KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedhart heb ook nog een stuk of 3 950 smrs staan met 0 km.
10500 willen ze ervoor
 
Kan dat je gelijk hebt hoor, ga ik tegen die tijd testen :)
Eerst zeker weten dat ze niet kunnen scheuren/smelten.
Heb eerste verhaal van gesmolten akra's (wel op een quad) al gehoord!
Anders toch gewoon de titanium variant zoals op wijlen mijn SE.

Ik heb dit soort verhalen in mijn RSV Mille tijd ook wel eens gehoord, maar nooit echt begrepen. Het zou dan gaan om de combi van 2 cilinder (en een pulserende uitlaatgasstroom (ofzoiets) en carbon (dat daar minder goed tegen kan).

Op Mille's reden ook genoeg lui rond met carbon dempers die geen problemen hadden. Dus het hoeft niet persé problomen te geven.

Anyway, als je de theorie achterhaalt, laat het dan hier ff weten, ik ben wel nieuwsgierig!

Die carbon R1 akra's zijn wel über :9~
 
nou doe dan ook maar het mooiste meisje van de heeeeele wereld in de OP :+

[afbeelding]

Wat een dotje! :)

Ook maar een poser pic. O-)

adventure_01.jpg


Nieuwe komen over 4 weken. :)
 
iets heel anders.
het is tijd voor een nieuwe helm. en ik wil de arai tour x3. het liefst van ktm, maar zwart kan ook als de prijs veel lager is. ik kan de ktm voor 500 krijgen, de zwarte vanuit duitsland voor een paar tientjes minder. ik zag in het vorige topic wat helmen voorbij komen, misschien heeft een van jullie beter/handiger gezocht dan ik en kan het goedkoper ?

De Arai is wel best lawaaiig en resoneert op de snelweg. Echter... hij ziet er wel errug mooi uit. :9

Heb zelf deze:

shoei_hornet_ds_mat_blacka.jpg
 
@ Zen,

Die Akra's van een R1 zijn idd jammy.
En net zoals de anderen ben ook ik erg benieuwd naar het resultaat.
Ik zou je alleen willen adviseren om eerst na te gaan of het qua "belasting"
van jouw 2 cilinder wel kan?
Ik heb in het verleden ook een blok van een 600XL naar de vaantjes gereden,
omdat de demper die ik erop gefabriekt had niet genoeg tegendruk leverde aan de cilinder.

Gr. Dick

@ Galli, wat is een redelijke prijs.
Ik zou een weekeindje Eifel voor geen geld willen missen!
 
Laatst bewerkt:
Thanks for alle reacties! gister opgehaald en de eerste 80 KM gereden! rijd super , mag alleen wel iets meer geluid maken ! Ik kan op marktplaats 2 leovince dempers kopen voor 250 dus ik denk dat ik dat maar eens ga doen! Moet ik dan de motor opnieuw afstellen of kan ik die dempers er gewoon opgooien?

verder moet de taartschep eraf , hebben jullie allemaal zo een tail tidy setje gekocht , of gewoon met zaag en schroevendraaier in de weer gegaan? (paar pics van julie achterkant? ..eeh je snapt wel wat ik bedoel! )

Verder is choken wel even wennen ...beetje irritant dat afslaan voor het stoplicht :-( maar goed dat is dus even wennen en mee spelen denk ik!

Als laatste voor de asfalt rijders.. wat voor banden hebben jullie eronder ? Standaart heb ik nu die Pirelli Scorpions , maar ik weet niet of dat wat is?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je geen bericht sturen. Je pb staat uitgeschakeld??
Je kan me mailen, op speen077apestaartg mail.kom.


De Arai is wel best lawaaiig en resoneert op de snelweg. Echter... hij ziet er wel errug mooi uit. :9

Heb zelf deze:

[afbeelding]
Heb hem zelf ook, erg fijne helm met relatief weinig windruis.


@ Zen,


@ Galli, wat is een redelijke prijs.
Ik zou een weekeindje Eifel voor geen geld willen missen!

Maar jij bulkt van het geld, ruimte, en tijd..dat zijn nu precies 3 dingen die ik niet meer heb.
En als ik het uitreken kan ik beter huren, vroeger ging ik nog weleens met vrienden rijden maar dat is uit een grijs ver verleden.

Thanks for alle reacties! gister opgehaald en de eerste 80 KM gereden! rijd super , mag alleen wel iets meer geluid maken ! Ik kan op marktplaats 2 leovince dempers kopen voor 250 dus ik denk dat ik dat maar eens ga doen! Moet ik dan de motor opnieuw afstellen of kan ik die dempers er gewoon opgooien?

verder moet de taartschep eraf , hebben jullie allemaal zo een tail tidy setje gekocht , of gewoon met zaag en schroevendraaier in de weer gegaan? (paar pics van julie achterkant? ..eeh je snapt wel wat ik bedoel! )

Verder is choken wel even wennen ...beetje irritant dat afslaan voor het stoplicht :-( maar goed dat is dus even wennen en mee spelen denk ik!

Als laatste voor de asfalt rijders.. wat voor banden hebben jullie eronder ? Standaart heb ik nu die Pirelli Scorpions , maar ik weet niet of dat wat is?

[afbeelding]

je hoeft je motor niet opnieuw af te stellen, zou wel je slangenrotzooi en dergelijke eraf gooien, komt je power in je 2e versnelling ten goede(emissie-eisen)

In het vorige deel mag je wel even naar mijn achterkantje kijken, rommelen met figuurzaag en dremel zou ik achterwege laten, ziet er niet uit.

Scorpions zijn i.m.o de beste banden als je alle twee wilt, dus zand en asfalt...als je echt goed wilt gummen en een bandenwissel om de 1500 km geen issue is zou ik de super corsa's nemen...

enne welkom bij de lelijkste familie van NL... :]
 
Laatst bewerkt:
thanx voor de welkom! Ik heb onder mijn BMW supercorsa's zitten en die zijn idd super .. zeker bij wat meer "belasting" ! Ik heb nog een een paar setjes nieuwe supercorsa's liggen maar dat is allemaal 190 dus dat gaat niet passen! Ik denk dat ik eerst maar eens even op die scorpions ga proberen hoe dat op het asfalt gaat , ben alleen beetje huiverig om met die banden het circuit op te gaan omdat ik ze niet ken!

Waar heb jij die tail tidy gekocht , ziet er mooi uit! hebben jullei een vaste site of plek waar je KTM spullen koopt?
 
thanx voor de welkom! Ik heb onder mijn BMW supercorsa's zitten en die zijn idd super .. zeker bij wat meer "belasting" ! Ik heb nog een een paar setjes nieuwe supercorsa's liggen maar dat is allemaal 190 dus dat gaat niet passen! Ik denk dat ik eerst maar eens even op die scorpions ga proberen hoe dat op het asfalt gaat , ben alleen beetje huiverig om met die banden het circuit op te gaan omdat ik ze niet ken!

Waar heb jij die tail tidy gekocht , ziet er mooi uit! hebben jullei een vaste site of plek waar je KTM spullen koopt?
Zoek ff naar Pretender bij onze duitse KTM vrienden, hij is de man die ze fixt...
 
mooi ! gevonden en gemailed voor details!!

welke slangen enzo eraf halen? ik heb wel gelezen voer SAS plates enz...maar dat is allemaal veel te technisch om voor mij te doen!!
Kijken of ik iemand in de buurt kan vinden!
 
mooi ! gevonden en gemailed voor details!!

welke slangen enzo eraf halen? ik heb wel gelezen voer SAS plates enz...maar dat is allemaal veel te technisch om voor mij te doen!!
Kijken of ik iemand in de buurt kan vinden!

Die SAS gaat je geen vermogenswinst opleveren. Hooguit onderhoudgemak en gewicht (hoe weinig dat ook is)
Op de carburateurs had je nog EPC kleppen die je uit kon schakelen, maar die heeft de 990 injectie ook niet meer.
 
haa maar ik heb een 950 , geen 990 ...wat zijn dat voor kleppen dan en hoe zet je die uit?
 
haha je lijkt mijn vrouw wel..."je kan ook zelf zoeken" ;-) ...
maar ik ga wel ff speuren!
 
Ok gezocht ...dat kan ik dus zelf zeker niet ... uit elkaar lukt nog wel..maar..
kennen jullie in de buurt van Adam een goeie zaak waar ik dat kan laten doen?
 
Net m'n bike opgehaald en gelijk anderhalf uur in de regen gereden. Bleh B|
Nu maar hopen op mooi weer en wat vrije tijd.


...
Als laatste voor de asfalt rijders.. wat voor banden hebben jullie eronder ? Standaart heb ik nu die Pirelli Scorpions , maar ik weet niet of dat wat is?
Ik rijd niet zoveel km's per jaar en alleen bij 20+ graden, dus....supercorsa's voor mij! :9
Had ik op mijn vorige fiets ook al en bij deze liggen ze er standaard op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan