Gilera Nexus 500

Balen, de blokkeertool past niet voor het loshalen van die krukas moer :(

Toch gelukt

Alleen hebben we niet de grote sleutel voor de koppeling om de witte veer erin te zetten.
Dat is wel jammer.
Weet niet wat dat scheelt
 
Laatst bewerkt:
Een standaard veer die nieuw is of al een paar jaar erin zit is al een wereld van verschil. Een oude veer die minder druk heeft zal te snel de riem op de kleinste stand hebben van de vario achter, net of je wegfietst met de ketting op het kleinste tandwiel achter bij een fiets.
 
Ohhh.
Was n drukke dag (sleutelmiddag met vrienden), de fantastische overwinning van Max Verstappen), BBQ.

Wish knipperlichtjes gemonteerd achter, stroomdraad naar actieve houder TomTom Rider, kentekenplaat inkorten en dus de Malossi vario.

OMG wat een verschil!!
Niks dieseltrein maar gewoon meteen bam power!
Ook t bochtenwerk ging sneller omdat je op je gas kan uitaccelereren.

Pfff echt niet normaal :)
Deze scoot is een kanon.

Foto's volgen.
 
IMG_20180702_123819.jpg


Ik vind het een plaatje!
Ik wil wel graag deze originele ruit tinten/smoke.
Heeft iemand ideeën? Hij is namelijk niet te koop,

Dus of folie (lijkt mij t best, aangezien ik er nog wel doorheen moet kijken.
Met plastidip smoke lijkt me dat niet mogelijk.
IMG_20180702_123805.jpg


Handvatverwarming en een TomTom, nu met actieve houder... contact aan en floepte, TomTom aan :)

IMG_20180702_123748.jpg


Het inkorten van het achterspatbord heeft minder effect als op m'n 300.
Komt omdat de achterkant van de Nexus al hoger is.
Het verwijderen van het extra spatbord wat ik meteen gedaan had, gaf n enorm verschil.

IMG_20180702_123728.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde knipperlichten besteld en gemonteerd als die op m'n SR 300.
€8 van Wish.



IMG_20180702_134908.jpg


M'n vriendin ging net aan de slag met de Nexus velg stickers die ik had besteld.
Weer leken ze tegen te vallen toen ik ze binnen kreeg, maar toen ze erop zaten...wauw!
Goed gedaan schat :)


IMG_20180702_134837.jpg

IMG_20180702_134822.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja thanks, want ik denk dat m'n vorige motordealer op die wijze m'n krukas heeft verkloot! Zie t SR 300 topic.

De goede ga ik deze week bestellen!
Altijd handig
 
Laatst bewerkt:
Als je een luchtsleutel gebruikt kun je gewoon het moment bepalen hoor maar sommige zetten hem op standje onnozel met een luchtsleutel voor een vrachtwagen ja dan is het vragen om problemen

met meerdere luchtsleutel met die 3 kan ik van 10 tot 1000nM aan


Mojave je theorie klopt niet helemaal de OEM veer van Piaggio group is sterker dan die van Malossi de malossi is dunner en veert bij minder druk in
 
Mijn piaggio dealer heeft al meerdere kapotte krukassen en kettingen voor de nokas gezien, door luchtsleutel.
En ook problemen met de 350cc piaggio blok, krukas problemen door verkeerde olie of slechte kwaliteit 15 w 50 olie.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard kun je het moment instellen en op standje maximaal is dat veel met een luchtsleutel. Maar ook als je het juiste moment hanteert, je gebruikt juist de luchtsleutel omdat die heel vlug op snelheid draait en daar zit het risico. Ik weet dat het vaker wordt gedaan en het kan ook goed gaan. Toch gebruik ik liever een blokkeersleutel.

Welke theorie ik in dit topic heb gegeven over een OEM veer kan ik even niet terugvinden.
 
Sorry was zunnig die, die opmerking maakte maar de malossi veer heeft minder druk dan een standaard veer vandaar het andere aangrijp moment
 
En bij het gebruik van een luchtsleutel moet je het in meerdere fases doen eerst lichtste stand om aan te draaien daarna op moment dat doe je met een in principe met een blokkeersleutel ook eerst de gewone ratel daarna met momentsleutel

Maar ik kom ze ook tegen doen ze locktide aan de krukas en vertandingsassen :+
 
Laatst bewerkt:
Sorry was zunnig die, die opmerking maakte maar de malossi veer heeft minder druk dan een standaard veer vandaar het andere aangrijp moment
l

Ik moet de witte veer er nog in doen, maar heb eerst blokkeersleutel en brede dopsleutel voor koppeling nodig.
Zit nog n klein dipje in, hoewel ik deze week eerst n motor eruit trok, daarna n mp3 (beide kwamen pontificaal in m'n vak staan) en daarna n dikke Audi.

Heel even houden ze me bij maar daarna gaat de nexus helemaal los.
Dat is erg grappig :)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat er toch een orginele getinte ruit te koop is.
Geen foto maar wel een bestelnummer,even doorklikken voor de kleur en juiste prijs.
ermax: products-by-bike

hier staan alle nieuwe producten ,daar staat die ruit ook tussen:
ermax: product search

Je had gelijk!
Eerst ff gemaild want er stonden geen foto's, maar ze stuurden foto's van de kleur.
Het scherm lijkt enorm veel op t origineel.
Thanks, blij mee.


IMG_20180718_163806.jpg
 
Mn eerste video ooit.
Helaas stond de camera te laag, dus video waarin ik aan het rijden ben komen een volgende keer. Alle begin is moeilijk :')

 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Met plezier heb ik de recente posts gelezen. Mijn tweede post hier was op 14 april 2013 met de aankondiging dat ik zo’n mooie Nexus 500 had gekocht. Nu wil ik jullie melden dat ik hem na 5 jaar zeer tevreden rijden ga verkopen. Reden is dat ik met een elektrische fiets de woon-werk afstand (38 km per dag) ga afleggen ipv met de Nexus om zo wat aan lichaamsbeweging te doen, iets wat er met 2 kleine kinderen bij in is geschoten.

Over een paar weken zal ik hier een advertentie en op Marktplaats zetten. Mochten jullie iemand weten die geïnteresseerd is, dan hoor ik dat graag. Over de scooter: 2008, rood, 34790 km, Dr Pulley rollen, Sprintfilter luchtfilter, Denso iridium bougie, verhoogd windscherm, Motul 300V olie, riem net vervangen. Met 9000 km gekocht en alleen maar woon-werk gereden over de N9. De scooter is dus nooit zwaar belast en rijdt super zuinig, op mijn traject gemiddeld 1 op 25 a 27. Aandachtspunten: heel af en toe komt er een druppeltje olie langs de linker vorkpoot naar buiten (wat ik met een doekje wegveeg) en het balhoofdlager heeft een vlak kantje gekregen door het vele rechtdoor rijden op het woon-werk traject. Je voelt iets weerstand rondom de middenstand bij stapvoets rijden. Verder rijdt en stuurt de scooter net zo heerlijk als toen ik hem kocht.

Groeten, Sander
 
38km dagelijks is een behoorlijke fietsafstand. Ik zou de Nexus nog even niet wegdoen.
 
38km dagelijks is een behoorlijke fietsafstand. Ik zou de Nexus nog even niet wegdoen.

Vroeger reed ik het regelmatig op de racefiets. Dat is mij nu te ver, maar met zo'n 45 km/h elektrische fiets is het wel te doen denk ik... Ben natuurlijk wel langer onderweg dan met de scooter. Maar ook weer niet zo heel veel langer schat ik obv mijn ervaringen met de racefiets.
 
53000 kilometer voor een zeer goed onderhouden Nexus 500 [ 2003 ] onderhoudgegevens compleet erbij. Vraag, zijn dat niet erg veel kilometers of bij goed onderhoud kan dat wel? thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan