het grote cb topic the seventies

ff noob vraagje, ik heb mijn zadel en mijn tank eraf. Nu wil ik de airbox eraf hebben om zo mijn carbs eraf te trekken, iemand enig idee hoe? het lijkt erop dat carbs en airbox 1 geheel zijn....
 
Oke, ik heb alles eraf. Carbs gingen met wat grof geweld :(
Wat heb je btw weinig ruimte door dat stink filter!?!?!
 
Wat is de beste volgorde voor montage van de carbs van een cb550f :(


Geen idee ik heb ze alleen nog maar ge demonteert ;-)
Maar lijkt me eerst het luchtfilter en dan de carbs er tussen.
Misschien wat vettigheid op de rubbers zo dat het iets makkelijker glijd ;-)
 
Zijn er hier mensen die in een CBfour electro ontsteking hebben gezet?
Ik begin te twijfelen of mijn carbs wel het probleem zijn, aangezien ze brandschoon zijn!?!?
 
Zijn er hier mensen die in een CBfour electro ontsteking hebben gezet?
Ik begin te twijfelen of mijn carbs wel het probleem zijn, aangezien ze brandschoon zijn!?!?
Ja dat heb ik erin zitten, zo eentje waar de originele vervroeger behouden blijft. Kost even wat, maar je bent voor eeuwig van dat gestel af. Zeker als je ontstekingsplaat e.d. toch zijn beste tijd gehad heeft een goede investering. :Y

CB750F2 in "Opknappen van een CB750 F2 SOHC"

Bij mij wast de vervroeger trouwens ook nog gaar, samen met slecht contact in de dodemansknop, dus je vervangt daarmee nog niet alles!
 
Laatst bewerkt:
Naja hij loopt wel gewoon als ik hem start met extra accu power wel, maar alleen bij hoog toeren blijft ie lopen. Zodra ik gas terug laat gaan valt ie uit. Hij heeft het wel gewoon redelijk gedaan, op af en toe een knal en een cilinder die stil blijft na. :S
 
Ik zou dan eerder denken aan verstopte stationairsproeiers. Test je ontstekingstijdstip ook eens, met een testlampje, of beter een stroboscoop, als je die hebt of ergens kunt lenen.
 
Zijn er hier mensen die in een CBfour electro ontsteking hebben gezet?
Ik begin te twijfelen of mijn carbs wel het probleem zijn, aangezien ze brandschoon zijn!?!?

Ik heb in mijn 350f ook de elektronische ontsteking van rené van maanen. Is heel gemakkelijk te installeren. Is je vlotterhoogte van alle carbs dezelfde? Zijn ze gesynchroniseerd?
 
je hebt toevallig niks aan het luchtfilter of de airbox veranderd oid. Zit de airbox erop en goed vast? Bedank me net dat je soortgelijke symptomen krijgt als de motor teveel lucht krijgt/te weinig tegendruk om benzine aan te zuigen uit de vlotters. Loopt hij wel met de choke erop?
 
Hij loopt alleen als ik hem start met auto accu erbij achter (op de accu zelf met de kou blijkbaar niet)
En dan alleen als ik toeren blijf maken, zodra de toeren richting stationair gaan valt ie weg.
Paar weken eerder voor de kou startte hij op accu en bleef ie ook redelijk stationair lopen.

Btw de standaard airbox en alles.
 
@Kneusteun mischien trekt ie valse lucht door gescheurde inlaat rubbers? Die kunnen het wel eens begeven bij (de)montage. vooral als dat lastig gaat, zoals je schrijft.
De oude rubbers beginnen vaak meer op bakkeliet te lijken :+
Als je carburateurs monteerd gaat het wel makkenlijker als je ze verwarmt met een paint stripper o.i.d. ik vet ook de binnenkant van de inlaat rubbers in en de boel plopt zo in elkaar :Y

Laat ik dan ook maar een plaatje van mijn CB spammen.
Het plaatje is al een paar jaar oud, maar er is niet echt veel aan veranderd.
Als ik met m'n Guzzi project klaar ben ga ik mischien de CB eens onder handen nemen.
full
 
Werkt de choke eigenlijk wel goed? Bij mij loopt hij koud ook moeilijk stationair en moet de choke gebruikt worden. Let erop dat de choke ook de gaskleppen een beetje opentrekt als hij ongeveer helemaal uit getrokken is (en goed afgesteld). De chokekleppen moeten helemaal sluiten.
 
Hoi,

Mijn naam is Tom en ik heb net een Honda CB500 K1 gekocht om op te knappen. Het is een onversleuteld ding met bijna alle orginele onderdelen/bouten/moeren er nog aan :-)
Ben er super blij mee, ik was al een half jaar op zoek naar de juiste cb500!

Op deze foto had ik hem net opgehaald

foto%201.JPG


En hier ff het ding afgespoten.

foto%202.JPG


foto%203.JPG


foto%204.JPG


foto%205.JPG


En zo moet die gaan worden, deze is van een vriend van mij en hebben we net klaar gemaakt.

foto6.JPG
 
Ziet er nice uit!

Thx! Ik heb dit ding uiteindelijk via via kunnen kopen van een ouwe vent die de motor onder een zeil in de tuin tegen een boom had staan, hij woonde ook nog bij mij in de stad. Ik zeg tegen hem wat had je in de gedachten qua prijs, zegt die ik moet er wel zeker 100 euro voor hebben!! :o ik dacht die vent spoort niet, natuurlijk direct afgetikt en als een haas de motor de bus in en de papieren meegenomen *O* *O* ze bestaan blijkbaar dus echt nog die schuurvondsten het kost je alleen een half jaar zoeken :9
 
Hij loopt alleen als ik hem start met auto accu erbij achter (op de accu zelf met de kou blijkbaar niet)
En dan alleen als ik toeren blijf maken, zodra de toeren richting stationair gaan valt ie weg.
Paar weken eerder voor de kou startte hij op accu en bleef ie ook redelijk stationair lopen.

Btw de standaard airbox en alles.

Heb je een metertje om spanning te meten? Deze symptomen krijg je ook als de accu plat staat. (oftewel 7 volt ofzo i.p.v. 12+)
 
Hoi,

Ik heb een vraag m.b.t. De wit/zwarte bies op de tank van een honda cb500 k1, is dit orgineel nu een sticker of pin striping?

Greetz Tom
 
Heb je een metertje om spanning te meten? Deze symptomen krijg je ook als de accu plat staat. (oftewel 7 volt ofzo i.p.v. 12+)
Accu heb ik al doorgemeten en die is goed, heb hem namelijk ook nog is aan de auto gehangen als test.

Edit: ohja en morgen komen de verse schone carbs binnen!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een vraag m.b.t. De wit/zwarte bies op de tank van een honda cb500 k1, is dit orgineel nu een sticker of pin striping?

Greetz Tom

Ik heb nog een vraag en tevens een schopje voor bovenstaande vraag.
Wat is nu het orginele zadel overtrek van een europese honda cb500 k1, foto1 of foto 2?

Foto1
selle-cb500-four-nologo-k1-k2-1.jpg


Foto2
l_XmgWhonda-cb500-cb-550-seat-cover-+-chrome-mount-strip-only.jpg
 
Is dat een beetje de moeite waard dat forum?
Ik heb namelijk nog genoeg vragen!

Hopelijk deze week mijn carbs er weer op bouwen als weer mee zit! hopen dat rubber beetje meegeeft en dat mijn meng schroeven goed staan, anders wordt het weer aanklooien :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan