Pan European Topic! deel 2

Hoi, mijn remschijven zijn aanvervanging toe en ik vroeg me af of jullie aanraders hebben op dat gebied.

voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar een Lucas MST206RAC2
 
Ten tijde van ST1100 zijn er binnen de CPEN diverse dingen geprobeerd :P om goedkoper uit te zijn met remschijven of blokken. Eindconclusie is dat je betere remmen had, door de originele schijven en blokken op de ST1100 te zetten.

:Y De blokken en schijven van Honda zijn gewoon een goede combinatie. Er zijn maar weinig Honda rijders die andere dingen monteren. Als het beter / goedkoper zou kunnen had men dat allang gedaan. Dan was het zeker zichtbaar geweest op meerdere motoren. Dit is echter :N niet het geval.

Je moet het natuurlijk zelf weten ;)
 
op zich wil ik best geloven dat de nissin setup t best zal zijn, maar ik vindt 500euro voor een set schijven gewoon te gortig. zeker omdat het gewoon gefixeerde schijven zijn.
 
Ik heb er al een kleine 85.000 km vervangende schijven opzitten, zal een dezer dagen eens zien of ik nog kan achterhalen welke schijven dat zijn. Mijn originele schijven gingen eraf bij ongeveer 95.000



Ok, heb even gekeken, en er is niets van een merk te vinden op die dingen, maar het zouden inderdaad wel eens van die Lucas gevallen kunnen zijn, alleen dan het model wat lijkt op het originele. Kortom, niks mis met vervangende schijven. Ik ben er van overtuigd dat origineel beter is, maar ik vraag mij af of het enorme prijsverschil daarmee gerechtvaardigd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wat is inderdaad de gemiddelde levensduur van schijven ?

Moet toch nodig aan een nieuwe helm aangezien mn Schubert C2 de beste tijd heeft gehad in 3,5 jaar kan ik m wel afschrijven (en goede 80.000 km mee gereden) binnekort maar eens kijken wat de opvolger wordt iig iets met een langer zonne visier (c3?) en dan ook meteen eens nieuwe headset monteren want heb er nu 3 versleten in de C2 door slechte installatie door een dealer maar ik vindt Autcom nog steeds een uitkomst.

(Helaas weinig motorrijden hier :( die staat braaf in z'n stalling in Nederland hier in London kan ik er nu even niets mee:( )
 
ikzelf kan zeker het broertje van de c3 aanraden! de bmw system6!

iets meer kinruimte en een 4-assig kantelmechanisme ipv 2-assig voor de c3

oja, en goedkoper :+
 
Ik rij ook met een BMW 6 helm + autocom headset. Wist je dat met de nieuwste autocom flexibele microfoon je mic helemaal in de helm kan laten verdwijnen. Handig voor het moment dat je die niet nodig hebt!
 
welke autocom set rijden jullie mee rond? ik rij nu met een imc-set van gps.nl met aansluiting voor porto en audio, maar de geluidskwaliteit is eerlijk gezegd bagger.
waar ik naar opzoek ben is een set die audio aankan (liefst spraak en geluid gesplitst, zodatie 1-op-1 in mn zumo kan, een een aansluiting voor de porto.
 
De schijven nog even aan een diepgaand onderzoek onderworpen en wat denk je? Het zijn Nissins. Maar ik heb er absoluut geen 500 voor betaald, volgens mij net de helft of zo. Zien er wel iets anders uit dan de originele schijven.
 
Laatst bewerkt:
Heren.

Ik ben op zoek naar zwarte kunstof protectors die op je tank zitten waar je met je knie tegenaanziet. maar die zijn schijnbaar niet meer orgineel honda te krijgen. Weet iemand waar ze nog wel te krijgen zijn.

alvast bedankt.
 
Heel simpel, je gaat naar je Honda dealer en die kan ze zo bestellen, Lijkt O-) mij..... 2e hands zijn ze bijna niet te vinden..........
 
Hebben jullie de "Motorrijder" van deze maand al gelezen?
Daarin neemt de Pan het op tegen de collega's van Yamaha, Kawasaki en de K1600GT.

Ik moet zeggen: respect naar deze oude dame!
:Y
 
al die motorbladen... de meesten zijn bmw minded... bij voorbaat al te zeggen wat het wordt. Die 6 cylinder lijkt me best een leuke machine maar als je hem dan vergelijkt met een pan van een paar jaar oud en je bent bmw minded........
 
Jullie hebben dat blad dus nog niet gelezen.

De ST1300 scoort erg goed op plaats 2 van 4!
Stuurt het beste, schakelt het beste, bijna net zo'n perfecte windbescherming als de BMW, verbruikt het minste, grootste actieradius... En dat voor de kleinste, oudste, zwakste motor van het kwartet.

Dus ik herhaal: respect voor de oude dame.

Als ik 'n paar duizend euro over zou hebben, nu, dan ging mijn CBF600SA terug naar m'n dealer en zou een Candy Red ST1300 mee naar huis nemen!

:Y
 
Jullie hebben dat blad dus nog niet gelezen.

De ST1300 scoort erg goed op plaats 2 van 4!
Stuurt het beste, schakelt het beste, bijna net zo'n perfecte windbescherming als de BMW, verbruikt het minste, grootste actieradius... En dat voor de kleinste, oudste, zwakste motor van het kwartet.

Dus ik herhaal: respect voor de oude dame.

Als ik 'n paar duizend euro over zou hebben, nu, dan ging mijn CBF600SA terug naar m'n dealer en zou een Candy Red ST1300 mee naar huis nemen!

:Y


No offence maar ehm.....

als dat het enige waar de bmw een heel klein beetje beter is en daar tegenover al die andere punten die de pan beter doet. dan is het in mijn ogen niet terecht dat toch de bmw op 1 gezet wordt. Ik heb liever iets meer wind dan een motor die meer verbruikt en minder lekker rijdt.
 
ik denk persoonlijk niet dat de bmw minder lekker rijdt. de enige twee minpunten aan de bmw in dit artikel zijn dat hij zwaar is en dus lastig te rangeren en dat de versnellingsbak niet zo soepel is, maar dat is een specifiek bmw punt. Maar het is natuurlijk wel een fiets die 10 jaar later ontwikkeld is.

de nadelen van de pan waren dan weer dat de klokkenwinkel niet zo informatief is, dat de koffers geen bruikbaar formaat hebben en dat er nog altijd te weinig ruimte is voor de knieen.

van deze vier fietsen heb ik alleen de k1600 niet gereden, en als ik het geld had zou ik absoluut voor de fjr gaan. dat ding klopt gewoon, comfortabel, achterlijk snel, en een rijwielgedeelte waar iedere andere toerbuffel voor moet buigen. het enige wat echt mist op dat ding is een v4 roffel :+

maar nu schijnt het dus dat de k1600 zelfs de fjr op alles overklast, behalve op verbruik, maar daar kan ik mee leven. gemiddeld rijdt mn pan trouwens ook 1:13
 
1 op 13 is echt niet goed, dan is er iets mis met je fiets.... thermostaat? blijft je fan constant draaien als hij warm is? als ik flink doorrij haal ik nog 1 op 16, constant 120 met een warme motor kan hij zelfs 1 op 19 rijden.
de nadelen van de pan waren dan weer dat de klokkenwinkel niet zo informatief is, dat de koffers geen bruikbaar formaat hebben en dat er nog altijd te weinig ruimte is voor de knieen.

hier kan ik me niet in vinden... geen idee welke informatie ik nog mis aan de motor. Hij geeft je verbruik aan, 2 duidelijke meters voor toerental en snelheid, tijd, temperatuur, wat mis ik nog? Of zijn het bij de beemer echte gadgets die de honda niet heeft? Ook de kofferformaten denk ik van nou.... ik kan een helm in mn zijkoffer kwijt. 2 in mn topkoffer en nog een 4e in de andere zijkoffer. De st1300 heeft meer ruimte dan de goldwing en ruimschoots voldoende voor waar ik het voor gebruik. Maargoed, misschien heeft de bmw ook wel veel ruimte, geen idee eigenlijk. Koffers van de pan zijn redelijk vierkant dus een raar formaat vind ik dan weer van niet.

De fjr, of de kawa gtr 1400 zijn ook super fietsen. De fjr schijnt dan wel een 6e versnelling te missen, wat hoger in toeren te lopen dan dat echt confortabel is op 120 km/h. Maar naast op de fiets zitten heb ik daar weinig mee gedaan. De gtr heb ik ook op gezeten maar zonder koffers of iets. Wel gezien met koffers. Hij heeft aardig wat ruimte maar geen idee hoeveel liters vergelijkend met de pan of de k1600 of de fjr. Nadeel aan de kawa, en volgens mij heeft de fjr dat ook. De koffers worden het breedste punt. Bij de pan zijn dat de spiegels, best handig met file rijden, als de spiegels passen, kunnen de koffers ook.

Ik moet eerlijk zeggen, de bak is een typisch bmw dingetje, en gewicht dat went vanzelf. Met mijn 65 kg tegen 335 van de pan (rijklaar) is het ook een zwaar ding maar eenmaal in beweging kan het best een gooi en smijtfiets zijn. Ik ben dus heel benieuwd naar hoe zo'n ding er zonder papieren achtergrond uit ziet, dan wil ik er wel eens op zitten, misschien wel stukje rijden. Misschien veranderd mijn mening dan wel volledig. Op dit moment heb ik een beetje het idee dat in veel motorbladen de bmw altijd wel bovenaan eindigd
 
ik heb n 1100, dus de thermostaat is niet van invloed op t verbruik, maar mn rechterpols wel :+
ik, uhm, zie t als n uitdaging om ss'jes op te jagen op t circuit, en die rijstijl hanteer ik in afgezwakte vorm ook op dijkies. 1:20 heb ik ook gereden, maar dat was op de snelweg, als je dan rustig met t verkeer meerijdt en geen haast hebt is dat prima mogelijk, maar laat ik de snelweg nou net zoveel mogelijk vermijden :P

wat betreft die vergelijkingstest, die van mij komt uit de motoplus, wat n dochter is van motorrad, en die zijn sowieso bevooroordeeld, maar hun testen worden het meest gebruikt door andere bladen, dus druipt de voorkeur voor bmw's altijd wel weer naar buiten.

en wat de cockpit betreft, tjah, ikzelf heb niet meer nodig dan wat ik nu voor me zie, maar op de k1600 heb je dus n versnellingindicator, huidig en gem. verbruik, radiozender of ipod informatie, stand van het esa, stand van de tractiecontrole, dat soort ongein.
 
Terug
Bovenaan Onderaan