Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh ik heb het al ff gedaan, KLIK

Kijk ook maar eens op JoeTjoep, 4 van die batterijen en daar starten ze een motor op. Ziet er heel onwerkelijk uit. Hier

Dat filmpje bedoelde ik niet, maar kan die andere ff niet vnden.

LiFePO4 dat moet je hebben. Lithium ferro poly weetikwattus. En dan de orginele A123's niet het Chinese namaak spul.

Edit:
Oh ja dan moet je ze zelf solderen en dat is ff een kunst op zich, stook je ze te heet, heb je een paar tientjes verdampt. Dus ik denk dat doe ik nog maar ff niet. Maarehhh, jij kunt dat wel Stronque ;)

Lithium *O*

Mooi wel! Dat lijkt me met huisvlijt nog wel te doen. Enig idee op welke prijs je uitkomt en hoeveel cellen je nodig hebt?
 
Mooi wel! Dat lijkt me met huisvlijt nog wel te doen. Enig idee op welke prijs je uitkomt en hoeveel cellen je nodig hebt?

Die oranje dingen dat zijn de nieuwsten dacht ik.

Met 4 in serie heb je 4x3.3 is 13.2 volt. Dat is genoeg. Maar die 4 krijgen dan wel verschrikkelijk op hun donder. Heb ik ook weer ergens gelezen. Dus dan doe je er nog zo'n rijtje van 4 parallel naast, hebben ze het nog half zo zwaar. Maar wordt ie wel 2x zo duur.

Kan de prijs ook ff niet meer vinden, ze worden steeds goekoper ook. En koop je er 24 dan betaal je minder als voor 4. Was een nederlandse site met batterij in de url ook volgens mij. 23 Euro? kan ook 32 zijn geweest. Weet het niet meer. Moet je ff zoeken. LiFePO4 A123

Er was ook nog iets met load balancing, maar dat was geloof ik alleen met de 1e keer laden, dat ze dan allemaal evenveel voor de kiezen krijgen of zo...

Verstand heb ik er totaal niet van, heb her en der wat gelezen en nog veel minder echt onthouden. Maar je kunt ze zelf fabrieken, zijn ook wel weer forums voor.

Ik dacht dat zelf maken ongeveer de helft was van die 300 Euro, maar dan heb je er krimpfolie omheen en niet zo'n mooi bakje.

Heb ook weer ergens gelezen, dat ze een batterypack van een 36 volt deWalt accuboormachine slopen en daar dan twee motorfiets accu's van bouwen. Maar die dingen heb ik toen ook gegoogled, zijn ook 200 Euro ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Mag mijn brommer ook in de OP? Bij de bike's van topicleden zeg maar...

dsc02012y.jpg


Dank u! ;)

Oja, niet naar de banden kijken, die waren daar 50km oud :9 En inmiddels zitten er flushmounts aan de voorzijde in de kuip ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan moet het ook kunnen met een laptop accu. Jammer dat het geen 12V is, maar vermogen genoeg toch (hoewel, het dubbele zou mooier zijn). Dingetje is niet zwaar iig.

accu.jpg
 
Laatst bewerkt:
mAh zegt helaas enkel wat over capaciteit, niet over piek Amps die hij kan leveren. Daar is die (C)CA waarde voor: (cold) cranking amperage.

Dikke kans als je een startmotor aan die laptop accu hangt, dat dat voor die accu is alsof ie kortgesloten wordt. Komt je gelijk rook eruit, of de accu spat je in je gezicht uit elkaar...
 
mAh zegt helaas enkel wat over capaciteit, niet over piek Amps die hij kan leveren. Daar is die (C)CA waarde voor: (cold) cranking amperage.

Dikke kans als je een startmotor aan die laptop accu hangt, dat dat voor die accu is alsof ie kortgesloten wordt. Komt je gelijk rook eruit, of de accu spat je in je gezicht uit elkaar...

Jammer, want ik zat al te denken dat laptop accu's vaak langer meegaan dan de laptop zelf. Zou een mooie vorm van hergebruik zijn geweest ..
 
http://www.hk-service.nl/contact
tiel...

Vorige week ook bij HK geweest. Zie post een paar paginas terug in topic 19. Erg tevreden, motor voelt totaal anders. Veel meer balans en hij wil harder insturen. Nice!!! En gratis... Wel even afspraak maken...

Maar mocht ik ooit wat service of vervanging willen dan ga ik er zeker langs...
 
Laatst bewerkt:
Dan moet het ook kunnen met een laptop accu. Jammer dat het geen 12V is, maar vermogen genoeg toch (hoewel, het dubbele zou mooier zijn). Dingetje is niet zwaar iig.

[afbeelding]

Nee, je moet echt die supercellen hebben zeg maar LiFePO4. Lithium Ion is ook lithium maar toch weer wat anders. Andere chemische cocktail. Een oudere.

Deze moeten er in zitten de ANR26650:
images

Primary Applications:

Portable high power devices
Stationary battery backup systems
Grid stabilization energy storage systems
Commercial truck and bus hybrid electric vehicles (HEVs)

Benefits:

Power: Over 2,200 W/kg and 4,400 W/L
Safety: Excellent abuse tolerance and environmentally friendly
Life: Excellent calendar life, 10X cycle life vs. conventional lithium ion

Specifications:

Nominal voltage: 3.3V
Nominal capacity: 2.3Ah

Of deze???:
images

Die oranje de AHR32113 is nog zwaarder, , maar die heb ik nog niemand zien gebruiken. Misschien en waarschijnlijk omdat die nog duurder is? Of nieuwer?
Primary Applications:

Commercial truck and bus hybrid electric vehicles (HEVs)
Off-highway HEVs
Passenger HEVs

Benefits:

Power: Over 2700 W/kg and 6000 W/L
Safety: Excellent abuse tolerance and environmentally friendly
Life: Excellent calendar and cycle life

Specifications:

Nominal voltage: 3.3V
Nominal capacity: 4.4Ah

Zie, en daar staat het ook onder die groene, bla bla bla versus conventional lithium ion, dat is jouw laptop batterij.

Er staat ook excellent abuse tolerance *D
Dat zou op al mijn spullen moeten staan!

Ik denk dat het het makkelijkst is om een soort dubbelloops zaklamp te maken zeg maar, twee buizen met schroefdoppen, 2x4 in serie parallel naast elkaar. En fuck het solderen, maar weet niet of dat kan.

ANR26650 Datasheet

Daar staat ook lithium ION. Nou snap ik het niet meer. :N

Those can be harvested from DeWalt Lithium Ion Nano Phosphate tool packs like this DC9360
IMG_0109.jpg


En hier zie ik ze staan voor 6$ per stuk, moet je er wel 100 afnemen. Daar maak je 12 8cell accu's mee en 1 van 4 voor een Cagiva Mito.

Zo en nu ga ik wat anders doen.

:W

DIY (do it yourself) video

Dieseltje starten filmpje


Nou nog 1 dan


Als ik 16 van die dingen kan krijgen voor 100 Euro, dan wil ik dat wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar een bedrijf die de vering van mijn SP2 eens goed kan controleren en instellen.
Als het even kan ergens in het zuiden maar wil er ook wel een stukje voor gaan rijden.

Bedankt voor je reactie
Of bij stephan van Bitubo raceservice in Stein Zuidlimburg.
Ik heb daar mijn altijd laten doen! Super service!
 
Vruchtbare dag iig.
Loopt echt stukken beter nu, bokt niet meer en pakt véél beter op.


 
vandaag even zandvoort geweest...wat vrienden gefotograveerd en twee sp's minder van de baan zien komen.....
doet best pijn al is het de jouwe niet.
 
Ja, mooi he *D

Meer. Meer.

Wat wil je weten dan? ... standaard was de mapping "all over the place" .... de A/F "went up en down like a toilet seat" :P

Heb het laten doen bij: http://www.adrenalinejunkies.nl
Die vent is kundig, nam echt de tijd om er een goede map in te zetten ...
Het verbruik zal merkbaar dalen wist hij te vertellen... hij moest nagenoeg overal in de min corrigeren.

mapping2kopie.jpg

vtrtuning1kopie.jpg
 
meld me ook weer!

gistere een tourtocht gedaan met een grote groep.. daar is het toch de motor niet voor.. :P

ach het was een leuk rondje.. maar veel te druk, en te langzaam :P
 
Ik ben sinds 10 minuten sp loos... Ik ben ontroostbaar... :) Maar een goede nieuwe eigenaar gevonden. Is trouwens snel gegaan, heb m zo'n twee weken actief in de verkoop gehad.
Ik heb trouwens nog wat spulletjes voor de sp liggen waar ik nu niets meer mee kan, zoals;
origineel kuipruitje, originele rem/koppelingshendels, originele uitlaten, originele knipperlichten, een renntec grabrail (soort handgreep, is nieuw!), een achtertandwiel (40t origineel dus), zo'n knipperlicht/licht/ enz unit, reserve baro sensor en misschien nog wel meer. Even zoeken :) Mocht iemand interesse hebben in iets laat het even weten. Gaat binnenkort op marktplaats.

edit, idd nog meer. Heb nog harris uitlaathangers, een zooi db killers (welke uitlaat ed weet ik niet. Iig 1 set en twee verschillende losse) en 2 bougies. Die zijn redelijk zwart dus ik weet niet of die nog te gebruiken zijn. Of is dat normaal, heb daar geen verstand van .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan