Hét MF Motorweekend 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de Voyager onder hoesje in de hoek gezet. Alles zit er nog in: schoon ondergoed, schone sokken, broek en twee t-shirts (hum daar heb ik er straks meer van nodig bedenk ik net, gaat iets langer duren), reis toilettasje en ga zo maar door. Straks tentje er op en hoppa Aad kan vertrekken.
 
Heb de Voyager onder hoesje in de hoek gezet. Alles zit er nog in: schoon ondergoed, schone sokken, broek en twee t-shirts (hum daar heb ik er straks meer van nodig bedenk ik net, gaat iets langer duren), reis toilettasje en ga zo maar door. Straks tentje er op en hoppa Aad kan vertrekken.
Waar gaat de reis heen ? Zie tentje staan, maar we hebben een hotel bij dit topic O-)
 
*O* *O*
.. zou ook graag mee willen met het voorrijden :Y
Dat voorrijden gaat zeker 2 groepen worden :W

Dan kan groep 1 de eerste volle dag voorrijden en groep 2 de tweede volle dag, in het hotel kunnen aanpassingen worden gedaan en op de tweede dag wissel je om voor een 'controlerondje'. :9 (of is dat misschien te moeilijk?)
 
Update gevalletje Aad voor de belanstellenden.

ondergetekende mag zich donderdag as om 9.00 uur melden afd KNO lumc. en ik heb geen idee waarvoor dus.....wordt weer spannend
 
Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk, moet wel iets zieligs zijn) niet mee kan dan wordt de betaling teruggestort. Voorwaarde is dan wél deelname aan het weekend 2012

Zie dat het copy paste is hehe ;) zal wel 2013 worden dit keer he.

Maar word er nou te hard gereden tijdens zo'n rit (in dorpjes enzo)?
An sich lijkt zoiets me wel heel cool, maar groepen rijden nog nooit gedaan eigenlijk. En volgens mij val ik in de categorie hele brave motor rijder en houd me dus zeker in dorpjes altijd keurig aan de vmax.

En hoe lang word er gereden enzo? Pauzes/totale tijd dag etc?
 
Zie dat het copy paste is hehe ;) zal wel 2013 worden dit keer he.

Maar word er nou te hard gereden tijdens zo'n rit (in dorpjes enzo)?
An sich lijkt zoiets me wel heel cool, maar groepen rijden nog nooit gedaan eigenlijk. En volgens mij val ik in de categorie hele brave motor rijder en houd me dus zeker in dorpjes altijd keurig aan de vmax.

En hoe lang word er gereden enzo? Pauzes/totale tijd dag etc?
Hey leuk, nu ook al vers bloed :+

Ten eerste : er wordt gereden in groepjes ingedeeld op snelheid, dus met wie je ook in de groep zit, het zijn meerendeels gelijkgestemden :Y

Los daarvan : in dorpjes hoort er altijd rustig gereden te worden, hoe hard/zacht je het buiten de bebouwde kom ook doet.

Dit jaar was een "extreem" verre bestemming, dus heen- en terugweg waren erg lang.
Voor 2012 zal dat niet het geval zijn, via snelweg zitten we immers 1,5 uur rijden vanaf Maastricht (maar liever geen snelwegen, zou ik zeggen ;) ), maar wordt dus nog aardige (k)lus om daar een dagtour van te maken, of anders een korte leuke route naar hotel, om dan 2de deel van de dag zonder bepakking te rijden : hoe en wat moet allemaal nog bekeken worden.

Rijdtijd is wat lastig te voorspellen: er zal rond 9:30 a 10:00 vertrokken worden en rond 17:00 a 18:00 terug zijn, waar sommigen er nog een avondrondje aan plakken.
Pauzes zullen er genoeg zijn, en ook vaak niet kort en wel erg gezellig. Afstand tussen pauzes ligt vaak aan de voorrijder, lijkt me logisch dat de wat minder snelle groepen wat vaker pauzeren (als je naar km-standen kijkt).
Alles wordt ook beetje bepaald door voorrijder tijdens rijden, en bijna altijd gaat dat goed, zie ook de ervaringen en meningen na het 2011 weekend O-)
 
Laatst bewerkt:
Zie dat het copy paste is hehe ;) zal wel 2013 worden dit keer he.

Maar word er nou te hard gereden tijdens zo'n rit (in dorpjes enzo)?
An sich lijkt zoiets me wel heel cool, maar groepen rijden nog nooit gedaan eigenlijk. En volgens mij val ik in de categorie hele brave motor rijder en houd me dus zeker in dorpjes altijd keurig aan de vmax.

En hoe lang word er gereden enzo? Pauzes/totale tijd dag etc?

dank, is gecorrigeerd, moest idd 2013 zijn :)

Verder is Teds uitleg voldoende duidelijk denk ik. We rijden in groepen ingedeeld op ehh snelheid enzo. Twee extremen: de toeristische groep hobbelt voort, lult over de pmr en geniet van de omgeving en de snelle groep (altijd de kleinste, want lastig interesse voor te vinden) die rijdt de rullen op de banden, trekt strepen over de weg bij uit-accelereren MAAR zodra we een dorpje in rijden ALTIJD terug naar normale snelheden. Enfin tussen deze extremen zitten minimaal twee "normale" groepen, die rijden "vlot" en ook daar zitten weer verschillen tussen. Voor elk wat wils denk ik.
 
Hey leuk, nu ook al vers bloed :+

Ten eerste : er wordt gereden in groepjes ingedeeld op snelheid, dus met wie je ook in de groep zit, het zijn meerendeels gelijkgestemden :Y

Los daarvan : in dorpjes hoort er altijd rustig gereden te worden, hoe hard/zacht je het buiten de bebouwde kom ook doet.

Dit jaar was een "extreem" verre bestemming, dus heen- en terugweg waren erg lang.
Voor 2012 zal dat niet het geval zijn, via snelweg zitten we immers 1,5 uur rijden vanaf Maastricht (maar liever geen snelwegen, zou ik zeggen ;) ), maar wordt dus nog aardige (k)lus om daar een dagtour van te maken, of anders een korte leuke route naar hotel, om dan 2de deel van de dag zonder bepakking te rijden : hoe en wat moet allemaal nog bekeken worden.

Rijdtijd is wat lastig te voorspellen: er zal rond 9:30 a 10:00 vertrokken worden en rond 17:00 a 18:00 terug zijn, waar sommigen er nog een avondrondje aan plakken.
Pauzes zullen er genoeg zijn, en ook vaak niet kort en wel erg gezellig. Afstand tussen pauzes ligt vaak aan de voorrijder, lijkt me logisch dat de wat minder snelle groepen wat vaker pauzeren (als je naar km-standen kijkt).
Alles wordt ook beetje bepaald door voorrijder tijdens rijden, en bijna altijd gaat dat goed, zie ook de ervaringen en meningen na het 2011 weekend O-)

ik was ook sinus over het idee van onbekende die voorrijden maar alleen maar lof over het hele weekend 2011 :} :] *O*
 
ik was ook sinus over het idee van onbekende die voorrijden maar alleen maar lof over het hele weekend 2011 :} :] *O*

LOL..sinus ? :?
..nu kan ik jouw schrijfsels toch al een béétje volgen, en ik begrijp -denk ik- wát je bedoelt te zeggen....maar...........................
Wát betekent "sinus" in jouw dialect ? :+ ;) wil het weten :Y
 
ik was ook sinus over het idee van onbekende die voorrijden maar alleen maar lof over het hele weekend 2011 :} :] *O*

:/

full


Er zitten inderdaad bochten in... :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan