Trudy renovatie (VS750)

Ziet er netjes uit hoor maar zou je niet de vuldop op je cardan schroeven?
Straks komt er vuil of iets anders in en dan heb je een probleem als je het niet in de gaten hebt.
 
Thanks voor de tip.. maar er zit nu een rubber dopje in, dat was nog voor tegen het slijpsel van het polijsten.
 
Thanks voor de tip.. maar er zit nu een rubber dopje in, dat was nog voor tegen het slijpsel van het polijsten.

Ach, aan de uitvoering van jou project te zien had ik ook niet verwacht dat je iets aan het toeval over zou laten. Brr, koud en een ijzige wind hierin Leeuwarden stad.
 
Zekers.. net even de hond uitgelaten.. :X
images
:X

In elk geval te koud om in de garage bezig te zijn.. :N
 
Afgelopen (winter)maanden lopen nadenken en wat knopen doorgehakt. Aanvankelijk wilde ik een eenzitter maken met een demontabel bijrijders zadel. Maar goed je zit dan al snel met de stevigheid en ontkom je niet echt aan de fenderstruts. En om eerlijk te zijn vindt ik met een duoseat het originele kontje van Trudy toch ook wel mooi. Nuja dan wel zonder sizzybar, kentekenplaat en originele achterlicht.

Ben er dus wel uit dat ik de fenderstruts en het originele achterspatbord weer ga monteren. Het nieuwe spatbord, met daarin een gleuf voor een led achterlamp, laat ik wel op kleur spuiten maar gaat eerst naar zolder tot ik ooit eens tegen een VS1400 aanloop. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, ik zoek een mooi achterlicht. Ik heb wel iets voor ogen maar nog niets kunnen vinden.

Weet iemand nog een (web)adres waar mooie custom achterlichten te koop zijn..??
 
Laatst bewerkt:
Thanks Marcel.. maar het is allemaal wat veel van hetzelfde.. niet dat ik nu zo iets speciaals wil.. althans niet in mijn beleving. Zit te denken aan een halve cirkel.. beetje maanvormig zeg maar.. of nog beter een appelpart.. plat van onderen en bovenkant chroom.
 
Na de koelsores van de ene Trudy is de andere Trudy weer terug op de brug.
651B910AA0.jpg


Het blok vanuit het verdom hoekje in de garage...
EEA3391454.jpg


..naar de werkbank.
DD92783B54.jpg


Weet het, weinig spannende foto’s maar dat ik toe ben aan het blok is wel een gedenkwaardig moment in het proces. Wat gaan we er mee doen:

- Achterste cilinder demonteren. (ooit een vastloper mee gehad en ben wel benieuwd hoe dit zch heeft verhouden. Tevens de vloeibare voetpakking vervangen voor een originele pakking.)
- Kleppen stellen.
- Koppelingsplaten controleren en eventueel de platen en of veren vervangen.
- Controleren van de waterpomp en thermostaat.
- Ontschromen en polijsten blokdeksels.
- Spuiten restblok met aluminium verf.
- Spuiten cilinders met zwarte verf.
- Polijsten van de koelrib zijkanten.
 
Laatst bewerkt:
Heb alle foto's in dit topic bekeken. Respect hoor!
Thanks.. O-)


Vanmiddag dan maar eens begonnen. Ziet er van binnen in elk geval nog goed uit.
C74E47D674.jpg


7321CDBF68.jpg


ADB6F25226.jpg


Alleen een te veel (zo ver dat kan) aan rode vloeibare pakking. In elk geval aardig aangekliederd zeg maar.
6FF91B58B8.jpg


Even het tandwiel & ketting markeren zodat het straks op dezelfde plaats terug kan worden geplaatst. Anders krijgen we wat vreemde knallen uit de uitlaat.. })
5CEEA53B34.jpg


Ook er even omdenken dat het ketting niet in het blok valt.. ;)
017364249B.jpg


3E1F516076.jpg


35A371D40A.jpg


Krukas ziet er ook nog spik en span uit.
CBB5D0D294.jpg


En de krassen die ooit aanwezig waren zijn verdwenen.. :o :o
29D87A9A93.jpg



Nuja morgen maar weer even verder en de binnenkant van de cilinder bij daglicht inspecteren.
 
Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je wel ervaring hebt.........maar ik zeg het toch maar voor de zekerheid...
de ketting en nokas merken gaat niet lukken...ik zou maar heel goed opletten dat hij netjes op tijd staat bij montage...anders is al je werk echt voor niets geweest.
 
Ach wat is ervaring, ik heb idd enkele keren zuigerveren vervangen. En als je zorgt dat het ketting niet van het onderste tandwiel glijd (is bij de VS bijna onmogelijk) en je zorgt dat het ketting op exact dezelfde positie op de nokkenas wordt teruggeplaatst dan is er niets aan de hand. Neemt niet weg dat de timing voor alle zekerheid natuurlijk nog wel ff wordt gecontroleerd.. :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week even wat VX800 onderdelen gescoord, alles tezamen nog geen 3 tientjes exclusief verzendkosten.

Als eerste een dynamodeksel. Heeft als voordeel dat er geen chroom op zit dus kan ik zo gaan polijsten.
46E98A9862.jpg


En de knippers, deze hebben als voordeel dat er schroefdraad op zit. Dus makkelijker te monteren na demontage sissybar.
ABC7CA3F47.jpg
 
Nou de dagen weer gevuld worden met meer regen dan zonneschijn is het weer tijd om meer tijd in de garage door te brengen. Afgelopen week dus maar weer eens met die andere VS begonnen. De bedoeling is om de tussenvlakken van de cilinders eerst te gaan spuiten. Reden omdat ik daar straks slecht bij kan en tegelijk even kan kijken hoe het lijkt. Wel een gepruts om de koelribben schoon te maken maar met het juiste gereedschap lukt alles.. ;)

25B5981477.jpg



Eerst alle loszittende corrosie verwijderen en tevens even alles ontvetten. Nuja de foto’s spreken wel voor zich.

378F72262A.jpg


EB060179B7.jpg


31A5A6E8C8.jpg


992DEC2414.jpg


3660DA2944.jpg


1DFE61F67B.jpg


Het resultaat bevalt me en heb vanmiddag de andere cilinder gedaan en hoop die morgen terug te monteren.


Wordt weer vervolgt.. :]
 
Laatst bewerkt:
Komt goed, vooral zolang het zulk weer blijft.. :X

Al met al is het relatief veel werk om zo’n klein oppervlakte gespoten te krijgen. Maar goed naar buiten kijkend gaan we vanmiddag lekker verder.. :Y
 
hey aze.....nou vind ik je werk super...maar die cilinder ziet er toch niet uit zo?..
waarom niet gewoon zilverkleurige verf gebruikt ?
Je kan van motip hittebestendige verf kopen in praktisch dezelfde kleur als de cilinder...
niet afplakken maar laten uitwaaieren....

nee...dit vind ik echt zonde van je werk..
 
nee...dit vind ik echt zonde van je werk..
Tja kan alleen maar zeggen smaken verschillen. Maar denk dat je het eind resultaat even moet afwachten. De zijkanten van de koelribben worden namelijk wel zilverkleurig of gepolijst. Zou dit eerst alleen aan de zichtzijden doen maar nu ik er nog makkelijk bij kan denk ik dat ik de reeds behandelde vlakken ook maar ga doen. Kan ik even zien hoe het gaat worden alvorens de andere zijden te doen. Moet ook zeggen dat het zwart op de foto’s wat vaal lijkt, is in het echt mooier. Het eindresultaat moet er ongeveer zo uit komen te zien, alleen dan met matzwart en zilvergrijs.

208888d1245765238-motor-v-twind-para-moto-chopper-harley-davidson-twin-cam-88.jpg


Heb net je hele topic gelezen en ben onder de indruk, echt goed bezig.

Thanks..!!
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik ook al eens geprobeerd...maar de koelribben van de intruder zijn te dun voor een mooi effect....
je zou dan eerst de randen moeten afschuren tot je een redelijke dikte krijgt..
 
Heb zo net even een stukje gedaan met de zilverkleur die ik voor het blok ga gebruiken.. gewoon met een rollertje.. ben niet ontevreden.

1318B16B6E.jpg
 
ziet er redelijk uit...
Niet te enthousiast.. _O-


ben benieuwd naar het eind resultaat...;)
Bedankt.. ben zelf ook wel benieuwd.. dus komend weekeinde maar weer even verder.. :Y

Heb trouwens een vraagje voor je.. zoals je weet zou ik die hondenkop op de tank doen.. maar de kleur heb ik intussen vastgesteld op een donkere zijdeglans antraciet kleur, een zijdeglans die meer neigt naar mat. Mijn vraag.. staat dat wel.. een special paint op een zijdeglans / mat kleur..?? heb zelf een beetje mijn twijfels..?? Heb jij misschien voorbeelden waarop ik kan zien hoe dat een beetje gaat worden..!?
 
Laatst bewerkt:
waarom zou dat niet mooi worden?..
ik heb er helaas geen voorbeelden van...simpel omdat iedereen het tot nu toe met glans afgewerkt wil hebben...
 
Maar moet de kop dan ook in mat / zijdeglans of juist hoogglans..?? Kan me vaak zaken dingen inbeelden maar dit valt me wat moeilijk, althans ik ben bang dat het afsteekt. Verder is het ook wat moeilijk omdat er geen eind laklaag op komt. De kleur wordt er gelijk in 2K en matpasta op de primer gezet.

EDIT:

Even ter voorbeeld..

D1BC9EFE62.jpg


en ter vergelijk..

DD18F5A011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan