2 Suzuki GS850 geen donor, maar leven in het cafe!

Roab

Die hard MF'er
20 feb 2006
308
0
Koog a/d Aker
Hoi allemaal,

Als eerste ROAB is een combi van 2 profielen hier, beter bekend als El Albertus en Skiddy.
De titel van deze topic is gebaseerd op 2 Suzuki's GS850 (gesponsord door EL *O* )
De Grijze is de betere van de 2, de blauwe was volgens de vorige eigenaar de donor voor de grijze (maar volgens hem liep de blauwe beter).
Na weer en wind sneeuw en gladheid.. was de verkoper zo behulpzaam om ze te komen brengen :Y *O*
De bedoeling is om van de grijze een cafeachtige racer te maken en de blauwe te redden van de donor status.

Vandaar...."geen donor, maar leven in het cafe!"

Vorige week zondag hebben we op een zeeeeeeer regenachtige dag op een vierkanten postzegel een poging gewaagd om op de "blauwe" hart masage toe te passen..
El had de motor al een paar dagen binnen gezet zodat ie lekker droog is.. en na een check van de contactpunten....huh.. electronische ontstekking..ok kapje er weer op!! *O*
en na wat gepruttel en geknal ging het steeds beter lopen...
Ff de remmen checken voor de proefrit.... huh welke remmen.. nou die deden het zo goed als niet (achter was de beste)
Ach ff doorspoelen met nieuwe remvloeistof..uh rechts komt vloeistof en links..niks.. staat droog B|
Alles uit elkaar.. leidingen liepen niet lekker door...cupjes schoon gemaakt... vloeistof erin..
mmhhh krijgen de boel nog niet lekker ontlucht... nou dan maar met een spons de weg op.. |(

TESTEN... nou dat ging beste goed... na El zijn test ritje moest de koppelingskabel ff losser en alles werkt (op de spons na dan)
Ikke ook ff....(handig als je geen waterdichte kleding mee heb..)
De rook uit 1 uitlaat is ook redelijk weg.. dus conclusie 2 dropl*ll*n met een BIG smile :) :)

De Grijze is duidelijker in beter cosmetische staat... alleen wil deze iid nog niet lekker lopen (tot onze verbazing weer een electronische ontsteking)
Hier is mn. El erg mee bezig...er zit al een mooi breed tommessli stuurtje op.
El mag hier verder zijn verhaaltje over doen :Y

Maar goed, foto's en filmpjes zeggen meer als duizenden woorden.


De betere kant
full

full


De mindere kanten
full

full

full

full

full

full


Stoeien op de vierkantenpostzegel
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
die blauw is een 79´..tenminste dat blok.....edit die grijze ook zie ik net.
enig jaar gs850 met kicker....had orgineel puntenontsteking,is waarschijnlijk naderhand omgebouwd naar electronische ontsteking,79´ en 80´hadden puntjes de latere modellen niet meer.

heb er zelf vijf gehad!
helaas een half jaar geleden grote opruiming gehad en het meeste weggeflikkerd.

1je heb ik gerestaureerd en daar rijd mijn schoonvader nu op rond...is ook een 79´.
 
Laatst bewerkt:
Hallo MFers,

Skiddy heeft al het een en ander geintroduceerd, en om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Blauwe lijkt origineel , maar heeft een dyna -s onsteking (denk verleden een pekelfiets is geweest)?

Grijze niet origineel , en heeft een Boyer en bransden ontsteking ? en open luchtfilters , en vermoed ook andere sproeiers

Die grijze ziet er cosmetich goed uit , ......But!!!!

Start slecht ...gisteren pas met remmenreiniger!
Loopt hoog stationair!...sins gisteren 6000toeren, denk dat de gaskabel ergens hangt? (na gekloot met m stuurtje ) dit vandaag ff oplossen alles ff los

Toch is mijn vermoeden dat die grijze te arm staat!!

De volgende check is al gedaan (gisteren )

Bougies= droog en lichtbruine koffiekleur, en vonken
Benzine kraan = goed staat op de fuel stand (en genoeg benzine)
Chock = is oke blijft niet hangen
ckeringen =oke (zit wel 15 a) moet zijn 10
accu = bijna nieuw

Alle suggesties zijn welkom !!!!! :)
 
die blauw is een 79´..tenminste dat blok.....edit die grijze ook zie ik net.
enig jaar gs850 met kicker....had orgineel puntenontsteking,is waarschijnlijk naderhand omgebouwd naar electronische ontsteking,79´ en 80´hadden puntjes de latere modellen niet meer.

heb er zelf vijf gehad!
helaas een half jaar geleden grote opruiming gehad en het meeste weggeflikkerd.

1je heb ik gerestaureerd en daar rijd mijn schoonvader nu op rond...is ook een 79´.


Heb je vast nog wel specifieke tips op deze modellen?
 
Mijn tip is gaan met die banaan! Het zijn heerlijke lompe onverwoestbare motoren. Ik heb er zelf 1 (1980) in de wacht staan om opgeknapt te gaan worden. Dit topic is bij deze in de favorieten aangevinkt!
 
Ja idd lekker robuust, groot en dik , ....

Die blauwe , wil ik lekker standaard houden , moet nog wel heel veel aan gebeuren

Grijze , wordt licht omgebouwd naar cafe bitch !!!

Denk dat dit een leuke topic gaat worden !!! :]
 
die grijze is intersant ivm met de veranderingen die het heeft gehad.

kleine tip...tja
euh de draadoom van die dingen zijn meestal na 32 jaar behorlijk slecht.
het beste is alles eraf en nieuw aanleggen en dan ook gelijk met een zekeringkast van na81`
die hebben namelijk gewone steekzekeringen ipv glaszekeringen...zal eens kijken of ik nog zo´n kastje voor je heb.
dynamo´s en spanningsregelaars zijn ook niet het sterkste punt...over het algemeen niet bij suzuki overgens.

regelaar zit onder de accubak waar ze geen koeling genoeg krijgt.
plekkie onder de kroonplaat of aan de voorkant bovenaan het frame(waar je claxon zit)is beter.

uitlaten:orgineel niet meer te krijgen,alleen een vier in een bij laser/jama.
voor een caferacer is een vier in twee het mooiste natuurlijk.
goede kans dat een set bochten van bijvoorbeeld een gsx ef/es past...ondanks dat dat weer een gr72a blok is.
voor de rest zijn het heerlijk fietsen,heb er alles bijlekaar meer dan een half milioen mee gereden.

mocht je de grijze uitelkaar trekken om te verbouwen:er zijn nog een aantal tips en tricks om je frame iets strakker te laten sturen....yoshimura deed dat indertijd veel met de gs1000 wat in principe niet eens zo heel veel anders is kwa frame.
is zeker een aanrader om die aanpassingen te doen...heb het met een van mijn frames destijds ook gedaan.
 
Ik wil zoveel mogelijk toeters en bellen erop. Ik heb een vetterkuip liggen, gigantische koffers, rugleuning voor de passagier. Van standaard 255 kilo naar 355 kilo eigenlijk... _O-
Zoveel mogelijk metertjes in de kuip bouwen, radiootje erin, raketwerper verzin het maar :9
 
Ik wil zoveel mogelijk toeters en bellen erop. Ik heb een vetterkuip liggen, gigantische koffers, rugleuning voor de passagier. Van standaard 255 kilo naar 355 kilo eigenlijk... _O-
Zoveel mogelijk metertjes in de kuip bouwen, radiootje erin, raketwerper verzin het maar :9

_O- en dan in die foute glitter kermis kleuren!!!

Grt Skiddy
 
Iemand enig idee waar deze stalenplaat voor dient?? (zit er standaard niet op)
Zit op het frame gelast.



full
 
El zegt :

vanmiddag nog ff aan de pruts geweest en idd door M stuurtje zijn de kabels te lang geworden waardoor de gaskabel zn eigen leven ging leiden (koppelingskabel overigens ook heb nu een hand als een uier)
Na veel gevrut , en afstellen komt de gas kabel nu terug...pfff :Y

Het starten was weer heel moeizaam , :? maar uiteindelijk lopen , dus nu mooi de kans om hem wat fijner af te stellen
Met de test rit :] blijkt nu ook de koppelingskabel oerendzwaar te gaan ...dus die gaan we ff helemaal omleggen en een scheut olie erin :Y

@ sick , ik ga niet zoveel doen aan die grijze , en de draad boom die gaat nog wel , en zitten nog wel glasckeringen , en de de houder etc zien er redelijk uit , bedankt in ieder geval, maar ik moet nog een hoop hebben dus , geef ik je miss met de tijd wel een Pbtje!!! 1/2 miljoen km !! een hoop man !! :}

Vd de week ff ook ff de midden bok eronder sleutelen zie foto hier nog in de grondverf , maar heb ik gisteren gespoten , ook gisteren nieuwe remlichtschakelaar geplaatst :Y

Ben er ook achter gekomen dat de dodemansknop niet werkt (vorige eigenaar afgeknipt)
klaxon werkt niet (helemaal weg dus) ...grootlichtsingnaal schakelaar ..doet ook niet ???

Dus flink nog wat werk aan de winkel :W


full
 
maar uh zeg El, hoe was je testritje (zegt Skiddy, lekker handig zo'n topic met 2 _O- )

Oh bij jou op zolder ligt in die doos nog 2 claxons.. komen bij Zurp vandaan.. niet de mooiste maar wellicht nog wat van te maken... :Y
 
Laatst bewerkt:
Heeee skid, ;) ,

Als dat ding eenmaal een beetje warm is loopt hij als de brandweer, stuurt goed , m stuurtje wat jij al zij bijna helemaal vlak , voelt goed aan , ook bochten werk (voor wat het waard is heb maar 15 minuten gereden , zat er op met mn spijkerbroekie en jackie BRRRR)koud ttt

Gaskabel zit goed nu , hij loopt niet meer op , alleen die koppelingskabel is waardeloos , zo F...zwaar die wil ik onder die tank vandaan ..die moet keurig loslopen

Oke Zurpies claxons goede tip zal ff op mn zoldertje kijken , verder wil ik ook de rest weer aangesloten hebben (dodemansknop, lichtsignaal, etc) maar moet ff warmer zijn anders doet mn soldeerboutje het niet , en ik ook niet _O-
 
Heeee Skid ...bokkie zit al in de Action MZ shit , ik verwacht dat hij vd week eronder zit _O-
 
mag ik niet hopen,mocht at wel zo zijn zou ik dat frame eens kaalhalen en nameten.....gsframepjes zijn sterk maar zo sterk maar zijspangebruik vinden ze meestal niet echt fijn.

Nou de gaatjes die erin zitten zijn voor een zijspan wel erg klein, ik denk zelf voor een montage van een kuip ofzo.

(eigenprofiel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan