Gilera Nexus 500

Heeft iemand nog zo'n verstel sleutel liggen?

Mss mag je eentje bruiklenen van een familielid/ buur/ collega met een motor(scooter).

Dit zit bij mijn setje van de motorfiets.

full

full


Is iets eenvoudiger en minder mooi. Tja 't is een Jappe-ontwerp. :X
 
Of een universeel stelsleutel aanschaffen, zoals deze bij MP. (geen bezorgkosten bij ophalen bij één van de MP vestigingen.)
 
Uiteraard gedaan helaas heeft hij deze niet erbij gehad, is trouwens niet de eerste eigenaar....
oooo ?
had begrepen dat hij nieuw was gekocht in Ede ?

Heb inmiddels nog 2x mensen gesproken over het zwabber effect
Op mijn vraag wat deze mensen er aan gedaan hebben, krijg ik geen duidelijk antwoorden.

Misschien is Hyper-pro setje een leuke oplossing ?
 
Laatst bewerkt:
oooo ?
had begrepen dat hij nieuw was gekocht in Ede ?

Heb inmiddels nog 2x mensen gesproken over het zwabber effect
Op mijn vraag wat deze mensen er aan gedaan hebben, krijg ik geen duidelijk antwoorden.

Misschien is Hyper-pro setje een leuke oplossing ?

Zou het zwabber effect kunnen komen door een versleten lager van de achterbrug? De vario transmissie en éénzijdige wielophanging zijn gelagerd in het motorblok, als ik het mij goed herinner.

Als je rechtdoor rijdt en je probeert de scooter een beetje heen en weer te schudden, voelt het dan stijf aan, of voel je dat er ergens flex in zit?
 
Sander,
Bedankt voor je tip.
Het gaat om nieuwe 500 of met heel erg weinig kilometers op de teller.
De dealer wist ook niet, daarom heb ik hem lekker laten staan waar hij nu nog staat ;).
Maar was erg fraai exemplaar en reed als den duvel.
 
Laatst bewerkt:
Zwabberen is alleen bij lage snelheid(stapvoets) een te lage banden spanning was de oorzaak! De voor banden staan nu op 2.2 achter 2.4 bar, alleen de voorspannings veer onder het zadel staat op een te zachte stand(stand 1) denk als ik deze afstel op 3 of 4 het probleem 100% is opgelost, alleen even de juiste stel sleutel vinden...die van motorport is universeel en waarschijnlijk de verkeerde maat....
 
Fijn, ik heb gister even een 'blokje' om gereden.

Leuk feitje is dat de buurman in kwestie vorige week aan mij nummertje 63 (test Nexus 500 en Xciting 500) vroeg en dat de Nexus in de test ook deze Nexus is 8-)

Alles zit erop en eraan plus de originele spullen zitten er netjes bij. Goed onderhouden scooter met een machtig geluid :)

staat ie alweer te koop?
http://link.marktplaats.nl/729546001
 
weg oma!

ik mag me sinds vandaag eigenaar noemen van een '05 nexus 500!
dinsdag ga ik hem ophalen.

heeft er iemand een werkplaatshandboek??
en het boekje wat erbij hoort digitaal??

dit zit er helaas niet bij, dus als iemand me kan helpen graag
 
Zie topic: Beverly 500 heeft ook het Master-blok en zelfde vloeistoffen spec's of in de wphb pag. 17 staan de spec's van de aanbevolen vloeistoffen/smeermiddelen.

In de wphb pag. 38~40 staan de inhoud/controle/wissel gegevens van de motorolie.

1,7L incl. oliefilter wissel, 1,5L excl. oliefilter wissel.
 
Laatst bewerkt:
wphb vermeld voor beide types vol synthetisch SAE 5W-40, API SL, ACEA A3 JASO MA

Das mooie dunne olie, en iets sneller op temperatuur in de winter... ik zie graag de foto's verschijnen want ik vindt het een mooi model scooter.

Veel plezier gewenst met deze sport scoot, en ben wel benieuwd hoe hard dat ding kan hehe

Met vriendelijke groet,

WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Jaja 160 op de teller.
Wij willen weten wat hij op de gps doet.

Precies! Ik als Aprilia rijder weet als geen ander dat de tellerafwijking soms fors kan zijn. Op mijn oude Leonardo een procentje of 20 iig ;)

Gefeliciteerd met je aankoop black champion
 
Laatst bewerkt:
De mijne haalt zonder al teveel moeite 180 op de teller. Zal inderdaad wel zo'n 160 in het echt zijn. Hij loopt redelijk vlot naar de 160 toe en daarna vlakt de acceleratie af.

Wat olie betreft, ik heb er de 5W40 Motul 300V ingegooid. Schijnt erg goed te zijn, maar is wel duur met 25 euro per liter.
 
zal inderdaad wel heel erg positief zijn, lekker belangrijk.
kom voor m,n werk alleen maar op 80km wegen (ik gebruik hem voor woon-werk)
zumo komt er ook niet op, zit wel een houder op, mooi achter het scherm maar die gaat eraf, iemand interesse?

olie zit er al in 5W40 inderdaad van Belray.
nog vergeten foto's te maken in het licht.
heb alleen 2 foto's van de xenon die ik er in heb gezet.
nou die maar vast dan!
kjd4.jpg

th8v.jpg


vooruit dan een hele slechte alvast voor de kleurstelling
adzm.jpg
 
Die Bel-Ray zal ze wel lekker vinden.

De 1ste generatie Nexus (zoals die van jou) in het Giallo(geel) en de Antraciet behoren tot mijn favorieten. Mooi hoor!

Wat is het merk/model van die xenox-kit? Heb je wat instructies/tips m.b.t. de inbouw?
 
Ow gelijk goed bezig door er een xenon setje in te zetten, wel zo veilig.
Heb zelf een paar jaar terug ook een Bi xenon set in gebouwd, je hebt jaren lang plezier van dat spul.
Heb je de stand van de spiegel nog ge checked, door b.v. een referentie van de gloeilamp over te nemen?
En om welke Zumo houder gaat het, die van de oude 550 of is het die van de 660?

Bedankt voor de foto's het kontje is zoals het moet zijn lekker strak en niet zo breed a la 3 wieler, ik vindt hem ook wel tof om te zien.

p.s.
lijkt wel 8000K die lamp
 
Laatst bewerkt:
xenon is idd 8000k. merk van het setje weet ik niet. was wat de motorzaak waar ik altijd kom had liggen.

houder is alleen de knobbel voor de rammount

inbouwtips? tja koplamp eruit front eraf, oude lamp eruit nieuwe erin. dan dan de ballast ff wegwerken achter het front. stelt niet zoveel voor. ik heb er gelijk 2 led stadslichtjes ingezet, staat in mijn ogen net wat mooier.

kont is toch echt wel breed hoor! tenminste in vergelijking met mijn hornet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan