Yamaha XV Virago topic [deel II]

Ik probeer even een foto te plaatsen:

13886403_1078462298866479_4015252018694176817_n.jpg


Dit is niet origineel toch? Je ziet aan de acherkant van de onderste demper dat er geen
aansluiting op zit. Hij loopt namelijk eerst naar een katalysator en vanaf de katalysator met
een heel dun pijpje naar het midden van de onderste demper.

Edit/

Zuur dat die uitlaten niet uitwisselbaar zijn. Je komt bijna geen leuke uitlaatjes meer tegen op mp voor 535... '(
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer even een foto te plaatsen:

[afbeelding]

Dit is niet origineel toch? Je ziet aan de acherkant van de onderste demper dat er geen
aansluiting op zit. Hij loopt namelijk eerst naar een katalysator en vanaf de katalysator met
een heel dun pijpje naar het midden van de onderste demper.

Edit/

Zuur dat die uitlaten niet uitwisselbaar zijn. Je komt bijna geen leuke uitlaatjes meer tegen op mp voor 535... '(
Ha ha, ja, je hebt gelijk hoor!

Mijn excuus.

yamaha-xv535-xv535s-1997-v-usa-exhaust_bigyau1673b-6_e9ed.gif


Je kunt aan de slag om kat er uit te halen. Eea te verlassen, en dan een einddempertje naar keuze plaatsen. Of twee.
 
Dat is geen katalysator maar gewoon een tussendemper ofwel balanspot genaamd.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de toelichting! Ik ga is even bedenken wat ik nu ga doen. Of deze uitlaat aanpassen. Of ik schaf toch een Highway Hawk Dragon aan... Rip uit me lijf haha. Kwam dit filmpje tegen ... wat een geluidje:

 
Goedenavond mensen,

Ik ben sindskort in het bezit van een xv750 uit '82 omgebouwd tot bobber. Hier ben ik erg blij mee. Alleen nadat ik het heb gekocht, kreeg ik de motor niet meer in versnelling. Hier baalde ik dus flink van. Nu heb ik het blok uit elkaar gehaald, echter blijkt het blok door beun de haas weer in elkaar te zijn gezet. Want veel dingen zijn of te vast er ingezet of de bouten zijn helemaal dolgedraaid.
Nu ben ik dus op zoek naar een goedwerkend en compleet xv750 of een xv920 blok. Heeft er iemand 1 liggen toevallig? Of weet iemand waar ik eventueel heen kan?

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Goedenavond mensen,

Ik ben sindskort in het bezit van een xv750 uit '82 omgebouwd tot bobber. Hier ben ik erg blij mee. Alleen nadat ik het heb gekocht, kreeg ik de motor niet meer in versnelling. Hier baalde ik dus flink van. Nu heb ik het blok uit elkaar gehaald, echter blijkt het blok door beun de haas weer in elkaar te zijn gezet. Want veel dingen zijn of te vast er ingezet of de bouten zijn helemaal dolgedraaid.
Nu ben ik dus op zoek naar een goedwerkend en compleet xv750 of een xv920 blok. Heeft er iemand 1 liggen toevallig? Of weet iemand waar ik eventueel heen kan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Stuur mij even een PM of mailtje. Ik heb twee blokken voor je liggen.
 

Dank voor het meedenken, maar die heb ik al geprobeerd. 1e is niet compleet en verkoper is niet zeker of het nog werkt. Heeft het gekocht bij een virago en kreeg deze erbij. De 2e heeft het niet meer op voorraad, ze hadden een 920 blok maar ook incompleet en werd al aan een ander verkocht die een donorblok zocht.
 
Gisteren uitlaten voor mijn Virago gekocht. Dus ik vol goede moed de oude uitlaten der af draaien....

Zijn de bouten van de uitlaat naar spruitstuk helemaal verrot. Dus staat nu bij een lokale motorzaak. Gaat wel weer een paar pegels kosten ben ik bang.
 
Inmiddels zitten de uitlaten er onder. Het geluid bevalt me prima. Alleen knetter hard... dus chopperonderdelen.nl gaat killers maken/leveren.

Hebben jullie enig idee welke maat sproeier er standaard in een 535 zit? Ik heb nu 135 er in en ben door middel van mijn bougies aan het kijken of hij nog rijker afgesteld moet worden.

Vraag me alleen af welke schroef ik moet hebben om hem iets rijker te zetten... en moet ik hem dan in of uitdraaien?

Sorry ben echt nog een beginner ...
 
Inmiddels zitten de uitlaten er onder. Het geluid bevalt me prima. Alleen knetter hard... dus chopperonderdelen.nl gaat killers maken/leveren.

Hebben jullie enig idee welke maat sproeier er standaard in een 535 zit? Ik heb nu 135 er in en ben door middel van mijn bougies aan het kijken of hij nog rijker afgesteld moet worden.

Vraag me alleen af welke schroef ik moet hebben om hem iets rijker te zetten... en moet ik hem dan in of uitdraaien?

Sorry ben echt nog een beginner ...
Ik lees het :)

Maar kijk eens op YT naar wat filmpjes. Dat is altijd goede achtergrond info.

Bougie aflezen in een kunst, wordt veel te makkelijk over gedaan. En vervolgens verkeerde vervolgacties.

Kun je niet een testbank ergens vinden die niet te duur is? Dan weet je veel meer hoe of wat.

yamaha-xv535-1998-3bmg-switzerland-283bm-361ea-carburetor_big3IMG01018188_fe17.gif

05 Jet, Main (#170)
16 Jet, Main (# 70)
21 Jet, Pilot (# 35)
32 Jet Main 135


nr 40 is luchtmengselschroef.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Martel,

Enorm bedankt voor de moeite! Ja ik vraag me idd ook telkens af of die nu wel of niet goed staat. Toen ik vanmorgen even rond reed en de bougie bekeek. Was die bruin maar lichtjes wit. Nu heb ik vanmiddag wat verder gereden en was die toch meer wit. Dus ik ga nu door middel van die tekening hem ietsje rijker zetten :). Ik probeer wel even een foto te plaatsen van 1 van de bougie's.
 
Martel,

Enorm bedankt voor de moeite! Ja ik vraag me idd ook telkens af of die nu wel of niet goed staat. Toen ik vanmorgen even rond reed en de bougie bekeek. Was die bruin maar lichtjes wit. Nu heb ik vanmiddag wat verder gereden en was die toch meer wit. Dus ik ga nu door middel van die tekening hem ietsje rijker zetten :). Ik probeer wel even een foto te plaatsen van 1 van de bougie's.
Zoals ik zei, je zal eerst moeten leren hoe je precies bougies moet aflezen.

Je gaat nu al direct verkeerd namelijk.
 
Een maatje van mij is auto monteur geweest. Die heb ik foto's gestuurd hoe ze er nu uitzien zeg maar.

Het gaat me er nu eigenlijk ook meer om dat ik zeker weet dat hij niet te arm staat. Dan zou die te heet kunnen worden toch?
 
Even naar Mobu Motors brengen. Komt hij helemaal synchroon en top afgesteld terug met de juiste sproeiers die het beste met luchtfilter en uitlaat passen. Niet teveel zelf aan afstelling friemelen. Tenzij je heel goed weet wat je aan het doen bent.
 
Chiefpep,

Als ik er helemaal niet uit kom ga ik dat zeker doen. Maar wil het zelf eerst even proberen.

Als ik alles moet laten doen loop ik leeg haha.
 
rGoedenavond iedereen,

Ik heb een maand geleden een Virago XV750 gekocht uit 1990.
Het betreft een geïmporteerd model vanuit Amerika.

Het doel was om de Virago om te bouwen tot een bobber, dus ben ik begonnen om alles te demonteren wat er niet op hoeft, en alles goed schoon te maken voor het straal en schilderwerk.

Maar eerst de motor weer laten draaien, (dit is wel mijn eerste project dus heb veel gelezen op dit forum hoe alles werkt).

- Carb laten ultrasoon reinigen en naalden vervangen, omdat deze vast zaten
- Oliefilter en olie vervangen
- Bougies vervangen
- Accu vervangen en nog een aantal zaken.

Motor loopt en het afstellen komt later wel.

Een paar foto's hieronder:

Net gekocht
full


Demontage
full

full

full


Motorblok opnieuw spuiten
full

full

full

full


Frame en onderdelen gestraald en gepoedercoat
full

full

full


Opbouw
full

full

full

full


Er is nog een hoop werk te doen, maar op het moment loop ik tegen een elektronisch probleem.

Bij de eerste proefrit na de montage, liep er allemaal brandstof over uit de carburateur.
Deze weer gedemonteerd en pakkingen vervangen en vlotter drijver aangepast.
Carburateur loopt niet meer over, dus dat probleem is opgelost.

Maar de accu laadt niet meer op en tijdens het rijden (na +/- 15 a minuten) valt de motor uit.
Wanneer ik hem dan wil starten is de accu zo goed als leeg.

Nu heb ik de dynamospoelen doorgemeten en die geven goede waardes aan, maar de spanningsregelaar geeft tijdens het rijden geen goede waarden aan. Dus ik ga er vanuit dat deze vervangen moet worden. Maar hoe kan deze opeens kapot zijn?

full


Ik heb nu op 2 sites een spanningsregelaar gevonden en er zit nogal een prijs verschil in.
Wat raden jullie aan? Of heeft iemand nog een passende spanningsregelaar in de verkoop?

https://www.carmo.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=4318_1083_1086&products_id=674
http://www.mijn-voertuig.nl/Webwink...dium=cpc-marktplaats&utm_campaign=marktplaats

Alle tips zijn welkom!

Wordt vervolg...
 
Laatst bewerkt:
Hi Schenker. Ik kan om duistere reden je foto's niet zien. Ligt wellicht aan mij. Welke spannings regelaar heb je? De kleine of met koelribben? Wat bij de regelaar belangrijk is (met name de koelribben variant) is dat hij goed in de rijwind zit. Hij moet zijn hitte namelijk goed kwijt kunnen. Verder kan het zijn dat je hem wellicht verplaatst hebt en hij zijn massa minder goed pakt. Die krijgt hij namelijk door de montage op het frame. Schuur die delen nog eens op en hermonteer de boel weer eens. Verder zijn ze prima tweedehands te krijgen. Met name de koelribben variant is op meer merken en modellen gebruikt. Ik heb de kleine liggen maar ik overweeg nog van een 'wrak' wat ik nog heb liggen ooit nog iets moois te maken dus doe hem nog even niet weg...
 
Hoi Chiefpep,

Ik zie ook dat de foto niet zichtbaar zijn! Effe kijken wat dat is.

De spanningsregelaar is de kleine variant. Ik had deze tijdelijk onder het zadel gehangen met een tyrap en had toen dus ook geen massa, daar kwam ik gisteren pas achter.
Heb vanochtend de spanningsregelaar opgeschuurd en schoongemaakt en tegen het frame gemonteerd.
Heb de massa gemeten door met een multimeter direct op de accu de waardes te meten en daarna op de pluspool van de accu en de minpool op het massapunt waar ik de spanningsregelaar heb gemonteerd.

De motor gestart en gas gegeven tot 2000 a 3000 toeren maar het voltage steeg niet naar de werkplaatshandboek genoteerde waarden. Hij bleef rond de 13V hangen.

Vervolgens nog geprobeerd om weer een ritje te maken, maar na 3 km stad ik stil langs de weg met lege accu :-(

Heb wel al gezocht naar de kleine variant op MP en internet maar vindt geen 2e hands modellen.
 
In het techniekdeel staat een how to mbt accu en laadsysteem.
Die ff lezen en volgen.
 
Vraagje

Ik heb vorige week een stel dragon pipes gekocht voor me xv 535. Nu is het geluid echt extreem hard.

Nu kom ik er dus achter dat er geen db-killers voor te koop zijn. Dat word dus laten maken... Ik ben vanmiddag druk in de weer geweest met buizen passen. Nu komt het er op neer dat een buis van 18/19 mm past.

Zou dit kwaad kunnen wat betreft hitte van het blok? Heeft uberhaubt iemand dit al geprobeerd met dragon pipes?

Thnx!
 
Nu heb ik de dynamospoelen doorgemeten en die geven goede waardes aan, maar de spanningsregelaar geeft tijdens het rijden geen goede waarden aan. Dus ik ga er vanuit dat deze vervangen moet worden. Maar hoe kan deze opeens kapot zijn?

[afbeelding]

Ik heb nu op 2 sites een spanningsregelaar gevonden en er zit nogal een prijs verschil in.
Wat raden jullie aan? Of heeft iemand nog een passende spanningsregelaar in de verkoop?

CARR482 [CARR482] - €74,50 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
http://www.mijn-voertuig.nl/Webwink...dium=cpc-marktplaats&utm_campaign=marktplaats

Alle tips zijn welkom!

Wordt vervolg...


Toevallig heb ik net een spanningsregelaar besteld via marktplaats. Check:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...8d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=2

Ik heb hem er nog niet onder zitten maar het ziet er verder netjes uit. Scheelt je ook een paar centen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Spides,

Ik heb van de week op Roukema een nieuwe spanningswisselaar gekocht en gelijk een nieuw stuur.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt en hij doet het weer!
Heb het passagier stepje afgeslepen en opgeschuurd en daarachter de spanningsregelaar terug gemonteerd.

full


Vervolgens moet ik nog het stuur monteren en de bediening overzetten.

full


Maar heb nog een vraag over het zadel.
Hebben jullie een adres waar ik een koppelstukje kan vinden om de voorkant van mijn soloseat netjes te monteren.
Nu heb ik een U beugeltjes gebogen, maar het is niet netjes en een beetje krom.
Misschien weet iemand waar je dit kant en klaar kan kopen.

full

full


Op het moment is dit het resultaat.

full


Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan