Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Magneettanktas te koop voor de Sprint st1050 model 2008. Nooit gebruikt, enkele maanden voor ik hem nodig had werd mijn motor een stuk kleiner gemaakt door een onoplettende chauffeur. Tanktas is dus in nieuwe staat.
 
Magneettanktas te koop voor de Sprint st1050 model 2008. Nooit gebruikt, enkele maanden voor ik hem nodig had werd mijn motor een stuk kleiner gemaakt door een onoplettende chauffeur. Tanktas is dus in nieuwe staat.
Magneet tanktas??
Klinkt interessant, echter heeft mijn ST een kunststof tank, dus dat gaat helaas niet werken...
 
Ik heb een vraagje aan de mede eigenaren van een Sprint ST 955.
Ik heb nu een TOM TOM Rider klaar liggen om te gaan monteren, maar de bevestiging die er standaard bij zitten kan ik volgens mij niet gebruiken om hem op het stuur te monteren.
Zijn er hier toevallig mensen die een TOM TOM op het stuur hebben gemonteerd? Zo ja hoe heb je dat gedaan (fotootje) en waar heb je de bevestiging vandaan gehaald?
 
Ik heb een vraagje aan de mede eigenaren van een Sprint ST 955.
Ik heb nu een TOM TOM Rider klaar liggen om te gaan monteren, maar de bevestiging die er standaard bij zitten kan ik volgens mij niet gebruiken om hem op het stuur te monteren.
Zijn er hier toevallig mensen die een TOM TOM op het stuur hebben gemonteerd? Zo ja hoe heb je dat gedaan (fotootje) en waar heb je de bevestiging vandaan gehaald?

Ik moet ook nog hetzelfde doen maar dan met mn Garmin. Volgens mij kan je voor de Ram mount heel veel verschillende beugeltjes/boutjes kopen met een kogel er op. Ik dacht er zelf aan om 'm op de plek van een van de bouten voor de stuurhelften te maken, kan met deze:
RAM Motorcycle Handlebar Clamp Base with M8 Screws Unpackaged - RAM-B-367U | RAM Mounts
 
Magneet tanktas??
Klinkt interessant, echter heeft mijn ST een kunststof tank, dus dat gaat helaas niet werken...

Vanaf modeljaar 2008 heeft de st1050 een metalen tank gekregen. Bijkomende veranderingen aan de st1050 waren o.a. een hoger stuur en een hoger ruitje. Nieuw heeft de tanktas , welke door Triumph speciaal voor de Sprint st1050 gemaakt werd,me 149euro gekost. Ze staat te koop voor 50euro !
 
Laatst bewerkt:
Vanaf modeljaar 2008 heeft de st1050 een metalen tank gekregen. Bijkomende veranderingen aan de st1050 waren o.a. een hoger stuur en een hoger ruitje. Nieuw heeft de tanktas , welke door Triumph speciaal voor de Sprint st1050 gemaakt werd,me 149euro gekost. Ze staat te koop voor 50euro !
Geen wonder...
Dacht al, die blijft nooit plakken bij mij :+
 
@ sprint900: Ik had indertijd mijn Garmin streetpilot met een bijgeleverde ( Rammount?beugel op het stuur bevestigd. Paste precies naast het linkerhandvat. Was een U beugel met bol die met 2 moeren bevestigd was. Onder de plaat waar de streetpilot op zat, zat ook een bol. Daartussen een klem om het zaakje vast te zetten.

Ook had ik toen de voedingskabel veranderd: Een stekkerverbinding bij het stuur.

Frans.

 
Laatst bewerkt:
Tank tas is naar mij onderweg. Hopelijk komt het pakket vandaag binnen. Nog bedankt Mariovg! Mooie foto overigens!

Voor mijn Tomtom rider heb ik de kap van mijn bal hoofd af geschroefd en daar een gat door geboord en hier een ram mount kogel op vast gemaakt. Werkt perfect, aangezien de houder van de tomtom vrij hoog is kan ik ook nog prima bij het contactslot.

Wel nog een andere vraag:
Ik heb van een vriend ooit een oude Optimate III SP gekregen en deze heb ik met een verloopstuk aangesloten op de accessoire aansluiting van mijn ST 1050 (links ter hoogte van je scheen zit er achter een kap een stroom punt verborgen, werkt top).
Echter heeft de optimate kuren... Als ik deze aan zet is alles prima, oranje lampje: laden. Later kom ik weer in de schuur. Groen lampje, alles ok. Kom ik de volgende dag weer kijken, rood lampje, iets is mis. en zo is het dus continu een afwisseling wat de lader aangeeft.
Iemand een idee hoe dit komt en of het op te lossen is? De motor start overigens wel direct, geen probleem.
Ligt het aan de optimate? kan dit type optimate niet met de sprint overweg? is er toch wat mis met de accu?
 
@ sprint900: Ik had indertijd mijn Garmin streetpilot met een bijgeleverde ( Rammount?beugel op het stuur bevestigd. Paste precies naast het linkerhandvat. Was een U beugel met bol die met 2 moeren bevestigd was. Onder de plaat waar de streetpilot op zat, zat ook een bol. Daartussen een klem om het zaakje vast te zetten.

Ook had ik toen de voedingskabel veranderd: Een stekkerverbinding bij het stuur.

Frans.

[~[url="http://i783.photobucket.com/albums/yy118/fransST/motor/sprint4_zps82am9qxg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dit ziet er wel erg netjes uit, heb je een korte uitleg wat je allemaal gebruikt hebt en waar je eea op aangesloten hebt? Vooral die aparte voedingskabel, waar gaat die heen en wat voor verbinding / stekkers / kabels heb je hiervoor gebruikt? Is op een 955 lijkt het of niet?
 
Wel nog een andere vraag:
Ik heb van een vriend ooit een oude Optimate III SP gekregen en deze heb ik met een verloopstuk aangesloten op de accessoire aansluiting van mijn ST 1050 (links ter hoogte van je scheen zit er achter een kap een stroom punt verborgen, werkt top).
Echter heeft de optimate kuren... Als ik deze aan zet is alles prima, oranje lampje: laden. Later kom ik weer in de schuur. Groen lampje, alles ok. Kom ik de volgende dag weer kijken, rood lampje, iets is mis. en zo is het dus continu een afwisseling wat de lader aangeeft.
Iemand een idee hoe dit komt en of het op te lossen is? De motor start overigens wel direct, geen probleem.
Ligt het aan de optimate? kan dit type optimate niet met de sprint overweg? is er toch wat mis met de accu?

Ik heb ook een Optimate III SP (en een Sprint ST 1050 natuurlijk) en bij mij werkt het wel prima. Maar, er mag geen stroomverbruiker meer aan staan. Dus geen navi er op laten staan, of de motor op contact zetten of iets anders wat stroom verbruikt. Als je dat doet geeft de Optimate een fout melding. Dus ook geen alarm systeem.
Ik gebruik dezelfde accessoire aansluiting. Maar het klepje van deze aansluiting wil de stekker wel eens terug naar buiten duwen. Dus goed doorsteken zodat de stekker er goed in zit en de rode verloopplug (die voor auto sigaretten aansteker) er af halen.

De Optimate III SP is niet veel anders dan andere acculaders. Eerst een beetje opladen, testen, wat leegtrekken met testen en daarna weer opladen. Net als alle andere opladers.
Ik gebruik deze al 3 jaar voor mijn Sprint en heb er nooit problemen mee gehad.

Gr. Rick
 
Dit ziet er wel erg netjes uit, heb je een korte uitleg wat je allemaal gebruikt hebt en waar je eea op aangesloten hebt? Vooral die aparte voedingskabel, waar gaat die heen en wat voor verbinding / stekkers / kabels heb je hiervoor gebruikt? Is op een 955 lijkt het of niet?

Die voedingskabel had ik doorgeknipt en er een stekker verbinding van gemaakt. Ik weet niet hoe die stekkers heten. Cinch??

Het ene deel - vanaf de accu, met zekering ertussen - zat met een beugeltje onder het stuur vast, het andere deel - wat aan de streetpilot zat - kon ik met een stekker inpluggen. Zo kon ik de streetpilot gemakkelijk eraf nemen.
De voedingskabel had ik afgetakt bij de accessoireplug die ter hoogte van de linkerknie achter het linkerkuipdeel zit.

Daar had ik de beide stekkers van de kabel die van de accu komt, los gehaald.
Toen een korte 2 aderige kabel aan de ene kant MET de + en - van de voedingskabel voor de streetpilot aan stekkers bevestigd die aan de accessoireplug bevestigd konden worden.
Aan de andere kant van die 2 aderige kabel ook weer stekkertjes bevestigd die aan de stekkers van de kabel vanaf de accu bevestigd konden worden.
De accessoireplug is al gezekerd.

De Zumo op mijn huidige sprint 1050 zit op dezelfde plaats op het stuur en ook de voeding heb ik op dezelfde manier gemaakt.

Frans.
 
Die voedingskabel had ik doorgeknipt en er een stekker verbinding van gemaakt. Ik weet niet hoe die stekkers heten. Cinch??

Het ene deel - vanaf de accu, met zekering ertussen - zat met een beugeltje onder het stuur vast, het andere deel - wat aan de streetpilot zat - kon ik met een stekker inpluggen. Zo kon ik de streetpilot gemakkelijk eraf nemen.
De voedingskabel had ik afgetakt bij de accessoireplug die ter hoogte van de linkerknie achter het linkerkuipdeel zit.

Daar had ik de beide stekkers van de kabel die van de accu komt, los gehaald.
Toen een korte 2 aderige kabel aan de ene kant MET de + en - van de voedingskabel voor de streetpilot aan stekkers bevestigd die aan de accessoireplug bevestigd konden worden.
Aan de andere kant van die 2 aderige kabel ook weer stekkertjes bevestigd die aan de stekkers van de kabel vanaf de accu bevestigd konden worden.
De accessoireplug is al gezekerd.

De Zumo op mijn huidige sprint 1050 zit op dezelfde plaats op het stuur en ook de voeding heb ik op dezelfde manier gemaakt.

Frans.

Thanks :) ga binnenkort maar weer eens verder klussen
 
Hallo triumph rijders,

Ik ben aan het klussen aan een heel ander project en was eigenlijk op zoek naar een goedkope motor om tijdelijke op te rijden en dan weer weg te doen als mijn andere motor af is. Nu kwam ik willekeurig rondneuzend een Triumph sprint executive tegen. Nog nooit aan gedacht maar ik werd heel erg enthousiast.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

vind hem er op de foto's nog knap uitzien, erg knap voor dat geld. te mooi om waar te zijn? De vraag is dus: stel dat ik mijn enthousiasme niet kan temperen en ga kijken bij deze motor: Waar moet ik op letten? periodiek onderhoud wat bij deze km stand (70.000) toch echt wel gedaan zou moeten zijn? vaak voorkomende euvels die ik moet controleren... Dat soort dingen.

Ben benieuwd naar wat jullie er als ervaringsdeskundigen van vinden (en hoop stiekem dat de motor niet snel wordt weggekaapt nu) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie schuifschade en een vierkante achterband. Als je er geen verstand van hebt zou ik toch iemand meenemen.

Allerlei achterstallig onderhoud Jan aardig in de papieren lopen: banden voor+achter, remschijven, kettingset, kleppen stellen, lagers, koppeling...
 
heb nog een zo goed als nieuwe originele carbonuitlaat voor een sprint st 955I bwj.1999 liggen mag weg voor een klein prijsje (80€) foto's zie tweedehands.be
 
~
Hallo triumph rijders,

Ik ben aan het klussen aan een heel ander project en was eigenlijk op zoek naar een goedkope motor om tijdelijke op te rijden en dan weer weg te doen als mijn andere motor af is. Nu kwam ik willekeurig rondneuzend een Triumph sprint executive tegen. Nog nooit aan gedacht maar ik werd heel erg enthousiast.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

vind hem er op de foto's nog knap uitzien, erg knap voor dat geld. te mooi om waar te zijn? De vraag is dus: stel dat ik mijn enthousiasme niet kan temperen en ga kijken bij deze motor: Waar moet ik op letten? periodiek onderhoud wat bij deze km stand (70.000) toch echt wel gedaan zou moeten zijn? vaak voorkomende euvels die ik moet controleren... Dat soort dingen.~
Ben benieuwd naar wat jullie er als ervaringsdeskundigen van vinden (en hoop stiekem dat de motor niet snel wordt weggekaapt nu) :)

Voor een '98 nog veel te veel geld. Dit model heeft zelfs nog geen injectie. Bovendien klinkt de opmerking "zo meenemen, zonder garantie" in mijn oren bijzonder naar beunhazerij.
 
Ik ben mijn gereedschapsetje een keer verloren. Daar zit o.a. zo'n haak in:
wiel%20haak.jpg
. Nu heb ik dat ding nog nooit gebruikt maar ik vraag me wel af in welke situatie ik het zou kunnen gaan missen, weet iemand dat?

En zit er meer specifiek gereedschap in het setje dat een buitenlandse garage misschien een keer nodig zou kunnen hebben?
 
Volgens mij, maar weet het niet zeker, is dat om de achteras te stellen zodat je ketting op juiste strakheid komt te staan.
 
Ik ben mijn gereedschapsetje een keer verloren. Daar zit o.a. zo'n haak in:
[afbeelding]. Nu heb ik dat ding nog nooit gebruikt maar ik vraag me wel af in welke situatie ik het zou kunnen gaan missen, weet iemand dat?

En zit er meer specifiek gereedschap in het setje dat een buitenlandse garage misschien een keer nodig zou kunnen hebben?

Inderdaad het tooltje om je achteras te stellen / ketting te spannen, als je zelf kleine onderhoudsklusjes doet is dit wel een essentiele.

Andere tools die er bij zitten (bij mijn 955i in ieder geval) zijn niet superspannend... Combinatietangetje, paar imbussleutels, schroevendraaier, etc. Zit ook een bougiesleutel in al had die van mij er wel uit mogen blijven, bij mij zit er een verkeerde maat in... |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan