Het Yamaha TweeTakt Topic

RD1200 V6
Stan Stephens’ 1200cc V6 two-stroke

81113.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi blokje,die man kan het ook niet laten ,begin jaren 80 was hij al bezig met RD250LC en 350 tuning.
 
In Engeland hebben ze al een cult status,vandaar die hogere prijzen,in Nederland krijg je dat
er niet voor,of het moet een bijna nieuwe zijn.
Die 2 500,s verkoop je hier nooit voor die prijzen,misschien in Engeland dat hij ze zou kunnen slijten.
Ik zou liever een originele RZ500 kopen met alu frame,die worden alleen maar meer waard.
 
Tja in Nederland heeft men er vaak niet veel geld voor over maar in Engeland hebben ze zoals Paul al zegt een cultstatus en dat zie je aan de prijzen.
Mooie fiets trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Yep, hele mooie RD, ook jarenlang gereden. Helaas moeten kiezen tussen of de kawa KR1s of de RD350 aanhouden, het is de Kr1-s geworden, achteraf jammer. De RD had veel meer koppel onderin, en was veel betrouwbaarder.

full


Hier de De KR1-s weer in z'n oude glorie hersteld

full


en om dat de RD zo mooi was:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een KR1-S stuurt wel weer een stuk beter en is toch weer een stuk moderner.
Ik heb ook beide gehad en geen enkel betrouwbaarheid probleem gehad met de KR1.
Met mijn RD,s wel,want ook die konden wel eens stuk gaan en dan met name de eerste
modellen de 4LO en de latere Braziliaanse modellen.Ik heb ook zo,n model als op
die foto van THS gehad en die heeft zonder problemen 35000km volbracht,die was wel
helemaal standaard.
 
Laatst bewerkt:
Mijn RD had meer dan 90.000 km gelopen, na de derde krukasrevisie heb ik besloten dat het genoeg was geweest. De KR1 is idd een modernere fiets, en stuurt, mits je de vering aanpakt een heel stuk beter.

De KR1 heeft me een paar keer laten staan (elektrische problemen met name dynamo en CDI) , de RD daarentegen maar 1 keer (vastloper in de winter bij -5 graden), maar dat is inmiddels weer een hele tijd geleden.

Op de RD had je plek voor een passagier, en dat zat / reed nog aardig ook. Dat hoef je niet bij de KR1-s te proberen.

Toch de KR1-s gehouden, je ziet ze zelden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een KR1 kan ook een passagier op,alleen moet het wel formaatje Japanner zijn en
zich goed op kunnen vouwen :Y
Maar een RD is daar inderdaad beter geschikt voor.Als je ze maar blijft reviseren kan
elke motor een eeuwigheid mee.Die van mij had ik verkocht bij 26000km en
de nieuwe eigenaar heeft er 1 keer nieuwe zuigers in laten zetten en hem bij 46000km
weer verkocht,wat er daarna mee is gebeurd weet ik niet.Die motor was ooit onderdeel
van een testdag van Yamaha op Zandvoort,daar werden toen een aantal nieuwe ter
beschikking gesteld aan RD cup rijders,14 van die motoren zijn toen beschadigd geraakt
en weer doorverkocht aan Goedhart motoren,daar had ik deze vandaan met vrij lichte schade.Ik heb hem opgeknapt en ben er mee gaan rijden.
Het leuke is dat Goedhart toen nog thuis vanuit een garagebox werkte,als je ziet wat voor zaak hij nu heeft,dan heeft hij het goed gedaan.Ik heb ook jaren later nog een nieuwe motor bij hem gekocht,ik kwam ook in de tussenliggende jaren wel af en toe een bakkie doen,zo hebben we eigenlijk altijd contact gehouden dankzij de RD.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan