KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik meld me ook hier, vanavond ga ik mijn 950 Adventure S ophalen.
Kom van de supersport afdeling af en nadat ik een jaar een TTR600 heb gehad, moest er iets komen dat modder kan vreten.

Welkom pinda, was de TTR600 versleten of wilde je meer power?
Ik zou me ook prima vermaken met een TTR600.

@Zen, das de Helm die ik ook (heb) bedoel. :Y
Zou mooi staan bij de overal. })
En een setje Wings erbij, _O-
 
Ja dat gaat hem worden.. Kan hem voor 500 ophalen, prima.
Ik heb nu de pegscratch x voor in de stad, ook een leuke combi :)
3PW10113X_2.jpg

Overall is volgende stap en de uitlaten worden op maat gemaakte compleet carbon akra's van een R1.
Ff sparen :)
 
Iemand een inschatting wat kleppenstellen kost voor een 990? Zit nu op 11000km dus die van mij moet eigenlijk over 4000km gesteld worden. Echter gaat de motor eind april op de testbank en wordt deze afgesteld, is het verstandig dat ik daarvoor nog de kleppen laat stellen?
 
Welkom pinda, was de TTR600 versleten of wilde je meer power?
Ik zou me ook prima vermaken met een TTR600.

@Zen, das de Helm die ik ook (heb) bedoel. :Y
Zou mooi staan bij de overal. })
En een setje Wings erbij, _O-

Had toen ook nog een TL1000R, dus werd een beetje veel met 3 motoren.
Toen alles verkocht en nu een KTM (waar je ook langer dan een half uur op kan zitten)
Doel is om ook wat langere reizen te gaan maken.
 
Ik meld me ook hier, vanavond ga ik mijn 950 Adventure S ophalen.
Kom van de supersport afdeling af en nadat ik een jaar een TTR600 heb gehad, moest er iets komen dat modder kan vreten.
Welkom hier, heb je al een foto van je motor?

En zijn er al aanpassingen (gepland?)
 
Iemand een inschatting wat kleppenstellen kost voor een 990? Zit nu op 11000km dus die van mij moet eigenlijk over 4000km gesteld worden. Echter gaat de motor eind april op de testbank en wordt deze afgesteld, is het verstandig dat ik daarvoor nog de kleppen laat stellen?
reken zeker op 300!!!
 
Iemand een inschatting wat kleppenstellen kost voor een 990? Zit nu op 11000km dus die van mij moet eigenlijk over 4000km gesteld worden. Echter gaat de motor eind april op de testbank en wordt deze afgesteld, is het verstandig dat ik daarvoor nog de kleppen laat stellen?

Die van mij heeft net de 15.000 beurt gehad, maar omdat dat gecombineerd werd met het openhalen van het blok onder garantie ivm veel te hoge olieverbruik, heb ik geen idee wat het precies gekost heeft.
 
Vandaag eindelijk kenteken binnen *O* gelijk erop geschroefd en een rondje wezen testen.

Wat een power heeft dat ding en met de Leo erop is het helemaal af!

Heb de db killers erin zitten en nog maakt ie een indrukwekkend geluid.
Er kijken er zat om 8-)
 
Laatst bewerkt:
reken zeker op 300!!!

Net langs de dealer gereden, hij had ook over 220-240 euro. Valt nog mee zat aan bedragen van 400-500 eu te denken :P


Die van mij heeft net de 15.000 beurt gehad, maar omdat dat gecombineerd werd met het openhalen van het blok onder garantie ivm veel te hoge olieverbruik, heb ik geen idee wat het precies gekost heeft.


Olie verbruik had ik eerst ook maar nam na 8000kilometer aanzienlijk af. Pijl staat de laatste 800km nog steeds hetzelfde (precies tussen de streepjes in). Wel koelant dat ze voor jou een ander blok hebben geregeld, vaak zegt een importeur dat olie verbruik "heel normaal" is.
 
Net langs de dealer gereden, hij had ook over 220-240 euro. Valt nog mee zat aan bedragen van 400-500 eu te denken :POlie verbruik had ik eerst ook maar nam na 8000kilometer aanzienlijk af. Pijl staat de laatste 800km nog steeds hetzelfde (precies tussen de streepjes in). Wel koelant dat ze voor jou een ander blok hebben geregeld, vaak zegt een importeur dat olie verbruik "heel normaal" is.
Ranzige bedragen voor dat soort klusjes, als je kappen en kelken en dergelijke eraf zijn is het binnen een paar minuten gefixt...leuk om te horen dat hij het licht ook moet laten branden en dat hij ook weleens vlees wilt eten..daar heb ik niks aan en vertik het om zulke bedragen neer te leggen.
Feit is wel dat je bij de lc8 blokken een speciaal stukje gereedschap nodig hebt om de kleppen-tolerantie te checken..
 
Feit is wel dat je bij de lc8 blokken een speciaal stukje gereedschap nodig hebt om de kleppen-tolerantie te checken..

Klepspeling kan je gewoon met voelermaatjes opmeten, je moet wel een speciale bout hebben om de krukas te blokkeren in het geval dat de nokkenassen eruit moeten. Maar die is makkelijk zelf na te maken.
 
Net langs de dealer gereden, hij had ook over 220-240 euro. Valt nog mee zat aan bedragen van 400-500 eu te denken :POlie verbruik had ik eerst ook maar nam na 8000kilometer aanzienlijk af. Pijl staat de laatste 800km nog steeds hetzelfde (precies tussen de streepjes in). Wel koelant dat ze voor jou een ander blok hebben geregeld, vaak zegt een importeur dat olie verbruik "heel normaal" is.

Dat mag de importeur proberen, maar 3 liter olie op 1000 km als normaal wegschuiven zou ze enkel een rechtzaak opleveren :+

Sinds de servicebeurt/garantiesleutelgebeuren heb ik 900 km gereden en nog geen druppel olie kwijtgeraak.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier, heb je al een foto van je motor?

En zijn er al aanpassingen (gepland?)

Hij heeft nu:
- Hot Grips
- Scott Oiler

Het is nu een beetje donker om er een foto van te maken maar wat er nog komen moet:

- Akra's
- Koffers (aluminium of plastic)
- GPS (postbode heeft deze afgegeven bij de buren, die zijn niet thuis nu :( )
 
Ranzige bedragen voor dat soort klusjes, als je kappen en kelken en dergelijke eraf zijn is het binnen een paar minuten gefixt...leuk om te horen dat hij het licht ook moet laten branden en dat hij ook weleens vlees wilt eten..daar heb ik niks aan en vertik het om zulke bedragen neer te leggen.
Feit is wel dat je bij de lc8 blokken een speciaal stukje gereedschap nodig hebt om de kleppen-tolerantie te checken..
Ik kan niet geloven dat dan werkelijk de klepspeling van beide cinilnders nagelopen wordt. De dealer houdt je dan voor het lapje en houdt zich zeker niet aan de KTM voorschriften.
Hoeveel is je motor je waard? 200 euro? 500 euro? Voor één keer in het jaar?
Moet het goed en dat kost je zeker extra of moet het goedkoop met kans op eventuele garantieclaims vanwege blokschade vanwege onvolledig onderhoud omdat de dealer zijn werk niet volledig heeft gedaan.
Bezuinigen op onderhoud aan je motor is in mijn ogen het domste wat je kan doen. Blokschade die daar door zou kunnen ontstaan is nog veel hoger. Garantie claimen wordt dan ook een lastig verhaal.
Je moet het zelf weten maar het is jou motor ;)
Ik zou geen risico nemen.
 
Ik kan niet geloven dat dan werkelijk de klepspeling van beide cinilnders nagelopen wordt. De dealer houdt je dan voor het lapje en houdt zich zeker niet aan de KTM voorschriften.
Hoeveel is je motor je waard? 200 euro? 500 euro? Voor één keer in het jaar?
Moet het goed en dat kost je zeker extra of moet het goedkoop met kans op eventuele garantieclaims vanwege blokschade vanwege onvolledig onderhoud omdat de dealer zijn werk niet volledig heeft gedaan.
Bezuinigen op onderhoud aan je motor is in mijn ogen het domste wat je kan doen. Blokschade die daar door zou kunnen ontstaan is nog veel hoger. Garantie claimen wordt dan ook een lastig verhaal.
Je moet het zelf weten maar het is jou motor ;)
Ik zou geen risico nemen.
Bezuinigen is wat anders dan je laten naaien, lees hier ook mensen die zelf kleppen stellen en de oliefiltertjes en olie kan iedereen..makkelijk verdiend toch of verdien jij 500 euro in een ochtend?....
 
Bezuinigen is wat anders dan je laten naaien, lees hier ook mensen die zelf kleppen stellen en de oliefiltertjes en olie kan iedereen..makkelijk verdiend toch of verdien jij 500 euro in een ochtend?....
Ja :+

Gaat mij er om dat de dealer de klant voor het lapje houdt. Vandaar zulke grote verschillen in de vraagprijs.
Als elke delaer aangeeft wat hij moet doen en hoeveel uur daar voor staat zullen de onderhoudsprijzen bijna hetzelfde moeten zijn.
Ik hou er ook niet van veel te betalen laat dat voorop staan. Maar bezuinigen omdat het te duur is ?
Motorrijden is een dure aangelegenheid en je weet dus waar je aan begint. Zelf onderhoud doen is een ander verhaal en heb je het dus zelf in de hand.
Het gaat er mij om wat de dealer de klant wijs maakt. Daarom heeft in dit geval KTM een checklist voor de grote beurt. Hier houden heel veel delaers zich niet aan omdat ze anders de klanten wegjagen en dus je motor geen volledige grote beurt krijgt.
Dat is het enige wat ik aan wil geven.
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar je kan zelf ook een heleboel punten van die checklist nalopen. Ik kan de meeste zelf wel, behalve dus het kleppenstellen. Olie + filters vervangen doe ik zelf in een uurtje terwijl de dealer daar 55 euro per uur voor vraagt. Dan nog de bougies vervangen wat ik ook zelf ook kan en de (iridium)bougies 2x zo goedkoop van ebay kan halen aangezien de dealer daar ook een beetje marge op wil.

Dealer gaf aan vier uurtjes bezig te zijn met de kleppen controleren en ik mag er eventueel zelf bij zijn.



950 SMR verkocht en nu dus motorloos...........
;(


Maar morgen weer een ander fietsje ophalen.
Een 990 SMR
:9

Wel ff foto's posten *O*
 
Laatst bewerkt:
Had nog iets geks in mijn kop, hoe de uitlaatbochten van de SuperEnduro lopen vind ik een stuk mooier dan die van de SM. Als ik bochten van de SE op mijn 990SM zou zetten lever ik dan ook pk's in of maakt dat niks uit en hebben ze de bochten bij de SM onderlangs gedaan ivm warmte bij de benen?
 
hier nog even een foto van mijn ktm met op de achtergrond de R1 met mijn toekomstige akra's.
gaat heel geil worden :)
binnenkort met de schuifmaat eens kijken wat de verschillen zijn in diameter en dan volgende maand aan de slag.
de akra's gaan wel een kwartslag draaien, dat de punt omhoog zit, die stickers haal ik wel weer van ebay af.
akra.jpg
 
Laatst bewerkt:
hier nog even een foto van mijn ktm met op de achtergrond de R1 met mijn toekomstige akra's.
gaat heel geil worden :)
binnenkort met de schuifmaat eens kijken wat de verschillen zijn in diameter en dan volgende maand aan de slag.
de akra's gaan wel een kwartslag draaien, dat de punt omhoog zit, die stickers haal ik wel weer van ebay af.
[afbeelding]
Maak er dan ook gelijk seatpipes van...oeiiiii :9~
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, ik ga die akra's niet verstoppen :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan