Trudy renovatie (VS750)

Thanks.

Hierbij het trommelremdeksel.

01D5F523B3.jpg


C8B5CD2F61.jpg



Vanmiddag even het cardanhuis in de Hammerite gezet. Althans het deel waar ik straks met poetsen niet goed meer bij kan.. ;)

8FF32204E9.jpg


116630AB44.jpg


CF44531AE6.jpg



4479A57ACA.jpg


6C97FD062A.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanavond was het dan zo ver, mevrouw staat dan eindelijk weer op der eigen benen. Hoop dat er morgen nog wat zonnige perioden zijn, dan rol ik haar even naar buiten voor een paar mooie picca’s. Tevens kan dan de andere Trudy op de brug voor een stevige poetsbeurt.. is ze wel aan toe en heeft ze wel verdient want die heeft dit jaar al weer 350km voor der kiezen gehad. Door weer, wind en zelfs sneeuw. Maar goed het ging om die andere…


79F3E21271.jpg


5BD71D1B88.jpg


C931121742.jpg


274E32A812.jpg
 
Goed bezig Andre!

Ik volg vandaag je voorbeeld en ga ook weer eens de garage in, ga alleen niet "poetsen" _O- _O- ( heb ik wel zo`n pesthekel aan)
 
Ja las het op IOCH, dit maal een hardtail.. ben benieuwd en we gaan het weer volgen.. ;)
 
Nou de zonnige buiten foto’s moeten nog maar even wachten. Want nu ze op haar eigen benen staat heeft ze ook een stander nodig. Dus dat is de volgende logische stap.
4A79EEB761.jpg


Moest nog even de afgeknapte bout uit het versnellingspookje boren. Van klein naar groot was het zo gepiept.
88193B92E0.jpg

84D5BBC61F.jpg

A3D8FDAC53.jpg


Nu staat alles in de vaatwasser van moeder de vrouw om het zaakje te ontvetten. Daarna ga ik ze ontroesten om ze in de Hammerite Primer en de Hammerite zijdeglans te kunnen zetten.

Wordt vervolgt.
 
Laatst bewerkt:
ik heb net ook mijn hele fiets uit elkaar gehad .....maar het valt mij nu pas op dat je het blok er nog niet in hebt....
die zet ik er als eerste in...zoals jij het nu doet krijg ik altijd beschadigingen...
 
Ja las het op IOCH, dit maal een hardtail.. ben benieuwd en we gaan het weer volgen.. ;)

Zal echter niet enorm snel gaan, krijg het de eerste tijd behoorlijk druk op het werk dus zal dagelijk enkele uren tekort komen qua verbouwen, ach "that`s life"!
 
Een "linkse tapset" doet wonderen kerel als een bout is afgebroken, ideaal om te hebben liggen ;)
 
Laatst bewerkt:
De polijst die dingen toch wel eerst voor je ze er weer opzet?

Heb juist mijn dynamodeksel verchroomd op mijn werk, verwacht dat ie maandag goed hard is.
De zamac kapjes zijn nu aan beurt.
 
t begint er al goed uit te zien .......
Thanks.. ;)

het valt mij nu pas op dat je het blok er nog niet in hebt....
die zet ik er als eerste in...zoals jij het nu doet krijg ik altijd beschadigingen...
Ik heb het blok er wel vaker uit gehad en dat kantelt redelijk makkelijk terug. Het achterwiel los en de cardan even achteruit. Verder de stander/steps beugel en de radiatorkoeler nog niet terugmonteren dan is dat zo gepiept. Wel even met hulp want de laatste keer heb ik me letterlijk een liesbreuk getild. Twijfel alleen nog of ik eerst het blok of eerst de draadboom ga monteren.

Een "linkse tapset" doet wonderen kerel als een bout is afgebroken, ideaal om te hebben liggen ;)
Neem aan dat je bedoelt linksdraaiende boren en een rechtsdraaiende tap..!?

De polijst die dingen toch wel eerst voor je ze er weer opzet?
Dit gaat allemaal in de Hammerite Henk.. wil zo ie zo de bling bling een beetje terugdringen.
 
Geen idee hoe een ander het noemt, maar google maar ff op afbeeldingen naar "linkse tapset" en je zien meteen wat ik bedoel.

Is een kwestie van een gaatje boren in de afgebroken bout en vervolgens zo`n tapje erin vastdraaien, hierdoor zal het stukje bout loskomen. ( mits die bout "dusdanig" vastgeroest zit want dan maak je kans dat de tap afbreekt _O-)
 
Gister even de onderdelen ontdaan van alle roest. Vervolgens even opgeruwd met korrel 80 en in de Hammerite primer gezet. De 1e laag Hammerite hamerslag zwart ook reeds aangebracht.

6C67CA57F0.jpg


DB085B0D57.jpg


D07061B2B7.jpg


F182F20203.jpg


C39768CFEF.jpg



Totdat de originele stander eronder kan even creatief met een fietsenstander geweest. Op deze manier kan ze in elk geval zo af en toe van de brug en vandaag zelfs even met haar naar buiten geweest..

821A2FCDF0.jpg


06E26E5C85.jpg


1C0E873BA2.jpg


391664F7C1.jpg


C8A46AE97D.jpg
 
Vanmorgen nog even snel het onderstel van de drooglijn gehaald. Moet nog wel even een weekje goed uitharden maar ziet er in elk geval goed uit, al komt de steenslag structuur van de Hammerite er op de foto niet echt goed uit.

BC5A0CBD4E.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een crankstel en een ketting en twee tandwielen erin pluggen en je kan een rondje dorp fietsen!!

521426_475898159126845_1639729504_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een erg klein update-je maar toch weer een stapje verder..;)

Het is avonds nog te koud in de garage dus gisteravond maar even aan de keukentafel de bracket in elkaar gezet. Het remmechanisme was het meeste werk, maar dat loopt weer gesmeerd.. icon_duimomhoog.gif

Moet trouwens zeggen dat op deze foto's het steenslag effect er wat beter uitkomt.

81BFF5DC1E.jpg

F95DD0E639.jpg


Binnenkort dan eindelijk met het blok bezig. En het voorbereiden van de te spuiten spullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan