Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic: Deel 69 !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
Mogge iedereen :W :W

Heerlijk weer om te rijden, dus deze jongen stapt vandaag nog wel even op :]

@ Baba-San, gaaf hoor!
 
:Z Moguh :W

Weer terug van 2 weken Pyreneeën. Echt een aanrader om eens met de motor door Catalunya te knallen :] Ze gebruiken daar de Europese subsidie echt goed, de wegen liggen er net zo bij als bij Assen. Verkeer kom je er ook nauwelijks tegen, en het asfalt heeft echt super grip })

Hela Hola, goed te horen dat jullie het goed hebben gehad, en dat is idd een prachtig stuk knallen daar ! :Y :] Klein verslagje zou leuk zijn *D

Je wordt nog eens een motorvakantieman, Swifty was het al :P
 
hee! :W Was leuk, kon uitslapen want pas tussen half 10 en half 11 technische keuring. Die was nog effe spannend want er moest een dB-meter bij. De taylormade was met 98,5 dB harder dan de toegestane 95. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun coulance. *O* Ik was meteen het luidste piepke van het veld. ;)

[afbeelding]

Zat met 2 anderen in een groepje, nadat 1 cursist was overgestapt naar level 1.
Met Kawatinka, en Piet Zahut werden we begeleidt door Barbara op een fireblade. Was warm maar heerlijk gereden. Hoewel het snel genoeg ging heb ik mn kneesliders nog steeds niet beschadigd. De foto's van Mathieu moeten maar uitwijzen wat het verschil uitmaakt.
Heb alle 5 sessies gereden en hoewel de eerste 3 met een kwartiertje erg snel voorbij zijn is de energie met die korte sessies goed verdeeld over de dag.

[afbeelding]

[afbeelding]

de dag eindigde om 18.00 uur toen de blade weer op de aanhanger stond. Eer dat de fiets dan een sopje heeft gehad en de eigenaar ook is het 21.00 uur :')

Klinkt als een leuk dagje Baba, en je hebt het weer absoluut meegehad mazzelaar 8-) 8-)
 
hee! :W Was leuk, kon uitslapen want pas tussen half 10 en half 11 technische keuring. Die was nog effe spannend want er moest een dB-meter bij. De taylormade was met 98,5 dB harder dan de toegestane 95. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun coulance. *O* Ik was meteen het luidste piepke van het veld. ;)

[afbeelding]

Zat met 2 anderen in een groepje, nadat 1 cursist was overgestapt naar level 1.
Met Kawatinka, en Piet Zahut werden we begeleidt door Barbara op een fireblade. Was warm maar heerlijk gereden. Hoewel het snel genoeg ging heb ik mn kneesliders nog steeds niet beschadigd. De foto's van Mathieu moeten maar uitwijzen wat het verschil uitmaakt.
Heb alle 5 sessies gereden en hoewel de eerste 3 met een kwartiertje erg snel voorbij zijn is de energie met die korte sessies goed verdeeld over de dag.

[afbeelding]

[afbeelding]

de dag eindigde om 18.00 uur toen de blade weer op de aanhanger stond. Eer dat de fiets dan een sopje heeft gehad en de eigenaar ook is het 21.00 uur :')

Leuke dag gehad, heb je nog wat rijtechnische zaken kunnen leren? Mazzel ook gehad met de uitlaat en het weer *O* *O* *O*
 
Moge

Ik heb nog nieuwe sjizzle te koop voor een 04 t/m 07 blade;
voor en achter (42tands) tandwiel met did x ketting mogen weg voor €180,-

:W
 
Laatst bewerkt:
hee! :W Was leuk, kon uitslapen want pas tussen half 10 en half 11 technische keuring. Die was nog effe spannend want er moest een dB-meter bij. De taylormade was met 98,5 dB harder dan de toegestane 95. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun coulance. *O* Ik was meteen het luidste piepke van het veld. ;)

[afbeelding]

Zat met 2 anderen in een groepje, nadat 1 cursist was overgestapt naar level 1.
Met Kawatinka, en Piet Zahut werden we begeleidt door Barbara op een fireblade. Was warm maar heerlijk gereden. Hoewel het snel genoeg ging heb ik mn kneesliders nog steeds niet beschadigd. De foto's van Mathieu moeten maar uitwijzen wat het verschil uitmaakt.
Heb alle 5 sessies gereden en hoewel de eerste 3 met een kwartiertje erg snel voorbij zijn is de energie met die korte sessies goed verdeeld over de dag.

[afbeelding]

[afbeelding]

de dag eindigde om 18.00 uur toen de blade weer op de aanhanger stond. Eer dat de fiets dan een sopje heeft gehad en de eigenaar ook is het 21.00 uur :')
Je had gisteren ook een schitterend dagje voor het betere stuurwerk.
Maak je niet druk om de kneeslider. Dat komt wel :Y

Ben wel benieuwd naar de actiefoto's :Y
 
@Rummer: Welcome back ;)
Jammer van de foto's, want na die verhalen over het asfalt en de hoeveelheid verkeer ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar de foto's :]
 
Gisteren de eerste meters met de Blade gereden en hij doet het goed. Onderin loopt het wat rommelig vanwege het complete systeem en het BMC-filter (zonder de pcv), maar voor de rest is er prima mee te rijden.
Wat is dat toch heerlik als je weer kunt rijden na zo'n lange tijd. Briljant :]

Nu nog even een laatste testje voor de Blade: Heen en weer naar Tiel in ietwat warme temperaturen. Flesje water gaat mee zodat we onderweg nog een kleine drinkpauze kunnen inlassen.

Morgenochtend ben ik vertrokken naar mijn eerste slaapplek (nog wel in NL) zodat we met het hele clubje woensdagochtend vroeg kunnen vertrekken voor wat schitterende kilomters over de Franse wegen. Ik heb er zin in *D

Tot over een kleine twee weken :W
 
@ all:

Was idd prachtig weekend, jammer voor Assen op zaterdag maar zeus is voor de zondag weggebleven. vroeg me af of ik de achterband met 2 a 3 mm nog een dagje kon pijnigen, is prima gelukt! de MPP is mooi getekend en heeft geen stap verkeerd gedaan. gevoelsmatig zit ik goed op de motor in de bocht, het zgn "door een deurtje kijken" noemen ze dat bij Tracktraining, Eén bil op de seat, binnenbocht arm gebogen, buitenbochtarm langs de tank. Kneedownen is geen doel, meer een middel om harder te gaan.
De Metzelers liggen klaar om gemonteerd te worden maar omdat ik de Bl08 zo weinig gebruik en alleen maar voor plezierkms sleten de Michelins ook niet vlak af. Vandaar ook die aanhanger. Aanhanger is te leen mocht je er een nodig hebben. Ik ga er nog een readystand en een paar ogen opschroeven.

Morguh! :W
 
hee! :W Was leuk, kon uitslapen want pas tussen half 10 en half 11 technische keuring. Die was nog effe spannend want er moest een dB-meter bij. De taylormade was met 98,5 dB harder dan de toegestane 95. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor hun coulance. *O* Ik was meteen het luidste piepke van het veld. ;)

[afbeelding]

Zat met 2 anderen in een groepje, nadat 1 cursist was overgestapt naar level 1.
Met Kawatinka, en Piet Zahut werden we begeleidt door Barbara op een fireblade. Was warm maar heerlijk gereden. Hoewel het snel genoeg ging heb ik mn kneesliders nog steeds niet beschadigd. De foto's van Mathieu moeten maar uitwijzen wat het verschil uitmaakt.
Heb alle 5 sessies gereden en hoewel de eerste 3 met een kwartiertje erg snel voorbij zijn is de energie met die korte sessies goed verdeeld over de dag.

[afbeelding]

[afbeelding]

de dag eindigde om 18.00 uur toen de blade weer op de aanhanger stond. Eer dat de fiets dan een sopje heeft gehad en de eigenaar ook is het 21.00 uur :')

Waar heb je gereden??
Kwartiertje rijden is idd erg snel voor een sessie...
 
Gisteren de eerste meters met de Blade gereden en hij doet het goed. Onderin loopt het wat rommelig vanwege het complete systeem en het BMC-filter (zonder de pcv), maar voor de rest is er prima mee te rijden.
Wat is dat toch heerlik als je weer kunt rijden na zo'n lange tijd. Briljant :]

Nu nog even een laatste testje voor de Blade: Heen en weer naar Tiel in ietwat warme temperaturen. Flesje water gaat mee zodat we onderweg nog een kleine drinkpauze kunnen inlassen.

Morgenochtend ben ik vertrokken naar mijn eerste slaapplek (nog wel in NL) zodat we met het hele clubje woensdagochtend vroeg kunnen vertrekken voor wat schitterende kilomters over de Franse wegen. Ik heb er zin in *D

Tot over een kleine twee weken :W

Veel plezier Dick!
 
@ all:

Was idd prachtig weekend, jammer voor Assen op zaterdag maar zeus is voor de zondag weggebleven. vroeg me af of ik de achterband met 2 a 3 mm nog een dagje kon pijnigen, is prima gelukt! de MPP is mooi getekend en heeft geen stap verkeerd gedaan. gevoelsmatig zit ik goed op de motor in de bocht, het zgn "door een deurtje kijken" noemen ze dat bij Tracktraining, Eén bil op de seat, binnenbocht arm gebogen, buitenbochtarm langs de tank. Kneedownen is geen doel, meer een middel om harder te gaan.
De Metzelers liggen klaar om gemonteerd te worden maar omdat ik de Bl08 zo weinig gebruik en alleen maar voor plezierkms sleten de Michelins ook niet vlak af. Vandaar ook die aanhanger. Aanhanger is te leen mocht je er een nodig hebben. Ik ga er nog een readystand en een paar ogen opschroeven.

Morguh! :W

kneedown is (zoals ik het ken hoor) alleen een middel om te weten hoe schuin je gaat/bent, niet om harder te gaan... denk dat je eerst hard moet gaan en dat een kneedown dan vanzelf komt. Wat ik spannender vond was een handje in de lucht tijdens hanging off en kneedown je houd je gas dan ook nog losjes vast...
Tis allemaal techniek en een beetje oefenen.

Ik zou zeggen pak een rotonde zet de motor in z'n 2 en oefen je hanging-off naar gelang je fijn zit en je zithouding rijmt met je snelheid kan je harder - meer afhangen - nog harder - meer afhangen en dan komt dat kneetje-down vanzelf

Op den duur is het normaal en slijt je zo door een slider heen (he blackmagic I ;) )

Overigens wat ook helpt is je vering (en bandenspanning) goed afstemmen.
 
kneedown is (zoals ik het ken hoor) alleen een middel om te weten hoe schuin je gaat/bent, niet om harder te gaan... denk dat je eerst hard moet gaan en dat een kneedown dan vanzelf komt. Wat ik spannender vond was een handje in de lucht tijdens hanging off en kneedown je houd je gas dan ook nog losjes vast...
Tis allemaal techniek en een beetje oefenen.

Ik zou zeggen pak een rotonde zet de motor in z'n 2 en oefen je hanging-off naar gelang je fijn zit en je zithouding rijmt met je snelheid kan je harder - meer afhangen - nog harder - meer afhangen en dan komt dat kneetje-down vanzelf

Op den duur is het normaal en slijt je zo door een slider heen (he blackmagic I ;) )

Overigens wat ook helpt is je vering (en bandenspanning) goed afstemmen.

Ik was op het politiecircuit van Lelystad.
Idd de kneedown geeft je een idee hoe schuin je gaat. Wel is het zo dat je de motor minder schuin zet als je naast de motor hangt en dus meer rubber op de weg houdt, dus minder risico op een highsider en dus eerder op het gas kan.
 
Het is een leuke uitslag, maar de race vond ik niet echt spectaculair.
Jammer van het akkefietje in het begin. Als dat niet gebeurd was, hadden we een hele mooie race voorgeschoteld gekregen :9
Race amper kunnen zien, was aan het werk ;) Toch, 2 Honda's @ Podium, Lorenzo tóch nog 6e geworden en Spies zijn 1e overwinning. Iekke vinne mooi!
 
Ja ook zo'n leuke. Wij (met oude baggercamera) die kant op. Zuigt dat ding er per 2 piccies een paar batterijen door :( Dus helaas van ons geen piccies. Maar we zijn met 2 andere stellen die kant op geweest, en daar krijgen we de piccies van gemaild. Dus als het zo ver is, komen ze hier ook te staan :Y

Het is trouwens een aanrader om met versleten banden die kant op te gaan. Nieuwe MPP-achterband voor Swifty €140,-- incl omleggen en zelfs de bandenspanning van de voorband werd nog gechecked :}
Nice, niet duur :)
Heb ook ooit een aantal wegen daar aangedaan. Idd superstrak asfalt! Benieuwd naar de pica's :)
 
Gisteren de eerste meters met de Blade gereden en hij doet het goed. Onderin loopt het wat rommelig vanwege het complete systeem en het BMC-filter (zonder de pcv), maar voor de rest is er prima mee te rijden.
Wat is dat toch heerlik als je weer kunt rijden na zo'n lange tijd. Briljant :]

Nu nog even een laatste testje voor de Blade: Heen en weer naar Tiel in ietwat warme temperaturen. Flesje water gaat mee zodat we onderweg nog een kleine drinkpauze kunnen inlassen.

Morgenochtend ben ik vertrokken naar mijn eerste slaapplek (nog wel in NL) zodat we met het hele clubje woensdagochtend vroeg kunnen vertrekken voor wat schitterende kilomters over de Franse wegen. Ik heb er zin in *D

Tot over een kleine twee weken :W
Veel plezier en geniet ervan. Dat er maar een hoop mooie foto's komen én wellicht na de vakantie een oplossing voor je probleem *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan