Yamaha XV Virago topic [deel II]

He rijders!

Heb gisteren een virago xv750 uit 82' gekocht. Ben erg blij met de motor, maar heb misschien een beetje domme vraag. Ik krijg het zadel niet los van de motor. aan de rechterkant zit een slotje die ik los kan maken, maar vervolgens krijg ik het zadel er niet af. iemand een tip voor mij?

Kan je wat foto's plaatsen?
 
optillen en naar achteren schuifen......wil nog wel eens dat het zadel vast blijft zitten in de slotjes....maar zodra je hem aan de voorzijde ophoog kan tillen hoef je hem alleen maar naar achteren te schuifen
 
Hoi,

Kan iemand me vertellen waar ik het beste de benzine uit de tank van mijn XV1100 kan aftappen?
De tank moet eraf i.v.m. onderhoud, maar is helemaal volgetankt.
Een benzinekraantje kan ik niet vinden, en ik krijg m'n sub-tank niet ver genoeg bij m'n frame vandaan om daar vanuit de benzineslang af te tappen..

Alvast bedankt voor hopelijk eventuele reacties!
 
En slang in de tank en dan over tanken.
Maar helemaal leeg krijgen doe je dan niet.
En niet te hard zuigen aan de slang anders heb je zo en slok benzine
 
He rijders!

Heb gisteren een virago xv750 uit 82' gekocht. Ben erg blij met de motor, maar heb misschien een beetje domme vraag. Ik krijg het zadel niet los van de motor. aan de rechterkant zit een slotje die ik los kan maken, maar vervolgens krijg ik het zadel er niet af. iemand een tip voor mij?

als het zadel klemt, moet je hem weer in het slot duwen.
Bij het slot en aan de tegenoverliggende zijde zitten haken die in een gleuf grijpen.
Als je de sleutel omdraait, zorg dan dat eerst de zijde tegenover het slot (dus de linkerkant) loskomt, en dan komt de rechterzijde ook los. Doe je het omgekeerd, dan blijft vaak de linkerkant vastgehaakt.
Als beide zijden los zijn, zadel bij tank iets omhoog tillen en naar achteren schuiven. (ong 4 cm) daarna kun je hem naar boven afnemen.
 
hello

morgen ga ik kijken naar een yamaha viragoo 1100 uit 1984 klik!

naast de standaard dingen om naar te checken, zijn er ook typische virago dingen?

Kan zijn dat de advertentie niet meer te zien is = verlopen
 
Dank je JurgenT.
Ik heb de slang gewoon losgetrokken bij de reservetank en de benzine laten overlopen in een jerrycan.
Weliswaar wat gelekt maar ja.
Inmiddels heel m'n frame kaal!
 
Dat is wel de meest makkelijke manier .
Och en het een beetje benzine en geen liters dat scheelt ook weer.

Maar uuum onderhoud en dan het hele frame kaal??
 
full

full

Ben met deze xv750 lang bezig geweest ,testrit gemaakt ,loopt naar een kilometer of 6 erg goed .daarna begon hij onregelmatig te lopen met enkel een plof ,(te warm ????) af laten koelen s,avonds weer gestart loopt stationeer niet goed . zit te denken aan de inlaat rubbers . of vevuiling in de carbs?
 
Haha, heb halverwege het 'onderhoud' besloten om het toch 'iets' grondiger aan te pakken..

@Maximjan: Dat achterspatbord heb je tof gedaan!
Je hebt op deze manier niet in je frame hoeven slijpen denk ik?
Ik wil zelf de achterkant van mijn XV1100 ook aanpassen maar zag enigszins op tegen in mijn frame slijpen.
 
Ooow dat is een leuke Virago.
Zie ik nu goud kleurige kappies?
En er zou wel een lekker geluidje uit die pijpen komen ;)

Maar zie ik nou iets raars aan dit blok lijkt zo op het eerste gezicht het zelfde blok te zijn als onder de mijne van 1981. Deze uitvoering heeft toch een bolle kap op het onder blok?
 
mooi apparaat 8-) 8-) .

gister de mijne opgehaald. moest wat aan gedaan worden ivm een schuivertje. nieuwe voorband, nieuwe remvoering. de voorvork moest gericht worden. zat schijnbaar veel in (0.4 terwijl er eigenlijk 0.03 in mag zitten.). en hij rijdt en stuurt weer goed. :] :]
 
Iemand een idee of er spaakvelgen van andere motoren zijn welke één-op-één op een XV 1100 Virago passen? (rekening gehouden met de trommelrem en cardanaandrijving achter, en de dubbele remschijf voor).

B.v.d.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan