Rondje Schotland

minics

Die hard MF'er
25 jul 2005
578
1
Ursem
Morgen gaan we met 5 motoren een "Rondje Schotland" rijden. We vertrekken vanaf IJmuiden met de boot naar Newcastle om van daar zondagmorgen te vertrekken richting Schotland.
We rijden 6 dagen, vrijdagavond is het vertrek van Newcastle naar IJmuiden. De routes zijn ong. 300km. per dag, alleen de laatste dag is ong 180km.
Dit zijn de te rijden routes:
route1.jpg

route2.jpg

route3.jpg

route4.jpg

route5.jpg

route6.jpg


Als we terugzijn zal ik (proberen) een verslag (te) maken.

minics.
 
Laatst bewerkt:
Muv die ene doorgaande weg (met al die flitsers) lijkt me dat uiterst ambitieus. Gemiddelde snelheid ligt écht laag daar.

Verkapte TVP O-)
Dat! En zoveel rijden is daar echt zonde vind ik :$ want er is zoveel moois te zien overal, ook dingen waar je even wilt stoppen om te genieten!

Wij hebben toen we er waren max 300km op een dag gereden en dat was soms al veel omdat we zoveel leuke en mooie dingen tegenkwamen onderweg!
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben toen we er waren max 300km op een dag gereden en dat was soms al veel omdat we zoveel leuke en mooie dingen tegenkwamen onderweg!
Zelfs als je wél flink doorrijdt wordt het lastig omdat de snelheden vrij laag liggen.

Hier overigens een centraal topic met een hoop info over Schotland *D
Schotland op de motor [Centrale informatie]

@ Minics; mocht je dit nog lezen; de detour naar Applecross is écht de moeite waard, mocht je daar nog tijd voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als je een indruk wilt krijgen van sommige wegen, dan moet je maar eens kijken met streetview. Daar zit o.a. ook de The pass of the Cattle, vaker genoemd Applecross. Is tussen Lochcarron en (het dorpje) Applecross.
Ook een mooie weg is die van Lochinver via Stoer en Drumbeg. Maar als je op dat soort wegen komt is een dagafstand van meer dan 300 km wel wat moeilijker. En sommige doorgaande wegen in het noorden – en dan bedoel ik langs de noordkust – zijn zelfs de zg. single track roads.

EgbertO
 
...zouden we eigenlijk al mogen weten hoe het is geweest in Schotland... :?
 
Men wordt nieuwsgierig:
...zouden we eigenlijk al mogen weten hoe het is geweest in Schotland... :?
:
:^ We want pics !!!

Sorry, sorry. Ik snap dat jullie snakken naar mijn bevindingen.......Moet alleen nog even de tijd vinden om een verslag(je) te maken.
Maar alvast vooruitlopend op dat: Het was genieten daar in Schotland ! Niet heel erg veel regen gehad dus dat was alvast één voordeel. Ik kom er binnenkort op terug met meer details..... :W

minics.
 
RoLoo zoekt het hogerop:

[...]


...weet je wat Pascal ; ga jij FF lekker een stukkie schrijven, dan neem ik in de tussentijd wel even je werk over... ;)

...kep toch nix te doen...

OK Ron, morgen om 07.00 melden bij de portier. Hij weet ervan, succes ! Maak ik het verslag :W

minics.
 
Super motorland dat Scotland, voor John ock Roads was mooi, net een maanlandschap... De laatste 20km voor Durness, jesus wat een grip... In Glasgow met mn maat de banden laten vervangen in een vaag keldertje haha... Een tip voor de gene die nog gaat, laat je kneesliders maar thuis want je breekt je been of verliest je slider, die hakt gewoon in het asfalt...
Ohja je het is best wel lastig, lekker doorrijden en/of foto's maken..

Ik kijk uit naar je verslag..
 
Zo hoog zijn wij niet in Schotland. Maar een eventuele volgende keer willen we zeker daar gaan rijden.
Bij de weg; Ik ben lekker bezig geweest met het verslag, is bijna klaar. Moest vandaag onverwachts werken want was iemand niet komen opdagen :z

minics.
 
Terug
Bovenaan Onderaan