Trudy renovatie (VS750)

http://www.haanwheels.com/nl/classic/219-Classic.html
ik heb mijn achtervelg laten spaken daar, rvs spaken en het spaken zelf voor 115 euro
Het spaken doe ik zelf en een los zetje spaken kost daar (net als bij de meeste anderen) rond de 100 euro. Dus zie wel even waar ik ze ga bestellen.

EDIT: Nou net contact gehad en hoop ze binnen 1 a 2 weken binnen te hebben.



zonde van het verchroomde deel dat je dat met hammerite hebt gedaan....
ik zou eerder de roest verwijderen en dan met blanke lak hebben afgewerkt..
Op de foto ziet het er nog redelijk uit maar het chroom was zeer slecht. Als het nu aluminium was geweest had ik het gestript en gepolijst. Maar het is staal met veel zwarte plekken daar waar de roest er doorheen is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bij een 1800 van een kennis een nieuw tanklogo geplaatst omdat de oude wat scheurtjes had. Amper zichtbaar dus bedacht ik een andere bestemming voor het oude logo.

CD9E1EFC32.JPG


1D90E1C209.JPG


F4F01225D4.JPG



Maar goed verder met het voorwiel want als alles goed gaat krijg ik de RVS spaken deze week binnen. De naaf even gepolijst en de boxassy in de hammerite.

E6EFD735D5.JPG


E422ECE5FB.JPG


BA69D1520F.JPG



Even wat look and feel zonder spaken en velg..;)

02CDC6AF78.JPG
 
Voorwiel opnieuw spaken, Deel II

Afgelopen week maar weer eens het spaken opgepakt. De foto's spreken voor zich.

C774EF2F7F.jpg

18F70990EE.jpg

E8275585BB.jpg

58C8A8ABE6.jpg

53D4E88CC0.jpg

491210AFD2.jpg


Had klokjes om het wiel te stellen maar een simpel blokje hout werkte uiteindelijk praktischer.
68B819941F.jpg
 
Laatst bewerkt:
mijn petje af.....op een of andere manier durf ik hier nooit aan te beginnen.
ik weet dat ik in het verre verleden wel eens aan de spaken van een fiets heb zitten klooien en er gelijk zo een boggel in kreeg die er dan ook niet meer uit te krijgen was....
 
Zie wel, dat is kind kan de was doen dat spaken, je moet gewoon wel alle spaken even strak hebben en een goed gevoel in de vingers hebben, thats it. Wel na 1500 - 2000 allemaal even natrekken!! Het is alleen een heel werkje.

Wiel wel uit laten balanceren!

Hier mijn voorwiel.

DSC02870.JPG


Ik was wel blij dat het winter was en klaar was, over een paar maand ga ik alles wat aan de motor zit hardverchromen, zal November worden denk ik.
 
Laatst bewerkt:
mijn petje af.....op een of andere manier durf ik hier nooit aan te beginnen.
Je wilt niet weten hoe lang ik hier tegen aan heb lopen hikken, maar ben nu wel erg blij dat ik de stap genomen heb. Ben blij met het resultaat

Zie wel, dat is kind kan de was doen dat spaken, je moet gewoon wel alle spaken even strak hebben en een goed gevoel in de vingers hebben
Klopt, had er meetklokjes bij maar uiteindelijk toch het meeste op gevoel gedaan. En het uitbalanceren doe ik pas als de band er omheen zit.

over een paar maand ga ik alles wat aan de motor zit hardverchromen, zal November worden denk ik.
Tja dat lijkt mij ook wel wat maar jij kunt dat op je werk. Voor mij nog een aardig kosten plaatje dus dat zet ik vooreerst maar even op de lange termijn.. ;)
 
Na het spaken kon dan eindelijk de band erom gelegd, en het voorwiel gemonteerd worden.

8BB09B0AC9.jpg

65CBD67CED.jpg

2031F3DDB0.jpg


Even uitbalanceren.
2EC343C18D.jpg


Al het vet en zeep even wegpoetsen.
2A5DF616AE.jpg


De remschijf had ik afgelopen week al even in de hamerslag gezet.
EE156F4DB7.jpg

09EEDD5B4B.jpg

A0CB093397.jpg

EFC7ED0683.jpg


En het begint zowaar weer een beetje op een motorfiets te lijken.
0E0DC0B7F9.jpg
 
Al twee maanden, wekelijks op de planning maar vandaag was dan eindelijk het achterwiel aan de beurt.

177783DECD.jpg


Het begin is er.. })
CEDDDF991B.jpg


58 spaken en 1000 vingerafdrukken verder.. ;)
89FCE0BD7F.jpg

5DC251E9C1.jpg

3675D8B671.jpg


Wordt (hopelijk komende week) vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even het achterbandje erom gelegd.

Benodigdheden. (+ een fles afwasmiddel)
91D0336E66.jpg


En een klein uurtje en wederom 1000 vingerafdrukken later is het dan klaar.
BFADDEB348.jpg


Even uitbalanceren.
F011337203.JPG


Voor geïnteresseerden wil ik wel een “How To” maken. Moet binnenkort nog een achterbandje leggen van een maat en zal dan even wat meer foto’s maken. En neen ik rijd er niet met en auto overheen en steek de zaak ook niet in de fik.. })
http://www.youtube.com/watch?v=_M0GNLvPmAg

Tevens nog even een foto van de zusje’s..;)
0D5FC35E13.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ff een brugje gebouwd, zoals elders vermeld bij Datona een mini schaarlift besteld.
E3CD0B9547.jpg


Deze had ik al eens via Powertools gekocht.
19EFE97DE6.jpg


Ooit ergens deze aluminium steigerplank opgescharreld.
DD53BF56CA.jpg


En zo ziet dat er dan uit.
1D4757BB9B.jpg


Laagste stand is 17cm.. vergelijkbaar met een hoge stoeprand en dus zonder hulpmiddelen kan je de motor erop rollen.
3DBBD58330.jpg


Zonder ze aan de vloer vast te zetten kan het geheel tot 50cm, anders komt er nog een 20cm bij. Kortom een prettige werkhoogte.
12197EE24E.jpg


En tot slot ff een sfeerpica..;)
EE56AC04F1.jpg
 
Vanmiddag even het achterbandje erom gelegd.

Benodigdheden. (+ een fles afwasmiddel)
[afbeelding]

En een klein uurtje en wederom 1000 vingerafdrukken later is het dan klaar.
[afbeelding]

Voor geïnteresseerden wil ik wel een “How To” maken. Moet binnenkort nog een achterbandje leggen van een maat en zal dan even wat meer foto’s maken. En neen ik rijd er niet met en auto overheen en steek de zaak ook niet in de fik.. icon_duiveltje.gif
http://www.youtube.com/watch?v=_M0GNLvPmAg

Tevens nog even een foto van de zusje’s..;)
[afbeelding]

Knap gedaan hoor :)

Ik weet hoe zwaar het is om met de hand een bandje om te leggen, en jij hebt wss nog een TT versie (dat scheelt een beetje).
Zonder schade is het gewoon #$%^werk met t handje.

Was het de moeite waard om die 7,50 uit te sparen? :)

En balanceren?
 
Volgens mij gaat het niet alleen om het uitsparen van EUR 7,50.....maar om de kick van het zelf doen. Uiteindelijk kan je alles laten doen voor een paar centen als je de wegen weet, maar trek je dan voldaan dat biertje open naderhand? Ik niet iig. Mijn dilemma is meestal: Kan ik het zelf zonder mezelf, omstanders of mijn fiets onherstelbaar om zeep te helpen? Zoja, dan zelf, anders laten doen. Blijkt er vaak meer zelf gedaan te kunnen worden dan ik dacht.

Fijne dagen allemaal!

*:) :] *:) :] *:) :] *:) :] *:) :] *:) :] *:)
 
ivm aansprakelijkheid zijn er ook garages die geen bandje er voor je willen opleggen indien je deze niet bij hun hebt gekocht..

zo kwam ik met een nieuwe band aanzetten (nog in de verpakkingsfolie) en kon ik meteen weer vertrekken.

lekker bezig verder, wat een werk dat spaken..
 
ivm aansprakelijkheid zijn er ook garages die geen bandje er voor je willen opleggen indien je deze niet bij hun hebt gekocht..

zo kwam ik met een nieuwe band aanzetten (nog in de verpakkingsfolie) en kon ik meteen weer vertrekken.

lekker bezig verder, wat een werk dat spaken..

:?

Ja ja.
Dat is dus gewoon een smoes om klanten niet te helpen.

De helft van mijn werk bestaat uit bandenservice van banden die mensen elders hebben gekocht.
Los van het feit dat die mensen er achter komen dat het qua kosten nauwelijks scheelt om ze zelf via een buitenlandse site te bestellen ipv direct bij mij, zijn er bijna geen problemen.

Van de week twee sets vanuit autobandenmarkt, bij mij geleverd, besteld door klant. Balanceren niet goed gedaan. Klant regelt zelf de boel met autobandenmarkt, en op hun kosten mocht de klant de banden laten balanceren. Twee sets, 8 wielen.

Iedereen snapt waar welke aansprakelijkheid ligt :Y

En dat geldt ook voor motorbanden die ik regelmatig langs zie komen.
En ook daar scheelt de prijs amper. Als alle verzendkosten en montageklosten zijn verrekend.
 

Prima hoor :)

Tis ook leuk om zelf te doen.

Maar ik ken ook mensen die vrolijk beginnen onder het mom 'dat doe ik zelf wel even'.
En die zie ik dan met een kapotte band en beschadigde velg (en veel zweet op de gefronsde wenkbrouwen :') ).

Niks mis met zelf doen, als het maar een beetje lukt :Y
 
Je hebt gelijk hoor, want je moet wel weten wat je doet. De houten klossen zet ik tussen de band en velgrand zodat de band ten alle tijden in het midden van de velg blijft en er dus genoeg ruimte blijft ontstaan. Door de klauwhammer in combinatie met de bandenlichters te werken duw je de band over de velgrand inplaats van hem er helemaal overheen te tillen waardoor de band kan beschadigen. Tevens blijf je op deze manier met de spanners en klauwhammer ten alle tijde aan de achterkant van de velgrand waardoor deze ook niet zichtbaar beschadigd.
 
Leuk hoor, zelf de banden erom frotten. Dat is een van de weinige dingen die ik niet zelf doe.

Spaken dit jaar ook een paar keer kunnen doen, leuk werkje, als je een beetje geduld hebt.

Maar even over je "werktafel", zie ik goed dat je motor helemaal los op de tafel staat?

Bij mij is er ooit eentje van de tafel afgeflikkeerd, zet hem altijd vast
 
Maar even over je "werktafel", zie ik goed dat je motor helemaal los op de tafel staat?

Bij mij is er ooit eentje van de tafel afgeflikkeerd, zet hem altijd vast

Het frame wordt ondersteunt door een soort blokstander en het stuur zit nog met een staalkabel aan het plafond vast. Verder wil ik de wielen nog vast gaan zetten, want ondanks dat het op dit moment allemaal aardig stevig staat zal met de voortgang van de wederopbouw ook het gewicht toenemen en daarmee ook de balansverhouding veranderen. Daarom wil ik toch uiteindelijk de onderkant van de tafel vast gaan zetten met keilbouten.

48B136E47B.jpg


6E9841BD20.jpg


30B3F6A2E1.jpg


CCB7ACBECD.jpg


Maar goed heb er vanmiddag nog even opgezeten, om het kantelmoment even te verhogen / verzwaren, maar staat echt als een huis.

CD07CBC328.jpg


D61F0F399C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister en vandaag even het cardanhuis gepolijst. Heb meerdere foto’s gemaakt maar die zal ik binnenkort even samen met begeleidend uitleg in een polijsttopic plaatsen. Maar goed zo ziet het er nu uit, hoop deze week ook nog het trommelremdeksel te doen want dan kan de dame weer op eigen benen staan..:hypocrite:

397A42550A.jpg


A566065E10.jpg


DDF7DE6EE7.jpg


CDE4EAD87F.jpg


BC7C078350.jpg


07FC22B501.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan