Het grote Vespa GTS topic

Ik heb nog wel een snelle 2 cilinder scooter voor je staan, zit alleen geen kenteken op :+
 
vorige eigenaar oud vrouwtje of mooi weer rijder geweest? heb hem bij een motorzaak gekocht dus weet het niet.
Ik heb er ook niet echt veel km bij gezet.
 
vandaag heeft me vespa een 5000km beurtje gehad bij roke motors.
rijd weer helemaal top! nieuwe achter remblokken en een achterbandje.
schade bedraagt 186euro
 
vandaag heeft me vespa een 5000km beurtje gehad bij roke motors.
rijd weer helemaal top! nieuwe achter remblokken en een achterbandje.
schade bedraagt 186euro


Mooi, gezien de achterremblokken toch niet je eerste beurt?

Mish
 
naja eerste beurt was de 1000.
ja de remblokken gaan hard bij mij blijkt maar weer!
ja het is volgens mij meer een controle beurt om alles na te lopen.
er is verder ook niks vervangen alleen alles nagekeken hier en daar wat olie maar meer was het dan ook niet.
ben benieuwd hoe snel de andere 5000 erop zitten heb hem nu 4 maanden ongever en staat nu 5900 km op de teller
 
Na 11000 km zijn mijn remblokken nog puik terwijl ik meestal in de stad rijd en dus vaak moet remmen....

Ik heb zelf te maken gehad met een dealer die onterecht zei dat er bepaalde reparaties nodig waren. Misschien handig om bij een volgende beurt te vragen de vervangen delen te bewaren?
 
ja de monteur kwam het ook nog even laten zien zat echt helemaal niks meer op de remblokken hoop dat deze blokken wel wat langer mee gaan.
de achterband vind ik nog wel netjes op mijn vorige ktm duke (is ook wel heel wat anders weet ik )
moest ik om de 3000km een nieuwe achterband
 
Heb pas geleden een 12V aansluitplug gekocht die ik in het handschoenen kastje wil monteren (voor telefoonoplader/navigatie).
Iemand tips waar ik het beste de 12V en de massa vandaan kan halen?
Heb al even zitten kijken maar niet direct een geschikte draad gevonden zonder de hele voorkant te ontmantelen.
 


Uploaded with ImageShack.us

Ik heb op het plastick kapje links de plug geplaatst mbv een flinke ruimer.

Bedrading getrokken rechtstreeks vanaf de accu met een zweefzekering ertussen. Als je het plaatwerk onder het stuur verwijderd zoals op het filmpje op youtube kan je de bedrading zo doortrekken. Een verloopstekkertje gemaakt voor de druppellader en nu kan ik ook via de plug de accu opladen

 
het nadeel is dan wel dat er continu stroom op staat

verlichting doet het alleen als je motor loopt remschakelaar is trouwens ook nog een optie maar daar monteer je meestal je handvatverwarming op
 
Ik vind mijn knipperlichten niet echt duidelijk op een zonnige dag. Valt me op dat automobilisten altijd wat afwachtend zijn over wat ik ga doen terwijl ik toch heel duidelijk mijn knipperlicht naar links of rechts uit heb staan.

Zelf eens van een afstandje bekeken en inderdaad,... op een mooie zonnige dag zie je ze niet super duidelijk zoals ik dat wel bij "gewone" motoren zie.
Nu hebben we het erover om er andere lampjes in te draaien. Heeft iemand van jullie GTS eigenaren dat al gedaan ? Zo ja wat voor lampjes en maakt dat echt verschil ?
 
Hoi,

Ik zie nu maar het grote Vespa GTS topic staan.

Sinds een goede week heb ik een nieuwe GTS250 i.e
De kleur is kwestie van smaak maar goed.
Het is mijn 3de Vespa al en de 19de moto in het totaal.
De Vespa's waren een

GT200
ET4 150cc

Eerste vraag is. Jullie hadden het in het begin over de uitlaatpakking die vervangen moest worden. Heb je dat probleem ook als je een vervanguitlaat (Akrapovic/ Leo,...) gaat plaatsen? Ik kan dat zelf wel die dingen. Iemand goede ervaringen met een type vervanguitlaat?

Tweede vraag: Er staan nu nog maar 90km's op de teller maar één ding valt me wel (terug) op. De wegligging is niet vertrouwenswekkend. Ik wijt het aan de banden af fabriek met name de SAVA banden. Steenhard.
Iemand een goed alternatief?

Om even terug te komen op Pat. Ik heb het meermaals gedaan hoor, een scooter verkocht ten voordelen van een motor. Voor even vond ik het leuk maar mijn tip is. Koop je dan op z'n minst een zware moto die je op koppel en dus schakellui kan berijden want anders ga je er heel snel op vloeken mijn gedacht. Het is maar een tip natuurlijk.

Schakelen vind ik ook leuk maar ik wil geen ontsteking op mijn gewrichten omdat ik meer schakel dan gas geef. _O-

Het is weeral wat jaren geleden dat ik nog met de Vespa heb gereden dus tips zijn welkom.
Hieronder nog een fotootje van mijn Vespa.

full
 
Op de mijne (GTS 300ie) staan Michelins City Grip en heb zeker geen klagen.

Enige tip die ik je kan geven is: Rijden en genieten 8-)
 
Heeft er nog iemand een orginele vespa voordrager liggen voor een GT/GTS?
Of een adresje waar ze schappelijk geprijst zijn?
Ik hoor t graag
 
Ik vind mijn knipperlichten niet echt duidelijk op een zonnige dag. Valt me op dat automobilisten altijd wat afwachtend zijn over wat ik ga doen terwijl ik toch heel duidelijk mijn knipperlicht naar links of rechts uit heb staan.

Zelf eens van een afstandje bekeken en inderdaad,... op een mooie zonnige dag zie je ze niet super duidelijk zoals ik dat wel bij "gewone" motoren zie.
Nu hebben we het erover om er andere lampjes in te draaien. Heeft iemand van jullie GTS eigenaren dat al gedaan ? Zo ja wat voor lampjes en maakt dat echt verschil ?

Kijk eens hier, het is weliswaar niet alleen een ander lampje, maar wel een ludieke opvallende oplossing.
 
Wit of rood ( gewoon even doormeten)
Alleen het kleine voorschermpje moet eraf en voor het makkelijke kan je ook nog het zwarte dekseltje links van je beenscherm afhalen.
 
gisteren kwam ik bij Hoenderloo op de Brouwersweg een Grijze GTS tegen rond 19.00 uur

iemand van hier??

ik was met de auto btw
 
Terug
Bovenaan Onderaan