Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Sorry,

Schoot al meteen in de pen zonder me echt voor te stellen.

Ben al jaren bezig met rijden en onderhouden van motoren. Ben de trotse eigenaar van een Bandit 1200S & sinds kort een ST 1050. Best een rare keuze, daar beide fietsen hetzelfde doel benaderen. Namelijke leuk rondtoeren.

De ST is er bij gekomen omdat ik dit een leuk ogende fiets vond en bij het test rijden was ik meteen verkocht. Wat een machine, ik durf gerust te zeggen dat ik het vergelijk met de K 1200 S heb gedaan, waarbij de ST voor mij dan toch een leuk alternatief is. Zeker gezien de aanschafprijs.

Bestaat er een clubje van Triumph eigenaren?


Greetz, Bart
 
\
ff wat info migreren uit de 'oude' topic.zijn er nog meer mensen die een stukkie willen rijden.

\
Hoe was de rit? volgende keer ben ik v/d partij...


Greetz
sterker nog..............de rit moet nog plaats vinden..............
begin vanaf hier GoldSmittie in "Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic -..." te lezen.
Inderdaad ja. Lastig om datum te plannen.

Nou, 24 juli dan..... Dan is scuba ook weer terug van camping???
Wie gaan er mee!!!

*GoldSmittie
*Lexe
*
*

men kan zich nog steeds aanmelden
 
Laatst bewerkt:
Sorry,

Schoot al meteen in de pen zonder me echt voor te stellen.

Ben al jaren bezig met rijden en onderhouden van motoren. Ben de trotse eigenaar van een Bandit 1200S & sinds kort een ST 1050. Best een rare keuze, daar beide fietsen hetzelfde doel benaderen. Namelijke leuk rondtoeren.

De ST is er bij gekomen omdat ik dit een leuk ogende fiets vond en bij het test rijden was ik meteen verkocht. Wat een machine, ik durf gerust te zeggen dat ik het vergelijk met de K 1200 S heb gedaan, waarbij de ST voor mij dan toch een leuk alternatief is. Zeker gezien de aanschafprijs.

Greetz, Bart

helemaal geen rare keuzes................. zie onder schrift O-)



Bestaat er een clubje van Triumph eigenaren?
jawel, natuurlijk Het Grote Triumph Topic
en http://www.triumphriders.nl/


Superdude is ook toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST
ik moet alleen nog het bouwjaar sprint st weten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Even voorstellen, mijn naam is Ed en ben woonachtig in Lisse.
Ik volg dit topic al enige tijd met veel plezier!
Ben als her-opstapper in juli 2009 weer op de motor (een triumph natuurlijk!!!) geklommen vanwege veranderering van werkgever.

Nadat ik het besluit had genomen om weer op 2 wielen te gaan rijden en wat rond gekeken te hebben had ik de keuze laten vallen op een occasion Triumph Tiger 1050. bij Kat Motoren in Noordwijkerhout.
Helaas stonden er naast de Tiger ook heel wat andere motoren waaronder de Sprint 1050 St en begon ik te twijfelen tussen deze twee.

Om een lang verhaal kort te maken, het is toen een Sprint geworden waar ik de eerste eigenaar van ben geworden. Bij deze een pic.

[afbeelding]

Gelijk de volgende items laten monteren: Verwarmde handvatten, Datatool S4 alarm, hugger (heel vreemd dat die er niet standaard op zit). Later via marktplaats een gelzadel.

Momenteel staat de teller op 29500km waarbij ik kan melden dat hij mij nog nooit heeft laten staan.

de eerste sprint st 1050's hebben wel de gaatjes in de achterbrug. volgens 1 verhaal zou de hugger bij volledig in geveerde achterveer de hugger tussen de uitlaat en het wiel vast komen tezitten. hierdoor zou triumph de hugger optie hebben geannuleerd en zelfs door de gaatjes niet te maken voorkomen dat men het toch monteerd, aangezien de hugger ook op de speed triple zit.

anyway. Snelle_Edje is toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST.
 
Ik heb er al 50.000 km een hugger onderzitten van MDI (ASBT-003 Hugger MDI Sportline) zit er prima onder en kwam zelfs met lekke achterdemper (gotta love pekel) niet vast te zitten.

Verbeeld je overigens niets, ook met hugger word je op de Sprint nog flink smerig.
 
Ik heb er al 50.000 km een hugger onderzitten van MDI (ASBT-003 Hugger MDI Sportline) zit er prima onder en kwam zelfs met lekke achterdemper (gotta love pekel) niet vast te zitten.

Verbeeld je overigens niets, ook met hugger word je op de Sprint nog flink smerig.

maar met zo'n hugger ziet er wel beter uit.
 
Das jammer maar heb dan nachtdienst... dus slapend op de fiets vind ik maar niks. Veel plezier en lekker toeren...

weer zo'n persoon die ook regelmatig door het werk gebonden is. lexe roept iets van STORINGDIENST


Ik zie een trend: ik heb er sinds een week een GSF 1250 SA Bandit bij :).

je zou bijna een regel krijgen. als je niet een bandit 1200/1250 hebt of hebt gereden wordt men niet als volwaardig beschouwd in deze topic.
 
Laatst bewerkt:
je zou bijna een regel krijgen. als je niet een bandit 1200/1250 hebt of hebt gereden wordt men niet als volwaardig beschouwd in deze topic.
Zou het eerder omdraaien :Y

Wat moet je met een bandit als je ook een Sprint ST hebt ? Deze kan toch alles wat de bandit kan, maar dan beter ? })
 
okee, laat me het opnieuw proberen duidelijk temaken.................
de bandit 1250 is goedkoper dan zijn directe concurrentie, dus ook de sprint st/gt.
waarom rij je dan nog op de sprint ? O-)
(bandit is toch geen concurrentie van de sprint :N )

[me="Ted"]weet het wel (denkt hij) , en om die reden begrijp ik het rijden op een bandit niet[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd de Bandit, omdat ik daar rechter op zit dan op de Sprint en zo een stuk minder last heb van mijn hand.
Hoewel het motorblok nauwelijks onderdoet voor dat van de Sprint, is het inderdaad geen concurrent. De Bandit mist het karakter van de Triumph en vooral het geluid van de driecilinder.
 
waarom rij je dan nog op de sprint ? O-)
(bandit is toch geen concurrentie van de sprint :N )

[me="Ted"]weet het wel (denkt hij) , en om die reden begrijp ik het rijden op een bandit niet[/me]


Is dit zo'n forum? Of laat het me zo stellen, heersen er hier van zukke types??

Wat is er mis met een Bandit? Ik rijd hier al sinds 2002 zonder enige problemen mee. Nooit in de steek gelaten. 3tal weken geleden nog een mooie tocht van 3500km gemaakt en het beestje heeft me zonder te pruttelen van een mooie tocht laten genieten.

De Sprint is er bij gekomen omdat ik eens wat anders wil rijden. Maar dan wel in hetzelfde segment. De Sprint was daarom een voor de hand liggende keuze, mede door zijn mooie uiterlijk. Het echt werk met de Sprint begint pas in augustus, want dan is deze pas klaar om te gebruiken.


Greetz,
 
Is dit zo'n forum? Of laat het me zo stellen, heersen er hier van zukke types??
wat voor zukke types zijn dat dan ?

Het zit een beetje in dezelfde motorcategorie, dus waarom 2 vervangbare motoren (welke van de 2 dan ook beter is) . Laat ik het anders zeggen, had ik zowel een bandit als een sprint in de schuur staan, zou ik 99% de sprint pakken. Dat de bandit goedkoper is zal best, maar nog goedkoper was geen bandit kopen en gewoon lekker op de sprint rijden. Of gebruik je de bandit als pekelfiets ? :+

Tegelijk een supersport, een sprint, een allroad en een cosser in de schuur, dat begrijp ik weer wel :Y
 
Tegelijk een supersport, een sprint, een allroad en een cosser in de schuur, dat begrijp ik weer wel :Y

Tegelijk een supersport, een toer, een allroad en een cosser in de schuur, dat begrijp ik weer wel

Nu maak je een duidelijk statement, waar bijna geen tegen argument meer nodig is. Maar ook een waar bijna geen andere fiets wordt afgebroken. :] Ik begrijp het, je kon het niet laten O-)


Zijn er überhaupt mensen die beide (Bandit & Sprint ST) in de stal hebben staan? Met uitzondering van mezelf..
Waarom beide nog in de stal staan, heeft volgende reden:
De Sprint ST moet terug worden opgebouwd en neemt nog wat tijd in. Van zodra deze klaar is wordt er vergeleken op de lange ritten om te zien of deze even comfortabel rijd als de Bandit. Daarna zien we wel, of we afscheid gaan nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan