Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veluwe :9

Ik ben ook echt in voor een meeting, eender waar inderdaad ;)

19 juni lijkt al een goede datum...
Wie de meetingmanager nog niet heeft ingevuld kan dat hier doen:

Ik ben bang, dat het er voor mij niet inzit dat weekend door studie. Zaterdag 2 of zondag 3 juli ziet er ook nog veelbelovend uit. Die hebben nog een aantal mensen openstaan.

Zo lieverlee komen dan toch nog wat Transalpjes opduiken, ziet er leuk uit zo in de OP. :Y

Ja, mooi hè *D O-) .

Ik mis alleen nog een vaste klant uit het oude topic. Ik hoop dat die hier nog wat van zich gaat laten horen :) .
 
Ik ben bang, dat het er voor mij niet inzit dat weekend door studie. Zaterdag 2 of zondag 3 juli ziet er ook nog veelbelovend uit. Die hebben nog een aantal mensen openstaan.Ja, mooi hè *D O-) .

Ik mis alleen nog een vaste klant uit het oude topic. Ik hoop dat die hier nog wat van zich gaat laten horen :) .


:Y idd erg leuk zo.

Met een beetje geduld wordt het vast nog wat hier.

Wacht wel even af welke datum eruit komt rollen, als het goed is ben ik er zeker bij. :Y
 
Laatst bewerkt:
:W

Zijn er nog mensen vandaag op de :] weggeweest?

Lekker in de regen rijden, heb zelf gelukkig geluk gehad toen ik thuis was kwam de bui pas. :Y
 
Ik wel! Met mijn nieuwe fluisterstille ori demper. Niemand kijkt meer om als ik langsrij -O-
 
Nee. Ik had bij het vervangen wel het K&N filter voor het ori papieren filter vervangen. Maar toen verzoop die rond de 4000 - 6000 toeren :? . Dus toch maar weer K&N filter erin gezet en hij loopt prima. Misschien is het mengsel een beetje armer nu, maar het is maar voor een week.
 
Nee. Ik had bij het vervangen wel het K&N filter voor het ori papieren filter vervangen. Maar toen verzoop die rond de 4000 - 6000 toeren :? . Dus toch maar weer K&N filter erin gezet en hij loopt prima. Misschien is het mengsel een beetje armer nu, maar het is maar voor een week.


Dus je rijdt ook met open uitlaat en k&n filter met de stanaard sproeier bezeting van af fabriek. ( daar rij je altijd mee zo )

Vondt het wel lekker klinken zo'n pro duro uitlaat. :Y
 
Ik weet niet of de sproeier nog de fabrieksmaat heeft, want ik kocht de alp met de produro erop.

Leukste is nog wel de klappen als je het gas dicht doet }) . Ik was een tijdje terug met Pim door Normandië aan het toeren en hij had ook net een produro erop. Als we dan een heuveltje afreden tussen de huizen in, leek het wel oorlog met z'n tweeën _O- . Ook erg leuk in tunnels :P .
 
Ik weet niet of de sproeier nog de fabrieksmaat heeft, want ik kocht de alp met de produro erop.

Leukste is nog wel de klappen als je het gas dicht doet }) . Ik was een tijdje terug met Pim door Normandië aan het toeren en hij had ook net een produro erop. Als we dan een heuveltje afreden tussen de huizen in, leek het wel oorlog met z'n tweeën _O- . Ook erg leuk in tunnels :P .

Das het leuke van een 2 cil, de klappen uit zo'n open uitlaat. *O*

Heeft Pim nog wat gedaan aan de sproeier bezetting? Weet je dat toevallig?

Zit zelf ook aan zo'n produro uitlaat te denken maar als ik ook de sproeier bezetting aan moet passen weet ik het nog niet zo.
 
Pim heeft de uitlaat erop laten zetten, geen idee verder wat daar aan gedaan is.

Maar je zal denk ik wel wat aan afstelling moeten veranderen. Misschien dat een K&N filter voldoende is. Die kost 60,- euro, maar kan je wel schoonmaken en weer invetten. Die laat meer lucht door, dus én lager benzineverbruik én ietsje pietsje meer vermogen.
 
Pim heeft de uitlaat erop laten zetten, geen idee verder wat daar aan gedaan is.

Maar je zal denk ik wel wat aan afstelling moeten veranderen. Misschien dat een K&N filter voldoende is. Die kost 60,- euro, maar kan je wel schoonmaken en weer invetten. Die laat meer lucht door, dus én lager benzineverbruik én ietsje pietsje meer vermogen.

Iig bedankt voor de info zal er is over nadenken.
 
Je uitlaat veranderen gaat inderdaad altijd ten koste van de afstelling... Na vervanging ga je hem altijd opnieuw moeten afstellen. hetzij grotere of kleinere sproeiers, hetzij andere luchtfilter enz.

Bij agra zal de sproeier voor de produro zijn aangepast denk ik. Dat is de reden waarom ie met je originele luchtfilter verzuipt, ik heb hetzelfde bij men CB gehad. Dan moet je de oorspronkelijke, kleinere sproeiers installeren. Heb dat toen zo gelaten en er terug men sportfilters opgezet.
 
ik had hiervoor ook een produro op mijn xl600v, maar zonder aanpassingen (geen ander filter of sproeier). Dat deed het prima, zonder te verzuipen etc
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang, dat het er voor mij niet inzit dat weekend door studie. Zaterdag 2 of zondag 3 juli ziet er ook nog veelbelovend uit. Die hebben nog een aantal mensen openstaan.

3 juli kan ik ook eventueel. 2 juli rijd ik terug van zuidfrankrijk naar huis (met de auto)
 
Ik heb niks gedaan aan de afstelling!
loopt lekker maar, reed vanochtend op 1 cilinder, bougie was vetgeslagen.
mocht gewoon terugkomen als er nog wat afgesteld moest worden, ga ik na Duitsland ook ff doen.
 
Je uitlaat veranderen gaat inderdaad altijd ten koste van de afstelling... Na vervanging ga je hem altijd opnieuw moeten afstellen. hetzij grotere of kleinere sproeiers, hetzij andere luchtfilter enz.

Bij agra zal de sproeier voor de produro zijn aangepast denk ik. Dat is de reden waarom ie met je originele luchtfilter verzuipt, ik heb hetzelfde bij men CB gehad. Dan moet je de oorspronkelijke, kleinere sproeiers installeren. Heb dat toen zo gelaten en er terug men sportfilters opgezet.


ik had hiervoor ook een produro op mijn xl600v, maar zonder aanpassingen (geen ander filter of sproeier). Dat deed het prima, zonder te verzuipen etc


Ik heb niks gedaan aan de afstelling!
loopt lekker maar, reed vanochtend op 1 cilinder, bougie was vetgeslagen.
mocht gewoon terugkomen als er nog wat afgesteld moest worden, ga ik na Duitsland ook ff doen.


Dank u alle voor de info.

Dus het is wel mogelijk alleen een produro uitlaat eronder te zetten maar de rest dus wel origineel te houden. Dat is wel een leuke optie om een produro uitlaat te monteren. :Y
 
days.png


Kan ik hier in nog wat wijzigen of is eens geplaats altijd geplaats.
 
Ja, zoek daarvoor even het bevestigingsmailtje op dat je kreeg na het aanmelden. Daarin staat de link naar de pagina om het te wijzigen.
 
Ik vind de voorvering van mijn transalp echt extreem slapjes. Ik begin er in de bochten last van te krijgen. Een diepe put in de bocht en je bent onstabiel.

Kan je de voorvering harder zetten? Of is dit gewoon typisch transalp?
 
Ik vind de voorvering van mijn transalp echt extreem slapjes. Ik begin er in de bochten last van te krijgen. Een diepe put in de bocht en je bent onstabiel.

Kan je de voorvering harder zetten? Of is dit gewoon typisch transalp?


Hij lekt niet bij de keeringen...????

Hyperpro heeft misschien wel strakere veren om te monteren.

Wat jij beschrijft heb ik geen last van met me alpie.

Home - Hyperpro

http://www.hyperpro.com/media/pdf/HYPERPRO%20Spring%20program.pdf

Ja die hebben ze.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de voorvering van mijn transalp echt extreem slapjes. Ik begin er in de bochten last van te krijgen. Een diepe put in de bocht en je bent onstabiel.

Kan je de voorvering harder zetten? Of is dit gewoon typisch transalp?

Zou wel eens tijd kunnen worden voor nieuwe vorkolie. Dat zal al zeker schelen. Verder knapte mijn Alp erg op van een investering van 350 euro om Hyperpo vering te laten installeren maar dat is voor een fiets uit '93 wellicht wat overkill.
 
Zou wel eens tijd kunnen worden voor nieuwe vorkolie. Dat zal al zeker schelen. Verder knapte mijn Alp erg op van een investering van 350 euro om Hyperpo vering te laten installeren maar dat is voor een fiets uit '93 wellicht wat overkill.

:^ Ik zou ook eerst nieuwe vorkolie proberen.

Mijn transalp deint ook wel wat, als ik in een bocht zit en ik ga over een bobbel heen. Maar die bewegingen zitten vooral in de achtervering.
 
Zou wel eens tijd kunnen worden voor nieuwe vorkolie. Dat zal al zeker schelen. Verder knapte mijn Alp erg op van een investering van 350 euro om Hyperpo vering te laten installeren maar dat is voor een fiets uit '93 wellicht wat overkill.


Als er dagelijks mee rijdt en er plezier van hebt valt het wel mee denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan