Omg. Gorcum - De Motobliekers 5 - die ook hitte trotseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, de 19 inch velgen gaan het niet worden. De bandenmaat die er bij die gasten opgelegd zou worden was veel te smal (wettelijk niet eens toegestaan) en de banden die er eigenlijk op moesten qua maat, werden me veel te duur. Dan maar doorsparen om zsm weer een motor in de schuur te hebben staan! })
Nou, moeilijke keus hoor.... andere wielen onder m'n koekblik.... of toch een motor kopen. Pffffff.......... _O- _O- _O-
 
Ga jij d'r maar eens lekker boven hangen, kan je vertellen dat het geen pretje is.
en ook al eens aan je klauwen gehad? ;)
volgensmij kun je beter benzine hebben dan diesel. Die lucht krijg je helemaal niet meer weg :r

@ Bully, was te verwachten. ook via autobandenmarkt.nl niks vergelijkbaars te krijgen.

bepaalde maten komen vaak voor en zijn dan zomaar de helft van de prijs dan van een afwijkende maat.
wat heb je er nu om liggen dan?
225-40-18"?
 
Heb vandaag proef gereden op een Shiver! M'n eerste ritje ooit op een V-twin (wel es staande twins en een boxer gereden maar da's toch weer anders). En wat ze zeggen klopt: de power zit al lekker onderin. En t geluid ook! Geen gegil en gejank bij + 10.000 tpm maar vet geplof bij 3000. Je komt er gelijk lekker mee van je plek, en de drang om m door te jagen had ik een stuk minder. Kan wel overigens.... ;) Verder reed ie ook heel soepel en makkelijk. Zwaar comfortabele zithouding, maar sportief geveerd, ideaal. Op binnendoor weggetjes een veeeel geschiktere motor dan de R1. Steppies zaten wel erg laag overigens, zit je snel mee aan de grond. Maar ik reed op een 2008 model, op het huidige model zitten ze hoger.

Op de snelweg was t een ander verhaal. Dan mis je opeens een vracht pk's die je normaal zo uit je pols kan toveren. En ff terugschakelen helpt maar iets.... Da's ook weer het karakter van de tweepitter. Oh ja en windbescherming. Is net voldoende bij 120, 130, en lang hard rijden laat je wel uit je hoofd.

Al met al wel zo ongeveer wat ik verwacht had, een prima all round fiets met karakter, zonder de twee (voor mij) grote nadelen van de R1. De nieuwe versie die ze hadden staan was om te kwijlen... klein sportief topkuipje, vette combi van zilver met fel Aprilia-rood en deels rood buizen frame, zwarte velgen.... echt super om te zien. Voor een actieprijs van € 1000 minder dan de normale nieuwprijs en dan konden ze me ook nog es een setje Leo Vince dempers aanbieden voor weinig....

IK ZIT VRESELIJK IN DUBIO!!!
00002441414141438842a.jpg
00002441414141438842B.jpg

00002441414141438842C.jpg
 
Je zou ook gewoon vette velgen in de originele maat kunnen kopen, die maat is toch al lekker dik! Leg je er je oude banden om en verkoop je de originele (die zijn gegarandeerd hartstikke gewild). Kost t je vrijwel niks, heb je (bijna) dezelfde looks én kan je gewoon lekker doorsparen voor je tweewieler.... ;)

Je zou es hier moeten kijken (ik heb de juiste steekmaat en ET-waarde er al bij gezocht):

http://velgenland.nl/velg/102944_effezeta_1109_bp.html

http://www.online-velgen.nl/velgen/3542-zcw-angel-black-polished/
 
Mooi! Je kan in ieder geval langer blijven liggen dan bij je ouwe baas... ;)
Klopt, en vandaag had ik vergadering in Breda, dus kon nog wat uitslapen _O-

Maar ik ben nou eenmaal gewend om vroeg te beginnen, begin liever vroeg dan dat ik laat door moet.
Dus vandaag maar meteen sleutel en alarm geregeld :+
 
Je zou ook gewoon vette velgen in de originele maat kunnen kopen, die maat is toch al lekker dik! Leg je er je oude banden om en verkoop je de originele (die zijn gegarandeerd hartstikke gewild). Kost t je vrijwel niks, heb je (bijna) dezelfde looks én kan je gewoon lekker doorsparen voor je tweewieler.... ;)

Je zou es hier moeten kijken (ik heb de juiste steekmaat en ET-waarde er al bij gezocht):

http://velgenland.nl/velg/102944_effezeta_1109_bp.html

http://www.online-velgen.nl/velgen/3542-zcw-angel-black-polished/
:N Die tweede is nou net de site waar ik die andere had gezien!
Ik hou er lekker mee op en ga door met deze en zie over twee jaar wel weer. Dan misschien van begin af aan nog vettere velgen.
 
volgensmij kun je beter benzine hebben dan diesel. Die lucht krijg je helemaal niet meer weg :r

@ Bully, was te verwachten. ook via autobandenmarkt.nl niks vergelijkbaars te krijgen.

bepaalde maten komen vaak voor en zijn dan zomaar de helft van de prijs dan van een afwijkende maat.
wat heb je er nu om liggen dan?
225-40-18"?


Benzine gaat door de huid heen.... diesel niet
Maar diesel stink veul harder ja!
 
Klopt, en vandaag had ik vergadering in Breda, dus kon nog wat uitslapen _O-

Maar ik ben nou eenmaal gewend om vroeg te beginnen, begin liever vroeg dan dat ik laat door moet.
Dus vandaag maar meteen sleutel en alarm geregeld :+


je nieuwe baas is dan wel goed van vertrouwen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan