Het Honda CBR1000RR Fireblade Topic: Deel 69 !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
kneedown is (zoals ik het ken hoor) alleen een middel om te weten hoe schuin je gaat/bent, niet om harder te gaan... denk dat je eerst hard moet gaan en dat een kneedown dan vanzelf komt. Wat ik spannender vond was een handje in de lucht tijdens hanging off en kneedown je houd je gas dan ook nog losjes vast...
Tis allemaal techniek en een beetje oefenen.

Ik zou zeggen pak een rotonde zet de motor in z'n 2 en oefen je hanging-off naar gelang je fijn zit en je zithouding rijmt met je snelheid kan je harder - meer afhangen - nog harder - meer afhangen en dan komt dat kneetje-down vanzelf

Op den duur is het normaal en slijt je zo door een slider heen (he blackmagic I ;) )

Overigens wat ook helpt is je vering (en bandenspanning) goed afstemmen.


:Y

Met als gevolg een gat in mijn pak :( |(


:+
 
Middag :W

Even lekker wezen sturen vandaag. :] Achterbandje toont geen "schaam"randjes meer *O*
Een paar keer nog de knie op het asfalt weten te zetten en in totaal een 200+ km'ers gemaakt :P *D
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de eerste meters met de Blade gereden en hij doet het goed. Onderin loopt het wat rommelig vanwege het complete systeem en het BMC-filter (zonder de pcv), maar voor de rest is er prima mee te rijden.
Wat is dat toch heerlik als je weer kunt rijden na zo'n lange tijd. Briljant :]

Nu nog even een laatste testje voor de Blade: Heen en weer naar Tiel in ietwat warme temperaturen. Flesje water gaat mee zodat we onderweg nog een kleine drinkpauze kunnen inlassen.

Morgenochtend ben ik vertrokken naar mijn eerste slaapplek (nog wel in NL) zodat we met het hele clubje woensdagochtend vroeg kunnen vertrekken voor wat schitterende kilomters over de Franse wegen. Ik heb er zin in *D

Tot over een kleine twee weken :W
misschien komen we elkaar nog tegen ;)
 
@ all:

Was idd prachtig weekend, jammer voor Assen op zaterdag maar zeus is voor de zondag weggebleven. vroeg me af of ik de achterband met 2 a 3 mm nog een dagje kon pijnigen, is prima gelukt! de MPP is mooi getekend en heeft geen stap verkeerd gedaan. gevoelsmatig zit ik goed op de motor in de bocht, het zgn "door een deurtje kijken" noemen ze dat bij Tracktraining, Eén bil op de seat, binnenbocht arm gebogen, buitenbochtarm langs de tank. Kneedownen is geen doel, meer een middel om harder te gaan.
De Metzelers liggen klaar om gemonteerd te worden maar omdat ik de Bl08 zo weinig gebruik en alleen maar voor plezierkms sleten de Michelins ook niet vlak af. Vandaar ook die aanhanger. Aanhanger is te leen mocht je er een nodig hebben. Ik ga er nog een readystand en een paar ogen opschroeven.

Morguh! :W
goed te horen dre dat je een leuke dag hebt gehad :}
 
k.t een spijker in mijn band. wou vanavond nog gaan rijden om dat potje op te gaan halen en dan even stukje door. maar ja
 
Ik was op het politiecircuit van Lelystad.
Idd de kneedown geeft je een idee hoe schuin je gaat. Wel is het zo dat je de motor minder schuin zet als je naast de motor hangt en dus meer rubber op de weg houdt, dus minder risico op een highsider en dus eerder op het gas kan.

Politie circuit??? Meen je niet! Heb allemaal wilde opmerkingen maar die ga ik eens niet maken :+
 
Gisteren de eerste meters met de Blade gereden en hij doet het goed. Onderin loopt het wat rommelig vanwege het complete systeem en het BMC-filter (zonder de pcv), maar voor de rest is er prima mee te rijden.
Wat is dat toch heerlik als je weer kunt rijden na zo'n lange tijd. Briljant :]

Nu nog even een laatste testje voor de Blade: Heen en weer naar Tiel in ietwat warme temperaturen. Flesje water gaat mee zodat we onderweg nog een kleine drinkpauze kunnen inlassen.

Morgenochtend ben ik vertrokken naar mijn eerste slaapplek (nog wel in NL) zodat we met het hele clubje woensdagochtend vroeg kunnen vertrekken voor wat schitterende kilomters over de Franse wegen. Ik heb er zin in *D

Tot over een kleine twee weken :W

Heel veel plezier Dickie !! :W :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan