Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb via via een stalen remleiding gekregen, en wil deze op de achterzijde van de SP1 monteren, maar weet iemand de lengte van deze remleiding? De leiding is 66 cm.

Ik bestel dan ook meteen stalen remleidingen voor de voorzijde, 2 vliegen in 1 klap :9
 
Was er vrijdag met de training. Op het talud tussen Meeuwenmeer en Ramshoek. Komt er een zonnetje bij, rugzak in de nek gelegd, val je vanzelf in slaap .. :o

Hey Peter, daar lag ik dus vlakbij!!
Man, hadden we fijn ff bij kunnen kletsen, ik zat/lag 's morgens en begin middag uitgaand Duikersloot naar Meeuwenmeer.
Casey en Dovi nog zien crashen.
Later verder gelopen naar Ramshoek en verder het circuit rondgelopen.
Nieuwe Ruskenhoek ook eens wat beter bekeken.

Weertje was perfect, had dikke regen verwacht! ;)
 
Zaterdag op de terugrit op de A59 tussen Raamsdonksveer en de A16. Een groepje rijders met een SP2 (witte) en een SP1 (rode).

Iemand van hier daartussen?

Ik kwam langs met een witte SP2 en mn zwager op een blauwe ZX9R...
 
Laatst bewerkt:
klopt inderdaad. het is niet normaal. hier vandaag echt te warm. heb een 2 uur gereden. maar man je moet niet stil staan.
 
hallo mede Honda rijders. Ik doe even een inbraak in jullie topic om hopelijk wat wijzer te worden over een SP1. Ik rij momenteel zelf een VFR800FI. Dit is mijn eerste motor, maar begin deze een beetje "saai" te vinden. Graag zou ik overstappen op iets sportievers. De SP1 vind ik een mooie motor die ook nog voor een redelijke prijs te krijgen is. Als de SP1 net als de VFR kwalitatief gebouwd is zit dat ook wel goed.

Wat ik mij eigenlijk af vraag is het volgende:

*in ben 2.02m lang, zijn er hier ook lange mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen af je dan nog lekker op deze motor kan rijden?
*qua power, begint de power al direct of zoals bij de VFR bij de wat hogere toeren? Ik ben opzoek naar een motor die lekker accelereert.
*zijn er nog specifieke aandachtspunten voor een SP1, zoals bv de Spanningsregelaar?

thnx alvast voor de info!

greetz ilmar
 
hallo mede Honda rijders. Ik doe even een inbraak in jullie topic om hopelijk wat wijzer te worden over een SP1. Ik rij momenteel zelf een VFR800FI. Dit is mijn eerste motor, maar begin deze een beetje "saai" te vinden. Graag zou ik overstappen op iets sportievers. De SP1 vind ik een mooie motor die ook nog voor een redelijke prijs te krijgen is. Als de SP1 net als de VFR kwalitatief gebouwd is zit dat ook wel goed.

Wat ik mij eigenlijk af vraag is het volgende:

*in ben 2.02m lang, zijn er hier ook lange mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen af je dan nog lekker op deze motor kan rijden?
*qua power, begint de power al direct of zoals bij de VFR bij de wat hogere toeren? Ik ben opzoek naar een motor die lekker accelereert.
*zijn er nog specifieke aandachtspunten voor een SP1, zoals bv de Spanningsregelaar?

thnx alvast voor de info!

greetz ilmar

1. Ik ben 187.. en de sp1 is echt een heerlijke grote motor. weet niet of je er met 202 ook lekker opzit. maar ik denk t wel. (PROEFRITJES ZIJN GRATIS!)
2. Het is een tweecilinder dus... ja. duh.. })
3. geen idee eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ilmar,

Ik heb beide ... en kan je melden dat de VTR toch wel een stukkie heftiger van z'n plek komt dan de VFR... loopt "eerder veel harder. (even uit het hoofd, 0-200, VFR ~14sec en de VTR ~9.5sec)

Ik ben 1.85m ... zit prima op de VTR. ook voor langere afstanden/tijd ... maar met 2 meter plus zou ik wel even proefrijden, de houding is meer sportief en dat moet je liggen. (ik vind het prima... mijn voorkeur gaat ook steeds meer uit naar de VTR in vergelijking met de VFR)

Betrouwbaarheid is prima... kan niks verzinnen wat betreft speciale aandacht.
 
Laatst bewerkt:
Ik is 1.95ish en ik vind de Speen redelijk ruim zitten vergeleken met wat ik nog meer aan brommers gehad heb. Denk wel, dat met 2.02 er niks echt op jou gemaakt is. Een 600tje zit veel beroerder dan een Speen... aan de andere kant ik rij ook regelmatig op een Hawk GT, die is echt klein, maar het kan wel... als je dat beslist wilt... zou er niet de hele dag op kunnen zitten, maar doe dat ook niet... is maar net wat je er mee wilt ook... ff een uurtje stoeien gaat al snel... dan ben ik het wel zat ook, ben niet zo'n toerder... ff spelen en klaar...

anyways, probeer eens zo'n apparatus
 
bedankt voor jullie reacties. Ik zou de VFR erbij houden dus dan heb ik voor elke gelegenheid iets. SP1 voor knallen en de VFR voor lekker touren. Maar ik ga inderdaad maar es proefrijden. :]
 
Mogge,

Ik heb niets te melden... Zit mijn tijd uit hier in australie en ben tegen begin volgende maand weer terug en mijn handen jeuken om weer te gaan schuren zagen en lamineren.
Heb wel nog wat goodies besteld:
- Renthal grips
- Renthal clean grips Voor als je aan het sleutelen gaat.
- Active snelgas.
- Stuur gewichten van rizoma, ben er eentje kwijt geraakt.
En zit na te denken over mijn koppeling maar dat kan pas weer verder gaan als ik weer in nederland naast de machine sta.

Later maarten.

ben wel benieuwd naar de bevindingen van de nieuwe accu van ob6d....
 
Hehehe ... stilte? ... ik heb nog niet eerder zolang en zoveel achter elkaar op de VTR gereden.. hij gaat morgen de 20k passeren.
Hoe meer ik erop zit, des te genialer ik 'm vind.. :]
 
Bij mij zit er weer een setje nieuwe lagers in m'n achterwiel... Is toch vervelend rijden namelijk zo'n zwabberende achterkant!
 
Mogge,

ben wel benieuwd naar de bevindingen van de nieuwe accu van ob6d....

Binnenkort een paar dagen vrij dan zal ik er weer eens naar kijken, heb hem nog niet geprobeerd...

Accu's hebben een hekel aan mij volgens mj. Nu is die van mijn Van weer stuk, ding zit er twee jaar in, heb ik 300 Pleuro's voor moeten lappen. Nu weer??? G v en een d.
Onderhoudsvrij my ass, volgens mij is al het water er uit gedampt, er groeien bloemkolen omheen en hij sist als de motor even heeft gelopen. Hij start er prima op nog, maar dan rij je een eind en is ie ineens leeg, terwijl de laderij en zo het wel doet. Denk dat ie inwendig sluiting maakt bij gebruik. Op de meest ongunstige plaatsen kom je dan ineens stil te staan. Daar moet ik toch echt ook even mee bezig... heb er de afgelopen 6 weken amper in gereden, want voor de APK moesten er ook 100 nieuwe dingen op... en nu dit weer...

Voor een 18 jaar oude brik, doet ie het nog niet eens slecht eigenlijk, maar moet er nog wel ff mee bezig.

Rij nu dus steeds op mijn Hawk GT en die geeft rooksignalen af bij koud starten, eigenlijk stinkt ie altijd naar olie en steeds meer, ook neemt ie meer olie dan benzine zo langzamerhand... daar heb ik een ander blok bij... maar het moet er nog ff in, ik zou dat van't winter doen, maar weet niet of ie het zo lang nog doet...

En ik heb nog een SP1 blok gescoord, waar de 3e versnelling het niet van doet. Heb nog allemaal exotische spullen liggen om zo'n blok te kietelen, maar vond het zonde om een goed blok te slopen... Nu ligt er dus nog 1 op mijn werkbank... en omdat die gast waar ik hem van heb zei dat ie totaal niet remt op de motor er wel eens een slipperclutch in zou kunnen zitten, moest ik dat natuurlijk ff open maken... nou volgens mij is het eerder zo dat ie geen compressie meer heeft, want dit lijkt me geen slipperclutch...

Ja, leuk zo'n wagenpark, maar er is altijd wel wat te doen...
 
En ik heb nog een SP1 blok gescoord, waar de 3e versnelling het niet van doet. Heb nog allemaal exotische spullen liggen om zo'n blok te kietelen, maar vond het zonde om een goed blok te slopen... Nu ligt er dus nog 1 op mijn werkbank... en omdat die gast waar ik hem van heb zei dat ie totaal niet remt op de motor er wel eens een slipperclutch in zou kunnen zitten, moest ik dat natuurlijk ff open maken... nou volgens mij is het eerder zo dat ie geen compressie meer heeft, want dit lijkt me geen slipperclutch...

Ja, leuk zo'n wagenpark, maar er is altijd wel wat te doen...
Toevallig blok van MP uit de buurt van Apeldoorn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan