Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Ik sta er ook nog niet tussen...
Sprint ST 955 2004 Blauw, zal na de vakantie poetsbeurt even een fotootje posten :-)
Deze zomer naar Noorwegen geweest met de Sprint, 4500km probleemloos en famtastisch gereden, wat een topfiets!
 
Vandaag gear indicator geplaatst, was wel iets moeilijker dan ik dacht.
Omdat de speedsensor in het voorwiel zit moest ik de neus van de Triumph demonteren,omdat daar de stekker voor aansluiting zit.
Daarna moest ik de crankshaft sensor aansluiting aan de EMC zoeken dit zou volgens de handleiding een volle blauwe draad met een dunne zwarte streep moeten zijn.
Niet gevonden was wel een blauwe draad met een paarse streep _O-
Maar het is gelukt werkt perfect en ben tevreden *O*
 
Moguh, ik ga dit forum verlaten omdat ik mijn Sprint heb verkocht en een Tiger 1050 heb aangeschaft. Ik heb er in negen jaar tijd meer dan 45000km op gemaakt en deze waren echt probleemloos.
Nooit heeft ze mij in de steek gelaten iedere kilometer was puur genieten!
Helaas heeft de nieuwe eigenaar haar na twee weken compleet plat gereden, buiten zijn schuld, dus dat was even slikken.
Een vriendelijke motorgroet en vele veilige kilometers!

Peter
full
 
Hallo,

Ik heb inmiddels geen sprint meer, maar wel nog een MRA touring ruit liggen voor de 1050. Kan ik hier iemand voor een vriendelijk prijsje blij mee maken ? Stuur even een PM !


(http://www.revzilla.com/motorcycle/mra-variotouringscreen-windshield-triumph-sprint-st-1050-2005-2011)
 
Ik sta er ook nog niet tussen...
Sprint ST 955 2004 Blauw, zal na de vakantie poetsbeurt even een fotootje posten :-)
Deze zomer naar Noorwegen geweest met de Sprint, 4500km probleemloos en famtastisch gereden, wat een topfiets!

O,SH*T. :$ ff niet zitten opletten. :Z snel corrigeren.

~[edit] je staat erbij [/edit/
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik heb ook een Triumph aangeschaft
Een blauwe ST 955i van 2004 met wat schade.
Ik ga hem ombouwen naar een redelijk extreme zijspancombinatie.
Ik ben reuze benieuwd wat het gaat worden.


Ik wil alles eraf halen wat ik niet nodig heb om te rijden.
Dus behalve de kuip en aanverwante delen is dat ook bijvoorbeeld het alarm, de jiffystand schakelaar, de koppelingschakelaar en dat soort dingen
Binnenkort heb ik dus een aantal onderdelen in de aanbieding want er blijft altijd van alles op de plank liggen bij zo'n ombouw *D


Ik heb al wel een vraagje
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het alarm systeem?
Dat zit nogal verweven in het electrisch systeem en ik vermoed dat hij het niet zal doen als ik het zondermeer weg haal
 
Zijspan voor op straat of voor op het circuit? Waarom zou je de koppelingsschakelaar weghalen? Die heeft toch ook nut? Bovendien heb ik nog nergens gelezen dat die bij deze modellen vaak faalt.
 
Voor op straat.
Ik wil gewoon een zo simpel mogelijk elektrisch systeem.
Alles wat niet noodzakelijk is om te kunnen rijden hoeft er voor mij niet op te blijven zitten.
 
Lekker rustig hier, betekend dat mischien dat we allemaal aan het rijden zijn?

Ik gelukkig wel in ieder geval, en de plannen voor volgend jaar liegen er ook niet om. Hopelijk veel kilometertjes maken met berg rijvaardigheid trainingen geven en de opleiding voor KNMV ( KGI) instructeur ( als daar de data beschikbaar voor zijn...)). Dus als ik veel km kan rijden dan betekend dat ik het druk heb haha.
 
De ombouw naar zijspan is begonnen.
Vanmorgen heb ik hem op de heftafel gezet en ben begonnen met strippen. Alles wat er op de foto niet meer aan vast zit, met uitzondering van de tellers en de pompunit, komt er ook niet meer terug op.
Er komt ook nog een andere wielophanging in, zowel voor als achter.
Als iemand iets kan gebruiken, het mag allemaal voor een habbekrats weg.
full
 
Voor het idee, dit was mijn vorig project. Ooit de BMW fabriek uitgerold als model R1100RS en bij mij in de schuur geëvolueerd tot dit pracht apparaat.
Een ongelooflijk fijne ragbak
full


De Triumph zal ook zoiets gaan worden.
Voordeel van de Triumph is het lagere gewicht, meer vermogen, compactere bouw. Noem maar op
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de Route des Grandes Alpes aan het rijden met een groep M-Fers (dat zijn trouwens beide aanraders, maar dat terzijde) en die klagen dat mijn ST1050 stinkt als ik hem goed open trek. Hij rookt dan ook, "alsof er een hoop stof uit komt".

Verder doet hij het geweldig en subliem, ik geniet van iedere km.

Wat moet ik nou met dat stinken en rook? Iemand enig idee wat dat kan zijn?

De ST is uut 2009 en heeft 115000 gelopen.
 
Ik ben de Route des Grandes Alpes aan het rijden met een groep M-Fers (dat zijn trouwens beide aanraders, maar dat terzijde) en die klagen dat mijn ST1050 stinkt als ik hem goed open trek. Hij rookt dan ook, "alsof er een hoop stof uit komt".

Verder doet hij het geweldig en subliem, ik geniet van iedere km.

Wat moet ik nou met dat stinken en rook? Iemand enig idee wat dat kan zijn?

De ST is uut 2009 en heeft 115000 gelopen.

Heb geen antwoord op je vraag, maar soort aanvulling
De mijne ruikt in de bergen zoals Vogezen, Alpen, Dolomieten naar benzine aldus mede M-Fers.

Het is een sprint uit 2007...
Roken doet ze dan trouwens niet, tenminste nog niet (op)gemerkt.

Onlangs bij een beurt gevraagd om naar te kijken, er is toen niets aan gedaan. Zou normaal zijn?
Was niet bij een triumph dealer.....

Grande Alpes staat op de planning voor 2017.....
:]

O ja er zit bij mij een TOR uitlaat onder
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Tor uitlaat en je ruikt de mijne ook als hij heel goed warm is. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat er niet echt veel demping in zit. Roken doet de mijne niet tenzij het hard regent maar dan is het eerder stoom haha.

Mijn tip, check je oliepijl regelmatig en kijk of je koelvloeistof op pijl blijft. Als die 2 dingen goed gaan dan gewoon lekker genieten!

Mijn fjr1300 met 135.000 op de teller en standaard uitlaat rook je ook. Ik denk dat je gewoon minder demping in je uitlaat hebt zitten waardoor je hem iets meer ruikt. Als je een open uitlaat op een motor zet ruik je hem volgens mij ook altijd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb inmiddels geen sprint meer, maar wel nog een MRA touring ruit liggen voor de 1050. Kan ik hier iemand voor een vriendelijk prijsje blij mee maken ? Stuur even een PM !


(http://www.revzilla.com/motorcycle/mra-variotouringscreen-windshield-triumph-sprint-st-1050-2005-2011)
Hallo De Rode Tsaar,

Heb je de raam nog? Wil je wel even Pm sturen maar je heb deze functie niet aan staan in je profiel zover ik zie.
 
Hallo,
Hier weer een Triumph rijder erbij. Ben naar een zoektocht voor een passende sport/toermotor uiteindelijk bij een sprint St uitgekomen. Mooi mix van een niet te zware motor met toch lekker wat vermogen en makkelijk stuurgedrag. Recentelijk dus een gekocht. Betreft een 2009 model, zwart met 8000 km en originele zijkoffers. Heerlijk blok zon driecilinder
full
 
Mooi ding :) 'Even' wennen na een VTR SP2 denk ik? Valt dat niet flink tegen qua pk/kg-verhouding?
Binnentassen komen op Ebay wel eens langs. Zelf heb ik ze niet, heb het nut ook nooit zo begrepen eerlijk gezegd maar dat zal wellicht aan mij liggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha...dat is inderdaad een groot verschil. Maar is ook al effe geleden kan ik je zeggen dat ik die heb gereden. Nickname is nog in stand gebleven :) maar heb inmiddels al diverse andere type en modellen gereden. Laatste was een yamaha super tenere explorer. Dat is ook weer een groot verschil met een sprint St...vooral het minder gewicht is hierin een plus punt.
Wat de tassen betreft, ben gewend met tripjes om mijn koffers te laten hangen en mijn spullen in de binnentassen mee te nemen naar hotel of pension. Vind het persoonlijk wel makkelijk dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan