Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
vakantie tijd zeker, zo stil hierzo..

:W
Mijne staat bij een vriend/monteur.... had um ingeleverd voor de eerste keer kleppen te laten stellen. Alle kleppen stonden na 50.000km nog netjes binnen de marge! Mooi en betrouwbaar spul die Honda SP! :}
 
Laatst bewerkt:
GESTOLEN VTR SP2 !!!

Allen,

Ik zit hier nog niet zo lang op het forum en rij ook pas 3 weken op een VTR sp2. nouja rij... reed
Vandaag is namelijk mijn fiets gestolen op klaarlichte dag bij een strandtent aan de Brouwersdam (zeeland)
Het betrefd een zwart met grijze VTR, geheel orgineel op de laser uitlaten na. bj is 2005 met +- 11000 km op de teller.
Als iemand wat verdachts op internet tegen komt laat het mij dan asje blieft weten.

Groet, Arjan
 
GESTOLEN VTR SP2 !!!

Allen,

Ik zit hier nog niet zo lang op het forum en rij ook pas 3 weken op een VTR sp2. nouja rij... reed
Vandaag is namelijk mijn fiets gestolen op klaarlichte dag bij een strandtent aan de Brouwersdam (zeeland)
Het betrefd een zwart met grijze VTR, geheel orgineel op de laser uitlaten na. bj is 2005 met +- 11000 km op de teller.
Als iemand wat verdachts op internet tegen komt laat het mij dan asje blieft weten.

Groet, Arjan
pffffffff balen joh ! Hoe hebben ze dat dan gedaan?

Heb je het ook al op ZMVC.nl gezet ?
 
Bedankt voor de tip heb het gelijk op het ZMVC forum gezet.
Hoe ze het hebben gedaan is mij een raadsel.
En ook nog gewoon op klaarlichte dag.
Er staan daar meer dan 100 auto geparkeerd aan de overkant van de weg en lopen constant mensen van en naar het strand
 
sterkte arjan..... Ga ervan uit dat je er weinig van terug ziet. Hopenlijk ben je goed verzekerd!
 
Ben gelukkig goed verzekerd
Maar wat is de dagwaarde ? bj 2005 met +-11000 km op de teller.
Ook 3 dagen terug nieuwe achterband op laten zetten :s
Ik vraag me af wat voor soort mensen zijn dit die zoiets doen.
 
Veel klussen, gister weer voor het eerst gereden (de fiets eindelijk naar huis gebracht, stond nog bij mijn zwager in de stalling)... man wat lekker rijden!

Wel oppassen, want illegale snelheden stonden er bijna direct weer op de teller....maar wel genieten!
 
Beste mensen,

Ik heb hier lang niet meer gereageerd, omdat ik eigenlijk niet veel te zeggen had. Toch heb ik een vraag:

Ik heb m'n vtr nu iets langer dan twee jaar en er meer dan 40.000km mee gereden.

De motor heeft mij op reguliere basis in de problemen gebracht door niet meer te rijden.

Zo is de startmotor eens kapot gegaan.
Een relais voor de benzinepomp.
De benzinepomp zelf.
De kabelboom kapot gegaan door de ventilator en hitte oid.
Een zekering waardoor hij niet meer wou starten.
Iets met de computer waardoor hij stotterde.
Een smeltende onderkuip
Een contactslot wat niet meewerkte.
Andere kleine of grotere zaken die ik even vergeten ben.
En nu gisteren stond ik voor een stoplicht en gutste de koelvloeistof onder keihard eruit waardoor hij veel te warm werd en ik dus niet meer verder kon rijden. Wat er mee is zou ik niet weten, dat moet de garage maar uitzoeken.

De motor heeft braaf op 18k de kleinebeurt gehad, op 24k de grote, 30/36/42k kleine beurt, 48groot en 54 recentelijk weer dekleine beurt. Kortom, ik heb nooit op onderhoud bespaard. De motor is altijd netjes warm gereden voordat ik er wat fanatieker mee ging rijden. Hij staat binnen in een verwarmde garage. Dus al met al de nodige zorg.

Zijn de mankementen nou standaard voor deze honda vtr en moet ik het weer laten repareren en doorrijden? Of heb ik pech met deze machine en kan ik hem beter weg doen voor een andere vtr sp???

Ik begin te twijfelen of deze motor helaas een pechbak is. ;(
Volgens mij heb ik om de paar duizend km stil gestaan met alle moeilijkheden van dien. Dat kan toch niet normaal zijn?

Wat denken jullie?

Groet
 
Beste mensen,

Ik heb hier lang niet meer gereageerd, omdat ik eigenlijk niet veel te zeggen had. Toch heb ik een vraag:

Ik heb m'n vtr nu iets langer dan twee jaar en er meer dan 40.000km mee gereden.

De motor heeft mij op reguliere basis in de problemen gebracht door niet meer te rijden.

Zo is de startmotor eens kapot gegaan.
Een relais voor de benzinepomp.
De benzinepomp zelf.
De kabelboom kapot gegaan door de ventilator en hitte oid.
Een zekering waardoor hij niet meer wou starten.
Iets met de computer waardoor hij stotterde.
Een smeltende onderkuip
Een contactslot wat niet meewerkte.
Andere kleine of grotere zaken die ik even vergeten ben.
En nu gisteren stond ik voor een stoplicht en gutste de koelvloeistof onder keihard eruit waardoor hij veel te warm werd en ik dus niet meer verder kon rijden. Wat er mee is zou ik niet weten, dat moet de garage maar uitzoeken.

De motor heeft braaf op 18k de kleinebeurt gehad, op 24k de grote, 30/36/42k kleine beurt, 48groot en 54 recentelijk weer dekleine beurt. Kortom, ik heb nooit op onderhoud bespaard. De motor is altijd netjes warm gereden voordat ik er wat fanatieker mee ging rijden. Hij staat binnen in een verwarmde garage. Dus al met al de nodige zorg.

Zijn de mankementen nou standaard voor deze honda vtr en moet ik het weer laten repareren en doorrijden? Of heb ik pech met deze machine en kan ik hem beter weg doen voor een andere vtr sp???

Ik begin te twijfelen of deze motor helaas een pechbak is. ;(
Volgens mij heb ik om de paar duizend km stil gestaan met alle moeilijkheden van dien. Dat kan toch niet normaal zijn?

Wat denken jullie?

Groet

Denk dat je een pech fiets hebt
Heb zelf nog niks met de SP"s gehad
Zowel de SP1 en de SP2 hebben nog nooit een mankement vertoond
Maar om dan nu een andere te kopen gaat wel erg ver
Je hebt bijna alles al vervangen dus nu moet ie toch bijna helemaal goed zijn
 
Hehe, dat het goed moest zijn dacht ik telkens als hij terug kwam van de garage en ik hem weer een nieuwe kans gaf. :+

Maar wat jij zegt is het hem nou ook... Voordat ik deze motor kocht, keek ik eerst of de motor over het algemeen goed functioneert. Dat doet hij dus niet bepaald. :/
 
Bijna alles wat je opnoemt is electrisch... het electriek is niet het sterkste punt van deze brommer...

Er zijn er hier bij mijn weten weinig die 's winters doorfietsen op deze machine, jij volgens mij wel... en dan rij je ook nog meer dan de meesten denk ik? Dan zul je ook vaker wat hebben...

Ik heb 3 van die dingen gehad SP1 en SP2 heb er nog nooit 1 naar huis hoeven duwen. Kan wel zeggen, dat mijn schade fiets ook degene is/was met de meeste electrische storingen er in, knipperend lampje etc... dat was in ieder geval niet de beste... is wel degene die ik nog steeds heb... er zit ook niks orgineels meer op bijna... en hij doet het nog steeds...

Ben ook een blok aan't slopen, dat ziet er van de buitenkant uit alsof het ergens is opgegraven... maar van binnen is alles tot nog toe prachtig... de hoonlijnen staan nog in de cilinders... de nokkenassen kunnen zo als nieuw in het schap...

Denk dat jij gewoon pech hebt... je weet ook nooit wat er mee gebeurd is, misschien heeft ie ooit in een sloot gelegen.... daar krijg je ook een hoop narigheid van, overal water in... je weet het niet...
 
Ik heb 2 van die fietsen in de schuur staan. En toevallig voor een paar weken terug de oliepomp van me racer kapot gehad.

Verder nog nooit niks mee gehad. Zelfs niet met de racer. En die draait 80% van de tijd op de toppen van z'n tenen,( ik ook trouwens).

Volgens mij heb je botte pech en een bagger bak aan de haak geslagen destijds. Maar als je wat anders wil, heb nog een strakke SP2 staan, ;)

:W
 
Even mijn vijf cents....

Ik heb de mijnes gekocht op 30.000 of zoiets geloof ik. Heb hem nu een 1.5 jaar en er 20.000 bij gezet ( met de aantal dagen dat ik in nederland ben ben ik best wel trots op die km.) en het enige wat kapot is gegaan is de dynamo ( die zie ik nog niet op jouw lijstje). En een twee maal een schroef in de achterband. Keurig heel vaak de olie vervangen en andere vloeistoffen in de gaten gehouden en voor de rest niets raars... Dus op de schroeven na heb ik hem nog nooit naar huis hoeven duwen.
Ik heb vanwege de hobby wel vaak openliggen. En spuit al de elektrische rommel netjes in als ik het open heb gehad zo ook alle lagertjes. Ik zag laatst wel dat mijn radiator slangen wat slechter werden. heb een bestelling voor groene silicone samco slange gedaan dus daar verwacht ik ook niets meer mee zo snel als ik die geplaatst heb.
Moet wel even de speling gaan controleren en in de winter gaat het blok er even onder vandaan. algemeen poetsen word dat.
Ik zag er afgelopen weekend een hier in Queensland AUS een zwarte met zilver. En ik was gelijk groen van jaloezie. De wegen zijn hier zo mooi! glad en golvend en bochten die vragen om een knietje! Niet de mijnes want zo stoer ben ik niet!

Laters

p.s. Ik ben bezig met een 1098 achterbrug... hoop dat dat gaat lijkt me wel een mooie toevoeging. Iemand al wat ervaring met dat soort conversies?
 
hoi prof.

lang gelden. Ik heb ook altijd met de sp gereden. ook in de winter. en nog nooit problemen gehad. volgens mij heb jij echt een pech fiets.

succes ermee
 
in drie jaar een kleine 40.000 bij geschreven op de sp1
het heeft me in totaal 1 accu gekost, een spookerig F1 lampje (wat na stekkerreiniging weer goed was), één tandwielset met ketting en wat banden......


denk dat je toch een maandagochtend motor hebt prof.
 
Het zijn inderdaad voornamelijk elektrische problemen. Een bekend euvel van deze motoren.

Ik wou eens pijlen of jullie ongeveer het zelfde aantal problemen hebben ervaren.

Veel mensen zeggen dat ik vrij veel tot te veel pech heb met deze motor en zouden hem in mijn positie inruilen voor een andere.
Twee mensen die zelf monteur zijn en behoorlijk veel kennis van zaken hebben zeggen dat ik dit gewoon moet laten repareren en door karren.

Zelf ben ik aan het twijfelen wat ik moet doen. Met 55k km kan ik de motor nog enigszins kwijtraken. Dat gaat denk ik niet meer als ik hem repareer en nog een 10/15k km door rijd. Als ik dat doe ben ik denkelijk verplicht om de motor 'op te rijden'.
Tevens is het maar de vraag of hij dan wel gewoon braaf zijn ding doet zonder verdere irritante storingen.

En JZ, ik heb je motor gezien. Ik zou hem graag willen hebben maar dan zou ik die van mij particulier moeten slijten. Daar zie ik nogal tegenop. Verder heb ik ongeveer 2000/2500,- euro. Ik hoop voor die machine van mij 5000 terug te krijgen, maar dat zal wel niet lukken. Totaal kan ik dus iets van 7500 besteden aan een nieuwere vtr, als ik besluit voor die richting te gaan.

Het is dus lastig om te bedenken wat ik moet doen. :)
 
Hey Stronkensjouwer...

Ik was dat blok aan't slopen... en aan die pen te zien van de koppeling, denk ik nu dat er ongeveer 1 centimeter beweging in zal zitten. Dit is dus twee keer zo veel als ik had gegokt voorheen.

Misschien kun je iets bedenken, wat afhankelijk van de stand van de achterbrug, de koppeling iets voor je in knijpt. Dat ie iets ontkoppelt als ie achter helemaal uit de veren komt...
 
mijne staat op 28 K en eigenlijk nog niks gebeurd aan de fiets. het is altijd een moeilijke keuze doorgaan en wat komt er dan nog of weg doen, maar wat koop je terug en in welke staat is die aangezien je geen nieuwe kunt kopen.
De km's die je draait zijn echter wel veel meer dan ik gedaan heb en dat brengt natuurlijk slijtage mee, maar er zijn hier ook SP's die veel meer hebben gedraaid zonder problemen. Moeilijk keuze.
 
hey allemaal, ik was ben benieuwd naar jullie ervaringen betreft het invoeren van onderdelen/ materiaal vanuit amerika (of anders over zee).

Ik ben in het bezit van een hotbodies undertail en ben niet tevreden over de verlichting.
Daarom wil ik het volgende graag nabouwen.


Al het materiaal heb ik behalve de rode lenzen.

Het versturen van deze rode lenzen kost 46 euro

- 1 UPI INTERNATIONAL SHIPPING & INSURANCE 46.25

om dit te betalen voor maar 2 lenzen vind ik een beetje :/

Is dit altijd zo hoog of heeft iemand een tip over hoe dit bedrag lager kan.


Ik lees op het forum regelmatig over mensen die dingen van over zee bestellen maar met zulke transport kosten is dat niet erg aantrekkelijk.

1 lens kost $5,-
 
Oh, nou het lijkt altijd goedkoop en dan komt de postbode en die zegt: ja, wacht ff ik krijg ook nog 150 Euro van je.... wtf...
 
Oh, nou het lijkt altijd goedkoop en dan komt de postbode en die zegt: ja, wacht ff ik krijg ook nog 150 Euro van je.... wtf...
haha. niet als je onder de 22 euro excl. verzenden blijft..
en met 5 eurie per lens.. gaat dat wel lukken

pas boven de 22 euro moet je belastingen e.d. gaan betalen. en het irritante is: dan gaan de verzendkosten ook mee tellen.

tot €150 moet je er dan de btw over betalen, en daarboven ook nog douane kosten.

mijn kuipset kwam op 94 euro extra uit. viel me nog mee.

@ Peterman
ik weet alleen niet hoe je die lenzen goedkoper kan laten versturen. daar heb ik geen verstand van sorry
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan