Triumph Speed Triple topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je waarschijnlijk ook voor deze deur gestaan;




[afbeelding].




Aardige goser , die Edgar van HK :Y
Heb een uitgebreide offerte aangevraagd bij hun.
Als het prijstechnisch interessant blijkt, dan.... *D


Ik zie alleen de link maar ik vermoedt dat het dezelfde deur is geweest. :Y Ik heb inderdaad gelijk een commercieel plaatje voorgeschoteld gekregen met een blaadje wat het vervangen van voor vorkveren en een achterdemper gaat kosten. :)
Eerst maar blijven rijden met de originele veren en naar mijn smaak fijn afstellen.... :]
 
En hoe is het voor jou? Want jij komt natuurlijk van een Fazer 1000 af?? Toch ook een 150pk fiets???

Waar ik bang voor ben is dat ik de fietsen 'te tam' ga vinden, omdat ik nu op bijna 160 achterwielpk's zit... Maar dat moet proefrijden uitwijzen natuurlijk
De grijns met proefrijden was eigenlijk al doorslaggevend ;)
Ja je hebt iets minder topvermogen maar onder de 4000 toeren is de Speed wel sterker.
Heb in totaal 180.000 km afgelegd op de Fazers (2) en de tweede had ik redelijk aangepast op in- en uitlaat, vering en remmen. Dus daar was ik zowat mee vergroeid. Als ik er niet mee onderuit had gegaan had ik er zeker nog geprobeerd nóg een ton bij te zetten aangezien ie al een ton probleemloos meeging terwijl ie toch regelmatig (op een positieve manier) 'mishandeld' werd.

De speed maakt (bijna ongemerkt) hele grote stappen. Is wat 'rauwer' en geeft nog wat meer beleving dan de vorige Fazer. Er was ook wel wat schroefwerk aan de vering nodig (en dan is het nog niet helemaal optimaal) om 'm voor mijn gevoel goed sturend te krijgen. Maar... de snelheidsbeleving is toch heel anders en ongemerkt gaat het vaak ook relatief erg hard als je denkt dat je een beetje vlot rijdt.

Alleen de bouwkwaliteit kan niet tippen aan een Jap....
 
De grijns met proefrijden was eigenlijk al doorslaggevend ;)
Ja je hebt iets minder topvermogen maar onder de 4000 toeren is de Speed wel sterker.
Heb in totaal 180.000 km afgelegd op de Fazers (2) en de tweede had ik redelijk aangepast op in- en uitlaat, vering en remmen. Dus daar was ik zowat mee vergroeid. Als ik er niet mee onderuit had gegaan had ik er zeker nog geprobeerd nóg een ton bij te zetten aangezien ie al een ton probleemloos meeging terwijl ie toch regelmatig (op een positieve manier) 'mishandeld' werd.

De speed maakt (bijna ongemerkt) hele grote stappen. Is wat 'rauwer' en geeft nog wat meer beleving dan de vorige Fazer. Er was ook wel wat schroefwerk aan de vering nodig (en dan is het nog niet helemaal optimaal) om 'm voor mijn gevoel goed sturend te krijgen. Maar... de snelheidsbeleving is toch heel anders en ongemerkt gaat het vaak ook relatief erg hard als je denkt dat je een beetje vlot rijdt.

Alleen de bouwkwaliteit kan niet tippen aan een Jap....

Je bedoelt; alleen kan een Jap niet aan de bouwkwaliteit van de ST tippen? :+
 
Helaas... ;) Ik bedoel het toch andersom.

wellicht nog nooit gesleuteld aan een jap en aan een speed?
die jappen zijn lastig uit elkaar te halen, terwijl bij triumph het een fluitje van een cent is!

hoor er meerdere monteurs over dat het een prettige motor is om aan te sleutelen..
en tja, kwaliteit, als we het daar over gaan hebben komt alleen een honda goed uit de bus..
 
Ik heb genoeg gesleuteld aan m'n Jap vroeger (onderhoud). Als ik bij de Triumph een paar boutjes los draai van bijvoorbeeld de afdekkap op de tank komen er gelijk een paar spanen uit. De boel zit ook onder spanning gemonteerd. Was ook zo bij de afdekkap bij het zijpaneel/radiator. Kwam ook een mooie krul uit van plastic terwijl de bout/schroef er weer lichtelijk onder spanning in zat en weer terug moest. Verder nog niet veel gesleuteld aangezien ik garantie heb en gewoon nog alles laat doen. Maar dat onderdelen onder spanning zitten.... dat heb ik niet echt veel meegemaakt de laatste jaren.


Verder heb ik nog nooit zoveel garantiekwesties gehad met een nieuwe fiets... En de Fazer 1e 1000 was ook een nieuw model toen ik die kocht. Verder rijdt het nog steeds leuk hoor ;)
 
Ik heb genoeg gesleuteld aan m'n Jap vroeger (onderhoud). Als ik bij de Triumph een paar boutjes los draai van bijvoorbeeld de afdekkap op de tank komen er gelijk een paar spanen uit. De boel zit ook onder spanning gemonteerd. Was ook zo bij de afdekkap bij het zijpaneel/radiator. Kwam ook een mooie krul uit van plastic terwijl de bout/schroef er weer lichtelijk onder spanning in zat en weer terug moest. Verder nog niet veel gesleuteld aangezien ik garantie heb en gewoon nog alles laat doen. Maar dat onderdelen onder spanning zitten.... dat heb ik niet echt veel meegemaakt de laatste jaren.


Verder heb ik nog nooit zoveel garantiekwesties gehad met een nieuwe fiets... En de Fazer 1e 1000 was ook een nieuw model toen ik die kocht. Verder rijdt het nog steeds leuk hoor ;)

we hebben er beide plezier in toch :]
mijn vriendin heeft toevallig een fz 6 uit 2004, ook een fijne fiets hoor!
en toch nog redelijk rap..
 
*O*

Zo na 7 dagen etteren werkt de Pro Oiler 100%. Geen foutmeldingen of storingen, signaal direct van de achterwiel ABS sensor getapped. Alles netjes weggewerkt en correct ingesteld, ik kan weer :]

Oh en de DB-killer terug geplaatst in de Mivv. Vond het toch iets te :X

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
had al t voornemen om de speed te laten tuneboyen, onder t motto 'als je t doet moet je t goed doen' me een setje remus bochten laten aansmeren })
 

Zat de DB-killer bij die Mivv van jou met popnagels vast of met een schroefje??????? Een zwager van mij heeft een H%^Nda met een Mivvje en wil de DB-killer er juist uit hebben. Bij hem zit echter alles vast met popnagels.

Zelf trouwens van de week een Evotech achterkantje gemonteerd, foto's volgen nog. Ziet er toch wel een stukkie beter uit dan die taartschep.
 
Zat de DB-killer bij die Mivv van jou met popnagels vast of met een schroefje??????? Een zwager van mij heeft een H%^Nda met een Mivvje en wil de DB-killer er juist uit hebben. Bij hem zit echter alles vast met popnagels.

Zelf trouwens van de week een Evotech achterkantje gemonteerd, foto's volgen nog. Ziet er toch wel een stukkie beter uit dan die taartschep.

Gewoon de boormachien gepakt met boortje 5mm en eruit geboord. Redelijk sterke popnagel, of botte boor tis net hoe je het wil zien :)

Vind het geluid iets te asociaal om continue mee te rijden, hier in mijn omgeving heb ik er niet zoveel problemen mee, maar dijkjes pakken etc wil ik wat langer blijven doen zonder dat ze afgesloten gaan worden. ;)

Geen poging trouwens om een discussie af te roepen, want vind een open pijp wel errug lekker klinken. Die Mivv klinkt gewoon focking rauw heerlijk gewoon en met oordoppen in valt het ook mee (boven de 120-140km/h hoor je hem niet meer bij normale toerentallen) en voor die 4-6pk die je wint/verliest boeite het mij in ieder geval niet :)
 
Ik zal me ook even aanmelden, kom uit België en rij nu een maand of 2 met een nieuwe witte speed.

Stuurt heerlijk en het koppel is enorm toch enkele opmerkingen, heb ongeveer 3.000 km gereden en mijn beide koplampen zijn reeds beschadigd, 1 met een grote ster in en de andere met 3 scheuren in '(
Morgen eens bellen met mijn dealer om deze te laten vervangen.

Is het normaal dat ik de top op 235km/h ligt, dit deed ik namelijk ook met mijn cb600 en had verwacht dat de Speed toch sneller ging zijn.



Jij hebt misschien ook een BA'tje gedaan :X _O-
Lol, ja _O- Toch maar eens goed opletten of je echt wel in zesde versnelling zit ;)
Anders staat ie mss nog begrensd? Dan voel je ook dat ie boven de 7000 toeren zonder adem zit.

En Pina, die G&G's zijn idd wel kwijl :Y Maar ik ben best tevreden over de looks en geluid van de originele.
Zie er ook wel tegenop om telkens die dB-killers en de nieuwe mapping erin te moeten stoppen als ik naar de Ardennen/Eifel ed. ga.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan