KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ik weer SAS en ECP voorbij hoor komen, schieten mij nog wat vragen te binnen.

Wat moet er bij de 990 nog meer aangepakt worden bij het verwijderen van SAS? (Behalve het verwijderen van alle slangenrotzooi en heb plaatsen van SAS dummy plaatjes)

Verder heb Ik wel eens gelezen dat “Sommer Doors” alleen voor de 950 zouden zijn en dus niet voor de 990.
Maar waarom niet? Is toch ook beter als die wat vrijer kan ademen/makkelijker zijn lucht krijgt?
 
Mooi, heb sinds 1 week ook Leo's erop met killers erin. Ben benieuwd naar je bevindingen met verwijderen van SAS en EPC. Die van mij doet aardig knallen bij gas helemaal Los.


Ja bij mij is ook oorlog als ik gas helemaal los laat .. wel grappig eigenlijk :-)
laat je wel weten of ik verschil merk, hij gaat ervoor en erna op de bank dus we zullen zien!
 
Mooi! Alleen jammer van die imitatiejapaner op de achtergrond :+

hey hey hey...dat is wel mijn eerste schatje he! ;-)

Imitatie japanner of niet ik heb op bijna alle supersports gereden enneuh.... deze nep japanner rijdt wel heel erg prettig in het rond hoor!
 
Wrm?
Ze zijn toch nieuw?
Misschien met een oude dot ,maar het blijven oke banden.
Ik bedoel kan je toch beter vrij stoer met 3000km oprijden.
uitleg..............................

Gr. Dick

Drm.... Ik heb nog een stapeltje Supercorsa's liggen en de voorband is dezelfde maat als van mijn andere motor. Hoef dus alleen een 180 achterbandje erbij te bestellen! Ik rij eigenlijk toch voor 99% op de weg en dan heb ik liever supercorsa's eronder!

Die scorpions bewaar ik dan gewoon voor als het weer kouder gaat worden !
 
Hoi mannen,hoop fraaie fietsen hier :Y

Ik heb een hulpvraag :

De huidige draad vanaf de zumo houder gewoon doorknippen ?...sigaretteplug eraan...en stopcontact 'ergens' aanbrengen op/bij dashboard ...en vanaf die stekker naar de ACC-1 of 2 ? ...ideeën heb ik wel, maar nu het hoe (de uitvoering) en wat ik nodig heb nog...

Is er iemand die zoiets op z'n SMT al heeft gedaan en me kan vertellen wat ik nodig heb en hoe ik dat het beste kan doen /evt. me wil/kan helpen ?

Zou mooi zijn *O*

Gewoon doorknippen die kabel en een hella plug er aan :Y

stopcontactje hella:
full

full

De acc1 en acc2 aansluiting zit in het luikje achter de koplamp:
full


De hella plug(ook wel bmw plug genoemd) en stop contact zijn vaak te vinden bij een bmw dealer ;)
of hier: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/montage_pluggen
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doorknippen die kabel en een hella plug er aan :Y

stopcontactje hella:
[afbeelding]
[afbeelding]
De acc1 en acc2 aansluiting zit in het luikje achter de koplamp:
[afbeelding]

De hella plug(ook wel bmw plug genoemd) en stop contact zijn vaak te vinden bij een bmw dealer ;)
of hier: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/montage_pluggen

Ik maak dat soort verbindingen liever op een plaats waar geen water bij kan komen.
Mijn gps zit rechtstreeks op de accu, maar mijn portofoon heeft wel zo'n 12 volt plug. Die ligt veilig en droog onder de buddy.
 
Ja bij mij is ook oorlog als ik gas helemaal los laat .. wel grappig eigenlijk :-)
laat je wel weten of ik verschil merk, hij gaat ervoor en erna op de bank dus we zullen zien!

Mooi dat ie op de bank gaat, ben benieuwd naar het verschil. Misschien kan je een paar fotootjes van de aanpassingen maken en met ons delen ;)

Groeten,

Ruud
 
Ik maak dat soort verbindingen liever op een plaats waar geen water bij kan komen.
Mijn gps zit rechtstreeks op de accu, maar mijn portofoon heeft wel zo'n 12 volt plug. Die ligt veilig en droog onder de buddy.

Nou dat blijft zo lang je aan het rijden bent droog.
En als de motor buiten staat in de regen trek ik de stekker er gewoon uit.
Ik gebruik deze opzet al jaren en veel bekenden van mij ook en die hebben er nog geen problemen mee gehad.

Ik heb voor deze oplossing gekozen zodat ik de zumo ook bij mijn vriendin op d'r motor kan zetten.
Maar kan ook een 12V USB lader er op aansluiten om mijn telefoon te laden ;)
 
Gewoon doorknippen die kabel en een hella plug er aan :Y

stopcontactje hella:
[afbeelding]
[afbeelding]
De acc1 en acc2 aansluiting zit in het luikje achter de koplamp:
[afbeelding]

De hella plug(ook wel bmw plug genoemd) en stop contact zijn vaak te vinden bij een bmw dealer ;)
of hier: http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/montage_pluggen


:} :} :}
Precies wat ik ff nodig had, nu kan ik verder *O*
Had toevallig eerst je reactie op het LC8 forum gelezen, maar bedank je graag in beide draadjes ;)
 
Nou dat blijft zo lang je aan het rijden bent droog.
En als de motor buiten staat in de regen trek ik de stekker er gewoon uit.
Ik gebruik deze opzet al jaren en veel bekenden van mij ook en die hebben er nog geen problemen mee gehad.

Ik heb voor deze oplossing gekozen zodat ik de zumo ook bij mijn vriendin op d'r motor kan zetten.
Maar kan ook een 12V USB lader er op aansluiten om mijn telefoon te laden ;)

Ik heb voor de motor van mijn vriendin gewoon een tweede houder gekocht ;) Kan je zelf bij het stoplicht wisselen als de ander even zin heeft om 'er achteraan te tuffen'
 
Merde, het gaat over TomTom en mijn dock gaat stuk.
De kabel die er onder in gaat geeft spanning, maar de dock geeft het niet door..
En morgen naar gilze om mijn helm op te halen.. Oh well.
Morgen nieuwe helm!
 
Dipi moto. 500 euros. Heb er zin in na 13 jaar zelfde helm.
100 km vanuit den haag.
Mooi weer, dus ik ga er een lekker ritje van maken.
Zal wel even zwaaien :W
 
Zit onder het zadel ook een AUX kabel die voor dit soort dingen bedoeld is. Heb ook ooit ergens gezien dat er achter het kapje bij de koplamp al 2 losse draden zitten voor bijv. een 12v aansluiting.

Heb vanochtend de TT aangesloten. Zitten inderdaad 2 aansluitingen achter de koplamp. Ze zijn allebei netjes gelabeld. Aux1 en Aux2.
Aux 1 heeft continue voeding, Aux 2 heeft alleen voeding als het contact aan staat.
Allebei zijn ze apart afgezekerd onder het zadel in de zekeringkast.

Heb de houder bij de handkapbevestiging vast gemaakt en zit als een huis. Toch maar even een touwtje als borging :+

img00476g.jpg

By xr600sm at 2011-03-23

img00474.jpg

By xr600sm at 2011-03-23
 
Laatst bewerkt:
Hey sjorrit, die mount heb ik ook. Bevalt me prima! Kan wel foto ervan laten zien als ik thuis kom...
 
Mooi dat het gelukt is, ben zelf niet weg van zo'n gps mount. Wanneer de tomtom er niet op zit zit die lelijke mount in het zicht. Ga over een maandje denk ik een tomtom urban rider of garmin 220 aanschaffen in combi met zo'n mount.

[afbeelding]

Of zelf iets maken zoals dit

23 Photo Sharing: Garmin Zumo 660 Custom mount for Triumph Speed Triple

Het is eigenlijk helemaal geen gezicht op een SM hoe mooi je het ook maakt :$

Alleen kan ik inmiddels vertellen als ie wat hoger op het stuur zit het wel het lekkerste kijken is. Zit nu zonder dat ik ook maar iets omlaag te kijken al in het zicht. Ben met je eens dat midden, laag op het stuur het mooist staat. Alleen zit je de hele weg omlaag te gluren...

Als je de mount niet gebruikt is het 1 vleugelmoer los, de stekker uit de houder en alleen de montage bol (hoe heet zoiets eigenlijk) bij de handkap blijft over.
 
Mooi dat het gelukt is, ben zelf niet weg van zo'n gps mount. Wanneer de tomtom er niet op zit zit die lelijke mount in het zicht. Ga over een maandje denk ik een tomtom urban rider of garmin 220 aanschaffen in combi met zo'n mount.

[afbeelding]

Of zelf iets maken zoals dit

23 Photo Sharing: Garmin Zumo 660 Custom mount for Triumph Speed Triple

Ik vind de oplossing van Verpalen die ik heb fraaier, zal er binnenkort is een goeie foto van schieten. Die schroef je er niet bovenop, maar die vervangt echt de beugels waarmee je stuur op de vork vast zit.
 
Het is eigenlijk helemaal geen gezicht op een SM hoe mooi je het ook maakt :$

Alleen kan ik inmiddels vertellen als ie wat hoger op het stuur zit het wel het lekkerste kijken is. Zit nu zonder dat ik ook maar iets omlaag te kijken al in het zicht. Ben met je eens dat midden, laag op het stuur het mooist staat. Alleen zit je de hele weg omlaag te gluren...

Als je de mount niet gebruikt is het 1 vleugelmoer los, de stekker uit de houder en alleen de montage bol (hoe heet zoiets eigenlijk) bij de handkap blijft over.

Ja groot gelijk hoor, naar onder kijken is ook geen doen natuurlijk. Heb je geen bluetooth gesproken aanwijzingen dan? Vriend van mij heeft zon jambra bluetooth ontvanger en gebruikt deze in combinatie met sennheiner oordopjes. Hij heeft een 660 dus ook nog eens direct mp3 speler en tijdens het rijden telefoneren.


Ik vind de oplossing van Verpalen die ik heb fraaier, zal er binnenkort is een goeie foto van schieten. Die schroef je er niet bovenop, maar die vervangt echt de beugels waarmee je stuur op de vork vast zit.

Zien!
 
Daarnet de Leo Vince's eraf gehaald en vervangen door een setje (incl.Y-stuk) AKRA's die ik van de winter 2de hands in Vlaanderen heb weten te scoren.
Geluid lijkt iets dieper/zwaarder, maar dat kan ook een gevalletje "wens is de vader van de gedachte" zijn :9
Wat is het ook een heerlijke machine !! :Y

GroteFoto-K43LRGNN-G.jpg


GroteFoto-4BNEERRB-G.jpg


Wilde ik gewoon ff kwijt :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan