Yamaha FZ6N DEEL II

Ik zat laatst wat videos te kijken over de FZ6 en kwam een video tegen van Tosh Twentythree, de Fazer van hem had ook last van vibraties en dat bleek te liggen aan de throttle bodies die niet helemaal gesynchroniseerd meer waren. Zou bij jouw motor dus ook zo kunnen zijn.
Part 1:
Part 2:
Hij zegt ergens dat cilinder 1 gebruikt wordt als referentie maar dat moet volgens iemand in de comments numero 2 zijn. :t
 
Ik zat laatst wat videos te kijken over de FZ6 en kwam een video tegen van Tosh Twentythree, de Fazer van hem had ook last van vibraties en dat bleek te liggen aan de throttle bodies die niet helemaal gesynchroniseerd meer waren. Zou bij jouw motor dus ook zo kunnen zijn.
Part 1:
Part 2:
Hij zegt ergens dat cilinder 1 gebruikt wordt als referentie maar dat moet volgens iemand in de comments numero 2 zijn. :t

Hey dat ziet er interessant uit, je hoort tijdens het tunen ook het geluid iets veranderen en die van mij klinkt stationair wel exact als in eht begin van het filmpje dus dit zou zomaar (een van) de reden(en) kunnen zijn. Die van mij heeft ook een scottoiler dus misschien dat dat ook wel invloed heeft
 
Beste mensen.

Ik ben Frank en ik rijd sinds een klein jaar een fz6-s 2004. Nu heb ik sinds kort een probleem met de accu wat heeft geresulteerd en twee nieuwe accu's in vier weken. Eind vorige week nieuwe accu erin gezet en vervolgens redelijk veel gereden. Vanuit paranoia afgekoppeld en vervolgens een nacht (nadat die volledig was opgeladen) niet afgekoppeld. Dag erna twee keer moeten starten dus je begrijpt mijn "paniek". Eergisteren hele dag door de Eifel gereden maar zekerheidshalve toch maar afgekoppeld. Lekstroom lijkt die niet te hebben en hij laad ook op. Wat zou het probleem kunnen zijn.

Groet

Frank
 
Hey dat ziet er interessant uit, je hoort tijdens het tunen ook het geluid iets veranderen en die van mij klinkt stationair wel exact als in eht begin van het filmpje dus dit zou zomaar (een van) de reden(en) kunnen zijn. Die van mij heeft ook een scottoiler dus misschien dat dat ook wel invloed heeft

Ik heb de motor ondertussen laten synchroniseren en een injectie cleaner door de tank gegooid, het heeft helaas niet geholpen, trilling is wel iets anders maar nog steeds erg aanwezig. Ook handlebar risers, 20mm omhoog en 30mm naar achteren hielpen niet, al heb ik wel een betere en fijnere houding merk ik.

Ik probeer nu met balanceerloodjes te kijken of zwaardere stuurgewichten wat doet en er is een setje "grip puppies" onderweg.

Ook is er een andere set spiegels onderweg, om de huidige te plaatsen heb ik de handvaten ~1cm naar binnen moeten schuiven, deze wil ik weer terug op de originele plek. Dus een setje spiegels besteld om weer op de originele bevestiging te zetten. En voor het gemak nog een gear indicator, hopelijk is die ook snel binnen.

Ook ben ik nog een beetje bezig geweest met de looks van mijn FZ6, zo heb ik de voorvork matzwart gespoten en heb ik de 2 kapjes van de radiateur en de 2 "pedal pads" die allemaal zilver metallic waren nu zwart metallic gespoten, de 2 kapjes van de koplamp had ik al eerder zwart gespoten, misschien dat ik die ook nog een keer metallic maak.

Als ik de motor weer eens gewassen heb zal ik er een foto van plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staat mijn s2 in de OP als zijnde van New breed. Die is ook al paar jaar offline zo te zien. 4 jaar terug als beginners bike mijn fz6 gehaald maar 30k verder verveeld 't nog steeds niet. Stad, Eifel, Alpen, middengebergtes.. Alles blijft leuk. Alleen of the road schiet ie een beetje tekort :P
 
Goedemiddag,

Ik ben sinds van de week in het bezit van een FZ6N uit 2005. Ik heb mijn Honda CB500 uit 99 van de hand gedaan omdat hij toch wat te veel mankementen begon te vertonen.
Het enige wat ik nog kan verzinnen om hem wat mooier te maken is rimstripes en een kuipruitje (dit zit er dan ook aan te komen...).

Van de week begon mijn motortje echter wel een beetje te stotteren, ben toen naar de motorzaak gegaan en heb een goedje voor in mijn tank gekregen (Putoline injectie reiniger). Dit hielp meteen..

Het verbruik valt mij wel een beetje tegen, ik rij 1op 16 met de mijne. Is dat wat jullie ook rijden?
full
 
Hi allemaal. Ik ben van plan een fz6n aan teschaffen binnekort. Hebben jullie dingetjes die jullie nadelig vinden van de fz6n?

Ik had hiervoor een suzuki freewind bijvoorbeeld, erg fijne motor maar een 1 cilinder op de snelweg is niet helemaal ideaal. Ook was het een echte windvanger(ik denk de fz6 nog erger)
Verder vind ik de standaard uitlaat veels te zacht, maar zie dat de uitlaten zo’n €1000 kosten :N
2e hands zie ik ze eigenlijk niet online
 
Het is inderdaad zoals vrijwel alle nakeds een windvanger, dus niet echt relaxed op de snelweg. Verders weinig slechte dingen aan gehad toen ik hem had. Keertje de veer bij 1 van de twee voorste remmen die niet meer lekker werkte.

Mijn grootste reden om over te stappen naar een andere is dat onder de 6000 toeren het niet zo spannend is allemaal. Het vermogen komt pas daarboven echt vrij. Het is een toerenjager dus, en dat ligt mij niet zo.
 
Laatst bewerkt:
hoi ik zal wel niet in het goede topic zitten maar ben dus een fz6 om aan het bouwen tot een naked model, ben er bijna alleen die bedrading van de koplampen is een struikelblok, al wel een zwaardere zekering ingezet , want je gaat van twee lampen (in de kuip) naar een, weet iemand hoe ik de draadjes doorverbind ? heb dus een zwart met zwart/groen uit de ene unit en een zwart met een zwart/geel uit de andere unit , een is dus dimlicht en de ander groot licht , hoe verbind ik dit door zodat ik beide in een koplamp heb? alvast bedankt voor eventuele reacties
 
Laatst bewerkt:
Dit topic leeft niet heel erg. Inmiddels een fz6n S2 gekocht. Echter rij ik slechts 210km +/- op 1 tank. Hoeveel verbruiken jullie?

Dat zegt natuurlijk niks. Hoeveel liter heb je er in gegooid? Begin eens met voltanken, tripmeter op 0 en dan als je weer moet tanken het aantal liters wat erin gaat delen door het aantal km wat je hebt gereden. Een goede rechterhand helpt ook niet echt met het verbruik overigens.
 
Ik heb binnenkort een nieuwe achterband nodig. Welke hebben jullie er zelf op zitten. Ik rij zelf elke dag naar werk, ook de winter tenzij het vriest.

Gr
 
Hallo,
Jody hier!
Ik heb een FZ6N uit 2004.. ik en de motor zijn nu al twee jaar aan elkaar aan het wennen..
Het gaat... krijg na lang rijden pijn op veel plaatsen... dus ik ben nog zoekende naar een fijne zit houding.
Heb een EJK module erop gezet en die heeft het gas gedrag positief verandert... maar daar ben ik niet voor hier..
bij aanschaf had de FZ een deuk in de tank... is er iemand die weet welke tank er allemaal op kunnen??
Dus niet alleen die van de FZ6N maar welke dan nog meer????

Groeten,
Jody
 
Terug
Bovenaan Onderaan