Yamaha XV Virago topic [deel II]

goeiedag allemaal,ik heb een vraag;ik wilde zoveel mogelijk van het stuur van mijn xv1100 naar beneden halen en na het loshalen(en uit elkaar) van de schakel unit hebben we geen stroom meer.Zelfs geen licht,kanhet zijn dat de massa via het stuur verkregen werd of hebben we iets over het hoofd gezien? Wie weet hier meer over te vertellen.

groeten K-J
 
Hallo,hiero ook maar even voorstellen.
Ik ben Tom en vanaf morgen in het bezit van mijn A-tje. :]
Ben vorige maand via mp aan een xv535 gekomen en omdat rijden er toch nog niet in zat alvast maar
een beetje aan het uiterlijk gedaan.
bij aanschaf:
yamaha.jpg


bij aanschaf zat de originele uitlaat eronder,maar die open pijpen waren er nog wel bij en dus er weer onder gezet en een stuurtje en een plaathoudertje,en zo staat ie er nu bij:
100_4244.jpg


nog niet helemaal zoals het naar mijn mening moet maar grotendeels al wel. :Y
 
Ondertussen in de volgende fase aangekomen,het was de hoofdzekering dus de startmotor en het licht doet het weer maar nu vonkt ie niet meer. We weten haast zeker dat we niet aan de draden naar de bobine en ontsteking hebben gezeten. Ik word duizelig als ik naar die draden kijk.
 
kiek an,touval zit in ain klain horntje haha,mor dank veur't kompliment. :}
(groningsmodus off).
Vandaag rijbewijs opgehaald en lekker een stukkie wezen rijden,mag dan een lichte XV zijn maar lekker rijdt ie wel.En een herrie dat die pijpjes maken haha _O-
 
kiek an,touval zit in ain klain horntje haha,mor dank veur't kompliment. :}
(groningsmodus off).
Vandaag rijbewijs opgehaald en lekker een stukkie wezen rijden,mag dan een lichte XV zijn maar lekker rijdt ie wel.En een herrie dat die pijpjes maken haha _O-


geniet ervan ! heel veel plezier met je 2-wieler en lekker :] met een grote smile tussen de files door *O*

Oh nee, die heb je niet in grun |(
 
nee normaal niet,behalve bij het afrijden haha.30 min. ivm een ongeval. B|
Ik zei nog tegen die examinator(terwijl we een shaggie stonden te roken op de A7)dat ik dat afrijden helemaal nie zo moeilijk vond hehe. O-)
 
de virago 700 heeft gelopen we zijn nu zelf een oplossing aan t zoeken voor het startmotor probleem ipv een achterlijk duur setje te bestellen .

en we hebben ook al een eigenaar voor de virago :Y mn broertje stapt over van harley naar yamaha :Y *O*
 
de virago 700 heeft gelopen we zijn nu zelf een oplossing aan t zoeken voor het startmotor probleem ipv een achterlijk duur setje te bestellen .

en we hebben ook al een eigenaar voor de virago :Y mn broertje stapt over van harley naar yamaha :Y *O*

Dus je gaat opnieuw het wiel uitvinden? :N :N Dit probleem is door Yamaha in de jaren 90 meen ik al onderkent en als modificatie opgenomen. Aan de linkerkant bij de solenoid dient dan een goedkeuringkrul geetst zijn.
De hoek van de startkopp. is 30 graden en die is naar 15 graden teruggebracht. daarnaast is er een bus aangepast in de solenoid.
De kosten zullen m.i.ook niet echt de pan uitrijzen, met 150 tot 200 euri ben je klaar.

Veel sterkte met je zoektocht. :]
 
de virago 700 heeft gelopen we zijn nu zelf een oplossing aan t zoeken voor het startmotor probleem ipv een achterlijk duur setje te bestellen .

en we hebben ook al een eigenaar voor de virago :Y mn broertje stapt over van harley naar yamaha :Y *O*

Wat voor Harley heeft ie? Ik wil de mijne ook wel ruilen tegen zijn Harley hoor O-) ik heb geen starterprobleem :P


Met andere woorden, ik zou het dus andersom doen :Y
 
Hoi Mensen,

Ik heb vorige week een Virago XV700 uit '85 gekocht, choppers zijn niet echt mijn ding maar kon de moto voor een familie prijsje krijgen :)
Het ding stond al 10 jaar stil in de garage van mijn oom, ze ziet er nog goed uit, een goede poetsbeurt en ze is als nieuw, maargoed.

Heb net een nieuwe accu, bougies, filters, benzinekraan reparatiesetje, remblokken etc besteld.
Nu Hoop ik hier een antwoord te krijgen welke olie ik het beste erin kan doen.
O ja en het bekende startmotor probleem, ik heb gehoord dat als ik er een nieuwe startmotor in doe, het euvel van doorslaan maar even geholpen is, is er een manier dit te verhelpen?

Tevens ben ik nog op zoek naar een setje open pijpen, weet iemand een goed adres/webshop?

MvG,

Mike
 
Alhoewel eer al veel geschreven is over olie, kan je gewoon naar de action gaan. voor pakweg € 8,00 (zwart 5 liter jerrycan) heb je een olie die je motor moet hebben. code SF 15w40. Deze olie is perfect voor je XV700, want deze olie tast je koppelingsplaten niet aan.

Er is trouwens over olie ook een topic.
 
hallo hier, ik wil misschien voor de lol en het slechtere weer een oude XV920 aanschaffen uit 1988. Nu vraag ik mij af of;

deze ongeveer dezelfde specificaties hebben als een uit 1981, want kan bijna niks vinden van dat jaar?

waar moet ik op letten bij deze motorfietsen?
 
Laatst bewerkt:
jurgenT: bedankt. Het is een XV920J volgens verkoper met 48kw op kenteken. Nu heb ik ergens gelezen dat er een MK is met maar 38kw, misschien tikfout op een site of waarvoor is die dan gemaakt? De adverteerder gaf 1988 op als jaar maar hij is dus van 1982 en wegenbelasting vrij. (alleen maar beter dus) 425euro is wel ok denk ik ? Alleen als hij zeer redelijk is neem ik hem geen zin te investeren in zo'n motor, vooral omdat te weinig mensen deze motoren waarderen heb ik het idee. Hoewel ik heel veel leuke verbouwde ben tegengegoogeld.
 
jurgenT: bedankt. Het is een XV920J volgens verkoper met 48kw op kenteken. Nu heb ik ergens gelezen dat er een MK is met maar 38kw, misschien tikfout op een site of waarvoor is die dan gemaakt? De adverteerder gaf 1988 op als jaar maar hij is dus van 1982 en wegenbelasting vrij. (alleen maar beter dus) 425euro is wel ok denk ik ? Alleen als hij zeer redelijk is neem ik hem geen zin te investeren in zo'n motor, vooral omdat te weinig mensen deze motoren waarderen heb ik het idee. Hoewel ik heel veel leuke verbouwde ben tegengegoogeld.
425 euro is geen geld. In onderdelen is het al meer waard.

Die blokken zijn nagenoeg gelijk. Zo niet helemaal gelijk.

Kijk wat er is, en wat er gedaan moet worden (banden, remmen, vorkkeerringen, andere reparaties), en vel dan je oordeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan