Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Olie verbruik ?

Gewoon bij blijven vullen , zolang je niet meer olie als benzine er per kilometer erin moet gieten is het goed toch ? :P

Er zijn wel allerlei middeltjes voor op de markt , maar of ze werken ?

Het zweten van de cilinder , is dat bij de kop of bij de voet ?


Dat heb ik ook gezien die middeltjes maar begreep dat er kleine olie kanalen in het blok zitten dus niet echt verstandig.

Idd dan maar bijvullen.

Hij zweet bij de kop, de 2de cil ziet er goed uit.
 
Mooi pestzooitje !

Rijd weg bij een maatje in utrecht , houd de verlichting ( dim en grootlicht ) ermee op !

Motor had een tijdje in de regen gestaan , dus dacht eerst aan een vocht probleem.

Gelukkig had ik nog mijn verstralers die het deden.

Net even gekeken

Zekering -> Check !
Lamp -> Check !

Blijkt de voet van de lamp ( fitting ) weggefakkeld te zijn ! B|

Geen fitting op voorraad en had de motor morgen ochtend nodig

Setje losse stekkers eraan geknepen , lampvoetje aangepast met de slijpsteen

Nog steeds geen verlichting , schakelaar doorgespoten met wd-40

Nopes nog steeds niks

Kak , is de draad van het dimlicht naar de knoppen ( geen spanning bij de lamp of voor de zekering )

Grootlicht had ik wel spanning op , dus stekkers omgedraaid en koplamp deels afgeplakt

Tja soms moet je macgyveren om te kunnen rijden :P

Weer wat te doen dit weekend !
 
Hehe, mooie oplossing :9 .

Ik ben gisteravond ook lekker bezig geweest. Ik vertrek over 4 weken naar de Balkan en Oekraïne op de transalp en heb nog wel wat te klussen. Ik wilde het voortandwiel op slijtage checken en kwam vervolgens dit tegen :o :

IMG_4772.jpg


IMG_4773.jpg


Tandwiel zat wel met 2 boutjes vast, maar had er al één uitgehaald met de foto. Allebei staken ze een stukje uit en waren krom.
 
LinKing en ik zitten er trouwens over te denken om naar het Elefantentreffen te gaan. Zo'n meeting in Duitsland in februari met je tent in de sneeuw. Dus zit nu af en toe wat verslagen ervan te lezen en kwam deze foto tegen 8-) :

Foto-3GLIMQA7.jpg


Die slang zit dus op de radiator vastgemaakt. :9
 
Hehe, mooie oplossing :9 .

Ik ben gisteravond ook lekker bezig geweest. Ik vertrek over 4 weken naar de Balkan en Oekraïne op de transalp en heb nog wel wat te klussen. Ik wilde het voortandwiel op slijtage checken en kwam vervolgens dit tegen :o :

[afbeelding]

[afbeelding]

Tandwiel zat wel met 2 boutjes vast, maar had er al één uitgehaald met de foto. Allebei staken ze een stukje uit en waren krom.


Maar goed dat je effe naar gekeken hebt. :Y

Je zal maar onderweg zijn, en dat ie ineens er af vliegt in middle of no ware. B|

Leuke reis heb je voor de boeg. *O*
 
Heb er zin in :Y , vier weken on the road :] .

Hé, zullen we volgende week naar een avondje toeren kijken? Volgens Erwin Kroll gaat het zonnetje weer schijnen vanaf dit weekend.

Veel plezier in Assen alvast.


Dat geloof ik graag, het is een leuk vooruit zicht. :Y

Das goed hoor. :Y Idd het weer wordt gelukkig beter die regen ben ik nu wel zat. B|

Komt vast goed *D dank je.
 
Laatst bewerkt:
jammer hoor, CDI die ik bij Roukama had besteld werkt niet op de 87/88 modellen.
heeft er al eens iemand ergens een goede CDI unit gekocht voor op een 87/88
 
Ik heb eigenlijk geen idee. Misschien weten ze dat op transalpclub forum wel?

Kan je hem nog terugsturen naar roukama?
 
ja zit ik al een tijdje op te kijken, heb een originele gezien in italie voor 120 euro.

ja ga hem morgen terugsturen, hopen dat het daarna echt goedkomt...
 
op een 87/88 trans?
die van 90 euro? Hij deed het niet omdat er op mijn motor geen zijstandaardschakelaar zit
 
op een 87/88 trans?
die van 90 euro? Hij deed het niet omdat er op mijn motor geen zijstandaardschakelaar zit
Die schakelaar zit ook niet op die van 87 waar ik m toen voor besteld heb en hij doet het prima :?
Lijkt erop dat je de verkeerde cdi hebt ontvangen dan
 
Laatst bewerkt:
Van transalpclub.nl:

Er zijn 2 types CDI units gebruikt waarbij het eerste model alleen geschikt is voor de bouwjaren 1987/1988 (geen zijstandaard schakelaar) en zodoende de motorfiets niet afsloeg als deze standaard nog uit stond. Het andere type zat dus op de modellen die deze schaklelaar wel hadden en zodoende sloeg de motor ook af indien men weg wilde rijden met deze standaard nog uit.
De CDI units zelf zijn kostelijk,
De eerste types kosten via de Honda dealer ca 170 euro terwijl de opvolgende types ca 270 euro per stuk kosten
Gelukkig zijn er zeer goede alternatieven beschikbaar die deze kosten terug kunnen brengen tot acceptabel niveau.

Zal nog even doorzoeken naar wat info.

Nog een interessante link: http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#blackbox

Links naar motorsloopbedrijven: http://www.motorsloop.net/
 
Laatst bewerkt:
thanks!
vond toch die van roukama waard om te proberem, ga nu een originele voor 120 euro bestellen vanuit italie!
dan moet het goed zijn!
 
Maatje van mij met een Africa Twin 650 heeft zijn CDI unit uit elkaar gehaald en de printplaat opnieuw gesoldeerd en dat werkt. Lijkt mij dus het proberen waard. Kapotter kan die toch niet meer.

jammer hoor, CDI die ik bij Roukama had besteld werkt niet op de 87/88 modellen.
heeft er al eens iemand ergens een goede CDI unit gekocht voor op een 87/88
 
mijn transalpje, 1e moto, 62000km en hij gaat als een treintje!

t is wel zo dat er nog erg veel te leren valt en o zo blij dat ik dit forum vond!

zijn er mensen onder jullie bekend met de cursus motor mecanicien in hasselt?
full
 
Mooie Africa Twin Hummer :o . Leuk opknaptopic trouwens ;) . Ziet er allemaal glimmend uit. Zal ik je foto in OP zetten?

@Imad: welkom :W

Ik heb geen ervaring met een cursus. Ik heb sleutelen mijzelf aangeleerd via werkplaatshandboeken (zie de openingspost van dit topic), youtube en samen sleutelen met een vriend. Je krijgt ook veel hulp via dit forum, als je foto's plaats met je probleem. Mocht je ergens niet uitkomen.

Nu zag ik trouwens dat je uit Leuven komt. Daar zal LinKing blij mee zijn, want die is nu niet meer de enige Belg in dit topic.
 
mijn transalpje, 1e moto, 62000km en hij gaat als een treintje!

t is wel zo dat er nog erg veel te leren valt en o zo blij dat ik dit forum vond!

zijn er mensen onder jullie bekend met de cursus motor mecanicien in hasselt?[afbeelding]


:W Welkom hier.

Ben ook weer terug van een Weekend TT Assen was echt super gaaf!!!!!

@ Agranado Misschien kunnen we van de week wel een stukkie gaan rijden s'avonds. :Y

Hier wat foto's.

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de TT op de tv gekeken. Ik volg de motogp eigenlijk nooit, maar vond het best wel leuk. Lekkere actie van Simoncelli om Lorenzo in de eerste bocht om te kegelen. Maar knap dat Lorenzo dan nog 8ste wordt.

Ik heb donderdag en vrijdag tentamens, dus moet nog even kijken of ik 's avonds wel tijd heb voor een ritje. Sowieso gaat het in het weekend lukken. Daarna ook, maar dan ligt de alp misschien uit elkaar want moet nog veel doen voor de motorreis.

Ik heb nog een vraag; Steken bij jullie de voorvorkpoten een paar centimeter door het balhoofd? Ik heb het idee dat mijn transalp verlaagd is.

Iemand hier ook ervaring met vervangen van de vering voor progressieve?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan