Aprilia SR Max 300cc

hier in de Dominikaanse Republiek in de hoofdstad Santo Domingo{5 keer amsterdam}
zie in sommige wijken de grootste en mooiste auto's die er zijn, erg veel terrein auto's
alleen maar de allergrootste {geen wegenbelasting}
wat motoren betreft zie ik bijna alleen maar 100cc of 125 cc
het verkeer is een komplete chaos vooral in arme wijken vallen de auto's vrijwel uit mekaar.
en grote rook wolken uit de vrachtauto's soms zonder licht s'nachts, in arme wijken zie ik alleen maar motorfietsjes zonder nummerplaat en ik zie ook vaak auto's zonder nummerplaat rond rijden.

Daar heb je de extremen van heel rijk en heel arm, en als we in Europa nog veel rechts kiezen gaan we ook die kant op, Duitsland doet het ons al voor,maar dit geheel terzijde,daar off-topic:-)
 
nee die weet dit niet, die zit even een paar honderd kilometer verder , richting Haiti.
daarom heb ik haar er maar niet te groot opgezet. {ze zou het niet goed vinden}

wanneer komt de eerste SR MAX bij de dealers ??

Mooie meid hoor!

Als t goed is komt die over 2 weken. Ik maak meteen foto's!
 
Dit lijkt me een hele leuke scoot. Ben ook erg beniewd en volg dit draadje even op de voet.

Toch bijzonder dat er nog geen andere foto's en/of filmpjes zijn dan de promotie foto's van Aprilia zelf? Ook de lijst met dealers op de Aprilia site klopt niet. Want ik wil hem toch echt even zien, voelen en "proeven".
 
Laatst bewerkt:
ik zit ook nog te wachten op extra foto's. Ook wacht ik met smartphone ;) op het verlossende telefoontje dat die binnen is.

zal rondom foto's maken
 
Ferry, waar ik erg benieuwd naar ben is de ruimte onder het zadel. Passen er 2 helmen in of is 1 echt de max? En ik ben toch ook wel benieuwd naar de topsnelheid in de praktijk op een stukje snelweg. Ik heb nu een Burgman 400 en vraag me af of de stap terug erg groot is? Ik schat in dat de ASRmax (veel) sneller weg is van zijn plaats.

Voor jou zijn de komende dagen superspannend! Leuk man zo stoere scoot.
 
Laatst bewerkt:
2 helmen lukt nooit als ik op youtube kijk. er is wel n mooie topkoffer te krijgen.

optrekken: ik gooi er sowieso n j.costa op :)
 
Ferry, ik ben een eenvoudige scooterrijder, maar kun je me vertellen waarom je er een j. costa op gooit terwijl je er nog niet op hebt gereden? Wat zijn je verwachtingen van die j. costa? Is dat puur voor het optrekken of doet deze iets met de topsnelheid?
 
Laatst bewerkt:
Beide. Kijk maar s op youtube.
mijn honda pcx125 reed 103km/pu standaard, terwijl hij nu met j.costa 118km/pu rijdt. Ook trekt hij sneller op.

De j.costa zorgt ervoor dat bij accellereren de motor meer toeren maakt, terwijl deze bij topsnelheid juist minder toeren maakt doordat de riem hoger komt en deze dus ook harder gaat.


Kijk naar de nexus 500, dit gaat hard hoor!


Hoe meer cc des te groter is t effect. Hier zie je n yamaha t-max en eerst rijdt hij met standaard vario en doet hij enkele tests.
Daarna rijdt hij naar de garage, wordt de j.costa gemonteerd en gaat hij weer testen......niet te geloven!
 
Laatst bewerkt:
Wow! Dat neemt meteen 1 van mijn bedenkingen al weg. Zo kom je op stukjes snelweg met 300cc toch behoorlijk mee denk ik. Als hij even over de130 haalt, dan ben ik tevreden.
Dat optrekken is super. Totaal andere beleving als mijn Burgie 400. Wel comfortabel, maar niet supervlot.
 
Ik heb morgen n afspraak om te gaan kijken! Proefrit kon niet, maar acht ik niet nodig.
Wil er wel ff op zitten voor ik m koop, maar dat zit wel goed :)

Hij krijgt er nog meer binnen.
 
Wow! Dat neemt meteen 1 van mijn bedenkingen al weg. Zo kom je op stukjes snelweg met 300cc toch behoorlijk mee denk ik. Als hij even over de130 haalt, dan ben ik tevreden.
Dat optrekken is super. Totaal andere beleving als mijn Burgie 400. Wel comfortabel, maar niet supervlot.
top van mijn scarabeo 300 is 140km/u op een 120 km/u snelweg kan hij goed meekomen,
100km weg is helemaal een makkie.

filmpje


{morgen weer terug vliegen van 34 graden naar 16 graden, kon dat nou echt niet wat hoger?}
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik ben Nadine en nieuw op het forum maar volg dit forum al een tijdje. Ik hoop nog dit jaar een motorscooter aan te schaffen(als ik voor examen slaag) Er zijn er een hele boel en er komen er steeds nieuwe uit. Deze SR MAX 300 staat nu op één bij mijn voorkeur. Bij de specificaties staat dat er 15 liter benzine kan getankt worden. Klopt dit of is dat een fout. Als dit klopt dan kan je er ruim 400km mee rijden?
 
hoi Nadine!

die 15 liter klopt, maar er zit iets van 3 liter reserve en dus zal lampje na 12 liter gaan branden.
Ik denk na 300 km.

Ik heb m gekocht! ben naar roké mijdrecht geweest en hij ziet er spectaculair uit :)
Heb stuk of 10 foto's gemaakt en die post ik als ik thuis ben.

Volgende week vrijdag haal ik m op!
 
hoi Nadine!

die 15 liter klopt, maar er zit iets van 3 liter reserve en dus zal lampje na 12 liter gaan branden.
Ik denk na 300 km.

Ik heb m gekocht! ben naar roké mijdrecht geweest en hij ziet er spectaculair uit :)
Heb stuk of 10 foto's gemaakt en die post ik als ik thuis ben.

Volgende week vrijdag haal ik m op
!

Proficiat!

Dus de 300 (nexus/SR Max) zit beter dan de 250 uitvoering?

Laat de pix maar komen.
 
Ja, apart. De 300 zat een stuk beter dan de 250....gelukkig!

Fantastisch mooi ding om te zien, groooot. Weird dat die op sommige foto's oranje lijkt, want in real life is me dat niet opgevallen. Het rood is donkerrood en erg fraai.

Toevallig stond er een Aprilia sportmotor naast in zo'n beetje dezelfde kleurstelling.

PB_1504012034189.jpg



PB_1504012036703.jpg


er zit een behoorlijke ruimte onder het zadel en een 12 volt lader. Ik laat nog een 12 volt inbouwen in het opbergvak links in de kuip.

PB_1504012063262.jpg




Persoonlijk vind ik de achterbrug erg fraai, vooral door de kleine kentekenplaathouder en de dichte achterbrug (hoe heet zoiets, een tail brug ofzo?). Ook de uitlaat valt me mee en is veel mooier dan ik had verwacht, al is die chromen van de eerdere nexus 500 nog mooier.

PB_1504012055349.jpg



Het goed zittende en fraaie two-tone zadel



PB_1504012071708.jpg


Dikke shit, mooie voorkant, prachtige waterkoeling radiateur. Erg fraaie wielen met dikke sloffen :9
En eh, wie zei dat Italianen geen mooie voorspatborden kunnen maken? ;)

PB_1504012051563.jpg



Ik heb het idee dat er meer naar me gezwaaid gaat worden door andere motorrijders ;)


PB_1504012048083.jpg


Mooie scoot hoor! 8-) Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Tja, met zo'n uiterlijk...ga je dan maar eens goed verdiepen in de slotenwereld ;)
 
Ben erg benieuwd hoe goed die rijdt. 's Kijken hoeveel meer power deze heeft.
Met mn pcx125 kan ik overal volgas vandaan en dan kan ik nog rustig met 1 hand aan t stuur blijven zitten.
 
Gefeliciteerd met de aankoop. Persoonlijk vind ik hem iets te sportief maar dat is smaak natuurlijk. Veel gelijkenissen met de Nexus zoals al veel aangegeven.
Ik belde naar een Aprilia dealer met de vraag of de Cube 300 nog leverbaar was en hoe snel hij leverbaar was. Dit zou pas na de zomer zijn. Hij begon over de SRmax 300. Leverbaar voor 4490euro in België.
Geen slechte deal denk ik dan zo.

Succes met de aanwinst he. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan