Honda CB350F

De compressiewaarde voor cilinder nr. 3 komt mij bekend voor. Dit is wat ik er over schreef op sohc4.net :

We checked the compression, and 1,2,4 where good, but number 3 was lower (but not below specifications). The logical reason is that the screw for the tacho cable was never released while doing valve adjustment, so he never took out the tacho cable, and that makes it hard to adjust properly.

Ook bleek idd dat de de uitlaatklep van nr. 3 te strak heeft gestaan, en daardoor een klein beetje is verbrand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doet die toerenteller kabel dan met de stand van de kleppen?
En waarom dan specifiek op de 3e cilinder? Ik heb daar nog nooit van gehoord en ik leer graag bij. :)
 
Volgens mij heeft CB750F2 gelijk, de kabel gaat er bij cilinder 3 in vandaar dat je er alleen bij die last kan hebben.

Kwam je gister rond 17:20 langs kanaaldijk-zuid in Eindhoven gefietst, roestendoenze? Meen je gezien te hebben toen ik richting het station liep.
 
Ja, de toerentellerkabel dient eigenlijk even los genomen te worden voor het stellen van de kleppen. Maar.... de (kruiskop) schroef waarmee de tellerkabel zit geborgd kan heel erg vast zitten, en derhalve vaak dolgedraaid, dus laat men de kabel al snel zitten. Vervolgens kan je er slecht bij, en gaat het min of meer op het gevoel. Met als resultaat een te strak staande uitlaatklep.

full


en

full


Denk de tank er even op en dan zie je het probleem (meestal gaat dat samen, schroef niet los, tank niet afnemen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heeft CB750F2 gelijk, de kabel gaat er bij cilinder 3 in vandaar dat je er alleen bij die last kan hebben.

Kwam je gister rond 17:20 langs kanaaldijk-zuid in Eindhoven gefietst, roestendoenze? Meen je gezien te hebben toen ik richting het station liep.

klopt, toen ging ik sporten 'gespot'... *O*
 
Vandaag ff de luchtschroeven afgesteld op 7/8 en de carburateurs er weer afgehaald om de naaldbuizen te bekijken.
Zie hier de naaldbuis, (aantal gaten zitten dicht):
2rpqpg6.jpg


Ook nog ff langs quispel geweest om de sproeiers na te laten meten en nieuwe bougies te halen.
Hoofdsproeier kwam uit op #75 en de stationairsproeier was te lang om te meten, de pinnetjes haalde dat niet.

Volgende week ff de naaldbuizen schoonmaken met wat carb reiniger en er weer inzetten.
 
Laatst bewerkt:
Het is te hopen, roestendoenze :).
Het wordt waarschijnlijk dinsdag avond dat ik de buizen schoon ga maken.

Voor jou is Quispel toch ook niet zo ver Bert Brommer?
Maar inderdaad bij Quispel hebben ze me altijd goed geholpen. :Y
 
Gister alle andere naaldbuizen er ook uit gehaald. Ff door gespoten met carbreiniger en in een bakje met carbreiniger laten liggen.
Toen ik ze doorspoot gingen alle gaten weer open, (er waren er maar een paar verstopt).

Moesten de sproeiers nou met het grote gat (links) of kleine gat (rechts) richting de vlotterbak of andersom? Ik had ze nu met het grote gat (links) richting de vlotterbakjes. Dus naar onder als de carb's gemonteerd zijn.
u0z6a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Moesten de sproeiers nou met het grote gat (links) of kleine gat (rechts) richting de vlotterbak of andersom? Ik had ze nu met het grote gat (links) richting de vlotterbakjes. Dus naar onder als de carb's gemonteerd zijn.
[afbeelding]

Is dat niet dit dingetje?
48-1510.jpg


Daar moet dan namelijk dat vlotterpennetje in en die past er maar aan een kant in. (en dat moet dan vanzelfsprekend aan de kant van de vlotters)
 
rubbertje gaat naar boven :)

Dat snap ik, alleen heb ik dat rubbertje er zelf om gedaan en die kan boven en onder :P.
Op het plaatje van honda4.nl kan ik niet goed zien aan welke kant het rubbertje zit.
Een kant van de sproeier is een gat wat niet versmalt en even breed blijft.
De andere kant loopt taps af.

Heb nog wat verder gezocht en volgens mij zat het al goed. Dus met de taps aflopende kant (rechts op de foto) richting de naaldbuizen en de andere kant (links op de foto) richting de vlotterbakjes.
 
Ik weet niet of het al genoemd is maar de koeling van cilinder drie is op een originele 350 minder doordat de claxon in de luchtstroom zit, deze wordt ,als oplossing, vaak een kwartslag gedraait of op zijn kant gemonteerd.

Het zou kunnen dat dit bij jou ook het geval is.

Arnaud
 
mijn blauwe 400 had meer dan 2 jaar stil gestaan
carbjes schoon, verse peut, volle accu, bougies mooi schoon

2e keer starten en jawel hoor hij doet het weer 8-)
 
Gister weer alles in elkaar gezet.
Natuurlijk ging er weer wat fout :(
296bqqg.jpg

Boutje afgebroken. Gas werkt wel gewoon, zag geen verschil t.o.v. de andere.

Toch maar ff zo geprobeerd want ik was te benieuwd :P
Eerst ff laten lopen met de oude (helemaal zwarte) bougie's. Liep naar mijn gevoel wel beter als eerst.
Toen maar ff nieuwe bougie's erin gedaan.
Hij loopt netjes stationair, maar dat was al.
Hij blijft nu ook stationair draaien als ie warm is.
Er komt minder rook uit de uitlaat, af en toe een pufje.

Na hem even te laten draaien heb ik nog een beetje met het gas gespeeld, voelde al veel beter. Daarna de bougie's er weer uit gedraaid. 3 van de 4 waren zwart maar dat kon ik er zo afvegen. De bougie uit cilinder 2 had de perfecte koffiemelk kleur.

Even terugkomend op het afgebroken boutje.
Iemand nog tips om die eruit te krijgen? Zat er zelf aan te kijken om er een groef in te slijpen met een dremel maar die heb ik niet (kan ik denk ik wel een regelen).
 
Laatst bewerkt:
Gaatje boren, en met een linkse tap er uit halen.

btw, om dit te voorkomen zijn er momentsleutels ontwikkeld.
 
Van het weekend ff proberen.

Dan meteen even de pilot air hole doorspuiten met lucht. Geen idee hoe die in het NL heet maar dit ding bedoel ik:
SANY1218.jpg


Meteen ff kijken of ik ergens een carb sync setje kan lenen zodat ik daar ook weer naar kan kijken.
 
Laatst bewerkt:
succes met je afgebroken boutje. Overigens is het misschien verstandig om de carbs in de ultrasoon te reinigen ?
 
Boutje is eruit :). Het boutje was al zo gaar dat ik er met een schroevendraaier een groef in kon "snijden" en hem er zo uit draaien.
359k1eb.jpg


Meteen even de boutjes en veerringen van alle 4 de carb's vervangen.
xp6glx.jpg



Heb de carb's overigens al schoongemaakt met Dasty en heb alle sproeiers etc. vervangen, supersports400. Vandaar dat ik hem ook niet meer ultrasoon heb laten reinigen. Moet toch een beetje op de kosten letten, stage is niet bepaald een vetpot.

EDIT: Heb ook gekeken naar de stand van ? (die schroefjes waar je de carb's mee synchroniseert) en die stonden nogal ver uit elkaar. Heb ze nu zo op het oog gelijk gezet met die van carb 2 omdat die bougie er als enigste goed uitzag.
 
Laatst bewerkt:
Boutje is eruit :). Het boutje was al zo gaar dat ik er met een schroevendraaier een groef in kon "snijden" en hem er zo uit draaien.
[afbeelding]

Meteen even de boutjes en veerringen van alle 4 de carb's vervangen.
[afbeelding]

EDIT: Heb ook gekeken naar de stand van ? (die schroefjes waar je de carb's mee synchroniseert) en die stonden nogal ver uit elkaar. Heb ze nu zo op het oog gelijk gezet met die van carb 2 omdat die bougie er als enigste goed uitzag.

Die schroefjes zelf moet je niet persé gelijk hebben. Als je op het oog gaat synchroon zetten moet je naar de gasschuiven kijken. Van een beetje gas naar gas dicht moeten ze mooi gelijk op naar de laagste stand gaan.

En Dasty is mooi spul, maar ik zou het na spoelen met wat minder chemisch spul. Volgens mij laat dat spul eoa laagje achter en het kan zover ik begrijp ook sommige materialen aantasten op den duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan