Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Zo inmiddels ruim 12000 km's gereden. De koppeling stond inderdaad te strak afgesteld, ze rijdt weer als een spreekwoordelijke trein :)

Jammer dat ik niet veel tijd meer heb om te rijden ivm nieuwe baan. Overweeg hem te verkopen. Tijd voor andere prioriteiten.

Wat zou een goede vraagprijs zijn voor een 2010 GT met 12500 km's, jaar volledige fabrieksgarantie, net 10k beurt gehad, nwe voorband, bougies en remblokken?
 
Wat zou een goede vraagprijs zijn voor een 2010 GT met 12500 km's, jaar volledige fabrieksgarantie, net 10k beurt gehad, nwe voorband, bougies en remblokken?
Tja, lastige tijden momenteel, beste deal zou wel eens inruilen kunnen zijn, als de dealer ook erg blij is dat hij een motor verkoopt, zelf zou ik geen bedrag durven noemen....

En ben zelf ook wel benieuwd wat mijn 2008 rode sprint st met koffers, xenon en hyperpro vering met 40k op teller, net grote beurt gehad, dealeronderhouden en nieuwe achterband en nog redelijke voorband zou opbrengen, maar denk een stuk minder dan ik in gedachten had... Iemand een idee ?
 
Zo inmiddels ruim 12000 km's gereden. De koppeling stond inderdaad te strak afgesteld, ze rijdt weer als een spreekwoordelijke trein :)

Jammer dat ik niet veel tijd meer heb om te rijden ivm nieuwe baan. Overweeg hem te verkopen. Tijd voor andere prioriteiten.

Wat zou een goede vraagprijs zijn voor een 2010 GT met 12500 km's, jaar volledige fabrieksgarantie, net 10k beurt gehad, nwe voorband, bougies en remblokken?

Ze verkopen nieuw al bijna niet... moeilijke motor!

In DE staan er al maanden 2 nieuwe exemplaren op een eigenaar te wachten voor 10.300 euro... met 0km op de teller.
Dit als beeldvorming..
 
hmmm.. ja best lastig denk ik inderdaad. Hopelijk hoef ik niet al te veel in prijs te gaan zakken.
Aan de andere kant staan er niet veel te koop met de kop eraf hier in NL.

Nou ja, hij hoeft niet perse meteen weg, we gaan het zien :)
 
Zo inmiddels ruim 12000 km's gereden. De koppeling stond inderdaad te strak afgesteld, ze rijdt weer als een spreekwoordelijke trein :)

Jammer dat ik niet veel tijd meer heb om te rijden ivm nieuwe baan. Overweeg hem te verkopen. Tijd voor andere prioriteiten.

Wat zou een goede vraagprijs zijn voor een 2010 GT met 12500 km's, jaar volledige fabrieksgarantie, net 10k beurt gehad, nwe voorband, bougies en remblokken?

ik heb een vergelijkbaar 'probleem'. regelmatig storingdienst zodat ik niet alle toerritten kan rijden die zou willen. ik moet echt gaan plannen wat wel en niet past in de 'agenda'.
ook geen woon/werk verkeer want het bussie staat voor de deur.

maar ik ga niet zomaar motorrijden opgeven.
[edit] foutje, bedankt[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Tja, lastige tijden momenteel, beste deal zou wel eens inruilen kunnen zijn, als de dealer ook erg blij is dat hij een motor verkoopt, zelf zou ik geen bedrag durven noemen....

En ben zelf ook wel benieuwd wat mijn 2008 rode sprint st met koffers, xenon en hyperpro vering met 40k op teller, net grote beurt gehad, dealeronderhouden en nieuwe achterband en nog redelijke voorband zou opbrengen, maar denk een stuk minder dan ik in gedachten had... Iemand een idee ?
Je weet nog wat mijn dealer vorig jaar zei: bij 40k keldert de prijs, als dat waar is ben je net te laat. Ik denk dat je met 8 mille je handjes dicht mag knijpen.-
 
Je weet nog wat mijn dealer vorig jaar zei: bij 40k keldert de prijs, als dat waar is ben je net te laat. Ik denk dat je met 8 mille je handjes dicht mag knijpen.-
Heb jouw dealer nooit gesproken :+

tja, had ik dit jaar tijdig wat proefritten kunnen maken had ik nu wel op een andere motor gereden, maar de ducati dealer (startwin) belde maar niet terug dat ik kon proefrijden op een multistrada (en dat na paar keer erom gevraagd te hebben incl. foto's opsturen van mijn sprint waar ze om vroegen) en de z1000sx ging eerst naar klanten voor er demoexemplaren waren (bij mijn lokale dealers, ga niet proefrijden waar ik niet ga kopen)
Tegen die tijd dat ik wel kon proefrijden, zal ik al middenin voorjaarsseizoen met zo'n beetje om het weekend een motorweekend en dus geen gelegenheid tot inrijden etc, dus ga nu voor een 2012 model :P

nu staat die nog op 40k, maar er komt nog wel een km of 7000 bij voordat ik klaar ben dit jaar, oa motorvakantie richting zwitserland, MEGAweekend Sauerland en MF-motorweekend-aftermeet Luxemburg.
En met 8000 euro zou ik nog blij zijn, als je ziet tegen welke prijzen/km-standen ze bij de dealers op marktplaats staan.
Hoe dan ook, ik " troost" me met de gedachte dat een jaar afschrijving van een 3 naar 4 jaar oude sprint ST goedkoper is dan een jaar afschrijving van een nieuwe mts1200/z1000sx/andere zware motor O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vergelijkbaar 'probleem'. regelmatig storingdienst zodat ik niet alle toerritten kan rijden die zou willen. ik moet echt gaan plannen wat wel en niet past in de 'agenda'.
ook geen woon/werk verkeer want het bussie staat voor de deur.

maar ik ga niet zomaar motorrijden opgeven.
[edit] foutje, bedankt[/edit]

Nee, dat ben ik ook niet van plan.. Maar als ik hem nu kan verkopen voor een redelijke prijs als 'nwe' motor met redelijke km stand en fabrieksgarantie is het zonde als 'ie voor te weinig km's alleen maar staat af te schrijven...

Kan ik net zo goed wat huren af en toe ofzo :) (en nog steeds rijden *D )
 
hmmm.. ja best lastig denk ik inderdaad. Hopelijk hoef ik niet al te veel in prijs te gaan zakken.
Aan de andere kant staan er niet veel te koop met de kop eraf hier in NL.

Nou ja, hij hoeft niet perse meteen weg, we gaan het zien :)

Ik kreeg € 6100 inruil voor de Sprint op m'n nieuwe Street. Eerst even op de 2dehandsmarkt geprobeerd maar totaal geen interesse blijkbaar.
De mijne had 28.000 km, maar wel compleet uitgerust.
 
Ik kreeg € 6100 inruil voor de Sprint op m'n nieuwe Street. Eerst even op de 2dehandsmarkt geprobeerd maar totaal geen interesse blijkbaar.
De mijne had 28.000 km, maar wel compleet uitgerust.
ok,maar dat is dan voor belgie.

En welk bouwjaar ? van 2006 dus
 
Laatst bewerkt:
Dankje! Ik hoop dat ik de Sprint niet teveel zal missen.
Met een kleine spruit op komst zal er toch te weinig getoerd worden om de Sprint ten volle te benutten, vandaar de overstap.
dat is gewoon goed communiceren met mevrouw, plannen, zorgen dat zij ook een daggie voor zich zelf heeft(geven en nemen).
 
Ik ben ook weer terug in het land. Rondje zit er weer op, maar het was genieten. Sprint heeft zich redelijk gedragen.

Van Nederland door Duitsland naar Denemarken. In het noorden de boot genomen naar Noorwegen.

In noorwegen zijn we richting het lysefjord gereden. Hierna de 13 richting het noorden gevolgt, om later de 7 richting oslo te volgen.

Via zweden en denemarken afgedaald naar het zuiden, om nog een korte week bij mijn ouders te verblijven, die op vakantie waren in Wismar.

Nog even wat foto's...

P1070667.JPG


P1070685.JPG


P1070710.JPG


P1070803.JPG


P1070848.JPG


P1070775.JPG


P1080031.JPG


P1070947.JPG


full
 
Wou, ziet er super mooi uit. Mijn idee is ook om nog een keer naar het noorden te gaan.
Hoe lang heb je er over gedaan, exclusief de week bij je ouders?

Sprint zich redelijk gedragen. Ging er iets kapot??
 
Wou, ziet er super mooi uit. Mijn idee is ook om nog een keer naar het noorden te gaan.
Hoe lang heb je er over gedaan, exclusief de week bij je ouders?

Sprint zich redelijk gedragen. Ging er iets kapot??

We zijn 12 juli weg gegaan richting denemarken. De dag van de aanslagen in oslo vertrokken we richting het zuiden. Vanaf toen eigenlijk weer snelweg gereden omdat we km wilden maken.

Mijn ervaring in noorwegen is dat je prima door kan rijden. Auto's gaan soms zelfs voor je aan de kant. In zwitserland had ik het idee dat het minder opschoot.


Heb tot we terug waren in DLD geen problemen gehad met de sprint. Alleen na een tankbeurt voor de laatste 100km naar mn ouders wilde hij niet meer starten.

Stond op contact, accu was prima, alleen de startmotor werd niet aangesproken wanneer ik op de startknop drukte. Uiteindelijk maar aangeduwd.

Bij mijn ouders in dld nog een paar keer getest. Soms hield ik (bij koude motor) de knop bijv. 30sec ingedrukt en dan ineens starte hij. Later had hij moeite, en mertke je dat na verschillende pogingen de accu minder werd, dus hebben we hem aangeduwd. Wanneer hij warm was, starte hij wel weer goed.

Dus ik zat er eerst maar is aan te denken om de bougies na te gaan kijken. Gelukkig in noorwegen geen problemen gehad ;)
 
We zijn 12 juli weg gegaan richting denemarken. De dag van de aanslagen in oslo vertrokken we richting het zuiden. Vanaf toen eigenlijk weer snelweg gereden omdat we km wilden maken.

Mijn ervaring in noorwegen is dat je prima door kan rijden. Auto's gaan soms zelfs voor je aan de kant. In zwitserland had ik het idee dat het minder opschoot.


Heb tot we terug waren in DLD geen problemen gehad met de sprint. Alleen na een tankbeurt voor de laatste 100km naar mn ouders wilde hij niet meer starten.

Stond op contact, accu was prima, alleen de startmotor werd niet aangesproken wanneer ik op de startknop drukte. Uiteindelijk maar aangeduwd.

Bij mijn ouders in dld nog een paar keer getest. Soms hield ik (bij koude motor) de knop bijv. 30sec ingedrukt en dan ineens starte hij. Later had hij moeite, en mertke je dat na verschillende pogingen de accu minder werd, dus hebben we hem aangeduwd. Wanneer hij warm was, starte hij wel weer goed.

Dus ik zat er eerst maar is aan te denken om de bougies na te gaan kijken. Gelukkig in noorwegen geen problemen gehad ;)
laat eerst de accu testen. controleer ook de schroefjes op de accupolen of die goed vast zitten.
 
laat eerst de accu testen. controleer ook de schroefjes op de accupolen of die goed vast zitten.

Accu was getest en goed. Volgens mij zit hem daar het probleem ook niet. Schroefjes zaten ook goed vast. Als hij de startmotor aansprak, dan hoorde je hem ook aktief starten, en toen ik het een aantal keren getest had startte hij hem ook wel.
 
of het toepassing is weet ik niet.

als je de motor, vooral bij koudstart, laat afslaan. vervolgens weer te starten dan is de elektronica een beetje de weg kwijt en dat merkje dat de motor zeer beroerd/rommelig op gang komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan