VFR/RVF 400 Topic deel 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hai,

Zouden jullie mij even van advies willen voorzien?!
Ik heb in korte tijd twee keer een accu defect (= helemaal dood)
Nu heb ik even gemeten en meet ik het volgende;
Stationair = +/- 12,3V
6dtmp = +/- 15V

Mijn gevoel zegt de spanningsregelaar (zie onder), ziet er ook wat gaar uit, wat denken jullie?[afbeelding]

Die is zeker stuk; ik heb er al heel veel zo gezien. :( Als hier te lang mee is doorgereden zijn meestal ook de andere componenten al aangetast. Ga je slechts een component vervangen dan steken de problemen weer snel de kop op.
\Maar in de meeste gevallen is naast de SR ook de dynamo al stuk.(Bijv.werkt er een fase niet meer. Vervang alles. Heb ik laatst ook bij die van mij en bij drie andere NC30/35 's gedaan. En monteer een verbeterder SR.
 
Laatst bewerkt:
Die is zeker stuk; ik heb er al heel veel zo gezien. :( Als hier te lang mee is doorgereden zijn meestal ook de andere componenten al aangetast. Ga je slechts een component vervangen dan steken de problemen weer snel de kop op.
\Maar in de meeste gevallen is naast de SR ook de dynamo al stuk.(Bijv.werkt er een fase niet meer. Vervang alles. Heb ik laatst ook bij die van mij en bij drie andere NC30/35 's gedaan. En monteer een verbeterder SR.

Lang doorrijden was helaas niet mogelijk, ik rij vaak kleine stukjes en heb dus twee keer achter elkaar met een kapotte accu gestaan... Waar vind ik een betere spanningsregelaar (1 met koelvinnen) voor een nette prijs??
 
Lang doorrijden was helaas niet mogelijk, ik rij vaak kleine stukjes en heb dus twee keer achter elkaar met een kapotte accu gestaan... Waar vind ik een betere spanningsregelaar (1 met koelvinnen) voor een nette prijs??

Bekijk de drie gele draden van de SR ook goed. Zijn die wat donker geworden dan is ook de dynamo stuk. Ik zou in jouw geval echt alles vervangen.

Heb je een NC 30 Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics ( G72)

of een NC 35? Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
(G53)
 
Laatst bewerkt:
Is het trouwens ook mogelijk om de dynamo door te meten op de gele fase draden (weerstand) en wat zou ik dan moeten meten?
Dat is mogelijk, ik weet het alleen zo even niet meer uit m'n hoofd; bij mij leken die waarden wel goed, maar toch was er een fase van de dynamo stuk.
Bovendien in jouw geval, er is al een tijd wat mis; 2 x een accu etc. Je vervangt alleen een SR, maar de dynamo was al een beetje aan het stuk gaan en een poosje later is die weer aan de beurt en geloof me, zo blijf je bezig. Vervang de accu, SR en de dynamo!!
En zet de SR op een andere plek en monteer een extra aardingset.
 
Laatst bewerkt:
De aankoop van de NC 30 is niet doorgegaan. De eigenaar dacht wrs dat de wielen van goud waren en vroeg de hoofdprijs. Bovendien stuurde de fiets niet goed , zaten de tellers raar scheef en na ontmanteling te plekke kwam weer het bekende probleem om de hoek kijken; kapotte SR en donkere stekker en kapotte dynamo. Laadspanning 18V :(
Dus laten staan.

Toen onderweg nog maar wat gereedschap gekocht. :P Met niks thuiskomen kan natuurlijk niet _O-
full
 
Laatst bewerkt:
Ach Roel, het is niet zo dat je nog niets had staan dus de teleurstelling zal wel meevallen.
Snap best dat je weer wat te sleutelen wilt hebben. Volgende maand zal ik je wel weer even bellen!
Het gereedschap ziet er een beetje uit als iets wat de tandarts zou kunnen gebruiken. Leg maar even aan deze leek uit wat is precies is.
 
klopt helemaal Roel, de huidige eigenaar heeft er weer e.e.a. aan versleuteld, belde mij gisteren met de vraag of ik geen originele voorvork wist. Nu weet ik dat wel, maar veel te duur in Duitsland. Vind de motor trouwens niet slecht uitzien zo met die goudkleurig gespoten NC 30 voorvork.
Weer een vreemde RVF 400 met NC 30 voorvork :(

http://motoren.marktplaats.nl/motor...WbUe6VWZBciXe/9kIsMLg/Hk+UFkkI&fta_ind=1&df=1

@edit: zie nu dat het dezelfde RVF is van een poosje terug. Bij de vorige motorzaak is hij weer verkocht.
 
klopt helemaal Roel, de huidige eigenaar heeft er weer e.e.a. aan versleuteld, belde mij gisteren met de vraag of ik geen originele voorvork wist. Nu weet ik dat wel, maar veel te duur in Duitsland. Vind de motor trouwens niet slecht uitzien zo met die goudkleurig gespoten NC 30 voorvork.
Ik weet niet wat hij er aan verspijkert heeft, maar hij vraagt wel ff 1000 euro meer
dan waar ie eerst voor te koop stond! :o
 
Zo, ik leef weer. Althans, mn pc, ikzelf ben snipverkouden. Ach, als dat het ergste is.. ;)

Idd jammer dat Roel die NC30 niet gekocht heeft. Dan had ik vast "die ene" wel van 'm kunnen kopen voor een knaak en een bounty :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan