Honda CB350F

Alvast de deksel schoongemaakt, glimt weer als nieuw.
Dan morgen even kijken naar de ontsteking aan de hand van het boek.
Ik las al iets van goedzetten d.m.v. kickstarter heb ik deze ook echt nodig of kan het ook met een tang of iets dergelijks?
Heb nog steeds geen kickstarter en om hem nieuw te kopen voor ~90 euro zie ik niet zitten.
Die ik bijpiet had gehaald bleek naderhand toch te groot.

Misschien dat jij nog een plek met 2de hands onderdelen weet in de buurt magnamaniac?
 
nee, ik heb zo geen adressen voor slopers in de buurt. Ik gok dat het met een griptang op de kickstarter ook wel lukt. Als je de bougies er uit draait gaat het helemaal makkelijk.
Ik mis in je lijstje btw nog klepspeling controleren/stellen
Heb je wel gecontroleerd of je bougies ook vonken?
 
Laatst bewerkt:
Alvast de deksel schoongemaakt, glimt weer als nieuw.
Dan morgen even kijken naar de ontsteking aan de hand van het boek.
Ik las al iets van goedzetten d.m.v. kickstarter heb ik deze ook echt nodig of kan het ook met een tang of iets dergelijks? Heb nog steeds geen kickstarter en om hem nieuw te kopen voor ~90 euro zie ik niet zitten.
Die ik bijpiet had gehaald bleek naderhand toch te groot.

Misschien dat jij nog een plek met 2de hands onderdelen weet in de buurt magnamaniac?

Aan de ontstekingskant zit een moer op de krukas. Daar kun je een moersleutel (maat 22 oid) op zetten om de krukas te verdraaien. Die moer zit er speciaal voor dat doeleinde, en met een moersleutel kun je de krukas heel precies verdraaien, zeker als je ook nog de bougies hebt verwijderd (maar is niet noodzakelijk).
 
Bougie's vonken inderdaad wel, was ik vergeten op het lijstje.
Zojuist even de contactpunten gecontroleerd en staan op 0,4mm zoals het boek zegt.
Als ik hem probeer te starten zie ik af en toe hele kleine vonkjes bij de contactpunten.

De ontsteking controleren komt straks/morgen nog, ons mam is nu de garage en die begint dan natuurlijk weer overal mee te bemoeien....
Alle schroeven zijn niet meer los/vast te draaien trouwens (zie onderstaande pic).
2dklr8i.jpg
 
Meteen even alle schroefjes vervangen door imbus schroeven. Scheelt een hoop gepruts, en kost nog geen 2 euro bij de bouwmarkt.

In mijn topic staat ook een heel stuk over de ontsteking afstellen. Ik snapte er ook geen zak van, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt is het echt heel simpel.

Kijk hier maar eens. www.cbfourclub.nl - CB Four Club Nederland Beste uitleg die je er over kunt krijgen naar mijn inzien.
 
Bedankt pipelo voor de link, wordt denk ik pas morgen voordat ik er weer mee verder ga maar dat zal zeker helpen.

Als toevoeging op me lijstje ;
- Benzine stroomt wel lekker door (druppelde voordat ik het benzinekraantje had schoongemaakt).
- Achterband draait mee als ik hem probeer te starten.
- Bougie's vonken.
 
Laatst bewerkt:
Net de bouwmarkt langs geweest maar de schroefjes hebben ze niet, m5x14/5 en m4x8.
Schroeven voor de vlotterbakjes had ik ook al niet kunnen vinden.
Heb er 3 jaar gewerkt dus als ze er wel waren had ik ze wel gevonden :P

Ons pap neemt m5x16 mee van zijn werk denk dat het daarmee ook wel zal lukken.

Straks meteen ff condensatoren bestellen, en dan aan de pils en vlaai (21ste verjaardag :P)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de felicitaties.
Laatste vrije dag vandaag, morgen weer naar school :(.

Nieuwe condensatoren zitten erin (weer supersnelle levering van Rene :) )
Hij vonkt nu nog steeds een klein beetje, heb er wel naar gegoogled maar kwam alleen topics tegen waarin bleek dat het niet zo erg is, het is ook af en toe maar een klein vonkje.

Toen even de lampjes check gedaan volgens http://www.cbfourclub.nl/cms/images/stories/restauraties/ontsteking/ontsteking3.jpg
Het lampje brandt als merktekens overeen komen dus dan zou de ontsteking goed afgesteld zijn.
Heb ook nog even alle draadjes nagekeken of deze de grondplaat niet raakte maar dit is ook niet het geval.
 
Dan zou hij nu moeten starten toch?

Alleen doet ie dat niet helaas, benzine krijgt ie genoeg, de vlotterbakjes komen mooi vol te zitten.
Luchtfilterkast en filter zitten er op het moment niet op dus genoeg lucht zou ook geen probleem moeten zijn ?

Ons pap zou kijken of hij een m6x35 inbus boutje kon meenemen van het werk dan kan ik morgen nog ff aanklooten met de kickstarter (misschien dat ik hem toch nog "gefixt" krijg)
 
Laatst bewerkt:
Alleen doet ie dat niet helaas, benzine krijgt ie genoeg, de vlotterbakjes komen mooi vol te zitten.
Luchtfilterkast en filter zitten er op het moment niet op dus genoeg lucht zou ook geen probleem moeten zijn ?

Ons pap zou kijken of hij een m6x35 inbus boutje kon meenemen van het werk dan kan ik morgen nog ff aanklooten met de kickstarter (misschien dat ik hem toch nog "gefixt" krijg)
met veel teveel lucht, zoals zonder filter heb je ook veel kans dat hij niet wil starten hoor, zeker als de stationairschroeven evt verkeerd zouden staan.
Maar als je 'm elektrisch niet gestart krijgt, zal kicken (bij de mijne tenminste) zeker niet lukken. Al met startkabels aan een auto geprobeerd? dan kost het je niet je accu.
 
Zo'n grote brommer :-) kun je ook aanduwen.
Nu met de sneeuw wellicht wat lastiger, maar met twee man gaat het nog beter dan kicken.
Ding moet het gewoon doen, desnoods op 1 cilinder. De kabels ook op de juiste bougies?
 
Morgen ff het luchfilter+kast weer even monteren dan maar.
Dan kan ik meteen proberen om hem aan te lopen.
Startpilot had ik al geprobeerd op aanraden van Harold, Tetter.

Nog even de bougiekabels nagekeken en die zouden (heb ik van Timen zijn topic) goed moeten staan.
Linker bobine, bougie 2 + 3.
Rechter bobine, bougie 1 + 4.
Volgens mij maakt het verder niet uit welke boven of onder zit?
Links heeft 3 boven en 2 onder en rechts heeft 4 boven en 1 onder.

Merkte wel dat me tank al heel wat leger is na al die startpogingen toen ik hem er net af haalde om de bougiekabels te controlen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet de bobine, maar de onsteking die 1,4 of 2,3 aanstuurd.
Die kabeltjes kunnen dus omgekeerd zitten, en dan vonken 1,4 als 2,3 zou moeten....
 
Morgen ff het luchfilter+kast weer even monteren dan maar.
Dan kan ik meteen proberen om hem aan te lopen.
Startpilot had ik al geprobeerd op aanraden van Harold, Tetter.

Nog even de bougiekabels nagekeken en die zouden (heb ik van Timen zijn topic) goed moeten staan.
Linker bobine, bougie 2 + 3.
Rechter bobine, bougie 1 + 4.
Volgens mij maakt het verder niet uit welke boven of onder zit?
Links heeft 3 boven en 2 onder en rechts heeft 4 boven en 1 onder.

Merkte wel dat me tank al heel wat leger is na al die startpogingen toen ik hem er net af haalde om de bougiekabels te controlen ;)
De linker-rechter bobine is niet zozeer van belang als wel dat de bobines correct aangesloten zijn. De bobine voor 1-4 moet z'n ontsteking krijgen via de blauwe draad, de bobine voor 2-3 via de gele draad. Anders kan ik je uit ervaring vertellen dat je niet meer krijgt als wat ploffen en knallen uit de uitlaat :o :$ :+
 
Heb het zojuist even nagekeken.
En de bobine met blauwe draad gaat naar 1-4 en geel 2-3 zoals je schreef magmamaniac.
o8gky0.jpg

Niet zo heel goed te zien op de foto.

Verder vond ik nog deze kabel die nergens heen gaat.
Ik weet niet zeker of deze nu niet meer in gebruik is of dat deze ergens aan verbonden moet zijn.
16j4mky.jpg



Aanduwen ga ik nog proberen, heb er thuis de ruimte niet voor dus ik wacht ff tot het wat minder druk is op straat/parkeerplaats.
 
Laatst bewerkt:
jammer dat je ver weg woont, want mijn handen jeuken om 'm aan de praat te krijgen.
bobines zien er overigens zo op de foto's apart uit, maar dta hoeft geen probleem te zijn natuurlijk.
Bobines maken ook goed massa met het frame neem ik aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan