Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, vorkolie dus. Is dat wat makkelijk te vervangen? Kan ik dat morgen misschien nog doen.

Je voorwiel moet er uit, dan je vorkpoten los maken, het deksel aan de bovenkant er af draaien, leeg laten lopen en vervolgens weer vullen met olie.

Maar het is wel belangrijk om te weten hoeveel olie er in moet, dat hangt af van het soort olie en de mate van demping aangezien de luchtkamer ook een invloed heeft. Als je er geen ervaring mee hebt zou ik er in ieder geval niet aan beginnen (ik heb het dus ook gewoon laten doen).
 
Op zich mee eens, je moet het leren. Maar als het snel af moet zijn en dan zonder goede orientatie, dat lijkt me een slecht idee.
 
Ik ga met Pim en Robert-Jan voor we naar Oekraïne gaan nog een dag sleutelen met elkaar. Zal begin juli zijn. Je kan dan ook wel langskomen.

BTW! helemaal vergeten, zeg het maar even hier; we willen trouwens 18 juli vertrekken. Gaat dat nog lukken om stuk mee te rijden?
 
18 juli wordt vroeg denk ik. Maar is wel mogelijk met wat moeite :)
Bespreken onze plannen dit weekend wel ;)

Ik ben in voor die sleuteldag. Breng ik gewoon men onderdelen mee en doe ik gezellig mee :Y
 
Wij zijn dus vorig weekend naar de moezel geweest. Daar heb ik men voorlopig mooiste foto van de alp getrokken :)

large
 
Mooie foto LinKing. Zal ik hem in de OP zetten?

Ik heb trouwens een tweede werkplaatshandboek gevonden. Geen idee wie de schrijvers zijn, maar hij heeft voor sommige klusjes net wat meer fotouitleg dan in de Haynes.

Je kan hem hier downloaden.

Verder nog wat links in de OP gezet. Ik vond ook nog een internationaal transalp forum> transalp.org. Daar is ook veel kennis te vinden.

@MZ81: weer stukje rijden binnenkort?
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto LinKing. Zal ik hem in de OP zetten?

Ik heb trouwens een tweede werkplaatshandboek gevonden. Geen idee wie de schrijvers zijn, maar hij heeft voor sommige klusjes net wat meer fotouitleg dan in de Haynes.

Je kan hem hier downloaden.

Verder nog wat links in de OP gezet. Ik vond ook nog een internationaal transalp forum> transalp.org. Daar is ook veel kennis te vinden.

@MZ81: weer stukje rijden binnenkort?


:W

Goed bezig jij met alle informatie voorzieningen. :Y

Das best moet het weer wel effe meezitten vanmorgen was het niet heel erg fijn om op de motor te zitten. :N ( lijk wel een verzopen kat toen op me werk was )
 
Das best moet het weer wel effe meezitten vanmorgen was het niet heel erg fijn om op de motor te zitten. :N ( lijk wel een verzopen kat toen op me werk was )

Ergens in de loop van volgende week op een avond? Kijken we het weer aan en dan kiezen we wel een dag. :)
 
Ik heb toen ik nog lid was van het transalp forum diverse how-to's gemaakt met betrekking tot de transalp

Zou er hier intresse voor zijn ?

Weet niet of jullie ze als bijlage ( ms word of iets dergelijks ) willen hebben of als post ?

Hoor het wel !

Leuk topic trouwens !
 
Daar heb ik zeker interesse in!

Je kan de word documenten naar mij sturen, dan maak ik er pdf bestanden van en zet ik ze op een server. Dan zet ik een link naar de how to's in de openings post!
 
Ik heb toen ik nog lid was van het transalp forum diverse how-to's gemaakt met betrekking tot de transalp

Zou er hier intresse voor zijn ?

Weet niet of jullie ze als bijlage ( ms word of iets dergelijks ) willen hebben of als post ?

Hoor het wel !

Leuk topic trouwens !


:W Welkom

Weet je nog wat tegen olie verbruik de mijne lust wel een slokje. B|

En me voorste cil zweet een beetje.
 
Olie verbruik ?

Gewoon bij blijven vullen , zolang je niet meer olie als benzine er per kilometer erin moet gieten is het goed toch ? :P

Er zijn wel allerlei middeltjes voor op de markt , maar of ze werken ?

Het zweten van de cilinder , is dat bij de kop of bij de voet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan