornamelijk zwaarder en/of harder.

Ik zelf ben van plan zo lang mogelijk met de originele uitlaat rond te rijden, als je een beetje oplet met pekel etc. (af en toe schoonmaken en indien nodig spuiten) dan kan je er jaren mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan