CBR600F3 Motor start niet, accu leeg?

Dpac

MF'er
30 mrt 2010
90
0
Beste luitjes....


Ik wilde van de week me motor starten maar de accu is leeg, weet nu niet hoe ik hem aan de praat krijg, heeft de hele winter namelijk buiten gestaan dus verklaart het ook, ik heb om heel eerlijk te zijn echt de ballen verstand niet van motoren, kan er alleen op rijden, wat moet ik nu doen want las dat voordat je weer gaat rijden na een seizoen dat eerst alle olie vervangen moet worden en remmen check, banden etc etc......

Nu is me vraag wie hier zou het voor me kunnen doen, olie vervangen, olie filter, motor nakijken voor een kleinigheidje???

Ik heb een honda cbr 600f uit 1996 ofzo? Heb de papieren niet bij de hand en weet niet of dat ook belangerijk is?

Ben totaal a technisch met 2 linkerhanden dus wie zou me even kunnen helpen??

Woon in arnhem btw.


Ps: is de motor aan te duwen of kan dat niet??
 
Best wel moeilijk om de nieuwe schrijftaal te lezen :( .
Waarom breng je hem niet naar een motorzaak, die lossen jouw probleem wel op.
Kan ook zijn dat je het niet kan betalen, dan maar even doorsparen.
Je geeft aan dat je 2 linkerhanden hebt dus aan sleuteltips zal je ook weinig aan hebben.
Succes met zoeken naar een gratis monteur.
 
Ja want lijkt me wel dat het niet zo gaat als hij weer leeg is na 2 dagen en aangezien hij aan de lader heeft gelegen en toch (120 km) minimaal heeft gemaakt .. lijkt me wel dat hij goed opgeladen zou moeten zijn als de accu goed was?

Wat kost beetje een nieuwe accu voor mij motor en waar halen jullie ze? of bestellen?

Ik heb een Honda CBR600F uit 1995
 
Laatst bewerkt:
accu.jpg


bron: ZOT

Als hij gestart is de kabels loshalen, blijft hij het dan doen is er niet veel aan de hand. Valt hij uit dan verder kijken, mogelijk een dode accu dan.
Kanttekening:
Geldt alleen voor gelijkspanningsdynamo :)
Een wisselspanningsdynamo zal daar niet blij van worden.
 
Laatst bewerkt:
Of ik heb wat gemist op school, of een dynamo levert altijd wisselspanning? :?

Bovendien kan je een accu alleen laden met gelijkspanning, dus waar het verhaaltje op slaat is mij ook een raadsel?
Inderdaad wat gemist op school, zo te zien.

Gelijkspanningsdynamo heeft koolborstels en richt alzo draaiend de uitgaande stroom/spanning gelijk.

Iedere electro-motor kan, eventueel met behulp van een opstart-impuls uit accu of lichtnet, als dynamo werken.

Waarschijnlijk kan zoiets ook met de modernste borstelloze gelijkstroommotoren, die middels transistors of aanverwanten driefasengang forceren, maar daarover heb ik nog te weinig gelezen.

Eigenlijk mag alleen een gelijkstroomdynamo "dynamo" heten en dat wisselstroomding "alternator".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamo

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternator
 
Laatst bewerkt:
Wat kost beetje een nieuwe accu voor mij motor en waar halen jullie ze? of bestellen?

Ik heb een Honda CBR600F uit 1995
Zal denk ik rond de 4 à 5 tientjes liggen.


Ik haal ze of bij de lokale accuboer (@Nitromax: ja familie :P ) of roukama.

Of ik heb wat gemist op school, of een dynamo levert altijd wisselspanning? :?

Bovendien kan je een accu alleen laden met gelijkspanning, dus waar het verhaaltje op slaat is mij ook een raadsel?
Zie Willem1940 ;)
Heb je zelf dat verhaal van Zot hierboven gelezen ?
:Y en nu ?
 
Laatst bewerkt:
Ja want lijkt me wel dat het niet zo gaat als hij weer leeg is na 2 dagen en aangezien hij aan de lader heeft gelegen en toch (120 km) minimaal heeft gemaakt .. lijkt me wel dat hij goed opgeladen zou moeten zijn als de accu goed was?

Wat kost beetje een nieuwe accu voor mij motor en waar halen jullie ze? of bestellen?

Ik heb een Honda CBR600F uit 1995


Gewoon internet afstruinen en de goedkoopste uitzoeken en bestellen.
Koop niet bij een motorzaak of accuhandel , die zijn veel te duur.
 
Zal denk ik rond de 4 à 5 tientjes liggen.


Ik haal ze of bij de lokale accuboer (@Nitromax: ja familie :P ) of roukama.Zie Willem1940 ;):Y en nu ?
En nu wat :?
Nog niet gelezen he.
Zot beschrijft in het stukje dat jij hier pklaatst hoe je de wisselspanning meet op de 3 gele draden.
Jij zegt dat dat alleen op gaat voor een gelijkspanningsdynamo.
Welke motor heeft tegenwoordig een gelijkstroomdynamo ?

En nu ?
 
[afbeelding]

bron: ZOTKanttekening:
Geldt alleen voor gelijkspanningsdynamo :)
Een wisselspanningsdynamo zal daar niet blij van worden.
Waar zal een wisselspanningdynamo niet blij van worden ?
Van de accu losmaken ?
Waarom zal die dynamo daar niet blij van worden ?
De spanningsregelaar vind dit minder leuk. En waarom is dit met een gelijkspanningsdynamo anders, en welke motor heeft een gelijkspanningsdynamo ?
 
Waar zal een wisselspanningdynamo niet blij van worden ?
Van de accu losmaken ?
Waarom zal die dynamo daar niet blij van worden ?
De spanningsregelaar vind dit minder leuk. En waarom is dit met een gelijkspanningsdynamo anders, en welke motor heeft een gelijkspanningsdynamo ?
Gezien dat je er meer verstand van hebt en graag gelijk wil hebben, mag je dat helemaal zelf uitzoeken, maar je weet het antwoord al :Y ;)

Ik stop nu met dit wellus/nietus-spelletje.. :W
Als je nu normaal zou reageren ipv op deze manier.... :W
 
Laatst bewerkt:
Gezien dat je er meer verstand van hebt en graag gelijk wil hebben, mag je dat helemaal zelf uitzoeken, maar je weet het antwoord al :Y ;)

Ik stop nu met dit wellus/nietus-spelletje.. :W
Als je nu normaal zou reageren ipv op deze manier.... :W
Het is geen welles nietes spelletje
Jij zegt iets en ik vraag om dit toe te lichten.
Als je dat niet kan komt dat waarschijnlijk omdat je rachter bent dat je verhaal niet klopt.
Dat heeft niets met een spelletje te maken.
Verder hoef ik niets zelf uit te zoeken, ik weet hoe het wel werkt en jij nu denk ik ook.
 
ik heb nu dus een nieuwe accu gekocht, nu zit er in die doos dus de accu met van die plastic flesjes met zuur erin, maar moet dat erin of zit dat er al in? Zit wel handleiding bij alleen staat er niet bij of het er al inzit.

Weet iemand dit?
 
ik heb nu dus een nieuwe accu gekocht, nu zit er in die doos dus de accu met van die plastic flesjes met zuur erin, maar moet dat erin of zit dat er al in? Zit wel handleiding bij alleen staat er niet bij of het er al inzit.

Weet iemand dit?
Ga even terug naar de motorzaak waar je de accu gekocht hebt en vraag of ze hem even voor je vullen en erin zetten.
 
was wel grappig: ik vroeg.. gewoon monteren en rijden.. zegt ie.. Nee zit handleiding bij.. euhmm tja :P

Monteren lukt zelf wel. Maar moet dus wel gevuld worden neem ik aan nu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan