Kawasaki er6 (N) & (F) Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie stepjes, gaat het zo alleen niet meer trillen zonder de rubbers? (je voeten dan)

Uhm af moeten slijpen? Het is toch niet zo dat er de volgende keer een valkblok voorbij komt? :)

Vandaag mijn kentekenplaathouder opgehaald en nieuwe knipper lichten gekocht. Zodra ze er op zitten zal ik een foto plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
@Lady-M: Stelt niks voor om die om te zetten. Heb ze bij Motoport besteld. Zijn de originele van een Kawasaki Z1000. En helaas nog steeds niks van het kuipje gehoord. Morgen ff bellen, vandaag geen tijd voor gehad.

@Rubs: Trillen is nog ff afwachten, heb er nog niet mee gereden (morgen waarschijnlijk naar het werk :] ). Maar denk dat dat nog wel mee valt. En euh...... flauw !! :P Nee die vallen er echt niet af. Zitten vast met een dikke M10 bout + borgmoer aan de originele bevestigingspunten ;) Gebeurt niks meer mee !
 
Laatst bewerkt:
Rubber op de voetstepjes? Bij mij zijn ze ook gewoon compleet van metaal.

Geen idee of dat orgineel zo is maar last van trillingen aan de voeten heb ik in ieder geval niet.
 
Hey Weppie, mn PM staat aan ;)
Wou jou er eerst een sturen, maar jouwes staat uit.
Dus stuur me even een PM met je e-mail oid, dan kunnen we een keer een stukkie rijden.

@Brouwer, die valdoppen zijn netjes geworden! Die voetsteuntjes zijn ook wel geslaagd, alleen zouden ze voor mij geen meerwaarde hebben...
 
Idd het oude model er6 had gewoon kale stepjes..

Het nieuwe model is gewoon overal in de rubbers gehangen.. stuur, motorblok, stepjes dit om het comfort te verhogen :)
 
@Rubs: Trillen is nog ff afwachten, heb er nog niet mee gereden (morgen waarschijnlijk naar het werk :] ). Maar denk dat dat nog wel mee valt. En euh...... flauw !! :P Nee die vallen er echt niet af. Zitten vast met een dikke M10 bout + borgmoer aan de originele bevestigingspunten ;) Gebeurt niks meer mee !

Je weet maar nooit ;)

Kon het niet laten, zul je nog wel vaker te horen krijgen ben ik bang :P
 
Deze mag voorlopig ff in de OP;

afb0570.jpg


Mods;
Akrapovic demper
Xenon
Pro-Oiler
 
Laatst bewerkt:
Idd het oude model er6 had gewoon kale stepjes..

Het nieuwe model is gewoon overal in de rubbers gehangen.. stuur, motorblok, stepjes dit om het comfort te verhogen :)

:^

Het resultaat van klachten van de eerste generatie ER-6 klanten mbt trillingen in de stepjes (en in het stuur en in de kuip van de f _O- ).

Om het dan er weer af te halen bij een nieuwer model vind ik niet echt een vooruitgang :')
 
Tja looks schijnt ook belangrijk te zijn :)
Onder het motto wil je comfort koop dan een goldwing :D

En het is gelukt, ik heb oordopjes gevonden die onder mijn helm passen.
Blijft geinig hoe "snugger" die verkoop gastjes kunnen zijn. Ik zeg ik wil in ear oordopjes die minder ver uitsteken dan deze. Daarbij laat ik mijn oude dopjes zien. Hij laat er een paar zien en ik kies de senheiser cx300. Toen begon het..... Ik reken netjes af, vraagt hij of ik er een tasje bij wil. Daar sta je dan in je motor outfit dus ik zeg alleen als je het tasje netjes op weet te vouwen anders wordt het zo onoverzichtelijk in mijn rugtas. Hij snapt de hint gelukkig. Aangezien die dingen in zo'n blister verpakking zaten had ik zoiets van jullie hebben ook vast een mesje / schaar zodat ik ze meteen aan mijn telefoon kan hangen. Hij kijkt me vreemd aan en weet te melden dat er geen microfoontje in zit. Ik zet mijn helm op de toonbank en vraag hem netjes waar hij gedacht had waar ik het microfoontje zou moeten laten en of hij dacht dat ik dan nog te verstaan zou zijn tijdens het rijden....
 
@Sender: ziet er netjes uit, de brommer van je :Y

@de rest: Wie gaan er morgen een stukje rijden ?


Wij wel :+ Eerst met de auto naar Brandwijk (Z-H), de Versys van Ron ophalen en dan weer met dezelfde auto terug naar Julianadorp. Ron lekker op de Versys, ik lekker in de auto -O- nou ja, ik heb er geen hekel aan, aan autorijden. We gaan vroeg weg, zodat we op tijd weer thuis zijn. Dan gaan we 's middags nog wel ff rijden samen denk ik.
 
YES !!! *O* *O* Kuipje eindelijk binnen. Natuurlijk meteen opgehaald en gemonteerd *D Ziehier het reseltaat:

29m2la1.jpg


1z6t6ae.jpg


Vind hem persoonlijk 100.000 keer mooier dan een windscherm. Wat vinden jullie ?

Edit: Foto geeft wel een beetje een vertekend beeld, hij lijkt hoger/groter dan hij werkelijk is
 
Laatst bewerkt:
Nee, want dat vond ik dan weer een ouwelullenfiets :P (Sorry voor diegenen... niets op de versys zelf aan te merken hoor :P)

@Muz, ik zie in je onderschrift dat je een Hypermotard hebt, wat zijn jou ervaringen daarmee? Lijkt me echt een keigaaf ding.

Dat is zekers een gaaf ding! Heerlijk blok man, zo'n 2-kleps Ducati! En dan in zo'n stoer ding als een Hypermotard......smullen en :]

Ik ben er vorig jaar mee op (kampeer)vakantie geweest naar de Dolomieten, kan prima als je er een bagagerekje op laat zetten. En an zonder baga op zondg een rondje Gardameer doen ... vele duimen omhoog van de Italiaanse Duc-rijders :)
 
YES !!! *O* *O* Kuipje eindelijk binnen. Natuurlijk meteen opgehaald en gemonteerd *D Ziehier het reseltaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind hem persoonlijk 100.000 keer mooier dan een windscherm. Wat vinden jullie ?

Edit: Foto geeft wel een beetje een vertekend beeld, hij lijkt hoger/groter dan hij werkelijk is

Ja hoor, ik vind het wel mooi :} Ik weet dat het lastig is om goed op de foto te krijgen. Op de een of andere manier zijn de verhoudingen altijd verkeerd.
 
Ik zal binnenkort ff een nieuwe foto maken met een mooiere achtergrond. En ook ff een van de zijkant. Dan lijkt hij nog veel mooier :] De kuip heeft namelijk ongeveer dezelfde vormen (welvingen / plooien) als de koplamp, maar is door de zon niet echt super goed te zien ;)

@Muz660: Tuurlijk, smaken verschillen ;) Mag ik vragen waarom niet ?
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, ik vind het wel mooi :} Ik weet dat het lastig is om goed op de foto te krijgen. Op de een of andere manier zijn de verhoudingen altijd verkeerd.

Zo moeilijk is het ook weer niet om zo'n brommer fatsoenlijk op de foto te krijgen :P

Maar echt mijn ding is het niet, ik heb er ook over gedacht om toch een windschermpje te plaatsen maar na afgelopen week twee keer twee uur op de snelweg gereden te hebben is het toch goed zo.

Vanmiddag volgens mij een paar collega's op de motor een brief van het cjib bespaard. Er stond een agent met zijn lasergun in het dorpje voor de dijk richting Welsum.

Na een kop koffie en een dijk ritje toch maar eens bij die beste man gestopt onder het motto er hing zo'n bord aan een lantarenpaal hoe hard je rijdt. Uiteindelijk even met die agent staan ouwehoeren en hij was niet echt kinderachtig. In die 30 zone liet hij brommers langs die toch 45 op zijn laser hadden staan.
 
Eindelijk was het gisteren dan zover! Ron, mijn eega, heeft zijn 'nieuwe' motor, een Kawasaki Versys uit 2008 met slechts 6500 km's op de teller. Hij was erg smerig en de vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig om werkelijk elk schroefje en boutje met een dikke laag vet in te smeren. De ketting zat vol met zwarte bagger en zo ook de velg en alles in een straal van 30 cm in de buurt van de ketting :( De zaak waar we hem hebben gekocht vond wel dat de motor schoon genoeg was, maar dan kennen de Lady-M nog niet ;) De ketting is als eerste helemaal schoongemaakt met kettingreiniger en daarna is hij ingespoten met dry lube kettingspray. Zo, geen zwarte smurrie meer. Verder zijn we wel een paar uur bezig geweest om de motor weer spic en span te krijgen, maar het resultaat mag er dan ook zijn *O* Mijn 'oude' spiegels zitten erop en Ron is nu bezig om het hele navigatiegebeuren aan te leggen.

full

full
 
Eindelijk was het gisteren dan zover! Ron, mijn eega, heeft zijn 'nieuwe' motor, een Kawasaki Versys uit 2008 met slechts 6500 km's op de teller. Hij was erg smerig en de vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig om werkelijk elk schroefje en boutje met een dikke laag vet in te smeren. De ketting zat vol met zwarte bagger en zo ook de velg en alles in een straal van 30 cm in de buurt van de ketting :( De zaak waar we hem hebben gekocht vond wel dat de motor schoon genoeg was, maar dan kennen de Lady-M nog niet ;) De ketting is als eerste helemaal schoongemaakt met kettingreiniger en daarna is hij ingespoten met dry lube kettingspray. Zo, geen zwarte smurrie meer. Verder zijn we wel een paar uur bezig geweest om de motor weer spic en span te krijgen, maar het resultaat mag er dan ook zijn *O* Mijn 'oude' spiegels zitten erop en Ron is nu bezig om het hele navigatiegebeuren aan te leggen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit *O*
Welk ruitje is dat? van MRA?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan