Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand een idee hoe ik aan een grotere tank kan komen voor een 1997 600V XL transalp?

20-30- of 40?! liters..?

,

Simon
 
Als je het niet erg vindt, plaats ik één foto in de OP ;) . Heb ik dan de goede gekozen?

Waar ga je heen verhuizen?
Heb liever de blauwe dan in de OP :+

Is nog niet helemaal zeker waar we heen gaan verhuizen, het is ook nog niet zeker wanneer ;)
gjvh en ik willen gaan samenwonen, alleen moet gjvh eerst zijn woning verkopen voor we iets voor ons saampjes kunnen zoeken. De omgeving wordt zo net onder de stad Utrecht waarschijnlijk *D
 
Ik ga trouwens over twee weken naar de Eifel met LinKing en nog een paar MF'ers en nu moet ik nog even de alp klaarmaken. Ik heb een open Produro uitlaat, dus er moest een originele demper komen, voor dat stomme E-keurmerk. Duur geintje :/ . Nu hoop ik dat de motor nog een beetje goed loopt straks. Ik ga wel het K&N luchtfilter verwisselen voor het originele.

En ik vraag mij af of ik nog mijn nieuwe band om mijn nieuwe velg laat leggen. Ik vind de huidige eigenlijk nog nét gaan voor zo'n weekendje weg. Ik heb de route gezien en het wordt toch niet zoveel op het midden van de band rijden :] . Wat denken jullie?

[afbeelding]


Als die van mij was ging er een nieuwe band eronder. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ga trouwens over twee weken naar de Eifel met LinKing en nog een paar MF'ers en nu moet ik nog even de alp klaarmaken. Ik heb een open Produro uitlaat, dus er moest een originele demper komen, voor dat stomme E-keurmerk. Duur geintje :/ . Nu hoop ik dat de motor nog een beetje goed loopt straks. Ik ga wel het K&N luchtfilter verwisselen voor het originele.

En ik vraag mij af of ik nog mijn nieuwe band om mijn nieuwe velg laat leggen. Ik vind de huidige eigenlijk nog nét gaan voor zo'n weekendje weg. Ik heb de route gezien en het wordt toch niet zoveel op het midden van de band rijden :] . Wat denken jullie?

[afbeelding]
Ik zou met zo'n band niet meer zo'n eind gaan rijden :N
 
Maar het gaat toch helemaal niet regenen met Pinksteren? -O- Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het hele weekend 26 graden wordt en droog met hier en daar een klein eenzaam wolkje aan de lucht.

Perfect weer voor bochtenwerk en een duik in een rivier tijdens een stop. *O*


Hoop voor je dat die bron wel klopt en heeeel betrouwbaar is. :Y
 
Heb liever de blauwe dan in de OP :+

Is nog niet helemaal zeker waar we heen gaan verhuizen, het is ook nog niet zeker wanneer ;)
gjvh en ik willen gaan samenwonen, alleen moet gjvh eerst zijn woning verkopen voor we iets voor ons saampjes kunnen zoeken. De omgeving wordt zo net onder de stad Utrecht waarschijnlijk *D
Geen probleem!

Succes ermee.. ook met de verkoop van het huis in deze tijd.

Hoop voor je dat die bron wel klopt en heeeel betrouwbaar is. :Y
Die is zeeeeer betrouwbaar O-) .

Ben ik nou de enige transalpbelg?
Blijft erg stil Domien...

Iemand een idee hoe ik aan een grotere tank kan komen voor een 1997 600V XL transalp?

20-30- of 40?! liters..?

,

Simon
De tank van een africa twin past er (met modificaties?) op, zolang het er één van de RD03 of RD04 versie is. Dit las ik hier.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee hoe ik aan een grotere tank kan komen voor een 1997 600V XL transalp?

20-30- of 40?! liters..?

,

Simon


Een sloop tank opzoeken met kraantje eraan een dan door verbinden met een t stuk. En monteer je achterop, gelijk op het hoogste punt en misschien past ie wel in een topkoffer is ie gelijk mooi weggewerkt. Een goedkope oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Sinds deze week (mei-2011) ook Transalp rijder
Woon bij Nijmegen
Had ooit een keer een transalp gehuurt en dit gevoel bleef
Nu toeren en er mee op vakantie
Transalp 650 2000 Rood, Garmin (mis alleen nog zijkoffers)
 
Sinds deze week (mei-2011) ook Transalp rijder
Woon bij Nijmegen
Had ooit een keer een transalp gehuurt en dit gevoel bleef
Nu toeren en er mee op vakantie
Transalp 650 2000 Rood, Garmin (mis alleen nog zijkoffers)

Welkom Paul en gefeliciteerd met je aankoop!
Naar waar trek je er mee op vakantie?
 
Sinds deze week (mei-2011) ook Transalp rijder
Woon bij Nijmegen
Had ooit een keer een transalp gehuurt en dit gevoel bleef
Nu toeren en er mee op vakantie
Transalp 650 2000 Rood, Garmin (mis alleen nog zijkoffers)


:W Welkom hier.

Het zijn erg fijne stuurfietsen en lekker betrouwbaar. :Y

En waar gaat de reis naar toe...????
 
Effe wat vragen, zag als ik me verlichting aan had bij stationaire draaien dat me verlichting wat zwakker brand en als ik het toerental laat opkomen dat ie dan feller gaat branden hoort dat zo?

Of heb ik nu een probleem met de accu, laat ie niet genoeg bij?
 
Effe wat vragen, zag als ik me verlichting aan had bij stationaire draaien dat me verlichting wat zwakker brand en als ik het toerental laat opkomen dat ie dan feller gaat branden hoort dat zo?

Of heb ik nu een probleem met de accu, laat ie niet genoeg bij?

Hoort zo. Je batterij wordt bijgeladen door je dynamo. En die werkt pas echt goed vanaf goed 3000-4000 toeren. En dus gaat je licht harder branden bij hoger toerental, omdat je meer energie produceert :)

Het feit dat ie dat doet wilt dus zeggen dat je dynamo perfect werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hoort zo. Je batterij wordt bijgeladen door je dynamo. En die werkt pas echt goed vanaf goed 3000-4000 toeren. En dus gaat je licht harder branden bij hoger toerental, omdat je meer energie produceert :)

Het feit dat ie dat doet wilt dus zeggen dat je dynamo perfect werkt.


Ik dank u voor deze heldere uitleg. :Y ( dacht dat er wat aan de hand was, gelukkig niet dus )
 
Ik heb weer een mooie site gevonden over een wereldreis met een jong stel, allebei op een Transalp. Ze vertrekken deze maand. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe die man zijn Transalp verbouwd heeft. En die route... ongelooflijk: filmpje.

www.timetoride.de
 
Ik heb weer een mooie site gevonden over een wereldreis met een jong stel, allebei op een Transalp. Ze vertrekken deze maand. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe die man zijn Transalp verbouwd heeft. En die route... ongelooflijk: filmpje.

www.timetoride.de


Ziet er goed uit volgens ook echt iets voor jou om te doen. Heb effe je reisverslag gelezen Op weg naar het noorden. Ziet er allemaal erg goed uit, leuk dat je het met de motor doet, je hebt al een hoop gezien en dat allemaal met de Transalp. :}
 
Vandaag lekker opstap geweest met de Transalp en het vrouwtje achterop. Was erg lekker weer om lekker een middaggie te gaan rijden. Alpie heeft het weer gefikst vandaag. *D
 
Ziet er goed uit volgens ook echt iets voor jou om te doen. Heb effe je reisverslag gelezen Op weg naar het noorden. Ziet er allemaal erg goed uit, leuk dat je het met de motor doet, je hebt al een hoop gezien en dat allemaal met de Transalp. :}

Thanks :) . Zo'n wereldreis is wel mijn droom. Mis alleen nog een deel voor de bekostigingen :z . Maar de wil is er wel...

Was erg mooi weer om te rijden ja. Kwamen veel motoren langs over de dijk.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een brutale vraag, maar ga je de produro verkopen? Ik ben driftig op zoek naar zo'n pijp.

I Ik heb een open Produro uitlaat, dus er moest een originele demper komen, voor dat stomme E-keurmerk. Duur geintje :/ . Nu hoop ik dat de motor nog een beetje goed loopt straks. Ik ga wel het K&N luchtfilter verwisselen voor het originele.
[afbeelding]
 
Was ik eigenlijk niet van plan. Misschien als ik de dikke roffel en de knallen niet mis, maar ik betwijfel het, want dat is voor mij een groot deel van de lol op mijn alp. Maar je bent de eerste in de rij als ik toch van gedachte verander.
 
Thanks :) . Zo'n wereldreis is wel mijn droom. Mis alleen nog een deel voor de bekostigingen :z . Maar de wil is er wel...

Was erg mooi weer om te rijden ja. Kwamen veel motoren langs over de dijk.

Waar een wil is een een weg. :Y

Heb er te veel gezien om lekker te kunnen rijden.

Morgen gaat nog door....?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan