VFR/RVF 400 Topic deel 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lessen was leukig vandaag; in de regen :]

Wordt na een middagje klooien met een tweetakt weg erg throttle happy met het wegrijden:+
 
Eindelijk is er dan een 400- tje van mezelf stuk. De RVF doet het niet meer :(
Heeft twee jaar stilgestaan; nieuwe dynamo geplaatst en de carbs volledig gereinigd.
Maar bij het synchroon stellen geen beweging (verstelling) mogelijk op cilinder 2.
De uitlaatbocht van die cilinder blijft lauw warm bij stationair en doet niet mee, maar wel bij hogere RPM. Nieuwe bougie bood geen oplossing. Andere bobine set ook niet.
Bij lage RPM werken de stationair sproeiers; die dus maar in bad gestopt. (ook al was dat al gebeurd). Ook vlotterhoogte gecontroleerd en vlotternaalden).
full

full


Ook dit hielp niet :(
Weer alles gedemonteerd en de carbs een goed bekeken.
full


Blijkt het mechanisme dat moet kantelen als je de stelschroef voor cilinder 2 indraait, niet te reageren. (zit een zwaar punt in). De vlinderklep blijft staan en stond voor cilinder 2 zo laag dat die stationair niet liep en de bocht dus niet warm werd.

Nu moet dat ding nog uit elkaar, maar dat is voor een andere keer. :r

@ edit: de boosdoener gerepareerd :')
full


Woensdag inbouwen en synchroniseren en dan na 2 jaar weer RVF-Rijden :9~
Kan ik eindelijk al mijn oude circuitbanden(supercorsa's 17') oprijden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen maar de kleine losse onderdeeltjes in de ultrasoon reiniger gehad Roel? Want de buitenkant van het gerepareerde deel is nog zo vettig.
 
Wat voor bandenmaat gaat er op die RVF van je Roel? :)

Misschien wel interessant tzt om jou van je oude circuitbandjes af te helpen O-)
 
Blijkt het mechanisme dat moet kantelen als je de stelschroef voor cilinder 2 indraait, niet te reageren. (zit een zwaar punt in). De vlinderklep blijft staan en stond voor cilinder 2 zo laag dat die stationair niet liep en de bocht dus niet warm werd.

Mooi dat je het probleem gevonden hebt Roel !
 
De carburateur zit weer in elkaar en het probleem is verholpen. Ik moet gewoon meer met de dingen rijden :9~ dan gaat er ook niets vastzitten *D
Weer ingebouwd en synchroon gesteld. :9 Hij loopt super netjes en staat nu weer prachtig synchroon. Deze RVF was nog nooit aan de meters gehangen.
Ben blij dat de carb de oorzaak was, want de klachten kunnen ook op een lekke klep wijzen en dat is wel even wat meer werk.
Nu nog even de oude benzine uit de tank halen. Die kan mooi in de Guzzi: die vreet alles :Y

 
Laatst bewerkt:
De carburateur zit weer in elkaar en het probleem is verholpen. Ik moet gewoon meer met de dingen rijden :9~ dan gaat er ook niets vastzitten *D
Weer ingebouwd en synchroon gesteld. :9 Hij loopt super netjes en staat nu weer prachtig synchroon. Deze RVF was nog nooit aan de meters gehangen.


Schandalig dat ie 2 jaar stilstond :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan