CBR 1000F Clan deel 7: Van Glijden naar Gummen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de DD trapte ik nog wel eens fors op de achterrem, just for fun :9 en de eerste paar keer deed ik dat ook op die BMW van mij. Dan weet je heel erg goed wat DCBS inhoud. Of het is het bijterige van die Brembo's op de Beemer die er voor zorgden dat ik meer glijdend dan rollende de hoek omging met dat ding :+ . Wat dat betreft geef mij maar DCBS, daar kun je in ieder geval snoeihard mee remmen :Y Zonder schokken natuurlijk
 
@ eric, mij heb je niet gezien, was met koekblik vandaag. :+
Ga morgen de dd nog een keer verwennen 8-) (schoonmaken), zodat ie zaterdag fris en fruitig meekan naar Achterveld (bij Barneveld). :W
Daar zal ie dan alleen achterblijven :') , en ga ik met de BB weer naar huis. -O- -O-
 
Zojuist van Arnhem naar Cuijk gereden en 3x een DD tegen gekomen.

Eentje op de Waalbrug staduitwaarts (een DCBS) daarna op de Graafseweg eentje van de eerste serie. Die stond in de rij voor het verkeerslicht om het Keizer Karel plein op te gaan.
En nog een DCBS verderop op de Graafse weg.

En vanochtend ook al 1 op de A325 richting Nijmegen tegen gekomen ter hoogte van Elden.

Was ik naar mensen van hier aan het zwaaien?
(Ik reed op een zwarte DD met topkoffer)


zou goed kunnen, reed vanmorgen van arnhem ri nijmegen, 1e type DD wit/rood ;)
ergens tussen 7:15 - 7:30?
 
Zojuist van Arnhem naar Cuijk gereden en 3x een DD tegen gekomen.

Eentje op de Waalbrug staduitwaarts (een DCBS) daarna op de Graafseweg eentje van de eerste serie. Die stond in de rij voor het verkeerslicht om het Keizer Karel plein op te gaan.
En nog een DCBS verderop op de Graafse weg.

En vanochtend ook al 1 op de A325 richting Nijmegen tegen gekomen ter hoogte van Elden.

Was ik naar mensen van hier aan het zwaaien?
(Ik reed op een zwarte DD met topkoffer)


Mijn broertje maakt regelmatig de omgeving van Cuijk onveilig met onze DD. (eerste type rood wit dus)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen :W

Vandaag met de brommer naar het werk gegaan, ga vanmiddag richting meisje... dus als je op de route Sittard - Kampen een rood/witte DD ziet met topkoffer en een bestuurder in "opvallend" zwarte outfit, dan ben ik dat ;)

(en dan nog de vraag krijgen op de zaak: "Ben je op de motor?" B| ;))
 
[
(en dan nog de vraag krijgen op de zaak: "Ben je op de motor?" B| ;))

Die krijg ik ook vaak, ja.

Maar ook:
"In de winter: Is dat niet heel erg koud zo, op de motor?"
"In de zomer: Heb je het niet onzettend warm in zo'n pak?"

En het hele jaar door wel een paar keer:
"Vind je het niet gevaarlijk op zo'n motor?" (meestal vrouwen)
"Ik hoef geen motor want ik ken mezelf en ik zou mezelf hartstikke dood rijden" (meestal (kansloze) mannen)
 
Je weet toch dat vrouwen, vaak niks snappen van het gevoel vrijheid, 9 van de 10 keer willen ze graag gebonden zijn, en wij, goed zo, gedeeltelijk niet, wij zoeken naar een stukje vrijheid, en voor ons is dat motorrijden.

En wat die kansloze mannen betreft, die hebben zoveel angst, dat ze bij wijze van spreken nog niet eens over durven te steken, en zeker niet als er een motor aan komt.
 
ff een vraagje: weet iemand een nette manier om die inbusjes, diie in de kuip gebruikt worden, van de schroefjes af te krijgen. Die van mij zijn uit de kuip maar zitten vast geroest aan de boutjes.
 
Uhm JJ even een foto van je probleem uitdaging dat helpt voor de beelddenkers onder ons 8-)

Ja, inderdaad.. "Ik rijd me hartstikke dood." Ook een gevleugelde uitspraak van een (Audi S huppelepup rijdende) collega.

Of een andere collega "Nee ik durf geen motor meer te rijden, - eens ben je aan de beurt". Ik: "Ben al zovaak onderuit gegaan, statistisch gezien kan ik de komende 30 jaar ongeval vrij rijden" ;)
 
En mijn vrouw krijgt met de cabrio vaak te horen:

Ja, ik zou ook wel een cabrio willen........maaar.......je kunt in Nederland toch bijna nooit met het dak open rijden. Nou, echt wel. En als het regent doe je het dicht, daar is het namelijk voor.

(zegt mijn vouw wel eens, die SUV van jou heeft toch ook 4WD?)


De vraag van die busjes en boutjes snap ik niet zo goed. De kuip is los maar de boutjes zitten nog vast of zoiets? Of bedoel je die messing busjes met schoefdraad waarmee o.a. de koplamp in de kuip geschroefd zit?
Maar mij lijkt een roestoplossend goedje de beste manier.
 
Laatst bewerkt:
Uhm JJ even een foto van je probleem uitdaging dat helpt voor de beelddenkers onder ons 8-)
de uitdaging *D
imag0301i.jpg


De vraag van die busjes en boutjes snap ik niet zo goed. De kuip is los maar de boutjes zitten nog vast of zoiets? Of bedoel je die messing busjes met schoefdraad waarmee o.a. de koplamp in de kuip geschroefd zit?
Maar mij lijkt een roestoplossend goedje de beste manier.
Heeft al een tijdje in een ontroest badje gelegen, maar krijg ze niet los. Als oplossing heb ik slijpen maar wilde weten of iemand een andere gedachte heeft.
 
Laatst bewerkt:
Sjips wordt geblocked hier op het werk... zal moeten wachten tot vanaaf ;)
 
@JJ: Ik had hetzelfde probleem; heb kruipolie gebruikt, maar vergt ernstig veel geduld...
Wel voorzichtig blijven; ik heb natuurlijk uiteindelijk een kuip gemold... :o


@Erik99: Zo'n motor is ook levensgevaarlijk!! :X
Er is zelfs een heel topic hier voor de domme opmerkingen van koekblikkers! ;)
 
Wat betreft die busjes van de kuip, kijk eens of je bij een ijzerhandel, wel een goeie, een spuitbus RIDRUST kan krijgen, pak een oude dop van een spuitbus, spuit daar een laagje RIDRUST in enlaat een tijdje weken, komt het zeker goed, gebruiken ze ook in de industrie.
 
@JJ: Ik had hetzelfde probleem; heb kruipolie gebruikt, maar vergt ernstig veel geduld...
Wel voorzichtig blijven; ik heb natuurlijk uiteindelijk een kuip gemold... :o

Dat wil ik juist voorkomen, anders was ik ook al met de slijptol bezig geweest *D
 
Lego herstelt gelukkig een hoop van de schade die ik aan de DD aanricht... ;)

Ik mag zelf ook aan de bak; heb de DD nog niet eens gestart na de winter... :$
De voorremmen lopen zo vast dat ik hem in mijn eentje nauwelijks in november de veiligheid van mijn steeg in kreeg. :(
Dus die moet ik alsnog helemaal reviseren, heb al nieuwe rubbertjes besteld, dus zodra die binnen zijn gaat hij op de brug.
Choke moet ook nog even bijgesteld worden; heb vorig jaar een poging gewaagd, maar was toen te lui even de zijkap eraf te halen, dus lukte niet echt. :+

Ik heb trouwens ook nog nauwelijks op de RR gereden. -O-
Die startte na 4 maanden in de kou iig als een zonnetje! :Y
 
Stelletje sleutelaars! Gister ook weer een rit gemaakt, met een collega.
Even de nieuwe uitlaat uitgeprobeerd.
Klinkt wel iets donkerder dan origineel, maar niet echt hard. Wel jammer, ik had echt een groot verschil verwacht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan