MFMM 2011 De foto's

Geloof het of niet.. Maar m'n foto's staan online. :o
Dacht probeer het nog een keer @ Picasaweb en zowaar is alles geüpload zonder fouten en geweigerde bestanden.

Niet alle foto's zijn even scherp helaas, maar er zitten zeker ook goede foto's tussen. Dus iedereen veel plezier met zoeken van ziczhelf :P

https://picasaweb.google.com/108477389252144666444/MFMM8Mei2011Veenendaal

Mocht je trouwens een foto op groot formaat willen mail dan even de bestandsnaam (rechts op het scherm wanneer je een foto op groter formaat kijkt) naar robert apenstaartje seventhcore punt nl. Bij voorkeur niet via PM omdat ik ze toch allemaal via de mail eruit doe.
ik sta er ook tussen thnx!!!
 
Hallo mede forum rijders *O*

Heb ik speciaal voor deze meeting een engeltjes vleugeltje boven op mijn helm gezet en bij dochterlief twee honden oortjes an de zijkant van de helm gezet, wij reden op een
Rood zilvere Kawasaki GPZ 900 R Ninja uit 1984!
Heeft iemand ons op de foto gezet ??

:] :]

ik ben dr minstends 1 foto van tegen gekomen tussen die van mij, op de terugweg vanaf de rotonde genomen maar geen id welk nummer het is
 
Hehehe, ja soms liep het echt storm ja. Ik mikte op 1 op de 2 of 3 motoren om die op de foto te zetten (2-4 foto's), met het idee dat ik dan in ieder geval een goede foto zou krijgen... Regelmatig alsnog steeds mislukt trouwens :$
Heb uiteindelijk 2380 foto's gemaakt in krap 2 uurtjes :9 (da's 1 foto per 3 sec 8-) )
doe de volgende keer maar iets rustiger aan, .. dat kijkt ook wat lekkerder terug ;)
 
pcies het zou je schaduw maar zijn

als de grote groepen binnen kwamen had mijn wijsvinger echt even een blikje [afbeelding]nodig om zo snel mogelijk af te drukken ...
ik kreeg er soms zelfs kramp van en dan mislukte er soms wel eens een foto .
_O-

Maar met zoveel mooie foto's mag er best wel eens tussen zitten die 'mislukt' is. :Y

Ik vind het ook wel cool dat je hem gewoon plaatst. Geeft gewoon een goed beeld van het evenement. Niet alles loopt altijd even perfect, ook niet voor de fotografen.

En het getuigd van een gezonde dosis zelfspot. :}
 
Ruppert zou je die foto's nog willen mailen? Dan kan ik ze dit weekend nog laten afdrukken :) thnx. Rob
 
_O- _O- whaha.

hier zit ik achterop bij Ziggy om te filmen. lol :+

IMG_3839.jpg


thnx ruppert ;)
 
Laatst bewerkt:
and i still haven't found what i'm looking for ;)

ben nog steeds druk speurende naar een foto van twee blauw witte SRAD's 750 die gezamelijk wegrijden uit Amersfoort........
bij de Mac en op de ring weg. op de ringweg reden we achter een motoragent op een mini bmw ;)

in m'n avatar is de SRAD mijn huidige Gsxr en die K1 m'n vorige, (dat je niet de verkeerde voor je hebt O-) )
 
Laatst bewerkt:
Idd echt veel foto's!!

Helaas staan ik en mijn vriend er niet goed op :(
https://picasaweb.google.com/108477389252144666444/MFMM8Mei2011Veenendaal#5605720670348334370
https://picasaweb.google.com/108477389252144666444/MFMM8Mei2011Veenendaal#5605720677250986674

@ Ruppert:
Maar wel respect voor de foto's die wel gelukt zijn met dat snelheids effect! Ik fotograffeer zelf voor de hobby en ik weet hoe moeilijk dat kan zijn..

Grtz Nouky

Ah, jammer dat jullie er niet zo goed opstaan. Het is echt lastig om iedereen er scherp op te krijgen, gaat soms te snel om überhaupt te richten of scherp te stellen.

Maar bedankt in ieder geval. Was de eerste keer ook dat ik zoiets uitprobeerde, fotografeer zelf meestal meer statische dingen waar ik wat meer tijd heb om over belichting, focus enzo na te denken. Maar dit is zeker ook leuk om te doen. (Zeker vanwege de positieve reacties).

Mooi effect juist :}

En een hoop fotos van mijn spannetje...
Ik denk dat ik in dat geval wel weet welke van jou is. Mooi ding om te zien :Y

Ja maar die is zo mooi, daar wil ik ook gewoon €6,95 voor hoor. :+
Heb ik toch liever deze (gratis ende voor niets). :P ;) Stuur nog wel een email. :Y

Zitten wel mooie foto's tussen met dat wazige. :}

Thanks! Ik zie je mail wel verschijnen :Y

Vind het al knap dat je jezelf er nog in kan herkennen :P

Als ik wist dat jij het was had ik m'n extra superbest gedaan, maar het gaat allemaal zo snel als je op de rotonde zit dus het is echt lastig om iedereen er scherp op te krijgen. :/

haha tjah volledige zwarte overal met een deesl witte helm en witte laarzen is al ene goede filter icm de motor uiteraard.. en toen het feit dat alleen op mn achtervelg witte striping zit :P

Ja, moet'ie ook maar niet zo hard rijden. Zie hem plat op de tank liggen dan. :+
haha dat komt meer door mn lengte :P

Haha ja, ik herken mezelf ook altijd uit duizenden hoor, maar zulke details als striping had ik dus nog niet gezien..
 
Ruppert zou je die foto's nog willen mailen? Dan kan ik ze dit weekend nog laten afdrukken :) thnx. Rob

Heb je me een mailtje gestuurd? Ik heb er net een boel de deur uitgedaan maar durf niet te zeggen of je er bijzat en welke foto's het waren.

Heb even gekeken, volgens mij heb ik je er zojuist twee opgestuurd! :Y
 
Laatst bewerkt:
Maar bedankt in ieder geval. Was de eerste keer ook dat ik zoiets uitprobeerde, fotografeer zelf meestal meer statische dingen waar ik wat meer tijd heb om over belichting, focus enzo na te denken. Maar dit is zeker ook leuk om te doen. (Zeker vanwege de positieve reacties).

Ik maak altijd even een paar proeffoto's zonder onderwerp erin om te kijken of alle instellingen goed staan. Als ze dan goed staan hoef ik er niets meer aan te veranderen en kan ik zo door gaan met klikken. Al ontdekte ik wel het gebrek aan snelheid van mijn lens, want ook ik had soms moeite om iedereen uit een groep op de foto te krijgen.
 
Ik maak altijd even een paar proeffoto's zonder onderwerp erin om te kijken of alle instellingen goed staan. Als ze dan goed staan hoef ik er niets meer aan te veranderen en kan ik zo door gaan met klikken. Al ontdekte ik wel het gebrek aan snelheid van mijn lens, want ook ik had soms moeite om iedereen uit een groep op de foto te krijgen.

Ja, dat doe ik ook. Hence sommige foto's die ner-gens op slaan. :P Maargoed als je eenmaal op de rotonde zit en iedereen komt achter elkaar voorbij heb je ook niet veel tijd om te corrigeren als je iedereen erop wilt hebben. Daarbij ook dat ik nog niet veel ervaring heb met bewegende objecten scherp houden met langere sluitertijden, want die keuze heb ik wel bewust gemaakt.

Heb zelf trouwens alles gewoon met de kitlens van m'n 550D gemaakt. :)
 
ik sta als fotograaf ook op de foto :)
IMG_4161.jpg


wil de fotograaf mij het origineel toesturen ?? ( dat is ene Robert van H. )

mijn mail adres is biglift apenstaartje msn dot com
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat doe ik ook. Hence sommige foto's die ner-gens op slaan. :P Maargoed als je eenmaal op de rotonde zit en iedereen komt achter elkaar voorbij heb je ook niet veel tijd om te corrigeren als je iedereen erop wilt hebben. Daarbij ook dat ik nog niet veel ervaring heb met bewegende objecten scherp houden met langere sluitertijden, want die keuze heb ik wel bewust gemaakt.

Heb zelf trouwens alles gewoon met de kitlens van m'n 550D gemaakt. :)
Lijkt me een heel goede keus om voor langere sluitertijden te gaan. Ik twijfel alleen of je niet ietsjes kortere sluitertijden moet gebruiken... Met portret fotografie moet je met close-ups vaak niet korter gaan als 1/50 ivm beweging van je onderwerp... Maarja... dan krijg je minder die enorme snelheidsbeleving die er nu wel in zit! :Y
Na wat oefening weet je bij welke brandpuntsafstand en welke snelheid van je onderwerp je nog een fatsoenlijk beeld kunt krijgen. Ik merkte dat ik zittend niet vloeiend genoeg kon meetrekken. Veel laatste foto's uit een serie waren zwaar bewogen |(
Een kitlens kan trouwens heel goede resultaten geven, de AF is vlot genoeg en zeker op dagen als deze kun je het diafragma makkelijk ietsjes knijpen voor hogere beeldkwaliteit.
 
Haha, leuk :P
Hij is nog redelijk scherp ook, dus als je hem op groot/origineel formaat wilt dan moet je even een mailtje sturen!

thnx voor het aanbod. :Y

maar niet nodig joh. als überposer heb ik al een computer vol staan met foto's en filmpies :P
 
Lijkt me een heel goede keus om voor langere sluitertijden te gaan. Ik twijfel alleen of je niet ietsjes kortere sluitertijden moet gebruiken... Met portret fotografie moet je met close-ups vaak niet korter gaan als 1/50 ivm beweging van je onderwerp... Maarja... dan krijg je minder die enorme snelheidsbeleving die er nu wel in zit! :Y
Na wat oefening weet je bij welke brandpuntsafstand en welke snelheid van je onderwerp je nog een fatsoenlijk beeld kunt krijgen. Ik merkte dat ik zittend niet vloeiend genoeg kon meetrekken. Veel laatste foto's uit een serie waren zwaar bewogen |(
Een kitlens kan trouwens heel goede resultaten geven, de AF is vlot genoeg en zeker op dagen als deze kun je het diafragma makkelijk ietsjes knijpen voor hogere beeldkwaliteit.

het effect van snelheid is toch panning genoemd?? ik had dit ook overwogen om te doen bij de mfmm maar heb hier ook nog niet zoveel ervaring in, net als ruppert fotografeer ik vaker stil staande opjecten dan heb je wat meer tijd om te spelen, dus ik ben voor safe gegaan deze keer. maar het effect op zich is inderdaad erg koewl vooral met de bike. sluitertijd ietjes langer zodat je een blur van de achtergrond krijgt en whoppa vette shots maar dan moet iedereen wel los van elkaar rijden en als het even kan niet te hard rijden anders is het geen doen...
 
het effect van snelheid is toch panning genoemd?? ik had dit ook overwogen om te doen bij de mfmm maar heb hier ook nog niet zoveel ervaring in, net als ruppert fotografeer ik vaker stil staande opjecten dan heb je wat meer tijd om te spelen, dus ik ben voor safe gegaan deze keer. maar het effect op zich is inderdaad erg koewl vooral met de bike. sluitertijd ietjes langer zodat je een blur van de achtergrond krijgt en whoppa vette shots maar dan moet iedereen wel los van elkaar rijden en als het even kan niet te hard rijden anders is het geen doen...

volgende meeting voeren we de 2 seconden afstand regel in ;)


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan